Prihlásené práce

Young Lions 2025

1. Print

PDF 2030 |
Stručná charakteristika: Tesco dosiahlo v boji proti plytvaniu potravín významný úspech, a preto podporíme jeho záväzok pokračovať v tomto úsilí až do roku 2030. Ročne zverejňovaná správa o potravinovom odpade je zobrazená ako PDF súbor, ktorého veľkosť sa postupne zmenšuje.

Tento pokles veľkosti súboru symbolizuje, že každým rokom Tesco znižuje množstvo potravinového odpadu, čím zároveň zvyšuje množstvo potravín, ktoré daruje ľuďom v núdzi.
Zoznam príspevkov
Najdrahšie potraviny sú tie, ktoré vyhodíme |
Stručná charakteristika: Maloobchodné ceny dlhodobo stúpajú pod vplyvom najrôznejších kríz a preto Slováci čím ďalej tým viac počúvajú na tému lacnejších potravín, čo môže potvrdiť každý od obchodných reťazcov až po aktuálneho prezidenta. My im však ukážeme presný opak - najdrahšie potraviny. Je to 111 kilogramov potravín na každého Slováka, ktoré ročne skončia v koši.
All you can't eat |
Stručná charakteristika: Touto kampaňou chceme poukázať na to, že Tesco nie je reštaurácia typu “zjedz, koľko vládzeš“, kde si každý môže nabrať, koľko si zaumieni. Dôležité je uvedomiť si, že potraviny majú svoju hodnotu a nemali by sme k nim pristupovať ako k samozrejmosti. Premysleným nakupovaním môžeme efektívne predchádzať plytvaniu potravinami a pristupovať k nakupovaniu svedomitejšie.
Plníme taniere, nie smetné koše |
Stručná charakteristika: Jedlo patrí na tanier, nie do koša – to všetci vieme. Napriek tomu každý deň končí obrovské množstvo potravín ako odpad. Náš vizuál cez ostrý kontrast poukazuje na skrytý potenciál nespotrebovaných potravín a zobrazuje, že Tesco namiesto plnenia smetných košov plní taniere ľudí v núdzi.
PLYTVAŤ JEDLOM NIE JE VÝHRA |
Stručná charakteristika: Návrh vznikol na základe zistení, že najväčší podiel potravinového odpadu tvoria čerstvé plodiny. Zároveň výskumy ukazujú, že najviac jedla plytvá veková skupina (približne) 23 – 49 rokov. Práve pre nich je určený návrh s „ovockom“, ktorý prináša nekonvenčnú smelosť, priamosť a silné posolstvo.
V návrhu neupozorňujeme len na problém preferovania dokonale vyzerajúcich čerstvých potravín, ale zároveň ponúkame riešenie. Prostredníctvom funkčného QR kódu prepájame vizuál s inšpiráciou na chutné recepty, ktoré pomôžu využiť aj napr. prezreté banány a predísť ich zbytočnému vyhadzovaniu v domácnostiach.
Prvý dojem z vizuálu závisí od samotného diváka a jeho vzťahu k hrám. Hlavná myšlienka spočíva v tom, že skutočným víťazom je spotrebiteľ – získa recept a ušetrí aj pomyselných 150€. Hazard s prírodou sa nevypláca. Premyslený výber potravín chráni nielen peňaženku, ale aj životné prostredie.
Every Little Matters |
Stručná charakteristika: Plytvanie potravinami je obrovský ekologický aj spoločenský problém. Mnoho ľudí si však tony food wastu nedokáže predstaviť, pretože sa od obrovských čísel v štatistike odosobní. Keď to však rozmeníme na drobné (uschnutý citrón, ktorý letí do koša, kúsok nedojedeného chlebíka) zrazu je tento problém oveľa reálnejší.
Vizuály sa zameriavajú na bežne vyhadzované kúsky jedla, ktoré by ešte mohli byť využité. Týmto spôsobom prepájame racionálny odkaz (znižovanie odpadu a šetrenie peňazí) s emočným apelom (na každom kúsku záleží). Jednoduché, no úderné vizuály majú za cieľ zaujať a motivovať k zmene správania v domácnostiach.
Nevhodné potraviny |
Stručná charakteristika: Niektoré potraviny už nie sú atraktívne pre Tesco pulty. Svoju hodnotu však nestrácajú, stále dokážu priniesť potešenie iným. Preto sú darované ľuďom v núdzi, zvieratám na farmy aj do kompostární. 

Našou ideou bolo ukázať tieto potraviny ako nevhodný obsah pre pulty. V sérii vizuálov pracujeme s metaforou nevhodného obsahu na internete. Ten býva vždy cenzúrovaný. Vizuály tak majú potenciál pobaviť a fungujú ako zaujímavý eyecatcher.
Miera zodpovednosti |
Stručná charakteristika: Hlavnou príčinou vzniku odpadu je, že nakupujeme viac potravín, ako dokážeme spotrebovať. Náš vizuál prostredníctvom ikonickej Tesco tašky vizuálne zobrazuje, koľko potravín je naozaj potrebné nakúpiť na 1 večeru, 3 dni alebo týždeň. Tento nápad podporuje častejší zodpovedný nákup v menších množstvách a pomáha predchádzať plytvaniu.
Sivá im nepristane |
Stručná charakteristika: Náš vizuál upozorňuje na problém plytvania potravinami cez jednoduchú, no silnú metaforu. Hlavným prvkom je paradajka napadnutá šedou plesňou, ktorá symbolizuje znehodnotené potraviny, ktoré sa nestihli skonzumovať. Obraz nadväzuje na slovenské úslovie, ktoré sme v kontexte kampane pretransformovali na márnosť premárnených potravín.
Podnadpis jasne vyzýva k zodpovednému správaniu, a teda k lepšiemu plánovaniu a využívaniu potravín, aby sa predišlo ich znehodnoteniu.

Kampaň od Tesca má dvojitý cieľ. Nielen potvrdiť postavenie značky ako lídra v boji proti plytvaniu potravinami, ale zároveň aj zvýšiť povedomie o tomto probléme medzi zákazníkmi a motivovať ich k zmene návykov v domácnostiach, kde sa vyhodí najviac jedla.

Vizuál je jasný, zapamätateľný, emocionálne silný a inšpiratívny. Vyzýva na pozitívnu zmenu, ktorá má reálny dopad. Menej vyhodeného jedla znamená úsporu pre domácnosti aj zníženie ekologickej záťaže.
Zoznam príspevkov
Vec statusu |
Stručná charakteristika: Kým my riešime, akú technologickú vychytávku si najbližšie kúpime, sú tu ľudia, pre ktorých je luxus mať pravidelné jedlo. V našom vizuále na tento paradox upozorňujeme a vyzývame k zníženiu plytvania potravinami.
Zoznam príspevkov
Poďme spolu príkladom. |
Stručná charakteristika: Banány, paradajky a chlieb sú príklady z mála potravín, ktoré vedia zostarnúť bez toho, že by sa pokazili. Väčšine táto nová podoba už nevyhovuje, lebo už neslúži pre účel, s ktorým si dané potraviny kúpili. Tak ich teda vyhodia, aj keď majú stále potenciál a hodnotu. Rátame s tým, že skoro polovica potravín končí v koši a chceme proti tomu bojovať.

