Shortlist 2016

A - PRINT A POSTER

A1 - Tlačová inzercia pre komerčné produkty a služby

Mullen Lowe GGK
A4 Avant | Audi Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Jozef Červeň, Ondrej Kořínek
Art Director: Miroslav Kozel
Stručná charakteristika: Cieľom printu bolo pripomenúť novú A4 a A4 Avant, ktoré prišli na trh koncom minulého roka.
Inšpirácia, či kreatívna idea je úplne zrejmá z exekúcie. Hovorí sa, že v jednoduchosti je krása. Krása tohto nápadu spočíva v tom, že A4 (Audi) sa dostalo na A4 (formát). Ale keďže A4 (Audi) bolo navyše Avant, muselo dostať nejaký formát navyše.
Print je netradičný aj tým, že sme nepoužili vizuál auta. Keďže však šlo o pripomínaciu kampaň nedávno uvedeného modelu, klient toto riešenie schválil.
Anglický preklad nosnej myšlienky: It is clear without words.
MUW Saatchi & Saatchi
Alobalový print | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Martin Krafčík
Art Director: Jakub Kuvik, Veronika Holaňova
Vyplnil: Lenka Kohoutová
Stručná charakteristika: Vytvorili sme špeciálny print z alobalu, ktorý blokuje signál, vďaka čomu mohol čitateľ pokračovať v čítaní bez toho, aby ho vyrušoval telefón.

klasický print sme teda premenili na funkčné riešenie problému.

A2 - Poster pre komerčné produkty a služby

MADE BY VACULIK
Bahnom maľované | Kúpele Piešťany
Seriál: nie
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Barbora Meszárošová
Art Director: Martina Obertová
Stručná charakteristika: Vizuál vychádza z novej imageovej kampaňe, ktorá odzrkadľuje estetiku plagatov a pohladnic zo zaciatku 20. storocia. V jednom z vizuálov sme komunikovali svetový unikát medzi liečivými procedúrami - piešťasnké bahno. Má ozdravujúce účinky na pohybové ústrojenstvo a lieči mnohé choroby. Vytvorili sme teda aj unikátnu verziu tohto vizuálu. Na jeho tvorbu sme použili samotný produkt – bahno.
PEKNE & DOBRE
Potraviny, ktoré vznikli z lásky | YEME Plnochutné potraviny
Seriál: áno
Creative Director: Martin Bajaník
Copywriter: Martin Bajaník
Art Director: Martin Bajaník
Ilustrátor:Martin Bajaník
Vyplnil: Martin Bajaník
Stručná charakteristika: Vizuálny koncept, ktorý sprevádzal otvorenie nového obchodu s potravinami komunikuje vznik obchodu s emocionálnym nádychom. Štylizované potraviny nachádzajú v sebe zaľúbenie a ich spojením vznikajú nové potraviny (obchod).
Zoznam príspevkov
Wiktor Leo Burnett
Bažant 73 | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: áno
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Milena Ivanova, Štefan Andrejco
Media planner: Starmedia Co
Media buyer: Starmedia Co
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Pivo ako zo starej doby dostalo aj kampaň ako z roku 1973.

A4 - Verejnoprospešná činnosť pre neziskové organizácie

MADE BY VACULIK
Mr. Čistič / Pivo / Tampón | VŠMU - Istropolitana Projekt
Seriál: áno
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo
Art Director: Braňo Mladý
Fotograf: Jakub Klimo

B – OUT OF HOME

B1 - Komerčné produkty a služby

CORE 4
Fernet Stock Grand | Imperátor s.r.o
Seriál: nie
Creative Director: Andrej Csino
Copywriter: Andrej Csino, Martin Polakovič
Art Director: Adrián Juriga, Michal Nemček
Vyplnil: Katarína Beličková
Stručná charakteristika: Zadanie:
Launch produktu Fernet Stock Grand, ktorý dozrieva v dubových sudoch
Riešenie:
Brandy s cieľovkou nad 35 rokov tradične vylučujú online terminológiu zo svojich insightov, no práve v tom sme videli príležitosť a predstavili vyzretý pohľad našej cieľovky na dnešný svet online komunikácie. V outdoore a POS sme stavili na najviac ikonický výraz dnešnej doby – Selfie a skombinovali ho s klasickou vychutnávacou pózou alkoholového sveta. Posunuli sme tak klišé reklamy na alkohol do trošku modernejšieho svetla.
Cieľovka:
Muži, 35 – 45 rokov, stredná až vyššia trieda, náročnejší konzumenti

