Zlatý klinec 2013 - výsledky
Zlatý Klinec 2013 - výsledky
A - PRINT
A1.09 - Automobily, dopravné prostriedky, auto-príslušenstvo, auto-tematika , doprava a transport, servis
VCCP Bratislava
Odhlás sa predtým, než naštartuješ! | MINI
Seriál: nie
Creative Director: Dejan Stajnberger
Copywriter: Juraj Bartoš
Art Director: Braňo Hlaváč
Fotograf: Boleslav Boska
Produkčná spoločnosť: Protos Productions
Vyplnil: Petra Nechalová
Stručná charakteristika: Sociálne siete za volantom sa stávajú často skloňovanou témou hlavne u mladých vodičov. MINI ako štýlová a zodpovedná značka neostala ticho.
Našou úlohou bolo ukázať vodičom, že šoférovanie spolu so sociálnymi sieťami môže skončiť tragicky.
Využili sme najvýstižnejší a emocionálne silný symbol – kríž pri ceste a prepojili ho s logom sociálnych sietí (Facebook, Twitter).
Náš motív sme preniesli aj do printovej podoby. Slovník sme taktiež prispôsobili téme sociálnych sietí.
Našou úlohou bolo ukázať vodičom, že šoférovanie spolu so sociálnymi sieťami môže skončiť tragicky.
Využili sme najvýstižnejší a emocionálne silný symbol – kríž pri ceste a prepojili ho s logom sociálnych sietí (Facebook, Twitter).
Náš motív sme preniesli aj do printovej podoby. Slovník sme taktiež prispôsobili téme sociálnych sietí.
Respect APP
Prirodzený výber | SLOVNAFT,
Seriál: nie
Creative Director: Ondrej Štefánik, Róbert Slovák, Mario Poór
Copywriter: Tina Minorová
Art Director: Lenka Rajčanová, Martin Vacho
Ilustrátor:Matúš Bence
Vyplnil: Katarína Švábyová
Stručná charakteristika: SLOVNAFT patrí medzi top 3 technologicky najvyspelejšie rafinérie v Európe. Naším zámerom bolo ukázať, že značka SLOVNAFT vyrába kvalitné palivo, ktoré automobilové značky považujú za svoj
”Prirodzený výber”.
”Prirodzený výber”.
Zoznam príspevkov
A1.10 - Médiá, kultúra, publikácie, vzdelávanie, zábava, šport a oddych
JANDL marketing a reklama,
FORBES - Pohľad do skutočného sveta biznisu | Business Consulting and Media,
Seriál: nie
Creative Director: Pavel Fuksa, Eugen Suman
Copywriter: Eugen Suman
Art Director: Pavel Fuksa, Alexis Blanco
Ilustrátor:Nate Hallinan
Zoznam príspevkov
A2 - Korporátny image a Selfpromo
A2 - Korporátny image a Selfpromo
Wiktor Leo Burnett
Niki Lauda | Orange Slovensko,
Seriál: nie
Creative Director: Martin Ondrušek, Peter Kačenka
Copywriter: Adam Jánoš
Art Director: Rasťo Záležák
Account: Lucia Máliková
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Inzercia promujúca stretnutie s Nikym Laudom v rámci Orange Biznis Fóra. Ide o sériu stretnutí so zaujímavými osobnosťami
svetového biznisu, vďaka ktorým chce Orange do slovenského podnikateľského sektoru prinášať inšpiráciu a nové uhly pohľadu.
svetového biznisu, vďaka ktorým chce Orange do slovenského podnikateľského sektoru prinášať inšpiráciu a nové uhly pohľadu.
Zoznam príspevkov
Wiktor Leo Burnett
HurAAAAA | Wiktor Leo Burnett
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco, Peter Kačenka
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Zisk nášho piateho &áčka& sme odkomunikovali ako čistú emóciu prostredníctvom samotného symbolu súťaže Agentúra roka (&A&). Print v tejto forme bol uverejnený iba v mesačníku Stratégie, ktorý je určený pre odbornú verejnosť.
Zoznam príspevkov
MUW Saatchi & Saatchi
TOP/POT | Slovak Telekom,
Seriál: nie
Creative Director: Rasťo Michalík, Peter Rajčák
Copywriter: Ivan Fiedler
Art Director: Ivo Zemanovič
Vyplnil: Milan Bielik
Stručná charakteristika: Za úlohu sme mali pripraviť inzerciu do prílohy Stratégií – Top zadávatelia reklamy za rok 2012. Na zadanie sme sa pozreli nielen zo strany klienta, ale aj zo strany agentúry. Výsledkom bola obojstranná inzercia s minimalistickým prevedením.
Zoznam príspevkov
B - POSTER a OUTDOOR
B1.07 - Finančné služby, Obchod, Poisťovne a Zdravotné poisťovne
Wiktor Leo Burnett
Búchač | Slovenská požičovňa
Seriál: nie
Creative Director: Peter Kačenka, Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo
Art Director: Igor Majkút
Account: Milan Sitárik
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Background :
Slovenská požičovňa ponúka online pôžičky s úrokom už od 7,5 % čo je nižší úrok, než ponúka väčšina bánk.
Challenge :
Upozorniť ľudí na to, že si vo svojej banke požičiavajú so zbytočne vysokým úrokom a dať im tak možnosť požičať si výhodnejšie.
Riešenie :
Pripravili sme indoorovú kampaň v nákupných centrách na Slovensku v blízkosti bankových pobočiek. Každý z viac ako 90-tich citylightov je vďaka mäkkému molitanu miestom, kde si ľudia môžu trieskať hlavu, keď zistia, s akým vysokým úrokom im požičala ich banka.
Slovenská požičovňa ponúka online pôžičky s úrokom už od 7,5 % čo je nižší úrok, než ponúka väčšina bánk.
Challenge :
Upozorniť ľudí na to, že si vo svojej banke požičiavajú so zbytočne vysokým úrokom a dať im tak možnosť požičať si výhodnejšie.
Riešenie :
Pripravili sme indoorovú kampaň v nákupných centrách na Slovensku v blízkosti bankových pobočiek. Každý z viac ako 90-tich citylightov je vďaka mäkkému molitanu miestom, kde si ľudia môžu trieskať hlavu, keď zistia, s akým vysokým úrokom im požičala ich banka.
Zoznam príspevkov
B1.09 - Automobily, dopravné prostriedky, auto-príslušenstvo, auto-tematika , doprava a transport, servis
VCCP Bratislava
Odhlás sa predtým, než naštartuješ! | MINI
Seriál: nie
Creative Director: Dejan Stajnberger
Copywriter: Juraj Bartoš
Art Director: Braňo Hlaváč
Fotograf: Boleslav Boska
Produkčná spoločnosť: Protos Productions
Vyplnil: Petra Nechalová
Stručná charakteristika: Sociálne siete za volantom sa stávajú často skloňovanou témou hlavne u mladých vodičov. MINI ako štýlová a zodpovedná značka neostala ticho.
Našou úlohou bolo ukázať vodičom, že šoférovanie spolu so sociálnymi sieťami môže skončiť tragicky.
Využili sme najvýstižnejší a emocionálne silný symbol – kríž pri ceste a prepojili ho s logom sociálnych sietí (Facebook, Twitter).
Aby sme zasiahli vodičov priamo za volantom ako hlavné médium sme zvolili outdoor. Vytvorili sme vlastné inštalácie krížov vytvorených z lôg sociálnych sietí a umiestnili ich na frekventovaných cestách. Kvôli viditeľnosti sme ich zámerne situovali v meste, kde rýchlosť áut nie je tak vysoká, aby vodiči prehliadli náš odkaz. Vodiči pri inštaláciách výrazne spomalili a väčšina spolucestujúcich si ich fotila mobilom.
Našou úlohou bolo ukázať vodičom, že šoférovanie spolu so sociálnymi sieťami môže skončiť tragicky.
Využili sme najvýstižnejší a emocionálne silný symbol – kríž pri ceste a prepojili ho s logom sociálnych sietí (Facebook, Twitter).
Aby sme zasiahli vodičov priamo za volantom ako hlavné médium sme zvolili outdoor. Vytvorili sme vlastné inštalácie krížov vytvorených z lôg sociálnych sietí a umiestnili ich na frekventovaných cestách. Kvôli viditeľnosti sme ich zámerne situovali v meste, kde rýchlosť áut nie je tak vysoká, aby vodiči prehliadli náš odkaz. Vodiči pri inštaláciách výrazne spomalili a väčšina spolucestujúcich si ich fotila mobilom.
