Shortlist

Špeciálne kategórie

A. Best media placement

SKPR STRATEGIES
#SmeSpecial -Slováci na Svetových hrách v Abú Zabí | Špeciálne olympiády Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Špeciálne olympiády Slovensko sa na Svetových letných hrách v Abú Zabí dočkali historického úspechu, na najväčšom športovom podujatí minulého roka na svete. Slovenskí športovci s intelektuálnym znevýhodnením vybojovali 35 medailí. Na Slovensku by sa však o tom nikto nedozvedel, lebo slovenské športové médiá nepovažujú tieto výkony za naozaj športové. Aj preto to bolo vôbec prvý raz, čo naše médiá o tomto podujatí informovali v rozsahu, ktorý dal športovcom pocit, že sú akceptovaní slovenskou športovou komunitou.
WAVEMAKER v spolupráci s SME Creative
SME Moderní | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Slovenská sporiteľňa bola dlho vnímaná ako mainstreamová banka orientovaná na rodiny. Postupne sa však pretvárala na banku modernú a progresívnu. Aby si nové vnímanie osvojilo čo najviac ľudí na Slovensku, potrebovali sme to povedať online prostredníctvom pútavého obsahu.

Preto sme v spolupráci so SME Creative vytvorili obsahovú sekciu SME Moderní, umiestnenú na SME.sk. V nej sme priniesli príbehy lokálnych hrdinov, ktoré postupne menili vnímanie značky.

Na záver kampane sme uskutočnili prieskum, ktorý potvrdil posilnenie vnímania značky práve v aspekte modernosti.

B. Regional Community Relations

Neopublic s.r.o.
NA VÝCHODE NIČ NOVÉHO? KAMPAŇ NEKUR FEJKY | Slovenské združenie pre značkové výrobky
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Na východe nič nie je? Minimálne nelegálne cigarety. Skoro každá druhá krabička vyfajčená na východe je nelegálna. Kampaň Nekur fejky na východe otvorila dlhodobo tolerovaný problém nelegálneho obchodu s tabakovými výrobkami, kde je pašovanie, výroba a fajčenie fejkov udomácnené. Novinárov sme zobrali priamo do terénu na ukrajinskú hranicu a ukázali im, ako sa fejky vyrábajú a pašujú. Téma 8x rezonovala v TV spravodajstve a tiež vo viac ako 70 mediálnych výstupoch s celkovým dosahom 33 miliónov impresií.

C. Event PR

AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA
S Continentalom na Tour de France | Continental Barum s.r.o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Continental je jedným z partnerov pretekov Tour de France (TdF). To sa dočítate aj z TSky. Vďaka dvom na seba nadväzujúcim eventom/aktivitám sa nám podarilo zviditeľniť Continental ako partnera podujatia a posilniť jeho pozíciu lídra v téme bezpečnosti na cestách vďaka originálnej kampani. 1) Na Bielom Kríži sme vytvorili simulovanú dráhu ako na TdF, kde cyklisti svojim športovým entuziazmom vyzbierali peniaze pre nádejného paraolympionika. 2) Do kampane sme zapojili aj moderátora a YouTubera Mateja Sajfu Cifru a spoločne sme priamo na pretekoch zvýraznili spojenie značky s TdF
Zoznam príspevkov
AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA
Druhý život pneumatík - bludisko | Continental Barum s.r.o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pozitívne sme podporili povesť klienta i značky Barum angažovaním sa v téme recyklácie pneumatík. Urobili sme to kreatívnou formou guerilla eventu bez nákladov na platené PR. 1) V spolupráci s umelcom Lousym Auberom sme vytvorili inštaláciu Bludiska z vyše 2000 starých pneumatík na Tyršovom nábreží v Bratislave 2) Kampaň sme šírili cez bulvár, TV, online, regionálne a top tier auto moto médiá. Šírila sa spontánne aj cez Facebookové kanály – médíí, bežných ľudí, klienta či umelca - vzbudili sme buzz i vzdelávali verejnosť o životnom cykle pneumatík a ich ďalšom živote po recyklácii.
Dynamic Relations 2000 s.r.o.
Back to the Roots by Enrico Bartolini (8. – 9. november 2019, Hotel Lomnica) | Hotel Lomnica (Mores Resort, a.s.)
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Hotel Lomnica je jednou z top entít v HoReCa segmente u nás. Nadväzuje na svoju výnimočnú tradíciu, ale rovnako tak udáva trend modernému a inovatívnemu hotelierstvu na Slovensku. Dôležitým pilierom Hotela Lomnica bola od začiatku gastronómia. Podujatie „Back to the Roots by Enrico Bartolini“ ponúkalo viacero dôležitých rozmerov, ktoré bolo potrebné v rámci komunikácie rozvinúť a maximálne z nich vyťažiť. To sa nám podarilo. Pri téme gastro podujatia, bolo potrebné zdôrazniť jeho svetový rozmer, signifikantný edukatívny presah, význam pre gastro segment i pre Slovensko.
SKPR STRATEGIES
DNA Lenovo Yoga | Lenovo
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V duchu globálneho sloganu klienta Lenovo – Different is better – sme prepojili antiku s najnovšími technológiami a pripravili event, ktorý médiám priblížil filozofiu značky Yoga a vytvoril pozitívny buzz o produktovom portfóliu, ktoré už bolo predstavené pred niekoľkými mesiacmi. IT novinári boli nadšení myšlienkou a netradičným poňatím eventu, čo prispelo k zvýšenému záujmu o testovanie produktov a následné pozitívne recenzie.
Zaraguza v spolupráci s Wavemaker, Promea Communication
Pohoda BEZ | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: SLSP priniesla koncept Pohoda BEZ starostí, ktorý sa rozvíjal naprieč všetkými touchpointmi návštevníka Pohody: výmena pások v pobočkách, bezkontaktné platby, atrakcie v Sporka zóne.
#pohodaBEZkešu: Platenie na festivale sa totálne otočilo. Kým vlani bol pomer výberov hotovosti z bankomatov a bezhotovostných platieb 66% vs. 34%, tento rok to bolo 30% vs. 70% v prospech platieb kartou.
#pohodaBEZčakania: V pobočkách SLSP si vyzdvihlo pásku 9 000 návštevníkov, čo predsavuje 1/3 návštevníkov Pohody.
SLSP tak stala prvýkrát lídrom TOM spontánnej znalosti značiek na festivale.
Zoznam príspevkov