Chceme naučiť ľudí byť viac mindful, vedieť sa zamyslieť pri vyhadzovaní a premyslieť si, čo si navaria. Je úplne bežné pre ľudskú myseľ mať niektoré procesy automatizované, preto vizuál odkazuje na jednoduchú alternatívu vyhodenia staršej potraviny. Print odkazuje nielen na problematiku plytvania, ale aj znázorňuje špecifické ľahko zapamätateľné recepty, ktoré vie pripraviť naozaj každý.

Konkrétnym znázornením toho, ako sa vie potravina použiť kotvíme do myslí nie len tému, ale aj “riešenie”. Pri tvorení copy textov sme zvolili jazyk v tvare “my”, aby sme predišli psychologickej reaktancii a zachovali u spotrebiteľov slobodu voľby. Zároveň však motivačne vyzývame k lepším rozhodnutiam spolu s Tesco, čo aj potvrdzuje aktívnu snahu a činnosť znižovať potravinový odpad.
Zoznam príspevkov
nedávajte im košom |
Stručná charakteristika: Priemerný Slovák vyhodí do koša 65 kg potravín, ktoré si kúpi do domácnosti. Ak si jedlo a jeho spotrebu neplánuje, tak je to akoby potraviny nehádzal do košíka, ale rovno do koša. Tento malý skok v čase znázorňujeme mrazivou vizuálnou metaforou.
… U NÁS NEKÚPIŠ |
Stručná charakteristika: Všetko je o čerstvosti pohľadu. Najlepšie potraviny môžu byť niekedy tie najstaršie. Ako napríklad, keď si chceš upiecť banánový chlieb. Urobiť kečup. Domácu strúhanku. Alebo džem.
Vtedy potrebuješ tie najstaršie potraviny, ktoré, bohužiaľ, v Tescu nekúpiš. Prečo?!?
Zoznam príspevkov
Nie je kôš ako kôš |
Stručná charakteristika: Jedlo niekedy patrí do koša. Musí to byť však ten správny. Tescu sa v darovaní nepredaných potravín nemôže rovnať žiaden iný reťazec a touto aktivitou výrazne prispieva k znižovaniu plytvania jedlom na Slovensku.

Preto sme si darcovstvo zvolili za našu hlavnú tému a poukázali sme naňho jednoduchou a efektívnou podobnosťou. Odpadkový kôš, kde denne končia tony nevyužitých, no inak nezávadných potravín, sme zmenili na darčekový. Niekedy je to koniec koncov iba o tom, nájsť pre nepredané potraviny to správne miesto - a to Tesco dobre vie.
Naozaj všetko spotrebuješ? |
Stručná charakteristika: Vieme, že téma plytvania potravinami je vážny spoločenský problém. Snažili sme sa poukázať na prehnané nakupovanie potravín a položiť súčasným, ale aj potenciálnym zákazníkom Tesca otázku, či naozaj dokážu spotrebovať všetky potraviny zo svojho nákupu. Trend impulzívneho nakupovania nie je len problémom fast fashion, ale aj obchodov s potravinami, pričom stále sú na svete milióny hladujúcich ľudí. Čím viac budeme zodpovední pri nákupe a budeme si vážiť všetky potraviny, tým skôr dokážeme znížiť negatívny dopad potravinového odpadu.
Dajte posledné zbohom plytvaniu |
Stručná charakteristika: Séria vizuálov upozorňuje na problém plytvania potravinami prostredníctvom symbolického zobrazenia potravín v malých rakvách. Má komunikovať, že aj potraviny, ktoré sa zdajú byť menej čerstvé, môžu byť stále využité na prípravu jedál, čím sa predíde ich zbytočnému vyhadzovaniu. Posolstvo podporuje myšlienku zodpovedného prístupu k potravinám a zároveň poukazuje na iniciatívu darovania nespotrebovaných potravín tým, ktorí ich najviac potrebujú.
Minimal |
Stručná charakteristika: Vytvorili sme minimalistický vizuál, v ktorom je presne vypočítaný podiel potravinového odpadu z prevádzok Tesca voči veľkosti modrej plochy - celkovému objemu potravín, ktoré Tesco ročne nakúpi.
Zoznam príspevkov
Evelina |
Stručná charakteristika: Až 92 % nepredaných potravín daruje Tesco ľuďom v núdzi. Ale ako zobraziť konkrétnych ľudí, ktorí jedlo dostávajú, bez toho, aby vizuál pôsobil smutne? Všimli sme si, že veľa obľúbených odrôd ovocia v obchodoch už dávno nesie ľudské mená – Williams, Xenia či Evelina, známa odroda slovenských jabĺk dostupná v každom supermarkete. Využili sme preto ikonické nálepky na ovocí. Namiesto názvu odrody sme na nich umiestnili mená skutočných ľudí, ktorým Tesco potraviny daruje. Jednoducho tak ukazujeme, že každá potravina má jasný cieľ – nejde do koša, ale k ľuďom.
Zoznam príspevkov
Doom shopping - nestrať hlavu |
Stručná charakteristika: Tesco ako líder v boji proti plytvaniu potravinami už od roku 2017 poskytuje rázne kroky pre zníženie množstva odpadu, ktoré ich prevádzky produkujú. Avšak takmer 62% celkového odpadu na obyvateľa Slovenska vzniká až u spotrebiteľa. V dobe „brain rot“ obsahu a nekonečného scrollovania sa bezmyšlienkovitá spotreba prenáša aj do reality. Plníme svoje mysle aj chladničky rýchlo a bez rozmyslu - bez ohľadu na to, či sa z ich obsahu neskôr stane odpad. Vyzývame teda zákazníka, aby nestrácal myseľ v scrollovaní, ani nakupovaní.
Zoznam príspevkov
Minútka do potravinového odpadu |
Stručná charakteristika: Séria printových vizuálov využíva symbol tradičného kuchynského pomocníka, aby upozornila na závažný problém plytvania potravinami. V nadväznosti na to potom komunikuje aktivity, ktorými Tesco prispieva k znižovaniu potravinového odpadu a vyzýva verejnosť, aby sa do boja proti tomuto problému pridala.