Zoznam príspevkov
B1.10 - Médiá, kultúra, publikácie, vzdelávanie, zábava, šport a oddych
Istropolitana Ogilvy
QR obraz | Nadácia VÚB
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Michal Mazan
Art Director: Michal Mazan, Martin Toldy
Vyplnil: Juraj Chovanec
Stručná charakteristika: Vytvorili sme obraz, ktorý v sebe ukrýva všetky diela finalistov súťaže Maľba. Návštevník galérie tak môže vďaka obrazu a smartfónu navštíviť ďalšiu galériu - virtuálnu - kde si pozrie to najlepšie zo súťaže Maľba.
Zoznam príspevkov
Istropolitana Ogilvy
Futbal je umenie | Nová synagóga / kunsthalle Žilina
Seriál: áno
Creative Director: Peter Darovec, Braňo Bezák
Copywriter: Braňo Bezák, Vlado Janček
Art Director: Michal Szulanyi, Michal Moravec
Vedúci produkcie: Zuzana Tureková
Vyplnil: Juraj Chovanec
Stručná charakteristika: V prvej línii pracujeme so správou, že 50 centov z každého predaného lístka na zápasy MŠK Žilina poputuje na obnovu žilinskej synagógy/kunsthalle. Využili sme istú vizuálnu podobnosť medzi situáciami na futbalovom trávniku a umeleckými smermi – úpravy trávnika pripomínajú land art, radosť hráčov po góle zasa expresionizmus.
Zoznam príspevkov
B1.11 - Rôzne
Effectivity powered by publicis
Trojkampaň | Isover, mrkvička.sk, Rock Ok
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Šulík
Copywriter: Peter Michalka
Art Director: Milan Malý
Fotograf: Symon Kliman
Vyplnil: Roman Matulík
Stručná charakteristika: Traja klienti v jednom vizuáli dostali rovnocenný priestor a rozprávajú jeden príbeh.
O čítaní pred spaním, hlasnej hudbe a zvukovej izolácii, vďaka ktorej sa tieto dva svety navzájom nerušia. Táto mediálne zaujímavá kampaň organicky spojila firmu Isover, dodávateľa izolácií, rockový pub Rock Ok a internetové kníhkupectvo Mrkvička.sk. Jednou ranou zasiahla tri cieľové skupiny a ušetrila mediálne náklady.
O čítaní pred spaním, hlasnej hudbe a zvukovej izolácii, vďaka ktorej sa tieto dva svety navzájom nerušia. Táto mediálne zaujímavá kampaň organicky spojila firmu Isover, dodávateľa izolácií, rockový pub Rock Ok a internetové kníhkupectvo Mrkvička.sk. Jednou ranou zasiahla tri cieľové skupiny a ušetrila mediálne náklady.
C - TV a Kinoreklama
C1.01 - Jedlo / Nápoje
Istropolitana Ogilvy
Slovensko dávno svetové | Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Braňo Bezák a Vlado Janček
Art Director: Peter Baslik a Michal Szulanyi
Režisér: Goran Marojević
Vedúci produkcie: Martin Toman
Produkčná spoločnosť: Protos
Vyplnil: Juraj Chovanec
Stručná charakteristika: Komunikácia značky Zlatý Bažant je ostatné roky známa ako v podobe variácií na tému Slovensko a svet. Vznikla tak séria kampaní, ktoré odrážali zmeny životného štýlu na Slovensku, všímali si, ako dne s žijeme, ako hovoríme, ako nakupujme, alebo skrátka akí sme v porovnaní s inými národmi. Všetky tieto kampane spájala okrem základnej témy aj forma spotu – akási komentovaná mozaika jednoducho štylizovaných obrazov - či už s jedným, alebo viacerými hrdinami. Spoločné bolo tiež záverečné pointovanie spotov, ústiace do claimu „svetové slovenské pivo“.
Zoznam príspevkov
C1.07 - Finančné služby, Obchod, Poisťovne a Zdravotné poisťovne
MUW Saatchi & Saatchi
Kľúčová výbava | KOOPERATIVA poisťovňa,
Seriál: nie
Creative Director: Rastislav Uličný, Ivan Horváth
Copywriter: Rastislav Uličný, Ivan Horváth, Roman Hríbik
Art Director: Rastislav Uličný, Daniel Markovič
Režisér: Vladimír Struhár
Hudba: Shaggy, Mr. Boombastic
Produkčná spoločnosť: Agencia
Vyplnil: Daniel Markovič
Stručná charakteristika: Kľúčovým zámerom TV spotu pre poisťovňu Kooperativa bolo odkomunikovanie produktu Havarijne poistenie automobilov a zároveň neopomenúť ani životné poistenie.
Havarijne poistenie je koncipované do pozície najlepšej doplnkovej výbavy pre auto.
V príbehu sme opäť použili retro postavu pripomínajúcu Elvisa s charakterom bezstarostného chlapíka, ktorý má všetko pod palcom. Každú maličkosť vo svojom živote má zariadené na jedno stlačenie kľúča, až kým zápletka nevyústi do vtipnej pointy.
Životné poistenie je vyjadrené afterpackshotovým pokračovaním spotu.
Havarijne poistenie je koncipované do pozície najlepšej doplnkovej výbavy pre auto.
V príbehu sme opäť použili retro postavu pripomínajúcu Elvisa s charakterom bezstarostného chlapíka, ktorý má všetko pod palcom. Každú maličkosť vo svojom živote má zariadené na jedno stlačenie kľúča, až kým zápletka nevyústi do vtipnej pointy.
Životné poistenie je vyjadrené afterpackshotovým pokračovaním spotu.
Zoznam príspevkov
C2 - Korporátny image a Selfpromo
C2 - Korporátny image a Selfpromo
Wiktor Leo Burnett
Pripravujeme sa na budúce víťazstvá | Orange Slovensko,
Seriál: áno
Creative Director: Peter Kačenka, Martin Ondrušek
Copywriter: Adam Jánoš
Art Director: Martin Zlejší
Režisér: Jakub Kohák
Account: Igor Fekiač
Vedúci produkcie: Jana Horáková
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: V sérii krátkych spotov vidíme najmenších hokejistov pri tréningu.
Namiesto nácviku obvyklých hokejových zručností sa však zlepšujú v dvíhaní pohára, oslavovaní, či vo vzdávaní pocty hokejovým legendám. Prečo? Pretože bez dôkladnej prípravy nie je šanca na úspešnú budúcnosť.
Background:
Po niekoľkých významných úspechov slovenského národného hokejového na svetovom fóre prišla obava z nedostatku hráčov, ktorí by boli schopní konkurovať tým najlepším v blízkej alebo vzdialenej budúcnosti. Preto sa Orange ako generálny partner slovenského hokeja zameriava na podporu mladých hokejistov prostredníctvom rôznych aktivít (ligy, turnaje).
Namiesto nácviku obvyklých hokejových zručností sa však zlepšujú v dvíhaní pohára, oslavovaní, či vo vzdávaní pocty hokejovým legendám. Prečo? Pretože bez dôkladnej prípravy nie je šanca na úspešnú budúcnosť.
Background:
Po niekoľkých významných úspechov slovenského národného hokejového na svetovom fóre prišla obava z nedostatku hráčov, ktorí by boli schopní konkurovať tým najlepším v blízkej alebo vzdialenej budúcnosti. Preto sa Orange ako generálny partner slovenského hokeja zameriava na podporu mladých hokejistov prostredníctvom rôznych aktivít (ligy, turnaje).
Zoznam príspevkov
C3 - Verejnoprospešná činnosť pre neziskové organizácie
MADE BY VACULIK
To musíte prežiť | Vysoká škola múzických umení
Seriál: nie
Creative Director: Dejan Galović
Copywriter: Peter Blaho
Art Director: Bohumil Dohnal, Peter Hrevuš, Andrej Čanecký
Režisér: Roman Valent
Kamera: Juraj Chlpík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Stručná charakteristika: Kampaň 19. ročníka festivalu hovorí o láske k divadlu extrémnejším spôsobom, ktorý viac zaujme cieľovú skupinu a zároveň svojím charakterom nadväzuje na kreatívny štýl nastavený v minulých ročníkoch.
TV spot pracuje s tézou To musíte prežiť, ktorá má v spote viac významových úrovní - je súčasťou dramatickej komicko-tragickej scénky a zároveň je ústrednou expresívnou výzvou na návštevu.
TV spot pracuje s tézou To musíte prežiť, ktorá má v spote viac významových úrovní - je súčasťou dramatickej komicko-tragickej scénky a zároveň je ústrednou expresívnou výzvou na návštevu.