D. Spoločenská zodpovednosť, filantropia a PR pre neziskové organizácie

Elite / Monday Lovers,s.r.o.
Adoptuj si posteľ | Depaul Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pred 13 rokmi zomrelo na podchladenie takmer 20 ľudí. Ako reakcia vznikla nezisková organizácia Depaul Slovensko, ktorá ľuďom bez domova poskytuje nocľah, jedlo a ošetrenie. Aby však mohli pomôcť každému, potrebujú pomoc aj oni sami. Spoločne sme preto vytvorili myšlienku adopcie postelí, ktoré sa stali symbolom podpory ochrany pred krutou zimou. A to, čo sa dialo potom, nečakal nikto z nás - 333% zvýšenie počtu pravidelných darcov a 552% nárast výšky objemu darov za porovnateľné obdobie na 294 257 €. A to s mediálnym rozpočtom len 620 €.
MW Promotion s.r.o.
Moje povstanie | celá slovenská spoločnosť
Seriál: nie
Stručná charakteristika: MOJE POVSTANIE – multimediálny projekt pre mladých, ktorý si „objednala“ slovenská spoločnosť. 12 súčasných osobností prezentuje príbehy individuálneho hrdinstva obyčajných ľudí v SNP. Prvýkrát na Slovensku v projekte spoločne influenceri, športovci, speváci s viac ako 5 miliónmi fanúšikov a sledovateľov naprieč sociálnymi sieťami. Príbehy o SNP s 590 000 zhliadnutiami na YT. Spontánny vysoko pozitívny záujem médií a verejnosti. Unikátny projekt o SNP s osobnosťami súčasnosti pre mladých s reálnym celospoločenským významom ocenil aj Slov. zväz protifašist. bojovníkov.
O2 Slovakia v spolupráci s TRIAD Advertising
Krajina, kam sa nechceme vrátiť | O2 Slovakia
Seriál: nie
Stručná charakteristika: O2 Slovakia sa už od začiatku svojho pôsobenia na trhu pozicionuje ako bojovník za férovosť. Preto sme sa pri príležitosti 30. výročia Nežnej revolúcie rozhodli prostredníctvom Férovej nadácie O2 a dlhodobej komunikačnej platformy „Sloboda nie je samozrejmosť“ podporiť verejnoprospešné projekty, ktoré mladým ľuďom priblížili život pred Novembrom 89, resp. udalosti z Novembra 89.
Oliver agency v spolupráci s Getlike
#OciPrePlac | Not in our town,Post Bellum
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Podpora extrémizmu predstavuje narastajúci a teda čoraz nebezpečnejší trend.Organizácie proti extrémizmu potrebovali poukázať na tento problém netradičnejším spôsobom,aby sa odkaz dostal aj k ľuďom,ktorí to ako problém nevnímajú.
Miestom happeningu sa tak stala obec Ostrý Grúň, ktorú v minulosti vypálila a vyvraždila nacistická jednotka Edelweiss. Hlavnou hrdinkou sa stala socha, ktorá všetko potrebné odkomunikovala aj bez slov.
Dodnes totiž miesto tragédie pripomína pamätník v obci, no jej obyvatelia akoby zabudli, čoho sa týka.Nestačilo to pripomenúť im,ale celému Sl
Zoznam príspevkov
PRime time v spolupráci s Mayer McCann Erickson
Nepočujúce dieťa | Nadačný fond Telekom pri Nadácii Pontis
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Na Slovensku sa rodí asi 200 detí s poruchou sluchu ročne. Až 90% sa rodí počujúcim rodičom. Včasná odborná pomoc a diagnostika poruchy v útlom veku môže významne pomôcť zvládať handicap a zaradenie do spoločnosti, vzdelávania. Štát nepomáha a jeho úlohu do veľkej miery supluje OZ Nepočujúce dieťa. Krátkodobou intenzívnou kampaňou a kreatívnym spracovaním sa podarilo naštartovať záujem médií o okrajovú tému a komunitu, upozorniť na širokospektrálny spoločenský problém – efektivitu nákladov na prevenciu. Kampaň pomohla OZ posilniť povedomie a pomohla získať nových donorov
Seesame
Odvaha byť slobodní | Veľvyslanectvo USA
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Dlhodobý komunikačný koncept Veľvyslanectva USA “Odvaha byť slobodní”, ktorý sme pripravili vlani, sme v roku 2019 rozvinuli naplno. Cieľom kampane bolo vyzdvihnúť slobody získané v Novembri ‘89 a dôležitosť našej transatlantickej spolupráce. Ľudí sme oslovovali tiež symbolicky cez námestia. S tisícmi ľudí sme hovorili osobne na Hlavnom námestí v Košiciach. V online sme ľudí oslovili viac ako 11 miliónov krát a na našom virtuálnom námestí (webe) s nami zaštrngali viac ako 17 000 krát. Odomkli tak podobne ako v roku ‘89 niečo pre celú krajinu.
Seesame v spolupráci s Elite Solutions, Zenith Optimedia
#Nebuďpirát | O2 Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Používanie smartfónu za volantom môže mať fatálne následky. V O2 dátujeme zodpovedne, a preto sme sa ako prvý operátor rozhodli zakročiť proti mobilovaniu počas jazdy. Mladých vodičov sme oslovili kampaňou, do ktorej sa zapojilo 20 top influencerov na čele so Sajfom, ktorého počas streamovania chytili policajti. To spustilo lavínu reakcií a z používania telefónu za volantom sa stala hlavná téma sociálnych médií aj bulváru. Kampaň zasiahla až 60 % mladých vodičov a viedla k medziročnému poklesu používania mobilu za volantom.
Zoznam príspevkov
Seesame
Výstava Všetko sa začína doma: Ženy a ich boj o domov | Habitat for Humanity a IKEA Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pre milióny žien po celom svete nie je vlastné bývanie samozrejmosť. S medzinárodnou rozvojovou organizáciou Habitat for Humanity sme stáli pred výzvou, ako zaujať verejnosť vzdialenou témou práv žien na bývanie v rozvojových krajinách. Vytvorili sme originálnu výstavu s príbehmi žien zo sveta a Slovenska, a umiestnili ju na frekventovaných miestach v Bratislave a interaktívnou formou v online. Tému sme priblížili cez uvedomenie si, že všetky životné cesty žien sa začínajú doma. Príbehy žien sa dostali k viac ako 400-tis. ľuďom na Slovensku, výstava sa adaptuje v ďalších krajinách.
Zoznam príspevkov
Seesame
Zimička už prišla | OZ Vagus
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Občianske združenie Vagus sa ročne stará o viac ako tisíc ľudí bez domova v Bratislave. Na svoju prácu potrebuje aj financie od darcov. Téma ľudí bez domova je sama osebe veľmi emotívna, a tak sme sa rozhodli byť autentickí, bez umelého prifarbovania. Do kampane sme zapojili skutočných ľudí bez domova a nechali ich recitovať riekanku „Sniežik sa nám chumelí“. V spote pôvodne veselá básnička znela z úst ľudí bez domova ukrutne mrazivo. V kampani s výzvou “Nedovoľte, aby zima znela ako nočná mora” sme vyzbierali viac ako 42 000 eur a verejnosti priblížili náročnú prácu zamestnancov Vagusu.
SKPR STRATEGIES v spolupráci s Respect APP, GoodIdeas
Prijateľní.sk | OZ Divé maky
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Občianske združenie Divé maky už 13 rokov podporuje talentované deti a mládež z marginalizovaných rómskych komunít. Kampaňou Prijateľní.sk upozornili Divé maky na údaje z experimentu Inštitútu finančnej politiky o diskriminácii Rómov na trhu práce, podľa ktorého až takmer polovica životopisov uchádzačov s Rómskym pôvodom nedostane odpoveď na svoju žiadosť o prácu v porovnaní s nerómskymi uchádzačmi. Tak Rómom ponúkli absurdné riešenie a odpromovali neexistujúcu službu na webstránke Prijatelni.sk, ktorá mala „vybieliť“ Rómom životopisy.