2. PR

George S. |
Stručná charakteristika: Neziskové organizácie na Slovensku nežijú najjednoduchšie časy. Čelia útokom dezinfoscény, podľa ktorej sú platené finančníkom Georgeom Sorosom (AKA main character slovenských konšpirácií). Z ustrelených výmyslov im však plynie stále viac veľmi reálnych znevýhodnení.

Nešťastný trend dezinformácií ovplyvňuje aj banky. V príspevkoch a komentoch ľudí na adresu Slovenskej sporiteľne sa často objavujú bizarné obvinenia, že appka George nesie meno práve po… Georgeovi Sorosovi.

Za všetkým skrátka podľa dezinfoscény stojí tajuplný a všemocný George, ktorý kdesi v pozadí z dlhej chvíle na dôchodku ovláda celý svet… A my budeme túto absurdnú konšpiráciu ownovať.
Do najrozšírenejšieho hoaxu vložíme svojho trójskeho koňa: takzvaného George S. Privlastníme si to najskloňovanejšie meno v oblasti financií a neziskoviek a dáme mu nový význam - v skutočnosti sa pod menom George S. totiž bude skrývať George S...lovenskej sporiteľne. S jeho unikátnou fičurkou, ktorá pomáha neziskovkám prijímať financie od darcov.

George S. “ovládne” online aj TV médiá
POTICHU |
Stručná charakteristika: Mnoho ľudí pomáha, no nehovorí o tom. Podporujú rôzne neziskové organizácie, no nechávajú si to pre seba. A je to v poriadku. V dobe veľkých gest a hlučných výziev prinášame myšlienku, že najväčšie zmeny sa dejú v tichosti. A to aj v prípade pomoci druhým.

Poďme zmeniť svet. Potichu. Veď dobré skutky nepotrebujú veľký šum na to, aby ho zmenili. Predstavujeme vám PR kampaň, ktorá má skutočný dopad na neziskovky aj spoločnosť. Kampaň, vďaka ktorej vznikne generácia mikro-darcov. A ktorá urobí ticho virálnym.
Transakčný dar |
Stručná charakteristika: INSIGHT:
Na Slovensku nie je väčšia PR téma než TRANSAKČNÁ DAŇ, ktorá je však vnímaná extrémne negatívne. My to využijeme a predstavíme novú transakciu - tentoraz však naopak pozitívnu.

IDEA:
Transakčný dar.
Transakcia, ktorá ľudí nenaštve, ale poteší.

EXEKÚCIA:
Využívame masívny negatívny buzz okolo transakčnej dane na uvedenie pozitívnej inovácie “Chcem pomôcť”, ktorú predstavíme ako Transakčný dar.

Téma už sama o sebe vyvolá veľký PR ošiaľ,
ktorý ešte podporíme silným media mixom.
#TenDruhyGeorge |
Stručná charakteristika: Neziskové organizácie na Slovensku čelia útokom a systematickej diskreditácii, čo oslabuje ich dôveru v spoločnosti. Využijeme známe meno George S., aby sme získali pozornosť, a neskôr odhalíme, že skutočným podporovateľom tretieho sektora je George iný, George od Slovenskej sporiteľne.
DARCOVIA BUDÚCNOSTI |
Stručná charakteristika: Významní ľudia bývajú často obdivovaní a uznávaní. Stávajú sa súčasťou histórie, zvečnení v podobe sôch na námestiach alebo v názvoch ulíc. Človek, ktorý sa rozhodne pomôcť sa rovnako stáva významným a zaslúži obdiv. Kampaň Darcovia Budúcnosti vzdáva hold práve tým, ktorí sa rozhodli pomôcť tou najjednoduchšou možnou cestou - jedným klikom.
Premium Care |
Stručná charakteristika: Nadštandardnú starostlivosť od banky si zaslúžia nielen solventní klienti, ale aj obyčajní ľudia, ktorí sa rozhodli investovať svoje peniaze na pomoc druhým. Preto Slovenská sporiteľňa prichádza s unikátnym Premium Care klubom.
George má neziskovky pod palcom |
Stručná charakteristika: Insight:
Neziskovky to v dnešnej dobe nemajú ľahké. Neustále sa rieši, že sú ovládané zo zahraničia. Spoločným menovateľom je jeden človek. George Soros. Čo keby sme ale tento nezmyselný hate využili vo svoj prospech a neprehliadnuteľným spôsobom odpromovali funkcionalitu apky Slovenskej sporiteľne?


Idea:
V júni 2025 všetkých 31 neziskoviek, ktoré cez našu apku podporujeme vypostuje na svoje sociálne siete príspevok s textom

Priznávame, platí nás George
SPOLOČNE PRE LEPŠIU BUDÚCNOSŤ |
Stručná charakteristika: Kampaň na podporu darcovstva v aplikácii George prebehne v troch fázach s cieľom získať viac ako 30 000 nových darcov za rok. V prvej fáze upravíme zobrazenie jednotlivých organizácií s konkrétnymi položkami, ktoré ľuďom napovedia, kam ich pomoc poputuje. Zároveň darcovia budú dostávať notifikácie v momente, keď ich príspevky budú využité, čím u darcov dosiahneme pocit zadosťučinenia. V druhej fáze si influenceri vyskúšajú na 24 hodín život v núdzi a priblížia ich followerom príbehy konkrétnych ľudí. Následne budú odkazovať na inováciu Chcem pomôcť, v rámci ktorej vedia ľudia prispieť na konrétne položky pre neziskové organizácie. Na záver kampaň podporia médiá, aby sa darcovstvo dostalo k čo najširšiemu publiku. Kombináciou digitálnych nástrojov, influencer marketingu a médií zabezpečíme maximálny dosah a motivujeme ľudí pomáhať.
Upozornenie na realitu |
Stručná charakteristika: Riešením upozorňujeme na tvrdú realitu takmer 63 tisíc ľudí na Slovensku. Ich budúcnosť je pritom aj v rukách zákazníkov SLSP - priamo v aplikácii George. Stačí darovať pomoc 1 klikom.
Kto stojí za neziskovkami?! |
Stručná charakteristika: Neziskovky aktuálne čelia viacerým problémom, ako je nedostatok prostriedkov či zákony sťažujúce prístup k informáciám. Avšak ich najväčší problém je nedôvera, ktorá voči nim vzniká kvôli hoaxom a dezinformáciám. Podľa nich za financovaním neziskoviek stojí tajomný zlý “George“. V skutočnosti však za nimi stojí úplne iný “George”: ten od SLSP. V kampani zmeníme nezmyselný hoax na silnú a pozitívnu pravdu. Budeme otvorene hlásať, že "George stojí za financovaním neziskoviek" a podporovať verejnosť, aby sa za ne postavili tiež - cez appku George a funkciu "Chcem pomôcť".
Partner do budúcna |
Stručná charakteristika: Vieš, čo ťa môže spraviť ešte atraktívnejším? Nie sú to svaly ani drahá večera. Nový pohľad na hodnoty odhalí, či myslíš len na seba, alebo máš v srdiečku miesto aj pre neziskovky. Dostaneš red flag alebo by si mohol byť partner do budúcna?