Zoznam príspevkov
Respect APP
Žiadne dieťa by nemalo ostať samé | Spoločnosť priateľov detí z detských domovov Úsmev ako dar
Seriál: nie
Creative Director: Yolka Udičová, Ondrej Štefánik
Copywriter: Ondrej Štefánik, Tina Minorová
Art Director: Lenka Rajčanová
Režisér: Juraj Janiš
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Katarína Švábyová
Stručná charakteristika: “Úsmev ako dar” je najstaršou a najväčšou dobrovoľníckou organizáciou
na Slovensku, ktorá sa už 30 rokov venuje podpore detí z detských
domovov. Prostredníctvom televízneho spotu sme sa ľuďom snažili
priblížiť pocity a situácie, ktoré tieto deti bežne zažívajú, lebo aj deti bez
rodičov potrebujú pozornosť a lásku.
na Slovensku, ktorá sa už 30 rokov venuje podpore detí z detských
domovov. Prostredníctvom televízneho spotu sme sa ľuďom snažili
priblížiť pocity a situácie, ktoré tieto deti bežne zažívajú, lebo aj deti bez
rodičov potrebujú pozornosť a lásku.
Zoznam príspevkov
D - Rádio
D1.10. Médiá, kultúra, publikácie, vzdelávanie, zábava, šport a oddych
MADE BY VACULIK
Hamlet dnes nebude | PubRes
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo
Art Director: Bohumil Dohnal
Vyplnil: Tatiana Veberová
Zoznam príspevkov
E - Interactive & online
E1 - Websites & Microsites
ZARAGUZA DIGITAL
Rytmusova finančná akadémia | Tatra banka
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Mirka Biel Kasanická, Michal Pastier
Programátor: Pavol Eichler, Michal Dúžek, Gabo Kaleta
Art Director: David Štefanides
Fotograf: Peter Frolo
Režisér: Juraj Štepka
Kamera: Juraj Chlpík
Strih: Peter Paldeak
Vedúci produkcie: Miloš Mrázek
Produkčná spoločnosť: VERTIGO FILM
Vyplnil: Ivan Kristel
Stručná charakteristika: Zadanie:
Zvýšiť záujem o študentské účty Tatra academy pomocou finančnej edukácie
Problém: Edukácia je nudná.
Idea: Edukovať študentov tak, aby si ani neuvedomili, že sú edukovaní :)
Riešenie:
Učiteľ, ktorého nikto nečakal – Rytmus. Social media Star Slovenska (Viac ako 300 tis. Facebook fanúšikov, viac ako 100 miliónov YouTube videní) dokáže naraz osloviť najviac teenagerov. Najprv sme uviedli teasingové video, kde Rytmus naznačil, čo chystá. Už za prvý týždeň nazbieral viac než 10 000 uchádzačov o štúdium.
Po dvoch týždňoch sme odhalili akadémiu. Študentov čakalo 30 finančných úloh, ktoré sme uverejňovali postupne počas 6 týždňov. Za každú správnu odpoveď získal študent euro, ktoré si reálne pripísal na svoj novootvorený študentský účet.
Úlohy boli logické, vedomostné, interaktívne, no predovšetkám zábavné.
Šírenie celej akadémie podporila súťaž o rekvizity z natáčania či Rytmusove tipy na úspech. Len samotnú stránku lajklo 30 000 ľudí.
Výsledok:
„Rytmusova finančná akadémia sa stala za prvé štyri týždne najúspešnejšou online kampaňou v histórii Tatra banky“ (tlačová správa Tatra banky, 14. apríl 2013)
Rekord v počte otvorených študentských účtov. Zadaný cieľ bol prekročený už mesiac a pol pred ukončením kampane.
Za prvé 3 dni sme 3x prekročili cieľ registrácií. Celkovo 356 000 unikátnych návštevníkov
2,4 milióna odpovedí! O 30 eur súťažilo viac ako 46 000 študentov. To je 2x viac než má najväčšia slovenská univerzita!
Navyše kampaň presne zasiahla cieľovku. 91% užívateľov bolo vo veku 15 až 26 rokov.
Ale to najdôležitejšie...Rytmusova finančná akadémia študentov skutočne edukovala!
22 % študentov nevedelo posúdiť výhodnosť úveru, 43% rozdiel medzi príjmom a ziskom, či
51% rozdiel medzi kreditnou a debetnou kartou. My sme ich to vďaka Rytmusovi naučili.
Zvýšiť záujem o študentské účty Tatra academy pomocou finančnej edukácie
Problém: Edukácia je nudná.
Idea: Edukovať študentov tak, aby si ani neuvedomili, že sú edukovaní :)
Riešenie:
Učiteľ, ktorého nikto nečakal – Rytmus. Social media Star Slovenska (Viac ako 300 tis. Facebook fanúšikov, viac ako 100 miliónov YouTube videní) dokáže naraz osloviť najviac teenagerov. Najprv sme uviedli teasingové video, kde Rytmus naznačil, čo chystá. Už za prvý týždeň nazbieral viac než 10 000 uchádzačov o štúdium.
Po dvoch týždňoch sme odhalili akadémiu. Študentov čakalo 30 finančných úloh, ktoré sme uverejňovali postupne počas 6 týždňov. Za každú správnu odpoveď získal študent euro, ktoré si reálne pripísal na svoj novootvorený študentský účet.
Úlohy boli logické, vedomostné, interaktívne, no predovšetkám zábavné.
Šírenie celej akadémie podporila súťaž o rekvizity z natáčania či Rytmusove tipy na úspech. Len samotnú stránku lajklo 30 000 ľudí.
Výsledok:
„Rytmusova finančná akadémia sa stala za prvé štyri týždne najúspešnejšou online kampaňou v histórii Tatra banky“ (tlačová správa Tatra banky, 14. apríl 2013)
Rekord v počte otvorených študentských účtov. Zadaný cieľ bol prekročený už mesiac a pol pred ukončením kampane.
Za prvé 3 dni sme 3x prekročili cieľ registrácií. Celkovo 356 000 unikátnych návštevníkov
2,4 milióna odpovedí! O 30 eur súťažilo viac ako 46 000 študentov. To je 2x viac než má najväčšia slovenská univerzita!
Navyše kampaň presne zasiahla cieľovku. 91% užívateľov bolo vo veku 15 až 26 rokov.
Ale to najdôležitejšie...Rytmusova finančná akadémia študentov skutočne edukovala!
22 % študentov nevedelo posúdiť výhodnosť úveru, 43% rozdiel medzi príjmom a ziskom, či
51% rozdiel medzi kreditnou a debetnou kartou. My sme ich to vďaka Rytmusovi naučili.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Online financial academy with an unexpected teacher - Rytmus. A social media star hated and loved by many giving lessons on financial education and encouraging students to open accounts at Tatra Banka.
Zoznam príspevkov
E2 - Digital integrated campaigns 2 or more DIFFERENT and SEPARATE elements for the same concept (e.g. 1 banner, 1 email, 1 website)
MUW Saatchi & Saatchi
Veľký Tresko | Ryba Košice
Seriál: áno
Creative Director: Ivan Horváth, Peter Michalka, Rasťo Michalik
Copywriter: Ivan Horváth, Peter Michalka, Roman Hríbik, Palo Pružinec, Rasťo Michalik
Programátor: Peter Kučerka, Balasz Szarka, Braňo Macko
Art Director: Rasťo Michalik
Ilustrátor:Rasťo Michalik
Hudba: Viktor Hazard, Zvuk: K2 Sound Studio
Produkčná spoločnosť: Animácia: Boris Šíma, Jozef Just, Plaftik
Vyplnil: Rasťo Michalík
Stručná charakteristika: Kampaň pre Tresku v majonéze od košického výrobcu Ryba. Táto tradičná slovenská lahôdka zaspala svoju dobu. Našou úlohou bolo spopularizovať ju medzi mladými, ktorí k nej už nemajú žiadny vzťah. S malým budgetom, sme hľadali čo najefektívnejšie riešenie. Preto online a naivne jednoduchá exekúcia. Vytvorili sme koncept - Návrat legendárneho hrdinu, v ktorom treska s dvoma rožkami, neprekonateľná to pochutina, bojuje za obrodenie národnej gastrolegendy. Začali sme Wikipediou, pokračovali na Facebooku a Youtube. Kampaň pomohla zvýšiť predaj Tresky v majonéze od firmy Ryba Košice o 27%.
Zoznam príspevkov
TRIAD Advertising
Zážitky pre spotrebiče | Shoppie.sk
Seriál: nie
Creative Director: Jaroslav Zacko
Copywriter: Martin Woska, Vlado Kurek, Maroš Hámorský, Vojto Kósa
Programátor: Alena Červeňanská
Art Director: Tomáš Ábel, Viktor Karvai
Fotograf: Tomáš Pospíchal
Režisér: Dano Dekan
Vedúci produkcie: Martina Jakabovičová, Kristína Kijacová
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker films, Lakjz
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Shoppie.sk je eshop s elektronikou. Shoppie chcelo podporiť značku a zároveň motivovať ľudí aby vymenili svoje staré spotrebiče za nové. Nakoľko shoppie.sk berie vo svojej komunikácii spotrebiče ako živé, rozhodli sme sa, že spotrebiče musíme za ich služby odmeniť.