Hlavné kategórie

A. Corporate Communications

365.bank
Spoločne proti dezinformáciám, hoaxom a konšpiráciám | 365.bank
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Internet a soc. siete podporujú šírenie hoaxov, konšpirácií a dezinformácií. Spoločnosťou zarezonoval prieskum agentúry Focus, podľa ktorého by viac ako polovica učiteľov odporučila žiakom ako dôveryhodné média práve tie konšpiračné.

365.bank rozhodla v rámci svojej ATL kampane a CSR aktivít venovať boju proti „fake news“. Okrem TV spotov s týmto motívom podnietila vznik redakčnej sekcie „hoaxy“ na omediach.com a realizovala besedy s odborníkmi. Ako prvá v SR sa pustila do väčšej spolupráce so satirickou stránkou Zomri, čím podporila netradičné a kreatívne uchopenie témy.
AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA
Druhý život pneumatík - bludisko | Continental Barum s.r.o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pozitívne sme podporili povesť klienta i značky Barum angažovaním sa v téme recyklácie pneumatík. Urobili sme to kreatívnou formou a silnou kampaňou bez nákladov na platené PR. 1) V spolupráci s umelcom Lousym Auberom sme vytvorili inštaláciu Bludiska z vyše 2000 starých pneumatík na Tyršovom nábreží 2) Kampaň sme vystavali cez bulvár, televíziu, online, regionálne a top tier auto moto médiá. Šírila sa spontánne aj cez Facebookové kanály – médíí, bežných ľudí, klienta či umelca - vzbudili sme buzz i vzdelávali verejnosť o životnom cykle pneumatík a ich ďalšom živote po recyklácii.
Kofola ČeskoSlovensko v spolupráci s 1st CLASS AGENCY
PROJEKT KAMILKA | KOFOLA ČESKOSLOVENSKO
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Kofola ČeskoSlovensko má dlhodobo určenú misu a stojí na stabilných hodnotách. V minulom roku sa rozhodla posilniť povedomie zamestnancov o dlhodobých víziách. Prišla s originálnym Projektom Kamilka, ktorý zhŕňal komplexný komunikačný mix a zapojil do autentického príbehu nielen zamestnancov, lokálnych ľudí, ale oslovil i širokú skupinu spotrebiteľov.
Kofoláci s pomocou obyvateľov Rajeckej doliny vlastnoručne sadili semienka, pozbierali prvú úrodu a tak sa dostala na pulty limitovaná novinka vyrobená iba z byliniek vypestovaných v Rajeckej doline – Rajec Harmanček.
Seesame
ESET Science Award | ESET a Nadácia ESET
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spoločnosti ESET záleží na tom, aby sa Slovensko stalo modernou a úspešnou krajinou. Jedným zo spôsobov, ako to dosiahnuť, je podpora vedy a výskumu. Nové ocenenie excelentných vedcov ESET Science Award má oceniť a verejnosti prezentovať najlepších slovenských vedcov. Zároveň si zaumienilo verejnosti vysvetliť dôležitú úlohu vedy v spoločnosti a prinášať spoločenské vzory z tohto prostredia. Magazín Forbes označil ocenenie ako jedno z najvýznamnejších pozitívnych správ minulého roka a prezidentka Slovenskej Republiky Zuzana Čaputová prevzala nad ocenením záštitu.
SKPR STRATEGIES
Slnko v sieti | SFTA – Slovenská filmová a televízna akadémia
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V pretlaku americkej produkcie a iných možností kultúrneho vyžitia slovenský film zažíva boom. Záujem potvrdzujú aj čísla návštevnosti v kinách, ktoré za uplynulé 2 roky lámu rekordy. Čo ale vedia ľudia o slovenskom filme? A o Slovenskej filmovej a televíznej akadémii. Národné filmové ceny Slnko v sieti sú určené na ocenenie najkvalitnejších filmov a tvorivých výkonov slovenskej kinematografie a našou úlohou bolo oživiť prestíž a záujem o toto ocenenie.
WAVEMAKER v spolupráci s SME Creative
SME Moderní | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Slovenská sporiteľňa bola dlho vnímaná ako mainstreamová banka orientovaná na rodiny. Postupne sa však pretvárala na banku modernú a progresívnu. Aby si nové vnímanie osvojilo čo najviac ľudí na Slovensku, potrebovali sme to povedať online prostredníctvom pútavého obsahu.

Preto sme v spolupráci so SME Creative vytvorili obsahovú sekciu SME Moderní, umiestnenú na SME.sk. V nej sme priniesli príbehy lokálnych hrdinov, ktoré postupne menili vnímanie značky.

Na záver kampane sme uskutočnili prieskum, ktorý potvrdil posilnenie vnímania značky práve v aspekte modernosti.