4. Film

NEVER LET THEM KNOW YOUR NEXT MOVE |
Stručná charakteristika: Mladí ľudia (generácia Z a Alpha) na internete preferujú v sledovanom obsahu absurdnosť bez významu a dynamickosť pred generickosťou. Často konzumujú a scrollujú bez hlbšieho zamyslenia. Skrátka ich prehnané a vyhrotené informácie priťahujú viac ako skutočné fakty. Toto sme odkomunikovali ich rečou a premietli do nášho návrhu spotu, kde sme ochranu pred deepfake doplnili o fenomén: Never let them know your next move (Nikdy im nedaj vedieť o tvojom ďalšom kroku).
Zoznam príspevkov
Kto je za dverami? |
Stručná charakteristika: Realita, pravda a fakty neboli nikdy tak plastické ako dnes. Topíme sa v informáciách a plávať dokážu len tí najobozretnejší. Ľudia, ktorých dôverne poznáte vás môžu oklamať jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. Ale sú to skutočne oni?
Zoznam príspevkov
Alan |
Stručná charakteristika: Kedysi sa tváre známych ľudí upravovali len v televíznej maskérni. Dnes sú často zneužívané na šírenie klamstiev. V našom filme sme teda túto paralelu využili. Elegantným spôsobom prepojili message s televíziou JOJ a pomocou toho najpovolanejšieho edukovali o možnostiach ako deepfake odhaliť.
Zoznam príspevkov
Pátranie po stopách Deepfake |
Stručná charakteristika: Deepfake technológia sa neustále zlepšuje a lúštenie podozrivého obsahu na internete nám už častokrát môže pripadať skôr ako komplexný detektívny prípad. Vďaka pokročilým algoritmom umelej inteligencie je dnes možné vytvoriť mimoriadne realistické videá, ktoré sú na prvý pohľad neodlíšiteľné od reality. Preto je dôležité pri každom videu prestať slepo veriť vlastným očiam a začať aktívne pátrať po stopách, ktoré rozlúsknu každý prípad deepfakeu.
Legit check na deepfake |
Stručná charakteristika: Mladá generácia je priam alergická na fake akéhokoľvek druhu. Fake-ové tenisky, oblečenie, úsmevy či priateľstvá rozozná na kilometre. Z tejto superschopnosti pramení presvedčenie hraničiace s aroganciou, že ich už nič nemôže zaskočiť. Vo videu preto cieľovku vyzývame na upgrade svojho vnútorného legit checku, pretože na nového nepriateľa už staré triky nezaberajú.
Zoznam príspevkov
Deepfakova bAIka |
Stručná charakteristika: Bájka je epický žáner, v ktorom sa zvieratá správajú ako ľudia.
bAIka je novodobý žáner, v ktorom sa ľudia správajú ako zvieratá.
V bájke sa využívajú alegorické prvky, satira a irónia, cez ktoré autor kritizuje správanie ľudí.
V bAIke sa využívajú metódy umelej inteligencie, cez ktoré autor manipuluje správanie ľudí.

Bájka na svojom konci odhaľuje krátke ponaučenie.
Dá sa však ponaučiť, ako odhaliť bAIku?
Zoznam príspevkov
Never všetkému čo je na internete |
Stručná charakteristika: Prostredníctvom príbehu dôverčivej babky, ktorá naletí falošným správam o leteckých postrekoch (chemtrails), ukazujeme, ako ľahko môže ktokoľvek – bez ohľadu na vek – podľahnúť nástrojom na šírenie dezinformácií.

Za pomoci irónie a známych internetových konšpirácií oslovujeme mladé publikum, ktoré je denne vystavené podobnému obsahu na sociálnych sieťach. Záverečné odporúčania, ako rozpoznať deepfake, poskytujú praktický návod, ktorý má diváka nielen informovať, ale aj naučiť kriticky myslieť a overovať si fakty.

5. Media

PLAY TO SAVE A LIFE |
Stručná charakteristika: Generácia Z, plná ideálov a chuti meniť svet, si užíva zaslúžený oddych.
Ale nemocnice potrebujú krv. Kampaňou dávame GEN-Z naozaj možnosť byť INFLUENCEROM, nie takým, ktorý je pistáciovy croissant alebo dubajskú čokoládu, ale TAKÝM KTORÝ ZACHRAŇUJE ŽIVOTY! Prvý život musí zachrániť svojmu oblúbenému idolu.

Ako prebudiť ich sociálne svedomie uprostred letnej zábavy a Presve, že darovanie krvi, môže mať obrovský dopad a je to cool aktivita?
DUBAI CHOCOLATE ZERO |
Stručná charakteristika: Gen Z chce jesť vyvážene. Teda, až kým nepríde na virálne trendy. Ten najvirálnejší je “Dubajská čokoláda”, ktorú chcú všetci.

Kalorický príjem tejto čokolády je až 600 kalórií. Kalorický výdaj darovania krvi je rovnaký. Kalórie prijaté z dubajskej čokolády sa tak vďaka darovaniu krvi vynulujú.

Preto Telekom s NTS predstaví Dubai Chocolate Zero. Kampaň, ktorá mení virálnu čokoládu na unikátne médium, ktoré púta pozornosť mladých a vyzýva na darovanie krvi.

Dubai Chocolate je sama o sebe veľmi virálna. My ju spravíme ešte virálnejšou predstavením jej ZERO verzie. Následne na všetkých relevantných touchpointoch vyzveme k darovaniu krvi - od influencerskej aktivácie, PR správy až po priamy kontakt na predajniach.
NO BLOOD MISSION |
Stručná charakteristika: Až 86 % mladých uviedlo, že hráva hry aspoň raz za týždeň. A v tých najpopulárnejších väčšinou nerobia nič iné, iba prelievajú krv. Našli sme riešenie, ktoré prepája ťažkú a dôležitú tému vo svete, do ktorého sa mladí chodia zabávať.
Najdôležitejší flow |
Stručná charakteristika: Najčastejšie uvádzaným dôvodom, prečo Gen Z nejde darovať krv je, že sa im táto výzva vôbec nedostane do uší. Dostane sa tam však hudba. Až 87.9 % si bez nej nevie predstaviť svoj život a samozrejme, hudba patrí aj ku všetkým typicky letným aktivitám.