Kampaň sme začali online spotom, v ktorom diaľkový šofér s láskou v hlase hovorí o svojej mikrovlnke ako mu aj neskoro v noci, keď už jeho žena spí ešte pripraví jedlo a mladý pár, ktorý chce odmeniť svoju práčku pretože nikdy nestratila ani jednu ponožku. Mikrovlnka dostala za odmenu večeru v prvotriednej reštaurácii a práčka tandemový zoskok padákom.
Vytvorili sme microsite s videom, kde ľudia mohli prihlasovať svoje staré spotrebiče. Každý získal voucher na nový v shoppie.sk a mohol vyhrať nový. Každý týždeň sme vybrali víťaza, odmenili jeho spotrebič skvelým zážitkom a natočili nové video.
Za mesiac kampane sme získali zásah 1 milión unikátov na facebooku (videá a kampaňové posty), vyše 100 000 unikátnych návštev, na microsite, 80 000 videní na youtube a 7400 prihlásených spotrebičov, ich príbehov a rovnaký počet rozdaných voucherov na nové spotrebiče v shoppie.sk.
Kanály kampane: Youtube - online spot + seria videí s výhercami, Facebook page, Facebook ads, Microsite, Bannery, Direct email, Twitter.
Kampaň sme začali online spotom, v ktorom diaľkový šofér s láskou v hlase hovorí o svojej mikrovlnke ako mu aj neskoro v noci, keď už jeho žena spí ešte pripraví jedlo a mladý pár, ktorý chce odmeniť svoju práčku pretože nikdy nestratila ani jednu ponožku. Mikrovlnka dostala za odmenu večeru v prvotriednej reštaurácii a práčka tandemový zoskok padákom.
Vytvorili sme microsite s videom, kde ľudia mohli prihlasovať svoje staré spotrebiče. Každý získal voucher na nový v shoppie.sk a mohol vyhrať nový. Každý týždeň sme vybrali víťaza, odmenili jeho spotrebič skvelým zážitkom a natočili nové video.
Za mesiac kampane sme získali zásah 1 milión unikátov na facebooku (videá a kampaňové posty), vyše 100 000 unikátnych návštev, na microsite, 80 000 videní na youtube a 7400 prihlásených spotrebičov, ich príbehov a rovnaký počet rozdaných voucherov na nové spotrebiče v shoppie.sk.
Kanály kampane: Youtube - online spot + seria videí s výhercami, Facebook page, Facebook ads, Microsite, Bannery, Direct email, Twitter.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Experiences for appliances
ZARAGUZA DIGITAL
Rytmusova finančná akadémia | Tatra banka,
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Mirka Biel Kasanická, Michal Pastier
Programátor: Pavol Eichler, Michal Dúžek, Gabo Kaleta
Art Director: David Štefanides
Fotograf: Peter Frolo
Režisér: Juraj Štepka
Kamera: Juraj Chlpík
Strih: Peter Paldeak
Vedúci produkcie: Miloš Mrázek
Produkčná spoločnosť: VERTIGO FILM
Vyplnil: Ivan Kristel
Stručná charakteristika: Zadanie:
Zvýšiť záujem o študentské účty Tatra academy pomocou finančnej edukácie
Problém: Edukácia je nudná.
Idea: Edukovať študentov tak, aby si ani neuvedomili, že sú edukovaní :)
Riešenie:
Učiteľ, ktorého nikto nečakal – Rytmus. Social media Star Slovenska (Viac ako 300 tis. Facebook fanúšikov, viac ako 100 miliónov YouTube videní) dokáže naraz osloviť najviac teenagerov. Najprv sme uviedli teasingové video, kde Rytmus naznačil, čo chystá. Už za prvý týždeň nazbieral viac než 10 000 uchádzačov o štúdium.
Po dvoch týždňoch sme odhalili akadémiu. Študentov čakalo 30 finančných úloh, ktoré sme uverejňovali postupne počas 6 týždňov. Za každú správnu odpoveď získal študent euro, ktoré si reálne pripísal na svoj novootvorený študentský účet.
Úlohy boli logické, vedomostné, interaktívne, no predovšetkám zábavné.
Šírenie celej akadémie podporila súťaž o rekvizity z natáčania či Rytmusove tipy na úspech. Len samotnú stránku lajklo 30 000 ľudí.
Výsledok:
„Rytmusova finančná akadémia sa stala za prvé štyri týždne najúspešnejšou online kampaňou v histórii Tatra banky“ (tlačová správa Tatra banky, 14. apríl 2013)
Rekord v počte otvorených študentských účtov. Zadaný cieľ bol prekročený už mesiac a pol pred ukončením kampane.
Za prvé 3 dni sme 3x prekročili cieľ registrácií. Celkovo 356 000 unikátnych návštevníkov
2,4 milióna odpovedí! O 30 eur súťažilo viac ako 46 000 študentov. To je 2x viac než má najväčšia slovenská univerzita!
Navyše kampaň presne zasiahla cieľovku. 91% užívateľov bolo vo veku 15 až 26 rokov.
Ale to najdôležitejšie...Rytmusova finančná akadémia študentov skutočne edukovala!
22 % študentov nevedelo posúdiť výhodnosť úveru, 43% rozdiel medzi príjmom a ziskom, či
51% rozdiel medzi kreditnou a debetnou kartou. My sme ich to vďaka Rytmusovi naučili.
Zvýšiť záujem o študentské účty Tatra academy pomocou finančnej edukácie
Problém: Edukácia je nudná.
Idea: Edukovať študentov tak, aby si ani neuvedomili, že sú edukovaní :)
Riešenie:
Učiteľ, ktorého nikto nečakal – Rytmus. Social media Star Slovenska (Viac ako 300 tis. Facebook fanúšikov, viac ako 100 miliónov YouTube videní) dokáže naraz osloviť najviac teenagerov. Najprv sme uviedli teasingové video, kde Rytmus naznačil, čo chystá. Už za prvý týždeň nazbieral viac než 10 000 uchádzačov o štúdium.
Po dvoch týždňoch sme odhalili akadémiu. Študentov čakalo 30 finančných úloh, ktoré sme uverejňovali postupne počas 6 týždňov. Za každú správnu odpoveď získal študent euro, ktoré si reálne pripísal na svoj novootvorený študentský účet.
Úlohy boli logické, vedomostné, interaktívne, no predovšetkám zábavné.
Šírenie celej akadémie podporila súťaž o rekvizity z natáčania či Rytmusove tipy na úspech. Len samotnú stránku lajklo 30 000 ľudí.
Výsledok:
„Rytmusova finančná akadémia sa stala za prvé štyri týždne najúspešnejšou online kampaňou v histórii Tatra banky“ (tlačová správa Tatra banky, 14. apríl 2013)
Rekord v počte otvorených študentských účtov. Zadaný cieľ bol prekročený už mesiac a pol pred ukončením kampane.
Za prvé 3 dni sme 3x prekročili cieľ registrácií. Celkovo 356 000 unikátnych návštevníkov
2,4 milióna odpovedí! O 30 eur súťažilo viac ako 46 000 študentov. To je 2x viac než má najväčšia slovenská univerzita!
Navyše kampaň presne zasiahla cieľovku. 91% užívateľov bolo vo veku 15 až 26 rokov.
Ale to najdôležitejšie...Rytmusova finančná akadémia študentov skutočne edukovala!
22 % študentov nevedelo posúdiť výhodnosť úveru, 43% rozdiel medzi príjmom a ziskom, či
51% rozdiel medzi kreditnou a debetnou kartou. My sme ich to vďaka Rytmusovi naučili.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Online financial academy with an unexpected teacher - Rytmus. A social media star hated and loved by many giving lessons on financial education and encouraging students to open accounts at Tatra Banka.
Zoznam príspevkov
E3 - Banners and other rich media
CORE 4
Zoberte si počasie do mobilu | Orange Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Andrej Csino
Copywriter: Matúš Molnár
Art Director: Adrián Juriga
Kamera: Lukáš Fabo
Stručná charakteristika: S Orange WOW môžete mať počasie vždy pri sebe, vo svojom mobile. Tento fakt sme odpromovali štýlovým a na Slovensku málo využívaným videobannerom. Na CTR-ko sa radšej ani nepýtajte. Ostatné agentúry by mohli závidieť, že to bolo viac ako 20%.