B. Business to Business PR (B2B)

AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA
METRO ZERO WASTE | METRO Cash & Carry
Seriál: nie
Stručná charakteristika: METRO napreduje v aktivitách podporujúcich pozíciu lídra v oblasti Zero Waste a k eko prístupu chce inšpirovať čoraz viac svojich zákazníkov – koncových obchodníkov a HoReCa segment. Nosnou aktivačnou výzvou komplexnej kampane bolo vyhlásenie Memoranda o Zero Waste prístupe v decembri 2018, sprevádzané vydaním knihy plnej praktických receptov a návodov ako na to. V 2019 nasledovala Zero Waste účasť na 3 veľkých eventoch, aktívna komunikácia v tradičných aj sociálnych médiách vo všetkých formátoch, spolupráca s mnohými odbornými tretími stranami.
O2 Slovakia
Pripravte sa na eKasu | O2
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ak by Google zverejnil štatistiky najvyhľadávanejších slov o podnikaní za rok 2019 na Slovensku, pravdepodobne by sme medzi nimi našli aj eKasu. A práve k informovanosti o eKase prispelo aj O2 ako jeden z dodávateľov zariadení eKasa. Na začiatku sme stáli pred neľahkou úlohou, keďže O2 vstupovalo na nepoznaný trh tradičných dodávateľov elektronických pokladní. Na konci roka je O2 relevantným hráčom s vybudovaným imageom experta. Medzitým prebehla intenzívna PR a online kampaň, ktoré podnikateľov učili, že eKasa nemusí byť len strašiakom, ale aj nástrojom na vylepšenie podnikania.
Zoznam príspevkov
Seesame
Technology explained: Watch IT now | Soitron
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V jednom sa skladá LEGO, ďalšie je inšpirované počítačovými hrami a v treťom je reč o robotovi, ktorého nikto nevidel. Tri videopríbehy búrajú mýtus o tom, že content v B2B komunikácii IT firmy môže vyzerať iba ako prípadová štúdia. Storytelling pomohol IT spoločnosti Soitron poľudštiť technológie, ktorých názov normálne nikomu nič nehovorí. Ale najmä, získať si záujem potenciálnych nových zákazníkov a zvýšiť výkon B2B obsahu na úroveň akú bežne vidno iba pri B2C kampaniach.

C. Business to Consumer PR (B2C)

1st CLASS AGENCY
KLÁŠTORNÁ KALCIA – znovuuvedenie značky na trh | KOFOLA ČESKOSLOVENSKO
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Keď spoločnosť Kofola kúpila tradičnú minerálnu vodu Kláštorná, prvú slovenskú minerálku vo svojom portfóliu, jej výrobný závod v Kláštore p. Znievom už 3 roky nefungoval a produkt nebol dostupný na trhu. Kofola teda začínala takmer nuly. Vďaka skúsenostiam s tradičnými, aj novými slovenskými značkami, plánovala s Kláštornou odštartovať ďalší úspešný príbeh. Po necelom roku od kúpy, v apríli 2019, uviedla úspešne na trh Kláštornú Kalcia (KK), s prirodzene zvýšeným obsahom vápnika, v novom dizajne, s novou komunikáciou.
Zoznam príspevkov
BILLA v spolupráci s Dynamic Relations 2000
Zmena vnímania značky BILLA prostredníctvom kampane „V potravinách sa vyznáme“ | BILLA
Seriál: nie
Stručná charakteristika: BILLA má odborníkov na kvalitné, čerstvé a chutné potraviny. Potraviny tvoria najpodstatnejšiu časť nášho biznisu, ponúkame zákazníkom širokú ponuku od tých cenovo najvýhodnejších produktov až po prémiové. Nemáme množstvo nonfoodových výrobkov, ako konkurencia. Pripravili sme komplexný komunikačný projekt podporený reprezentatívnymi prieskumami, spoluprácou s médiami, odborníkmi aj influencermi, novým webom, špeciálnymi projektami a videoseriálom. Už prieskumy verejnej mienky realizované počas roka signalizovali zmenu vnímania, predaje ju potvrdzujú.
Dynamic Relations 2000 s.r.o.
Back to the Roots by Enrico Bartolini (8. – 9. november 2019, Hotel Lomnica) | Hotel Lomnica (Mores Resort, a.s.)
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Hotel Lomnica je jednou z top entít v HoReCa segmente u nás. Nadväzuje na svoju výnimočnú tradíciu, ale rovnako tak udáva trend modernému a inovatívnemu hotelierstvu na Slovensku. Dôležitým pilierom Hotela Lomnica bola od začiatku gastronómia. Podujatie „Back to the Roots by Enrico Bartolini“ ponúkalo viacero dôležitých rozmerov, ktoré bolo potrebné v rámci komunikácie rozvinúť a maximálne z nich vyťažiť. To sa nám podarilo. Pri téme gastro podujatia, bolo potrebné zdôrazniť jeho svetový rozmer, signifikantný edukatívny presah, význam pre gastro segment i pre Slovensko.
PR Clinic v spolupráci s Triad Advertising
Ruku hore za toleranciu, Slováci | ABSOLUT