V textoch slovenských interpretov - vrátane tých najpočúvanejších - sme pri zbežnej analýze našli slovo “krv” až 90-krát a niektorí ju dokonca majú aj v samotnom názve tracku.
Práve ich oslovíme, aby počas vybraného letného víkendu skryli celú svoju diskografiu okrem toho jedného tracku, ktorý je venovaný krvi. Tým poukážeme na fakt, že krv teraz potrebuje najviac pozornosti. Cez profily interpretov v streamovacích appkách prejavíme #rešpekt tomu najdôležitejšiemu flowu, ktorý prúdi v našich žilách a darcovskú výzvu spustíme cez opinion leadrov generácie.
Dnes letím zachrániť životy |
Stručná charakteristika: Dá sa zmeniť negatívne vnímanie odberu krvi na pozitívny zážitok?

Takmer štvrtina mladých ľudí pociťuje obavu z darovania krvi, čo predstavuje problém pre
udržateľné zásobovanie krvnými zásobami.

Cieľom našej kampane je transformovať zlé vnímanie odberu krvi generáciou Z na pozitívnu skúsenosť, ktorá prináša nie len dobrý pocit z pomoci druhým, ale aj hrdosť na prekonanie vlastných obáv.

Kampaň je zameraná na letné mesiace, preto sme sa rozhodli využiť cestovanie ako nosnú tému.
Vstupenka medzi darcov |
Stručná charakteristika: Aby boli mladí v očiach rovesníkov cool, nosia drahé oblečenie, majú najnovšie smartfóny, plnia Instagram fancy zážitkami. Aj konať dobro je cool, ale keď človek vlastní Janského plaketu, nikto sa o tom nedozvie. Ako ich teda motivovať k prvému darovaniu krvi?

Dáme im možnosť pochváliť sa ním tam, kde sú ich rovesníci. Na letnom festivale. Ako? Zmeníme umiestnenie festivalovej pásky na ruke darcov zo zápästia na biceps. Týmto jednoduchým posunom ikonickej festivalovej vstupenky na miesto, kde sa dáva pri odbere krvi tzv. “škrtidlo” spravíme ich darcovstvo neprehliadnuteľným.
Bloodyguard |
Stručná charakteristika: Letné aktivity sú také príjemné, že ihly a krv by s nimi len ťažko súperili. Teda, pokým ich nepokazia tie nepríjemné, otravné veci, ktoré všetkým pijú krv. Komáre. Preto Telekom s NTS prinášajú Bloodyguard - Repelent, ktorý chráni tvoju krv pred komármi a vyzýva ťa darovať ju ľuďom.
Repelent proti komárom, prirodzene spojený s letom a s ochranou krvi, zabalíme do genZ obalu. Stane sa z neho prekvapivé médium, ktoré odkomunikuje mladým ľuďom náš problém, kým bude riešiť ten ich. #rešpekt darcom


Najviac rešpektovaný job leta |
Stručná charakteristika: Pre Gen Z nie je leto len o festivaloch, dovolenkách a dobrodružstvách, ale aj o letných brigádach. Niektoré joby ti dajú výplatu. Tento ti dá rešpekt. Záchrana života je job, ktorý má skutočný význam. Nemusíš mať špeciálne zručnosti ani pohovor, len rozhodnutie pomôcť. Stačí 1 návšteva v darcovskom centre a odmenou bude skutočný rešpekt.
Daruj krv a ja ti osobne poďakujem |
Stručná charakteristika: V letných mesiacoch sú mladí ľudia pohltení zábavou a dovolenkami, darcovstvo krvi bohužiaľ ustupuje do pozadia – častokrát nechtiac.

Našou misiou je pripomenúť, že aj v týchto rušných časoch je dôležité urobiť dobrú vec. Darovaním krvi nielen získate #rešpekt medzi kamarátmi, ale tiež obdržíte autentické poďakovanie a uznanie od známeho interpreta.
T-BREAK |
Stručná charakteristika: V letných mesiacoch je Gen Z obklopená festivalmi, koncertmi a inými stimulmi, čo komplikuje získanie jej pozornosti. Preto sme sa rozhodli komunikovať tam, kde je človek nevyhnutne sám a bez podnetov. Na toalete. Kreatívnym využitím predmetov, ktoré sa v tomto priestore prirodzene nachádzajú, sprostredkujeme silný odkaz o dôležitosti darovania krvi. Naša kampaň nenásilne, ale priamo osloví mladých ľudí v ich autentickom prostredí a motivuje ich k akcii.
nemaj na lehátku |
Stručná charakteristika: Dešpekt spoločnosti mladých je reálny. Bojujú s generačnými predsudkami... Podľa starých majú všetko na lehátku. Najradšej by len ležali na plážach, kupkách, Sundeckoch a bezstarostne si užívali život.
PRETO:
Nemaj na lehátku a poď darovať krv. My ti za to darujeme #rešpektpass na fesťákoch.
#RešpektHealerom |
Stručná charakteristika: Ako zvýšiť počet darcov krvi u cieľovej skupiny gen Z?
Až 86% generácie Z za rok 2024 hralo hru alebo pozeralo jej streamovanie, a preto sa v kampani ponoríme do gamingového prostredia. Každý gamer navyše vie, že health bar je dôležitou súčasťou hier. Čo si však mladí neuvedomujú je, že ho v realite vedia nabiť darovaním krvi. Ak chcete nabiť životy a stať sa healerom aj mimo hier, darujte krv.
TOTO NIE JE O TEBE |
Stručná charakteristika: Gen Z sa počas letných mesiacov sústredí na svoje zážitky a zabúda pri tom na to, čo je skutočne dôležité. Ukážeme im, že aj keď sa na chvíľu otočia chrbtom letnej zábave, o skvelý pocit prísť nemusia. Vedia ich totiž vymeniť za skutok, ktorý má význam. Ale ako mladých ľudí vyrušiť a získať si ich pozornosť? Vytrhneme z bubliny vlastného leta – rebelským gestom, ktoré vyruší, upúta a vyvolá otázky.
FROM POWER STATION TO DONATION |
Stručná charakteristika: Ako upozorniť mladých na klesajúce zásoby krvi tak, aby to naozaj vnímali? Spojíme to s niečím, čo riešia každý deň – klesajúcim stavom batérie mobilu. Využijeme prirodzené momenty nabíjania a prepojíme ich s tým, čo si bežne neuvedomujú, no môže zachrániť životy.
LIFE SAVING SESH |
Stručná charakteristika: Mladí ľudia sa neboja ihiel, veď majú kopu tetovaní. V skutočnosti im je nepríjemný ten neznámy sterilný priestor transfúznej služby. Preto tetovacie salóny, ktoré v lete zívajú prázdnotou, pozvú na hosťovanie NTS.