Zoznam príspevkov
E4 - Socia Media Facebook, Twitter, Blogs
BRANDY creative services
Ludoví Shtoor | Štúrovci
Seriál: nie
Creative Director: Martin Bajaník
Copywriter: Martin Bajaník
Art Director: Martin Bajaník
Ilustrátor:Martin Bajaník
Vyplnil: Martin Bajaník
Stručná charakteristika: Ludoví Shtoor je krátky komixový strip, ktorý je súčasťou facebookovej stránky kaviarní SHTOOR home made café. Jeho úlohou je okrem komentovania aktuálneho diania rozširovať chýr o kaviarni v štúrovskom šate, ale aj prilákať nových fanúšikov na stránku.
Zoznam príspevkov
MUW Saatchi & Saatchi
Veľký Tresko | Ryba Košice
Seriál: áno
Creative Director: Ivan Horváth, Peter Michalka, Rasťo Michalik
Copywriter: Ivan Horváth, Peter Michalka, Roman Hríbik, Palo Pružinec, Rasťo Michalik
Programátor: Peter Kučerka, Balasz Szarka, Braňo Macko
Art Director: Rasťo Michalik
Ilustrátor:Rasťo Michalik
Hudba: Viktor Hazard, Zvuk: K2 Sound Studio
Produkčná spoločnosť: Animácia: Boris Šíma, Jozef Just, Plaftik
Vyplnil: Rasťo Michalík
Stručná charakteristika: Našou úlohou bolo spopularizovať tresku v majonéze medzi mladými, preto hral v našej kampani kľúčovú rolu Facebook. Bol ideálny na šírenie misie Veľkého Treska, bojujúceho za obrodenie národnej gastrolegendy. Jeho kampaň zabezpečila treske 370 % nárast FB fanúšikov a 27% nárast predaja.
Zoznam príspevkov
E5 - Online film – Video
Mayer/McCann-Erickson
Tunel Miele - neexistujúci billboard | Miele,
Seriál: nie
Creative Director: Boris Prexta, Vlado Slivka
Copywriter: Juraj Stehlík
Art Director: Peter Bruško
Stručná charakteristika: Potrebovali sme odkomunikovať mimoriadny výkon vysávača Miele S8 Uniq
a ukázať, že vysaje naozaj všetko, čo mu príde do cesty. Vo virálnom videu
sme preto upravili tunel Sitina na hadicu vysávača Miele. Tento neexistujúci billboard upútal pozornosť užívateľov na sociálnych sieťach a vyvolal veselú diskusiu o tom, či je skutočne nad tunelom. Nápad neunikol zahraničným blogerom ani nemeckej centrále Miele.
a ukázať, že vysaje naozaj všetko, čo mu príde do cesty. Vo virálnom videu
sme preto upravili tunel Sitina na hadicu vysávača Miele. Tento neexistujúci billboard upútal pozornosť užívateľov na sociálnych sieťach a vyvolal veselú diskusiu o tom, či je skutočne nad tunelom. Nápad neunikol zahraničným blogerom ani nemeckej centrále Miele.
Zoznam príspevkov
MUW Saatchi & Saatchi
Veľký Tresko | Ryba Košice
Seriál: áno
Creative Director: Ivan Horváth, Peter Michalka, Rasťo Michalik
Copywriter: Ivan Horváth, Peter Michalka, Roman Hríbik, Palo Pružinec, Rasťo Michalik
Programátor: Peter Kučerka, Balasz Szarka, Braňo Macko
Art Director: Rasťo Michalik
Ilustrátor:Rasťo Michalik, Boris Šíma
Hudba: Viktor Hazard, Zvuk: K2 Sound Studio
Produkčná spoločnosť: Animácia: Jozef Just, Plaftik
Vyplnil: Rasťo Michalík
Stručná charakteristika: Našou úlohou bolo spopularizovať tresku v majonéze medzi mladými. Toto video bolo súčasťou kampane Veľkého Treska a svedectvom jeho boja za obrodenie národnej gastrolegendy. Jeho kampaň pomohla zvýšiť predaj o 27%.
Zoznam príspevkov
Respect APP
Vedeli ste, že...? | SLOVNAFT,
Seriál: nie
Creative Director: Róbert Slovák, Mario Poór
Copywriter: Tomáš Benko, Tina Minorová
Art Director: Róbert Slovák
Ilustrátor:Andrej Kolenčík
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Vyplnil: Katarína Švábyová
Stručná charakteristika: Zadaním bolo vytvoriť krátky animovaný, edukačný film, ktorého cieľom bolo vzdelávať žiakov a študentov o histórii, fungovaní a aktivitách spoločnosti SLOVNAFT. Koncept je postavený na súčasnej animácii, ktorá je atraktívna pre mladých.
Zoznam príspevkov
E6 - Other interactive digital solutions /screensavers, widgets, tickers, organisers, calendars, diaries, counters, calculators, etc.
digita.sk
Nachytaj svojho Ajťáka | IBM
Seriál: nie
Creative Director: Peter Andráš
Copywriter: Katarína Králiková
Programátor: Andrej Baran, Slavko Jaščur
Art Director: Lukáš Karásek, Peter Andráš, Peter Jenis, Matej Pavlanský
Režisér: Lukáš Karásek, Katarína Králiková
Stručná charakteristika: Interaktívne video, ktoré vyzýva zamestnancov firiem, aby nachytali svojich „ajťákov“. Ľudia mohli IT manažérovi poslať link na vtipné video,v ktorom žena stráca nervy s pčítačom. Po chvíli sa však dostaví nečakaný moment prekvapenia - IT manažér sa stáva súčasťou deja a nahnevaná žena z videa volá práve jemu...
Zoznam príspevkov
MADE BY VACULIK
Štrngátor | Kozel
Seriál: nie
Creative Director: Dejan Galović, Peter Ižo
Copywriter: Peter Blaho
Programátor: Martin Fabok, Michal Mrázik, Stanislav Kováč, Rastislav Šubert, Peter Guzmický
Art Director: Bohumil Dohnal, Ladislav Gocoň, Juraj Zajačka
Vyplnil: Tatiana Veberová
Stručná charakteristika: Našou úlohou bolo pripraviť originálnu kampaň pre Kozel, počas ktorej všetci spoločne oslávia zisk titulu České pivo roka
Keď všetci, tak všetci. Výsledkom je Kozel Štrngátor - originálne zariadenie, ktoré ako prvé na svete umožňuje štrnganie medzi ľuďmi kilometre vzdialených od seba.
Umiestnili sme ho do niekoľkých pivární. Hoci ich delilo 400 km, ľudia si pripíjali akoby boli vedľa seba. Videli sa, komunikovali a vychutnávali si pivo zadarmo.
Keď všetci, tak všetci. Výsledkom je Kozel Štrngátor - originálne zariadenie, ktoré ako prvé na svete umožňuje štrnganie medzi ľuďmi kilometre vzdialených od seba.
Umiestnili sme ho do niekoľkých pivární. Hoci ich delilo 400 km, ľudia si pripíjali akoby boli vedľa seba. Videli sa, komunikovali a vychutnávali si pivo zadarmo.
Zoznam príspevkov
E8 - Selfpromo
ZARAGUZA DIGITAL
First Real-time Facebook Cover | Zaraguza Digital
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Mirka Biel Kasanická, Michal Pastier, Pavol Eichler
Programátor: Pavol Eichler
Art Director: Lucia Kubinská
Vyplnil: Ivan Kristel
Stručná charakteristika: Insight: Komunikácii značiek na Facebooku chýba osobný prístup
Riešenie:
Ako ešte viac prepojiť onlinový Facebook s offlinom? Ako prví na svete sme spustili priamy prenos cez statický cover na Facebook stránke. Fanúšikov sme tak nechali nahliadnuť priamo do našej kancelárie. Cover sa automaticky updatoval každých 15 sekúnd. Vďaka tomu sme dokázali posunúť komunikáciu na Facebooku zase o level vyššie. Fanúšikovia boli s nami počas brainstormingov, nechávali cez Facebook odkazy na našej tabuli, reagovali priamo na všetko, čo sa u nás dialo. Niektorí ho dokonca využili na propagáciu vlastnej firmy.
Výsledok:
Návštevnosť Facebooku Zaraguzy vystrelila už po niekoľkých týždňoch, keď sa začala šíriť vo svete. Oslovili sme takmer 100 tisíc ľudí bez akejkoľvek platenej reklamy.
Náš Facebook ľudia navštívili 28 tisíc krát. 11 000 z nich sa dokonca vrátilo viac ako 21 krát!
Náš Facebook cover si všimlo aj viac než 400 svetových marketingových blogerov a médiá. Medzi nimi aj Wired, AdWeek atď.