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Kampaň Ruku hore za toleranciu značky ABSOLUT je odpoveďou na nenávistné komentáre z predošlej kampane Slovensko žije farbami, kde ľudia posudzovali, kto sa môže nazývať Slovákom a kto nie. Cieľom bolo odkázať, že je čas odhodiť predsudky, lebo ja my, Slováci, máme pestrých predkov. Kampaň sme postavili na skutočnom príbehu bývalého extrémistu, ktorý prestal s odsudzovaním na základe farby pleti či pôvodu. Key message sme potvrdili DNA testami influencerov, spoluprácou s genetikom a etnologičkou a kampaň zavŕšili CSR projektom bojujúcim proti hejtu na internete.
Zoznam príspevkov
PRime time
Čo nosia baletky, keď sú bez špičiek? | CCC Slovakia, s. r. o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Rok 2019 predstavoval pre obchodnú sieť CCC rozsiahlu produktovú expanziu. K známym značkám ako Lasocki alebo Jenny Fairy pribudli značky pre Youngsters a mladá a podmanivá DeeZee plná nápaditých vzorov. Ako odkomunikovať novinky z jarných kolekcií topánok inak, ako tradičnými PR článkami? Potrebovali sme prepojiť topánky s vizuálne atraktívnym obsahom. Na odprezentovanie nových kolekcií sme si preto vybrali baletky. Pretože baletky sú pre verejnosť zaujímavé vďaka estetike a pohybu – čo dáva konceptu veľký vizuálny potenciál.
Zoznam príspevkov
Seesame v spolupráci s Elite Solutions, Zenith Optimedia
#Nebuďpirát | O2 Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Používanie smartfónu za volantom môže mať fatálne následky. V O2 dátujeme zodpovedne, a preto sme sa ako prvý operátor rozhodli zakročiť proti mobilovaniu počas jazdy. Mladých vodičov sme oslovili kampaňou, do ktorej sa zapojilo 20 top influencerov na čele so Sajfom, ktorého počas streamovania chytili policajti. To spustilo lavínu reakcií a z používania telefónu za volantom sa stala hlavná téma sociálnych médií aj bulváru. Kampaň zasiahla až 60 % mladých vodičov a viedla k medziročnému poklesu používania mobilu za volantom.
Zoznam príspevkov
Seesame
IKEA – Spánková revolúcia | IKEA Bratislava, s.r.o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spoločnosť IKEA je vnímaná ako lovebrand. S tým sa už tradične spája každoročné uvedenie nového IKEA katalógu – tentokrát zameraného na produkty spojené so spánkom. Tentokrát sme sa ale odklonili od výlučne produktovej komunikácie a vytvorili sme kampaň, ktorá upevnila reputáciu IKEA ako experta na bývanie. Zamerali sme sa na podporu témy, ktorá sa zákazníkov dotýka –. kvalitný spánok a jeho deficit v dôsledku uponáhľanej doby. IKEA spolu s expertmi na spánok rozpútala spánkovú revolúciu Pri tej príležitosti priniesla do hlavného mesta Spánkový bar.
Zoznam príspevkov
Seesame
Lišiak zo sadu zachraňuje včely | HEINEKEN Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Značka obľúbeného sajdra Lišiak zo sadu je závislá na produkcii kvalitných jabĺk. Preto sa rozhodla upozorniť na dôležitosť prehliadaného hmyzu, vďaka ktorému si na nich môžeme pochutnať, a ktorý je dnes v dôsledku modernej doby v ohrození – formou brand aktivizmu vytvorila integrovanú kampaň na záchranu včiel na Slovensku. Vďaka jej iniciatíve sa otvorila téma slovenského včelárstva a poukázalo sa na reálnu hrozbu úhynu včiel, a s tým spojené problémy – svet bez stoviek produktov, medzi nimi i bez obľúbeného sajdra. Súčasťou kampane bola finančná pomoc trom vybraným organizáciám.
Zoznam príspevkov
Zaraguza v spolupráci s Wavemaker, Eva Taráčová, G82
Sloboda je v tebe | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pri príležitosti 30. výročia Nežnej revolúcie sme vytvorili najväčší prieskum mladých o slobode a peniazoch. Jeho výsledkom bola unikátna typológia mladých Slovákov do 30 rokov. Hlavným médiom kampane sa stal interaktívny test slobody a hero video, ktoré je galériou s charakteristikami 11 „typov“ mladých ľudí, na ktoré sme prišli vďaka skúmaniu ich lifestylu a finančného správania.
Kampaň vygenerovala 70 tis. vyplnených testov, 40 % nárast predaja účtov pre mladých v porovnaní s rovnakým obdobím predošlého roka a viac ako 115 tis. unikátnych návštevníkov webu najslobodnejsi.sk
Zoznam príspevkov
Zaraguza v spolupráci s Wavemaker, Promea Communication
Pohoda BEZ | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: SLSP priniesla koncept Pohoda BEZ starostí, ktorý sa rozvíjal naprieč všetkými touchpointmi návštevníka Pohody: výmena pások v pobočkách, bezkontaktné platby, atrakcie v Sporka zóne.
#pohodaBEZkešu: Platenie na festivale sa totálne otočilo. Kým vlani bol pomer výberov hotovosti z bankomatov a bezhotovostných platieb 66% vs. 34%, tento rok to bolo 30% vs. 70% v prospech platieb kartou.
#pohodaBEZčakania: V pobočkách SLSP si vyzdvihlo pásku 9 000 návštevníkov, čo predsavuje 1/3 návštevníkov Pohody.
SLSP tak stala prvýkrát lídrom TOM spontánnej znalosti značiek na festivale.
Zoznam príspevkov