6. Design

Karta, ktorá zmizne |
Stručná charakteristika: Návrh dizajnu digitálnej karty 365 prináša inovatívny koncept vizuálnej premeny. Kľúčovou myšlienkou je "karta, ktorá zmizne", čo symbolizuje záväzok k udržateľnosti a znižovaniu digitálnej stopy. Tento efekt sa dosahuje prostredníctvom interaktívneho dizajnu, kde po určitom počte platieb grafické prvky postupne miznú, až kým karta nedosiahne úplne biely, minimalistický vzhľad.
Základom vizuálneho stvárnenia je technika ditheringu, metóda eko dizajnu, ktorá s obmedzenou paletou farieb vytvára charakteristický dizajn a symbolizuje efektívne využívanie digitálnych zdrojov s cieľom pozitívne vplývať na životné prostredie. Postupné miznutie grafických prvkov tak nielenže vizuálne demonštruje snahu o znižovanie energetickej náročnosti zobrazenia karty na zariadeniach používateľov, ale zároveň zapája zákazníka do príbehu udržateľnosti.
Zoznam príspevkov
Komunitné karty |
Stručná charakteristika: Prihovárame sa generácii, ktorá nesie najvyššiu mieru úzkosti a depresie.
Generácii, ktorú paralyzovala osamelosť a tlak na individualizmus.
Čelí výzvam, ktoré sa zdajú byť neprekonateľné – pretože sila jednotlivca už nestačí.
No aj malé úsilie nadobúda silu, keď sa stane spoločným.
Nevytvárame len dizajn virtuálnej karty – tvoríme komunitu ľudí, ktorým záleží na planéte.
Prinášame nádej a pocit spolupatričnosti tým, ktorí sa nechcú zmieriť s pasivitou.
Zoznam príspevkov
Posledná plastová karta |
Stručná charakteristika: Pre 365.bank sme vytvorili dizajnový koncept pre digitálnu aj plastovú kartu, ktorý stavia klienta pred jasnú voľbu: moderná digitálna karta na celý život alebo plastová karta, ktorá ho prežije. Dizajn oboch kariet tento kontrast zdôrazňuje, vďaka čomu je digitálna karta jediná rozumná voľba.
ByeBiteCard |
Stručná charakteristika: Insight: Každý kilobajt navyše znamená vyššiu dátovú záťaž a spotrebu energie. Znížením veľkosti karty dokazujeme, že aj malé digitálne úpravy môžu mať pozitívny ekologický dopad.


Idea: Zmenšením veľkosti digitálnej platobnej karty znižujeme spotrebu energie pri jej prenose a zobrazovaní, čím prispievame k udržateľnosti. A to s ohľadom na pôvodný dizajn.
Zoznam príspevkov
Dark Mode Card |
Stručná charakteristika: Čo skutočne definuje ekologický dizajn, fyzických a digitálnych bankových kariet? Čo je to vlastne ekologicky funkčný dizajn?

Dark Mode Card stavia na monochromatickom prevedení, kde dominuje čierna farba, a tým
maximalizuje úsporu energie. Aby sme podčiarkli náš záväzok k funkčnému a udržateľnému dizajnu, vedome sme upustili od tradičnej korporátnej vizuálnej identity. Na rozdiel od konkurencie nejde len o ekologickú vizualitu, ale o premyslené riešenie, ktoré spája estetiku, technológiu a udržateľnosť bez kompromisov v používateľskej skúsenosti.
Zoznam príspevkov
Karta, ktorá nešetrí teba, ale planétu |
Stručná charakteristika: Môžeš mať tú najekologickejšiu platobnú kartu na svete, ale ak ňou budeš platiť za samé neekologické veci, celá snaha je zbytočná. Preto sme vytvorili digitálnu kartu s dynamickým dizajnom, ktorý motivuje pri každej platbe mobilom alebo hodinkami zamýšľať sa nad tým, za čo platíš.
Transparentná udržateľnosť
 pre lepšie zajtrajšky s 365 bank |
Stručná charakteristika: Pri návrhu sme sa zamerali na elimináciu fyzického prvku, ktorý sa v bankovníctve dlhodobo považuje za samozrejmosť – plastovej platobnej karty. Inšpiráciou pre vizuálny koncept sa stal samotný kontrast medzi hmotným odpadom a digitálnou ľahkosťou. Pracovali sme s motívom čistoty, moderného minimalizmu a vizuálov, ktoré odrážajú pozitívny vzťah k prírode a ekológii. Hlavným cieľom bolo komunikovať tému udržateľnosti autenticky, bez moralizovania a greenwashingu, s dôrazom na férovosť, transparentnosť a skutočný dopad.
EKOnečná karta |
Stručná charakteristika: Každý dizajn sa časom zunuje. Plastové platobné karty sú na taký koniec odsúdené. Pri digitálnych kartách je to však prežitok. Vytvorili sme nový dizajn, ktorý búra staré pravidlá. Prvú kartu, ktorej dizajn sa mení s počtom platieb až do EKOnečna.
Zoznam príspevkov
Karta vyrobená z čohokoľvek, čo si zmyslíš |
Stručná charakteristika: Väčšina bánk komunikuje ekologické a bezpečnostné výhody digitálnych kariet rovnakým spôsobom. Navyše aj samotné karty majú často podobný – prvoplánovo eko – dizajn. Preto 365.bank prichádza s predstavením ďalšej výhody digitálnej karty: môže byť vyrobená úplne z čohokoľvek, čo nám príde na myseľ.
Neviditeľná karta, viditeľná zmena |
Stručná charakteristika: Prostredníctvom navrhnutej vizuálnej identity rozprávame príbeh, ktorý má presvedčiť ľudí, že plastová karta už dnes nie je potrebná. Aj niečo, čo fyzicky neexistuje, môže mať viditeľný dopad. Neviditeľná karta vznikla ako odpoveď na potrebu odľahčiť našu planétu od zbytočnej záťaže. Aby sa mohla opäť vznášať. Ako bublina.

7. Digital

Vášeň spája, vek nerozďeľuje |
Stručná charakteristika: Kampaň zameraná na mladých & seniorov, pre ktorých nájde vhodné témy a aktivity AI chatbot.
Skús sa vcítiť do mojej kože |
Stručná charakteristika: Projekt „Skús sa vcítiť do mojej kože“ je zameraný na prepojenie generácií a vzájomné pochopenie toho druhého bez výčitiek. Prostredníctvom virtuálnej reality (VR) ich postavíme do kože toho druhého a umožníme im prekonať generačnú priepasť tým, že mladí zažijú každodenný život seniorov a seniori si vyskúšajú hektický svet mladých. Všetko prebehne s podtónom zachovania dobrej nálady a humoru:
"Dnes sme hrali VR so seniormi a úprimne – babka ma úplne rozsekala!
Zážitok za babku |
Stručná charakteristika: Osamelí seniori sa niekedy aj celé dni či týždne nedostanú medzi ľudí. Mladšie generácie, bažiace po zážitkoch, sa zas nedostanú na koncert Pitbulla alebo zápas Slovanu - beznádejne vypredané eventy. Ako teda obe skupiny dostať tam, kam túžia?