Vďaka tomu tvoria teraz väčšinu fanúšikov marketingoví nadšenci z celého sveta i potenciálni svetoví klienti. O cover tiež prejavili záujem svetoví klienti ako RTL, Cisco, Reebok, Manchester city... Ako prvé ho nasadilo Fun Rádio.
Riešenie:
Ako ešte viac prepojiť onlinový Facebook s offlinom? Ako prví na svete sme spustili priamy prenos cez statický cover na Facebook stránke. Fanúšikov sme tak nechali nahliadnuť priamo do našej kancelárie. Cover sa automaticky updatoval každých 15 sekúnd. Vďaka tomu sme dokázali posunúť komunikáciu na Facebooku zase o level vyššie. Fanúšikovia boli s nami počas brainstormingov, nechávali cez Facebook odkazy na našej tabuli, reagovali priamo na všetko, čo sa u nás dialo. Niektorí ho dokonca využili na propagáciu vlastnej firmy.
Výsledok:
Návštevnosť Facebooku Zaraguzy vystrelila už po niekoľkých týždňoch, keď sa začala šíriť vo svete. Oslovili sme takmer 100 tisíc ľudí bez akejkoľvek platenej reklamy.
Náš Facebook ľudia navštívili 28 tisíc krát. 11 000 z nich sa dokonca vrátilo viac ako 21 krát!
Náš Facebook cover si všimlo aj viac než 400 svetových marketingových blogerov a médiá. Medzi nimi aj Wired, AdWeek atď.
Vďaka tomu tvoria teraz väčšinu fanúšikov marketingoví nadšenci z celého sveta i potenciálni svetoví klienti. O cover tiež prejavili záujem svetoví klienti ako RTL, Cisco, Reebok, Manchester city... Ako prvé ho nasadilo Fun Rádio.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Real-time Facebook cover allowed us to connect our offline office with our Facebook page. With a little trick we were the first in the world to stream what is going on at our office live via Facebook cover picture in real time.
Zoznam príspevkov
digita.sk
Darček priamo z digitasku | Digitask
Seriál: nie
Creative Director: Peter Andráš
Copywriter: Katarína Králiková
Programátor: Andrej Baran, Slavko Jasčur, Marek Kocúr, Miro Senka, Tomáš Janč
Art Director: Lukáš Karásek, Peter Andráš, Jakub Tatarko
Stručná charakteristika: Tieto Vianoce ste si mohli naživo vyzdvihnúť darček priamo z digitasku.
Naprogramovali sme robota, ktorý sa dal sledovať cez „live cam. Ktokoľvek ho mohol na diaľku ovládať svojou klávesnicou a vybrať si tak darček priamo z digitasku, ktorý sme mu potom poslali.
Naprogramovali sme robota, ktorý sa dal sledovať cez „live cam. Ktokoľvek ho mohol na diaľku ovládať svojou klávesnicou a vybrať si tak darček priamo z digitasku, ktorý sme mu potom poslali.
F - Techniques
F3 - Obalový dizajn (obal výrobku)
BRANDY creative services
Koncepcja obalov štúrovskích | Štúrovci
Seriál: nie
Creative Director: Martin Bajaník
Copywriter: Martin Bajaník
Art Director: Martin Bajaník
Ilustrátor:Martin Bajaník
Vyplnil: Martin Bajaník
Stručná charakteristika: Koncepcia obalového dizajnu pre produkty predávané v sieti kaviarní SHTOOR home made café. Obaly reflektujú štúrovský imidž kaviarne a pracujú s odvolávkami na osobnosti a diela štúrovského hnutia.
F4 - Promotion (POS materiály, akcie na podporu predaja a lojality zákazníkov, špeciálne ponuky, kupóny, súťaže, buzz marketing, in-store aktivity, merchandising a pod. )
TRIAD Advertising
Selfpromo jedného vysavača - iRobot | Miracle production
Seriál: nie
Creative Director: Jaroslav Zacko
Copywriter: Andrea Kotulová, Michaela Čulíková
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: iRobot je automatický vysavač. Ako najlepšie osloviť jeho potenciálnych zákazníkov?
Keď je automatický, tak nech to urobí sám :)
A tak sa stal produkt zároveň médiom.
iRobot si hľadal nového majiteľa v známom nákupnom stredisku.
Každý kto ho chcel vyhrať musel dať svoje kontaktné údaje.
A najjednoduchší spôsob ako to urobiť, je nechať ho aby ich povysával.
Ľudia si iRobota zamilovali a s radosťou ho kŕmili svojimi kontaktami. Zároveň hneď videli ako iRobot funguje.
Keď je automatický, tak nech to urobí sám :)
A tak sa stal produkt zároveň médiom.
iRobot si hľadal nového majiteľa v známom nákupnom stredisku.
Každý kto ho chcel vyhrať musel dať svoje kontaktné údaje.
A najjednoduchší spôsob ako to urobiť, je nechať ho aby ich povysával.
Ľudia si iRobota zamilovali a s radosťou ho kŕmili svojimi kontaktami. Zároveň hneď videli ako iRobot funguje.
Zoznam príspevkov
BRANDY creative services
Shtoor, váš národní buďiťel | Štúrovci
Seriál: nie
Creative Director: Martin Bajaník, Stano Herko
Copywriter: Martin Bajaník, Stano Herko
Art Director: Martin Bajaník
Ilustrátor:Martin Bajaník
Režisér: Stano Herko
Kamera: Stano Herko
Strih: Stano Herko
Produkčná spoločnosť: Brandy s.r.o.
Vyplnil: Martin Bajaník
Stručná charakteristika: Pri príležitosti otvorenia novej kaviarne SHTOOR home made café v Mlynskej doline prebehla na blízkych internátoch promo akcia na pozvanie študentov do kaviarne. Akcia prebehla skoro ráno, keď postava Ľudovíta Štúra chodila po internátoch, budila študentov a rozdávala im kávu a letáčik.
F6 - Ilustrácie a fotografia
JANDL marketing a reklama,
Harley Davidson - Driven by history | PRO HD Spol
Seriál: nie
Creative Director: Pavel Fuksa, Eugen Suman
Copywriter: Eugen Suman, Samo Marec
Art Director: Pavel Fuksa, Lucia Čermáková
Ilustrátor:Tim McDonagh
Zoznam príspevkov
JANDL marketing a reklama,
FORBES - Pohľad do skutočného sveta biznisu | Business Consulting and Media,
Seriál: nie
Creative Director: Pavel Fuksa, Eugen Suman
Copywriter: Eugen Suman
Art Director: Pavel Fuksa, Alexis Blanco
Ilustrátor:Nate Hallinan
Zoznam príspevkov
MADE BY VACULIK
I see it first | Fashion TV
Seriál: nie
Creative Director: Dejan Galović
Copywriter: Lenka Bónová
Art Director: Peter Hrevuš, Andrej Čanecký
Fotograf: Martin Machaj
Ilustrátor:Matúš Bence
Vyplnil: Tatiana Veberová
Zoznam príspevkov
F7 - Selfpromo
MADE BY VACULIK
MADE | MADE BY VACULIK
Seriál: nie
Creative Director: Dejan Galović
Copywriter: Dejan Galović
Art Director: Dejan Galović
Vyplnil: Tatiana Veberová
Zoznam príspevkov
G - MEDIA
G1 - Klasické médiá - TV, rádio, kino, print, poster, outdoor, budovy, objekty a zariadenia (výnimočné kreatívne využitie klasických nosičov, mediálna kreativita, mediálne plánovanie)
digita.sk
Launch Windows 8 | Microsoft Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Peter Andráš
Copywriter: Peter Andráš, Petra Holéczyová
Programátor: Miroslav Senka
Art Director: Peter Jenis, Peter Andráš
Media planner: Braňo Jankovič
Stručná charakteristika: Predstavenie nového Windows 8 čo najviac ľuďom v priebehu jedného dňa, tak aby ho mohli zažiť a vyskúšať si na vlastné oči.
Zoznam príspevkov
G2 - New media (kreatívne použitie netradičných alebo nových nosičov)
MADE BY VACULIK
Štrngátor | Kozel
Seriál: nie
Creative Director: Dejan Galović, Peter Ižo
Copywriter: Peter Blaho
Programátor: Martin, Fabok, Michal Mrázik, Stanislav Kováč, Rastislav Šubert, Peter Guzmický
Art Director: Bohumil Dohnal, Ladislav Gocoň, Juraj Zajačka
Vyplnil: Tatiana Veberová
Stručná charakteristika: Našou úlohou bolo pripraviť originálnu kampaň pre Kozel, počas ktorej všetci spoločne oslávia zisk titulu České pivo roka
Keď všetci, tak všetci. Výsledkom je Kozel Štrngátor - originálne zariadenie, ktoré ako prvé na svete umožňuje štrnganie medzi ľuďmi kilometre vzdialených od seba.