D. Community Relations

BILLA v spolupráci s Dynamic Relations
Chlebodarca podporuje rodiny v núdzi | BILLA s.r.o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Chlebodarca je projekt o. z. BILLA ľuďom spustený v decembri 2018. Cieľom projektu je pomôcť rodinám v núdzi, ktorým nie je dopriaty život v dôstojných podmienkach. BILLA sa zaviazala pravidelne podporovať rodiny, ktoré to potrebujú. Pomoc je rozdelená na finančnú a potravinovú časť. Vďaka svojim zákazníkom venovala BILLA jeden cent z každého predaného chleba na pomoc tým, ktorí na ňu sú odkázaní. Zlepšila tak životné podmienky ľuďom z rôznych kútov Slovenska. Rodiny pomáha vyberať a pomoc spravuje Nadácia Pontis a projekt podporili aj slovenskí pekári a Penam Slovakia.
Lidl Slovenská republika v spolupráci s Wiktor Leo Burnett
Hrášková polievka | Lidl Slovenská republika
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spoločenská zodpovednosť tvorí jadro Lidl podnikania a odráža sa v každodenných aktivitách. V Lidl CSR stratégii máme 2 hlavné línie, ktorým sa aktívne venujeme, a to deti a mladé rodiny a ich zdravie, a životné prostredie. Minulý rok sme pridali k projektom zdravia ďalší: osvetu o dôležitosti preventívnych vyšetrení rakoviny prsníka. V rámci Roka prevencie 2019, ktoré vyhlásilo MZSR, sme ako exkluzívny partner uviedli do predaja osvetový produkt: hráškovú polievku v špecifickom, exkluzívnom ružovom obale, kt. edukoval, informoval o prevencii a zároveň pomáhal zbierať peniaze.
PRime time
Zábavno-edukatívne videá ELTMA | ELT Managment Comapny Slovakia, s.r.o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Nezisková spoločnosť ELTMA prišla s ťažkou témou zodpovednosti výrobcov, recyklácie pneumatík a práv spotrebiteľov. Agentúra vytvorila edukatívnu kampaň v médiách, soc. sieťach a prostredníctvom ambasádora. Výsledkom tejto kampane je rast znalosti problematiky a kľúčového posolstva, ktorý z počiatočných 9% v roku 2018 dosiahol vlani úroveň 60% spontánnej znalosti. Vďaka sme Slovákov naučili, že ojazdené pneumatiky môžu nechať v pneuservise úplne zadarmo a že zodpovedným správaním šetríme životné prostredie
Seesame
Zimička už prišla | OZ Vagus
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Občianske združenie Vagus sa ročne stará o viac ako tisíc ľudí bez domova v Bratislave. Na svoju prácu potrebuje aj financie od darcov. Téma ľudí bez domova je sama osebe veľmi emotívna, a tak sme sa rozhodli byť autentickí, bez umelého prifarbovania. Do kampane sme zapojili skutočných ľudí bez domova a nechali ich recitovať riekanku „Sniežik sa nám chumelí“. V spote pôvodne veselá básnička znela z úst ľudí bez domova ukrutne mrazivo. V kampani s výzvou “Nedovoľte, aby zima znela ako nočná mora” sme vyzbierali viac ako 42 000 eur a verejnosti priblížili náročnú prácu zamestnancov Vagusu.
Seesame
Vráť sa.sk | LEAF
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Za posledných 15 rokov odišlo zo Slovenska približne 300 000 ľudí. Nezisková organizácia LEAF a partneri z biznisu, štátnej sféry a neziskového sektora vytvorili unikátne široké partnerstvo s cieľom obnoviť dôveru v Slovensko. Dať príležitosť spoznať Slovensko také, aké v skutočnosti je. Dostať mladých späť domov, pracovať a žiť pre lepšiu krajinu. K návratu sme motivovali úzko zacielenou online kampaňou v 14 krajinách po celom svete. Spontánna publicita priniesla 43 kvalitných mediálnych výstupov. Web kampane navštívilo viac ako 28 000 Slovákov z celého sveta.
SKPR STRATEGIES v spolupráci s Respect APP, GoodIdeas
Prijateľní.sk | OZ Divé maky
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Občianske združenie Divé maky už 13 rokov podporuje talentované deti a mládež z marginalizovaných rómskych komunít. Kampaňou Prijateľní.sk upozornili Divé maky na údaje z experimentu Inštitútu finančnej politiky o diskriminácii Rómov na trhu práce, podľa ktorého až takmer polovica životopisov uchádzačov s Rómskym pôvodom nedostane odpoveď na svoju žiadosť o prácu v porovnaní s nerómskymi uchádzačmi. Tak Rómom ponúkli absurdné riešenie a odpromovali neexistujúcu službu na webstránke Prijatelni.sk, ktorá mala „vybieliť“ Rómom životopisy.
Svet zdravia
Krajší deň - dobrovoľníci v nemocniciach | Svet zdravia, a.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V rámci Krajšieho dňa prichádzajú do nemocníc dobrovoľníci a na detských oddeleniach a oddeleniach dlhodobo chorých, resp. geriatrických oddeleniach spríjemňujú pacientom chvíle v nemocnici. Prečítajú im noviny, vypočujú trápenia, zahrajú sa spoločenské hry, idú na prechádzku alebo sú len mlčky nablízku. Nemocnica je miestom, kde sa odborný personál stará o zlepšenie zdravotného stavu pacienta. Krajší deň však vďaka dobrovoľníkom posúva túto starostlivosť o level vyššie a zaujíma sa aj o jeho dušu, psychiku, vnútornú pohodu, čo dokáže pomôcť zlepšiť jeho zdravotný stav.

E. Internal Communication

Crossline, s.r.o.
Interné vlogy CEO Slovenskej sporiteľne Petra Krutila | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Prihláška je spracovaná do podoby case-study videa, ktoré obsahuje aj ukážky z vlogov a všetky relevantné informácie - https://youtu.be/xQhDxjU01J8

• V januári 2018 sme v Slovenskej sporiteľni zmenili spôsob, ako sa generálny riaditeľ prihovára zamestnancom.
• Petrovi Krutilovi sme dali do ruky osmo kameru a kariéra najpopulárnejšieho sporkárskeho vlogera sa mohla začať.
• Vlogy sme nazvali Tak som tu.
• Vlogy sa stali medzi zamestnancami veľmi populárnymi a pravidelne ich sleduje viac ako 50 % zamestnancov.
O2 Slovakia
O2 Slobodné Vianoce 2019 | O2 Slovakia
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ako si získať zamestnancov pre šírenie hodnôt slobody a demokracie? Oslavou 30. výročia Nežnej revolúcie. Do O2 sme priniesli Slobodné Vianoce, či už poukázaním na dobu, do ktorej sa už nechceme vrátiť na celofiremnom stretnutí, ale aj oslavou slobody na firemnej párty. Netradičnú tému koncoročnej párty ohodnotilo pozitívne až 85% kolegov. Téma slobody sa niesla firmou až do Vianoc, tento rok sme si pre našich zamestnancov opäť pripravili originálny darček – popisovateľné tabuľové tričko symbolizujúce slobodu prejavu, vyrobené pre nás na mieru od malého slovenského dizajnéra.
Seesame
Keď firma oceňuje zamestnancov za to, čo robia mimo nej | Henkel Slovensko spol s r. o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ak chce veľká firma ako je Henkel zamestnancov oceniť, pri počte 1 650 zamestnancov je ťažké urobiť to férovo, aby nevyzdvihla jednu časť procesného reťazca oproti inej. Ale aj v SSCčkach potrebujú ľudia cítiť zmysluplnosť, túžia po uznaní a spätnej väzbe. Pre Henkel Slovensko sme sa preto rozhodli v mase 1 650 anonymných korporátnych ľudí anonymitu zlomiť a poľudštiť. Vďaka našej kampani sa firma prvýkrát začala baviť o pochvalách.
Zoznam príspevkov
Seesame
Plastic can be fantastic week | Henkel Slovensko spol. s r. o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Plasty sú smrrrrrrrrť, to všetci vieme. Iba že by? Podľa nás a Henkel Slovensko môžu byť plasty v skutočnosti úžasné. V Henkli si uvedomujú, že debata o plastoch je dôležitá a vzhľadom na ich biznis sa ich týka. Vnímajú svoju zodpovednosť za množstvo plastového odpadu a chcú, aby si kroky, ktoré podnikajú smerom k udržateľnosti uvedomoval každý jeden zamestnanec. Čo sa stane, ak sa na sustainable stratégiu firmy spýtate zamestnancov Henkel Slovensko? Vďaka kampani Plastic can be fantastic vám minimálne 9 z 10 bude vedieť odpovedať v súlade s firemnou stratégiou.
Zoznam príspevkov
Slovak Telekom, a.s. v spolupráci s Casual, Eduma n.o.
Zažite, aké je to byť iný na vlastnej koži. | Slovak Telekom, a.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V Telekome sa v rámci CSR dlhodobo venujeme pomoci nepočujúcim. Naše predajne navštevujú a na linky volajú však ľudia s rôznym postihnutím a z rôzneho sociálneho prostredia. Podporujeme diverzitu a jedným z našich firemných princípov je „Konáme zodpovedne a s rešpektom“. Aby toto všetko neboli len prázdne slová, v rámci firemnej kultúry a internej komunikácie od 2017 realizujeme interné promá a vzdelávacie kampane pre kolegov zamerané na podporu hodnôt, na odbúravanie predsudkov a scitlivovanie ich postojov. Predsudkov sa nikdy nezbavíme, vieme sa však naučiť s nimi pracovať.
Wiktor Leo Burnett v spolupráci s Poštová banka a.s.
DRESS RELEASE | Poštová banka
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V Poštovej banke veríme, že náš úspech nestojí na kravatách a lodičkách. Preto sme prišli s netradičnou novinkou. Ako prvá banka na Slovensku sme zrušili dress code na ústredí. Zároveň sme premýšľali, ako túto novinku odkomunikovať nielen interne, ale aj externe na médiá. Pre internú komunikáciu sme zvolili video s našim generálnym riaditeľom, pre externú úplne nový mediálny nosič – košeľu, ktorú sme poslali vybraným novinárom ako DRESS RELEASE. Pri nulových mediálnych nákladoch sa nám podarilo docieliť mimoriadne pozitívne vnímanie zmeny dress codu v Poštovej banke.