Liga pre seniorov a Ticketportal predstavujú Zážitok za babku - unikátny upgrade online predaja vstupeniek, ktorý ľuďom sprístupní lístky na vypredané eventy. Stačí, keď so sebou vezmú osamelého seniora, ktorý potrebuje vytiahnuť von.


Mladým ľuďom tak dáme šancu zažiť beznádejne vypredaný event za babku (ktorú zoberú so sebou). A osamelému seniorovi zas možnosť vybehnúť von. Win-win.
JA V TVOJOM VEKU |
Stručná charakteristika: Potrebujeme zaujať mladých ľudí, ktorí sú častokrát bussy, aby si našli čas na svojich starých rodičov či seniorov z okolia a ukázali im, že aj v pokročilom veku majú stále veľa možností, ako aktívne tráviť voľný čas. Večne uponáhľanú mladú generáciu, ktorá málokedy počúva starších, nečakane zastihneme v digitále na mieste, ktorému venujú pozornosť na dennej báze.

IDEA: Ligu pre seniorov spájame s najväčšou podcastovou platformou Podmaz. Otáčame stereotyp negatívneho poúčania a staré známe “JA V TVOJOM VEKU” na príležitosť, kedy si naša cieľovka vypočuje dôležitý odkaz od AI vygenerovaného hlasu seniora. Ten si zaspomína na časy, keď nemal toľko možností, ale dnes ich už má - vďaka Lige pre seniorov.

Priamo v aplikácii Podmazu využívame Interstitial Ad - okno, cez ktoré sa poslucháč môže po rozkliknutí dostať priamo na webstránku Ligy pre seniorov. Navyše jeho klikom automaticky dáva súhlas na spracovanie osobných údajov, čím si začíname zbierať nové leady.

Audio prispôsobíme rôznym podcastom, ktorých témy sú naozaj široké - ako aj cielenie našej kampane. Navyše vďaka spolupráci s Bauer Media môžeme audio dostať aj do éteru Európy 2 a cez ňu k ich moderátorom / influencerom. Tí nám navýšia celkový reach a engagement kampane.
JA UŽ TU DLHO NEBUDEM, IDEM NA STRETKO S DOBROM |
Stručná charakteristika: Osamelosť nie je len problém seniorov. Podľa výskumov je najosamelejšou skupinou spoločnosti práve Generácia Z (1996-2009). Keď majú mladí chuť spoznať sa s niekým, sťahujú Tinder. Čo však sťahujú, keď chcú nájsť oporu, dobre mienenú radu či starých rodičov, ktorých už nemajú?DOBRO!
VIAC SLOW |
Stručná charakteristika: Rýchly život a neustály tlak na výkon spôsobujú, že Gen Z pociťujú čoraz viac duševných ťažkostí. Táto hektická doba prispela k rozšíreniu “slow living” filozofie medzi mladými ľuďmi. Jej cieľom je žiť vedomejšie, vďačnejšie a pomalšie. A práve tu nastáva prienik so seniormi. Tí majú totiž slow living absolútne v malíčku. Preto vytvoríme nový program Ligy pre seniorov - VIAC SLOW, v rámci ktorého budú seniori prostredníctvom osobných stretnutí a rozhovoru učiť mladých ľudí ako žiť viac v prítomnosti, vážiť si dôležité veci a prosto spomaliť.

Ja v tvojom veku |
Stručná charakteristika: JA V TVOJOM VEKU je interaktívna UGC (obsah vytváraný používateľmi) aktivita, ktorá kreatívne prepája generácie cez populárnu funkcionalitu na sociálnych sieťach. Otočením známej výčitky na zábavnú výzvu motivujeme mladých, aby si na vlastnej koži vyskúšali svet staršej generácie, spoločne zdieľali tento zážitok a vzájomne sa obohatili.
PARŤÁK |
Stručná charakteristika: Aj napriek tomu, že sa svetom šíri epidémia osamelosti, ktorá postihuje okrem seniorov aj mladých ľudí, je potrebné si pripomínať, že život sa dá stále žiť a nie len prežívať. 8 z 10 mladých z generácie Z uvádza, že sa niekedy tiež cítia osamelo.

Preto sme vytvorili mentoringový program PARŤÁK, ktorý búra bariéry medzi kontrastnými generáciami Baby Boomers a Gen Z. Platforma založená na nájdení s najlepšej zhody cez AI, ktorá vyzýva k vzájomnému medzigeneračnému pochopeniu a obohateniu.
Carebnb |
Stručná charakteristika: Insight 1: Starí osamelí ľudia často bývajú vo veľkých, niekoľko generačných domoch. Izby po deťoch či vnúčatách celé mesiace zívajú prázdnotou.

Insight 2: Zároveň sú tieto ich nehnuteľnosti nezriedka na vidieku. Na krásnych miestach, vyhľadávaných Slovákmi túžiacimi po oddychu.

Idea: Spojíme príjemné s užitočným a prázdne izby v týchto domoch ponúkneme ľuďom ako krátkodobé ubytovanie zadarmo. Jedinou ich platbou bude čas, ktorý so seniorom strávia.

Digitálna stratégia: Aby sme dostali ľudí na web, necháme si kampaň v úvode vyskúšať influencerom. Tí z pobytu u seniorov urobia množstvo contentu na svoje sociálne siete a zasiahnú stotisíce followerov. Takýto obsah bude navyše ľahko zdieľateľný aj pre digitálne médiá. Na spoluprácu oslovíme Refresher a Startitup. Následne, po spustení webu pre verejnosť, naň budeme odkazovať štandardnými CTW formátmi na sociálnych sieťach.
Slow Life Academy |
Stručná charakteristika: Seniori sú spomalení. Pomaly šoférujú, kráčajú, nakupujú, jedia aj sa obliekajú.

Ich deti a vnuci však žijú hekticky, stresujú a riskujú duševné zdravie. Potom si platia drahých koučov, aby sa naučili spomaliť.

Kampaňou Slow Life Academy meníme typicky otravnú pomalosť seniorov na užitočný, moderný skill pre mladých.
Zhodnime sa so seniormi |
Stručná charakteristika: Osamelosť nepociťujú len seniori, ale aj mladšia generácia.
Výhoda mladých je však to, že sú technologicky zdatnejší a môžu aktívne vyhľadávať spoločnosť cez sociálne siete alebo iné apky.

Seniori v domovoch sociálnych služieb takúto možnosť nemajú a preto im pomôžeme vytvoriť profily na zoznamovacej apke Bumble. Jej výhodou je, že okrem vážnej známosti na nej môžu hľadať aj priateľov a pozvať mladých k spoločnému tráveniu voľného času.