Umiestnili sme ho do niekoľkých pivární. Hoci ich delilo 400 km, ľudia si pripíjali akoby boli vedľa seba. Videli sa, komunikovali a vychutnávali si pivo zadarmo.
Keď všetci, tak všetci. Výsledkom je Kozel Štrngátor - originálne zariadenie, ktoré ako prvé na svete umožňuje štrnganie medzi ľuďmi kilometre vzdialených od seba.
Umiestnili sme ho do niekoľkých pivární. Hoci ich delilo 400 km, ľudia si pripíjali akoby boli vedľa seba. Videli sa, komunikovali a vychutnávali si pivo zadarmo.
Zoznam príspevkov
TRIAD Advertising
Selfpromo jedného vysávača - iRobot | Miracle production
Seriál: nie
Creative Director: Jaroslav Zacko
Copywriter: Andrea Kotulová, Michaela Čulíková
Stručná charakteristika: iRobot je automatický vysavač. Ako najlepšie osloviť jeho potenciálnych zákazníkov?
Keď je automatický, tak nech to urobí sám :)
A tak sa stal produkt zároveň médiom.
iRobot si hľadal nového majiteľa v známom nákupnom stredisku.
Každý kto ho chcel vyhrať musel dať svoje kontaktné údaje.
A najjednoduchší spôsob ako to urobiť, je nechať ho aby ich povysával.
Ľudia si iRobota zamilovali a s radosťou ho kŕmili svojimi kontaktami. Zároveň hneď videli ako iRobot funguje.
Keď je automatický, tak nech to urobí sám :)
A tak sa stal produkt zároveň médiom.
iRobot si hľadal nového majiteľa v známom nákupnom stredisku.
Každý kto ho chcel vyhrať musel dať svoje kontaktné údaje.
A najjednoduchší spôsob ako to urobiť, je nechať ho aby ich povysával.
Ľudia si iRobota zamilovali a s radosťou ho kŕmili svojimi kontaktami. Zároveň hneď videli ako iRobot funguje.
Zoznam príspevkov
G3 - Sponzoring a špeciálne eventy
Mayer/McCann-Erickson
Coca-Cola Superstar: Ako ukradnúť reklamný break | Coca Cola Česká republika, Coca Cola Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Boris Prexta
Copywriter: Juraj Stehlík
Art Director: Peter Gašparík
Stručná charakteristika: Ako získať mediálny priestor pre seba v boji s najsilnejšími značkami?
Coca-Cola dala divákom to, o čo ich ostatné značky oberajú. Možnosť sledovať Superstar aj počas reklamného breaku. Cez web mohli diváci vidieť jedinečné zábery z diania Superstar v priamom prenose. Live streaming bolo možné pozerať cez mobil, tablet či počítač.
Coca-Cola dala divákom to, o čo ich ostatné značky oberajú. Možnosť sledovať Superstar aj počas reklamného breaku. Cez web mohli diváci vidieť jedinečné zábery z diania Superstar v priamom prenose. Live streaming bolo možné pozerať cez mobil, tablet či počítač.
Zoznam príspevkov
G4 - Selfpromo
ZARAGUZA DIGITAL
First Real-time Facebook Cover | Zaraguza Digital
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Mirka Biel Kasanická, Michal Pastier, Pavol Eichler
Programátor: Pavol Eichler
Art Director: Lucia Kubinská
Vyplnil: Ivan Kristel
Stručná charakteristika: Insight: Komunikácii značiek na Facebooku chýba osobný prístup
Riešenie:
Ako ešte viac prepojiť onlinový Facebook s offlinom? Ako prví na svete sme spustili priamy prenos cez statický cover na Facebook stránke. Fanúšikov sme tak nechali nahliadnuť priamo do našej kancelárie. Cover sa automaticky updatoval každých 15 sekúnd. Vďaka tomu sme dokázali posunúť komunikáciu na Facebooku zase o level vyššie. Fanúšikovia boli s nami počas brainstormingov, nechávali cez Facebook odkazy na našej tabuli, reagovali priamo na všetko, čo sa u nás dialo. Niektorí ho dokonca využili na propagáciu vlastnej firmy.
Výsledok:
Návštevnosť Facebooku Zaraguzy vystrelila už po niekoľkých týždňoch, keď sa začala šíriť vo svete. Oslovili sme takmer 100 tisíc ľudí bez akejkoľvek platenej reklamy.
Náš Facebook ľudia navštívili 28 tisíc krát. 11 000 z nich sa dokonca vrátilo viac ako 21 krát!
Náš Facebook cover si všimlo aj viac než 400 svetových marketingových blogerov a médiá. Medzi nimi aj Wired, AdWeek atď.
Vďaka tomu tvoria teraz väčšinu fanúšikov marketingoví nadšenci z celého sveta i potenciálni svetoví klienti. O cover tiež prejavili záujem svetoví klienti ako RTL, Cisco, Reebok, Manchester city... Ako prvé ho nasadilo Fun Rádio.
Riešenie:
Ako ešte viac prepojiť onlinový Facebook s offlinom? Ako prví na svete sme spustili priamy prenos cez statický cover na Facebook stránke. Fanúšikov sme tak nechali nahliadnuť priamo do našej kancelárie. Cover sa automaticky updatoval každých 15 sekúnd. Vďaka tomu sme dokázali posunúť komunikáciu na Facebooku zase o level vyššie. Fanúšikovia boli s nami počas brainstormingov, nechávali cez Facebook odkazy na našej tabuli, reagovali priamo na všetko, čo sa u nás dialo. Niektorí ho dokonca využili na propagáciu vlastnej firmy.
Výsledok:
Návštevnosť Facebooku Zaraguzy vystrelila už po niekoľkých týždňoch, keď sa začala šíriť vo svete. Oslovili sme takmer 100 tisíc ľudí bez akejkoľvek platenej reklamy.
Náš Facebook ľudia navštívili 28 tisíc krát. 11 000 z nich sa dokonca vrátilo viac ako 21 krát!
Náš Facebook cover si všimlo aj viac než 400 svetových marketingových blogerov a médiá. Medzi nimi aj Wired, AdWeek atď.
Vďaka tomu tvoria teraz väčšinu fanúšikov marketingoví nadšenci z celého sveta i potenciálni svetoví klienti. O cover tiež prejavili záujem svetoví klienti ako RTL, Cisco, Reebok, Manchester city... Ako prvé ho nasadilo Fun Rádio.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Real-time Facebook cover allowed us to connect our offline office with our Facebook page. With a little trick we were the first in the world to stream what is going on at our office live via Facebook cover picture in real time.
Zoznam príspevkov
G5 - Media pre neziskové organizácie
Istropolitana Ogilvy
Tu a teraz (TV) | Magna Deti v núdzi
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Rado Olos, Matúš Priehoda
Art Director: Michal Mazan, Peter Baslik
Vedúci produkcie: Tatiana Kravčenko
Vyplnil: Juraj Chovanec
Stručná charakteristika: Zbieranie peňazí pre humanitárne organizácie, akou je aj Magna, je náročné, pretože ľudia na Slovensku pokladajú svoje vlastné problémy za dôležitejšie než riešenie problémov hladujúcich detí v odľahlých krajinách, ktorými sú už presýtení. Chceli sme preto verejnosť situovať do pozície, kedy môžu a preto musia pomôcť. Tu a teraz. Vďaka netradičnému využitiu televízie, rádia a outdooru sa nám ich podarilo osloviť a zvýšiť tak počet pravidelných prispievateľov o viac než 100%.
Zoznam príspevkov
H – KREATIVITA V PR
H2 - Business to Business PR a Business to Consumer PR
Istropolitana Ogilvy
Komu darovať Piano? | Piano
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Braňo Bezák
Copywriter: Braňo Bezák, Vlado Janček
Art Director: Michal Moravec
Vedúci produkcie: Slavommír Skalický
Vyplnil: Juraj Chovanec
Stručná charakteristika: Piano chcelo podporiť akciu 1+1. Namiesto klasického proma sme sa rozhodli radiť ľuďom, komu darovať druhé predplatné - niekomu, kto má naivné, alebo hlúpe názory a mal by viac čítať, aby sa ich zbavil. Aby sme to uviedli, do praxe, darovali sme Piano poslancovi Mariánovi Kuffovi.
Zoznam príspevkov
MUW Saatchi & Saatchi
Obec na prvom mieste - PR | KOMUNÁLNA poisťovňa,
Seriál: nie
Creative Director: Rasťo Michalík, Ivan Horváth
Copywriter: Peter Michalka, Kamil Charvát, Ivan Horváth, Roman Hríbik
Režisér: Juraj Lehocký
Media planner: Zenith Optimedia
Media buyer: PR agentúra: PR Clinic
Vyplnil: Peter Michalka
Stručná charakteristika: Kampaň na poistenie motorových vozidiel od Komunálnej poisťovne bola postavená na autentickom zobrazení vidieka a vidiečanov z obce Rybník, ktorí odporúčali náš produkt.