F. Krízová komunikácia/Issues management

1st CLASS AGENCY v spolupráci s Respect APP
DAŇ Z POTRAVÍN | Slovenská aliancia moderného obchodu
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Na jeseň 2018 pripravili poslanci SNS priamo na rokovanie NRSR, bez akejkoľvek odbornej diskusie, obídením štandardného legislatívneho procesu, návrh na zavedenie špeciálneho odvodu pre obchodné reťazce (OR) na Slovensku. Návrh bol diskriminujúci (určený iba pre zahraničné reťazce), v rozpore s Ústavou SR, EÚ legislatívou a bol nebezpečným precedensom. Návrh ohrozoval podnikanie reťazcov u nás, preto Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) túto krízovú situáciu riešila riadenou intenzívnou komunikáciou zastrešenou claimom: Daň z potravín. Úspešne. Daň zrušili.
Dynamic Relations 2000 s.r.o.
Benzín E10 neohrozí autá | Združenie pre výrobu a využitie biopalív
Seriál: nie
Stručná charakteristika: NR SR v októbri 2019 schválila zákon, ktorý stanovil že od 1. januára 2020 bude palivo NATURAL 95 (označenie E5) nahradené palivom NATURAL 95 (označenie E10). Zmena spočíva v zvýšení podielu biozložky zo 7% na 9%. V polovici novembra 2019 sa objavila séria článkov a reportáží, ktoré priniesli katastrofické správy o tom, že „starý benzín končí“ a „nové palivo“ poškodí starším autám motory a palivové sústavy. Tieto správy prenikli aj do veľkých médií, čo vyvolalo veľmi nebezpečnú vlnu. Túto sme ráznym zásahom cez masívnu a zároveň jednoduchú reakciu zastavili v priebehu týždňa.
Slovak Telekom, a.s. v spolupráci s casual
Výpadok mobilnej siete 10.5.2019 | Slovak Telekom
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Najväčší mobilný výpadok za 15 rokov u operátora, ktorý inak promuje najlepšiu sieť. Náročný na detaily a všetky aspekty. Zvolili sme maximálnu otvorenosť, postavili sa problému čelom, nebáli sme sa zverejniť aj podrobnosti a informácie sme komunikovali súbežne cez všetky kanály v tom istom čase: tradičné médiá, Facebook, naše Telekom Fórum i titulku webu. Od druhej aktualizácie boli adresované priamo cez riaditeľa pre Slovensko. Prebral na seba tému, natočil video na sociálne siete, bol tvárou proaktívnej komunikácie kompenzácie vo forme bezplatných služieb týždeň po výpadku.

G. Politická komunikácia, politické PR, Public Affairs

AMI COMMUNICATIONS SLOVAKIA
EFEKTIA - voľnejšie ruky pre verejný sektor | Asociácia poskytovateľov energetických služieb (APES-SK)
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Slovensko predbehlo v podmienkach financovania rekonštrukcií verejných budov celú EÚ. Je jediným štátom, ktorý má pripravenú legislatívu a je tak napred o 1 až 5 rokov pred okolitými krajinami. A to aj vďaka PA kampani EFEKTIA, ktorá slúži ako platforma na networking ľudí z ministerstiev, manažmentu štátnych inštitúcií, firiem či vedení miest a obcí. Vďaka nej sme upriamili pozornosť na zrealizované projekty, milióny eur či tony skleníkových plynov a MWh energie, ktoré sa ušetria. „EFEKTIA a kontinuálne PR nám pomohli otvárať dvere na ministerstvách,“ Marcel Lauko, riaditeľ APES.
Zoznam príspevkov
Neopublic s.r.o.
NEKUR FEJKY | Slovenské združenie pre značkové výrobky
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Nekur fejky je kampaň, ktorá otvorila dlhodobo tolerovaný problém nelegálneho obchodu s tabakovými výrobkami najmä na východe Slovenska, kde je pašovanie, výroba a fajčenie fejkov najvypuklejšie. Na kampani spolupracovala tabaková sekcia SZZV so štátnou Finančnou správou a Kriminálnym úradom, v ktorej sa vyzdvihli ich zásluhy. Téma 8x rezonovala v TV spravodajstve a tiež vo viac ako 70 mediálnych výstupoch s celkovým dosahom 33 miliónov impresií. Web nekurfejky.sk navštívilo takmer 16 500 ľudí, ktorí poslali vyše 150 správ na možný výskyt fejkov. Na Google sme TOP1 pozícia.
Zoznam príspevkov