Pozornosť cieľovej skupiny je na zoznamkách vyššia, než pri iných médiách a fotografie seniorov ju preto medzi mladými tvárami vyrušia. Populárnu apku tak netradične využijeme ako digitálny kanál na propagáciu zmysluplnej veci a pripomenieme, že okrem seniorov v domovoch
je dôležité myslieť aj na svojich vlastných starých rodičov, kým sú medzi nami.
Liek na samotu |
Stručná charakteristika: Každý piaty senior trpí osamelosťou, ktorú odborníci prirovnávajú k vyfajčeniu 15 cigariet denne. Spôsobuje vážne zdravotné problémy, pritom jej riešenie môže byť veľmi jednoduché.
BINGO! Liga |
Stručná charakteristika: Generácia Z sa vyhýba tradičným parties, no stále chce tráviť čas​ v kolektíve. A kto ešte chce tráviť viac času s ľuďmi? ​Seniori!​ Preto im prinášame jedinečnú možnosť, ako byť spolu​ a zažiť nové spoločné momenty.​ Prinášame prvú medzigeneračnú BINGO! Ligu nielen pre seniorov, ktorá spája dva odlišné, ale pritom tak podobné svety.
Spomienky budúcnosti |
Stručná charakteristika: Žijeme v dobe, ktorá sa rýchlo mení, a mnohé bežné veci robíme úplne inak, ako generácie pred nami. Jedna vec však zostáva rovnaká pre každého - spomienky, ktoré si vytvárame a nosíme so sebou celý život.

Na interaktívnej webovej stránke pomocou AI a starých fotiek oživíme autentické spomienky seniorov. Ich úlohou bude priviesť návštevníkov k tvorbe nových spoločných zážitkov so svojimi blízkymi, na ktoré budú môcť v budúcnosti spomínať.
Zoznam príspevkov
Spája nás viac, než sa zdá… |
Stručná charakteristika: Osamelosť nepozná vek. Trápia sa ňou mladí aj seniori, hoci každý z iného dôvodu. Naša platforma www.vymenmesi.zoznam.sk ich spája a poskytuje im priestor nielen aktívne stráviť spoločný čas, ale aj vymeniť si to, v čom sú dobrí. Výsledkom sú reálne stretnutia, nové priateľstvá a menej osamelosti pre obe strany.

Prostredníctvom spolupráce s influencermi, reklamného banneru na portáli Liga pre seniorov, PR článku a presahu do offline oslovíme cieľové skupiny tam, kde sa prirodzene nachádzajú. Zároveň myslíme aj na bezpečnosť, a preto spolupracujeme s mimovládnou organizáciou digiQ, ktorá sa venuje prevencii kybernetických hrozieb a ochrane pred podvodmi.

A výsledok? Win–win situácia pre obe strany.
Zoznam príspevkov
Senior Špecialisti |
Stručná charakteristika: Osamelosť je pandémiou dnešnej doby ako u seniorov, tak aj u mladých. Výskumy však potvrdzujú, že silné sociálne väzby znižujú pocit izolácie a podporujú emocionálnu pohodu u oboch generácií. Vytvoríme priestor, kde sa generácie prepájajú cez spoločné hobbies. Mladí získajú nevygoogliteľné rady od skúsených odborníkov a seniori tú najcenešiu komoditu - spoločne strávený čas.
Majú nám čo povedať |
Stručná charakteristika: Hovorí sa o nich všeličo – sú pomalí, nič sa im nechce, ich dni sú jednotvárne. Ale pravda je taká, že za každou vráskou sa skrýva príbeh, ktorý by nás mohol prekvapiť. V našej kampani preto vytvárame kontrast medzi zaužívaným očakávaním a nepoznanou realitou. A preto na banálne otázky mladých, budú tentokrát seniori odpoveď tak, ako by to nikto nečakal.
A Match Across Time |
Stručná charakteristika: Projekt sa zameriava na medzigeneračnú výmenu skúseností medzi seniormi a mladšou generáciou cez platformu Bumble BFF. Seniori si vytvoria profily, kde budú zdieľať svoje rady a zručnosti, a mladí ich môžu nájsť a nechat sa mentorov. Podpora prebehne prostredníctvom videí na Instagram a TikTok, ktoré nasmerujú ľudí na Bumble BFF a web Ligy pre seniorov. Projekt podporuje autentickú komunikáciu, aktivitu seniorov a vzájomné učenie medzi generáciami.
Nájdi svoj medzigeneračný match |
Stručná charakteristika: Potrebovali sme prekonať bariéru medzi generáciami a motivovať mladých k tráveniu času so seniormi, ktorých nepoznajú. Namiesto klasického dobrovoľníctva sme ponúkli zážitok a prirodzené „matchovanie“ na základe spoločných záujmov.

Mladí ľudia často nemajú príležitosť stretnúť seniorov mimo rodiny, a seniori sa cítia osamelo, hoci stále chcú aktívne tráviť čas. My im pomáhame nájsť si „medzigeneračný match“ – niekoho, s kým si môžu užiť spoločné aktivity.

Kampaň stavia na hravom a autentickom komunikačnom koncepte, ktorý otáča bežné generačné stereotypy do pozitívnej výzvy. Kampaňové posty a influencer obsah motivujú mladých k registrácii na landing page, kde si vyberú aktivitu a získajú automaticky priradeného seniora.

Náš systém „matchovania“ cez AI nástroj Make im nájde parťáka podľa mesta a spoločných záujmov, pričom prepojenie prebieha cez e-mail alebo komunitné centrum. Vďaka prepojeniu offline zážitkov s digitálnou technológiou je kampaň nielen zábavná a zapojiteľná, ale aj dlhodobo udržateľná.
500 rokov skúseností za 2 hodiny |
Stručná charakteristika: Keď spojíme ľudí so spoločnými záujmami, vytvoríme skutočné, dlhodobé prepojenia. Nebudeme hovoriť o „mladých“ a „starých“ – budeme hovoriť o ľuďoch, ktorých spája vášeň pre šport, módu, umenie, históriu či akúkoľvek inú oblasť. Cieľom tejto kampane je prepájať ľudí podľa ich záujmov, nie podľa veku. Takto môžeme vybudovať trvalé vzťahy a komunitu, ktorá prirodzene funguje a obohacuje všetkých zapojených.

Mladí ľudia často potrebujú radu, no váhajú si o ňu požiadať. Seniori majú skúsenosti, ale chýba im priestor, kde by ich mohli zdieľať. Tento projekt spája obe skupiny tak, aby to dávalo zmysel obom stranám. Vytvárame nový model medzigeneračnej výmeny – založený na hodnotách, skúsenostiach a spoločných témach, nie na veku.