Keď sme našli obec Rybník, informovali sme médiá, že je to obec s najnižším počtom dopravných nehôd. Médiá sa tej témy chytili, a keď sme slávnostne odovzdávali obci pamätnú plaketu, nechýbali tam ani televízne štáby. Kampaň sa potom pohodlne zviezla na mediálnom záujme o najbezpečnejšiu obec.
Keď sme našli obec Rybník, informovali sme médiá, že je to obec s najnižším počtom dopravných nehôd. Médiá sa tej témy chytili, a keď sme slávnostne odovzdávali obci pamätnú plaketu, nechýbali tam ani televízne štáby. Kampaň sa potom pohodlne zviezla na mediálnom záujme o najbezpečnejšiu obec.
Zoznam príspevkov
Istropolitana Ogilvy
Výtlky | Anybody
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec
Copywriter: Boďa Oravcová
Art Director: Michal Hornický
Vyplnil: Juraj Chovanec
Stručná charakteristika: Po zime sa na bratislavských cestách objavilo vyše 8 000 výtlkov. Masážny salón Anybodysa chytil tejto top témy na Slovensku a prišiel s akciou, kde vodiči dostanú ku každej masáži zadarmo extra masáž ramien, stuhnutých po jazde na deravých cestách. Z akcie sa stal hit, ktorý sa dostal do onlinu, printov a TV a získal tak zadarmo mediálny priestor v hodnote takmer 18 000 €.
H5 - PR pre neziskové organizácie a projekty
Mayer/McCann-Erickson
Bohatšie Slovensko | Iness - Inštitút ekonomických a spoločenských analýz
Seriál: nie
Creative Director: Vlado Slivka
Copywriter: Juraj Stehlík, Vlado Slivka
Programátor: Michal Ščevlík
Art Director: Ľubo Bercel, Peter Sedláčik
Stručná charakteristika: Viete, za čo všetko platíte dane? Viete, koľko vás stojí štát? Väčšina ľudí nevie a ani ich to nezaujíma. Preto sme si vymysleli akoby „štátnu“ kampaň a diali sa veci...
Zoznam príspevkov
I – EVENTS
I1 - Public events (event pre verejnosť, napr. road show, community programs)
MADE BY VACULIK
Štrngátor | Kozel
Seriál: nie
Creative Director: Dejan Galović, Peter Ižo
Zoznam príspevkov
I2 - Private events do 300 pozvaných (uzavretý event na pozvánku)
CREATIVE PRO
CORSO STORY / CREATIVE FILMBUILDING | Swiss Re Europe S.A., Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Jozef Jenčo
Stručná charakteristika: Originálny teambuilding s názvom CREATIVE FILMBUILDING by CREATIVE PRO, s.r.o. zahŕňa tímové ciele komponované vo filmovom príbehu vytvorenom na mieru pre akýkoľvek veľký tím, či skupinu, alebo pracovné oddelenie. FilmBuilding z dielne CREATIVE PRO, s.r.o. významne zapojil tím spoločnosti Swiss Re do procesu výroby vlastnej seriálovej epizódy a znamenite prispel k stmeleniu jednotlivcov v silnom tíme a komunikovaniu tímových cieľov v inom, ako bežnom pracovnom prostredí. Originálne spracovanie témy vyústilo do premietania filmu priamo po realizácii s pravým filmárskym cateringom a do originálneho darčeku – DVD filmu so všetkými členmi tímu v hlavnej úlohe! Nie je lepší teambuilding, ako CREATIVE FILMBUILDING by CREATIVE PRO, s.r.o..
Zoznam príspevkov
I3 - Privite events nad 300 pozvaných (uzavretý event na pozvánku)
Leopard Production
Zoči - voči párty | Orange Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Navrhli sme komplexný projekt, ktorý sa nesústredil len na samotné podujatie, ale aj na vytvorenie očakávaní na strane zamestnancov. Všetky aktivity sa niesli v duchu hľadania spoločných tém a spájania ľudí, ktorí sa síce stretávali vo výťahu, ale navzájom sa vôbec nepoznali. Tomuto cieľu bola prispôsobená forma komunikácie, výber účinkujúcich a celý program eventu. Jeho nosnú časť tvorili interaktívne cornery.
Zoznam príspevkov
PromoLand
New Small Family | Volkswagen Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Ján Hromada
Stručná charakteristika: Event / show pre zamestnancov spoločnosti VW Slovakia.
Zoznam príspevkov
MONARCH, akciová spoločnosť
Cena Nadácie Tatra banky za umenie | Tatra banka,
Seriál: nie
Creative Director: Peter Princ, Peter Ňuňéz, Matej Drlička
Stručná charakteristika: Aj odovzdávanie cien za umenie môže byť umenie. Stačí, keď všetko potrebné naozaj vytvárajú umelci. Z uzavretej VIP párty sa tak stane celospoločenská udalosť hodná víkendového prime time v RTVS.
I4 - Selfpromo events
MADE BY VACULIK
Partyscope | MADE BY VACULIK
Seriál: nie
Creative Director: Dejan Galović
Zoznam príspevkov
K - KAMPAŇ
K1 - kampaň pre komerčné subjekty
MUW Saatchi & Saatchi
Obec na prvom mieste - Kampaň | KOMUNÁLNA poisťovňa,
Seriál: nie
Creative Director: Rasťo Michalík, Ivan Horváth
Copywriter: Peter Michalka, Kamil Charvát, Ivan Horváth, Roman Hríbik
Art Director: Daniel Markovič
Fotograf: Tamás Bohus
Režisér: Juraj Lehocký
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Media planner: PR agentúra: PR Clinic
Vyplnil: Peter Michalka
Stručná charakteristika: Kampaň na poistenie motorových vozidiel od Komunálnej poisťovne bola postavená na autentickom zobrazení vidieka a vidiečanov z obce Rybník, ktorí odporúčali náš produkt. Našli sme teda obec s najnižším počtom dopravných nehôd na Slovensku. Obci sme za prítomnosti médií a TV štábov odovzdali pamätnú plaketu a natočili sme autentický televízny spot s dedinčanmi. Kampaň v ostatných médiách, ako aj PR podpora sa niesli v podobne autentickom duchu.
Zoznam príspevkov
Istropolitana Ogilvy
Slovensko dávno svetové | Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Matúš Priehoda, Braňo Bezák, Vlado Janček, Peter Baslik, Michal Mazan
Art Director: Peter Baslik, Michal Mazan, Michal Szulanyi
Vedúci produkcie: Martin Toman
Produkčná spoločnosť: Protos
Vyplnil: Juraj Chovanec
Stručná charakteristika: Komunikácia značky Zlatý Bažant je ostatné roky známa ako v podobe variácií na tému Slovensko a svet. Vznikla tak séria kampaní, ktoré odrážali zmeny životného štýlu na Slovensku, všímali si, ako dne s žijeme, ako hovoríme, ako nakupujme, alebo skrátka akí sme v porovnaní s inými národmi. Všetky tieto kampane spájala okrem základnej témy aj forma spotu – akási komentovaná mozaika jednoducho štylizovaných obrazov - či už s jedným, alebo viacerými hrdinami. Spoločné bolo tiež záverečné pointovanie spotov, ústiace do claimu „svetové slovenské pivo“.
Zoznam príspevkov
K3 - kampaň pre neziskové organizácie
Istropolitana Ogilvy
Nechcem, ale musím | Združenie na pomoc ľuďom s mentálnym postihnutím v SR
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Braňo Bezák
Copywriter: Braňo Bezák, Vlado Janček
Programátor: Ján Kučera
Art Director: Michal Moravec
Vedúci produkcie: Zuzana Belková
Vyplnil: Juraj Chovanec
Stručná charakteristika: Združenie na pomoc ľuďom s mentálnym postihnutím si dalo za úlohu zmeniť platné zákony, aby ľudia, ktorých záujmy zastupujú, viac neboli nesvojprávni. Títo ľudia sa tak objavili priamo v reklame a rozpútali otázku, či sú účinkujúci v médiách pretože chcú alebo pretože musia. Kontroverznou kampaňou sa nám podarilo vzbudiť záujem verejnosti
a dostať Slovákov na webstránku, aby sa dozvedeli všetko podstatné o podporovanom rozhodovaní ľudí s mentálnym postihnutím.
a dostať Slovákov na webstránku, aby sa dozvedeli všetko podstatné o podporovanom rozhodovaní ľudí s mentálnym postihnutím.