H. Digital and Social Media

Kreatívna Dvojica
ZOMRI taška | Kreatívna Dvojica
Seriál: nie
Stručná charakteristika: My, Kreatívna Dvojica, sme boli donedávna neznámy pár marketérov, ktorý nemal klientov. Vďaka dobrej kreatívnej stratégii sa nám aj s 0 eurovým budgetom podarilo získať exkluzívny mediálny priestor na stránke Zomri, čím sme sa dostali do povedomia vyše 150 000 ľudí a získali prvé dopyty na marketingové služby. Vytvorili sme zaujímavý natívny online obsah, ktorý sa stal nástrojom šírenia našej značky. Vďaka tomu sme oslovili aj ľudí mimo marketingovej bubliny a získali publicitu úplne zadarmo.
Zoznam príspevkov
Lidl Slovenská republika
Hokejový chlieb | Lidl Slovenská republika
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Počas trvania MS 2019 to na Slovensku žilo hokejom. Viedli sa debaty o tom, či naši hokejisti vyhrajú alebo prehrajú. Inšpirovali sme sa často používanou frázou niektorých Slovákov, že aj keď naši hokejisti vyhrajú, chlieb lacnejší nebude. Rozhodli sme sa poprieť toto klišé, a preto sme po každom víťazstve našich hokejistov zlacnili v nasledujúci deň najpredávanejší chlieb a podporili tak imidž čerstvosti Lidl.
Mayer/McCann Erickson
Konečne to počujete aj vy | The Coca-Cola Company
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Na Slovensku opäť rezonovala korupčná kauza Gorila, v ktorej sa podnikatelia a politici pri nápoji Coca-Cola zhovárali o províziách a úplatkoch na Vazovovej ulici v Bratislave. Coca-Cola sa proti svojej vôli ocitla v zovretí tejto kauzy a bola spájaná s negatívnymi asociáciami, ktoré na jej úkor využívali aj ostatné značky. Našou úlohou bolo v tomto prípade pripraviť reakčný status na sociálnej sieti Facebook, pričom bolo treba konať pohotovo, ale zároveň primerane. Výsledkom bol status, ktorý zaujal ľudí a ocenili ho marketéri nielen na Slovensku, ale aj v Maďarsku a ČR.
PS:Digital
#MojaHodinaZeme | WWF Slovakia
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Hodina Zeme je svetová iniciatíva (zhasínanie svetiel), ktorú na Slovensku zastrešuje WWF Slovakia. Vždy bola u nás spätá s eventom v uliciach, ale v roku 2019 sa žiadny nekonal. Klient však chcel aj tento rok osloviť čo najviac ľudí za čo najnižší budget. Tak sme vymysleli kampaň #MojaHodinaZeme, ktorá začala symbolickým zhasínanín sociálnych sietí pomocou čiernych postov a prerástla do každodenných organických výziev, ktoré ľudia šírili medzi sebou. Pretože Hodina Zeme sa dá robiť každý deň.
Zoznam príspevkov
PS:Digital v spolupráci s BBDO
Chatbot Ako sa máš? | Liga za duševné zdravie
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pre znovuobnovenú Linku Dôvery Nezábudka sme v rámci kampane Ako sa máš pripravili Chatbota, ktorý slúžil ako 1. kontakt človeka trpiaceho depresiou či ťažším životným obdobím s možnou pomocou na prekonanie najťažších chvíľ. Chatbot pozostával s desiatok otázok s možnosťami, ktoré sa používateľa pýtali na jeho aktuálne rozpoloženie a neskôr naviedli na web, kde si mohol urobiť ďalšie testy, alebo priamo na Linku Dôvery či internetovú poradňu IPčko. Svojím mesengerovým charakterom pomohol ľuďom, ktorí sa hanbia či majú strach z osobného vyznania sa zo svojich problémov.
PS:Digital
PS:AR (PS:Digital selfpromo) |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V PS:DIGITAL máme radi výzvy. A radi na našom trhu zavádzame inovatívne digitálne technológie. V roku 2019 sme naplno rozbehli výrobu AR filtrov. Teda filtrov rozšírenej reality, ktoré poznáte z Facebook a Instagram Stories. A rozhodli sme sa pomocou nich skrášľovať svet nielen v rozšírenej realite, ako to robia iné bežné AR filtre, ale aj v našej klasickej realite - a to tak, že sme ich pripravili pre dobré veci a pri príležitostiach, kde chceme prispieť k všeobecne lepšiemu Slovensku.
Zoznam príspevkov
PS:Digital
Expres kampaň #sledujemta | Rádio Expres
Seriál: nie
Stručná charakteristika: IG kampaň #sledujemta sme pripravili pre klienta expres v spolupráci s UPN. Pri príležitosti 30. výročia Nežnej revolúcie sme mladým chceli ukázať, ako by to vyzeralo, keby ŠtBáci fungovali v dnešnej dobe a ako by vyzeralo ich sledovanie závadových osôb a kandidátov spolupráce a tiež poukázať na fakt, že získať „sledovateľa“ pred 89tym nebolo také cool ako dnes. Fiktívny príbeh eštebáka a ním sledovaného komika, ktorý si robí srandu zo súčasnej spoloč. situácie, najprv niektorí brali ako ozajstnú vec a následne po prezradení posolstva denne sledovali, ako sa príbeh bude vyvíjať.
Seesame
Checkbot | Seesame
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Zoznámte sa s Checkbotom - prvým facebookovým chatbotom, ktorý bojuje proti falošným správam. Časť hoaxov dokáže odhaliť sám, no najmä učí ľudí, aby sami dokázali rozoznať manipulácie. Vie skontrolovať článok, ktorý mu používateľ pošle, no cez Messenger dokáže aj varovať, keď sa webom šíri blbosť. Pod vedením ľudského admina vie komentovať posty iných a pozývať tak ľudí do chatu.
Checkbot na Facebooku organicky zasiahol 400 000 ľudí. Už prvý mesiac ho použilo 6000 ľudí, ktorí mu zaslali 10 000 linkov na kontrolu. Všimli si ho aj v zahraničí, čoskoro sa rozbehne v Litve.
THIS IS LOCCO
Hyundai so ženami, proti predsudkom. | Hyundai
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V tejto prihláške zistíte, ako sme videom natočeným na mobil a sponzorovaným 50 eurami oslovili viac ako 800 000 slovákov.
Nadviazali sme na podporu žien, ktorú Hyundai realizuje viacerými projektmi, rozhodli sme sa vyhlásiť boj predsudkom voči ženám za volantom. Hackli sme preto videá nešikovného „ženského parkovania“ a vytvorili také, ktoré ľudí nachytalo na predsudkoch. Navzdory očakávaniu v ňom totiž žena zaparkuje bezchybne.
Video malo obrovský úspech, videla ho viac ako 1/3 slovenských používateľov Facebooku. Vyvolali sme diskusiu a tému priradili Hyundai.
Zoznam príspevkov