Anglický preklad nosnej myšlienky: This is how grown-ups do selfies. You need to age into it
Elite Solutions
Prvé billboardy s celulitídou | Mark Scrub
Seriál: nie
Creative Director: Matej Valo
Copywriter: Matej Valo
Art Director: Michal Opálek, Manuel Campagnoli
Vyplnil: Peter Šurín
Stručná charakteristika: Kávový peeling Mark Scrub pomáha ženám odstraňovať nedokonalosti pokožky. Po viacerých online kampaniach bolo našou úlohou predstaviť ho zaujímavou formou aj offlinovému svetu. Vytvorili sme preto sériu billboardov so skutočnou celulitídou, kde sme v prospech nášho klienta využili problematickú vlastnosť tohto média – hrbolčeky a nerovnosti pri lepení. Vďaka tomu sme netradičným spôsobom poukázali na hlavný benefit peelingu Mark Scrub – hladkú pokožku, a to aj pri probléme, ktorý trápi mnohé ženy už v mladom veku.
Anglický preklad nosnej myšlienky: To present Mark Scrub as product that succesfully helps with imperfections of skin, we created the billboards with real cellulite, where we used typical problematic feature of this media (paper wrinkles) for our gain.
MADE BY VACULIK
Bezúč. spotr. úver | Tatra banka, a.s.
Seriál: nie
Creative Director: Petar Ižo
Copywriter: Marek Konečný, Peter Ižo
Programátor: .
Art Director: Braňo Mladý
Fotograf: .
Ilustrátor:.
Režisér: .
Strih: .
Hudba: .
Vedúci produkcie: .
Produkčná spoločnosť: .
Media planner: .
Media buyer: .
Wiktor Leo Burnett
Výklad v OD Dunaj | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: áno
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder, Vladimír Lefík
Art Director: Štefan Andrejco
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Pivo ako zo starej doby dostalo aj kampaň ako z roku 1973.
&Originálny& outdoor z doby minulej - výklad v OD Dunaj sme použili na predstavenie nového piva a zároveň pozýval ľudí do pop-up Pohostinstva 73.
Wiktor Leo Burnett
Periskopy | Správa slovenských jaskýň
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco, Peter Kačenka
Copywriter: Martin Keder
Programátor: Andrej Hlavačka
Art Director: Štefan Andrejco
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Aby ľudia videli, že aj pod povrchom zeme sa ukrýva more neobjaveného, vytvorili sme podzemné periskopy s ktorými sa dá nahliadnuť do najkrajších slovenských jaskýň.
Zoznam príspevkov

B3 - Verejnoprospešná činnosť pre neziskové organizácie

Istropolitana Ogilvy
Plášte | Magna
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Michal Moravec, Rado Olos
Stručná charakteristika: Expresívna vizualita vo verejnom priestore vzbudzuje záujem médií, ktoré šíria informácie o misii humanitárnej organizácie Magna.

C - Film

C1 - Televízna reklama pre komerčné produkty a služby

Apple Pie Advertising
BOJOVNÍCI ZA ZDRAVIE | DÔVERA
Seriál: nie
Creative Director: Zvonimír Boban, Peter Hrevuš
Copywriter: Zvonimír Boban
Fotograf: Jakub Klimo
Režisér: Paulína Mačákova
Vedúci produkcie: Peter Hledík
Produkčná spoločnosť: Fantomas Production
Stručná charakteristika: Každý boj sa dá vybojovať, ak uveríte, že sa dá vybojovať.
Bojovníci za zdravie sú ľudia, ktorí našli dôveru v seba a rozhodli sa neprehrať.
Motivačná imageová kampaň.
Zoznam príspevkov
Istropolitana Ogilvy
Chata | Tesco Mobile
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Boďa Oravcová
Art Director: Michal Mazan
Stručná charakteristika: Vtipná postavička nevie pochopiť štedrosť Tesco mobile, čím jej robí reklamu.
Wiktor Leo Burnett
Bažant 73 | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: áno
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco
Režisér: Jonáš Karásek
Kamera: Dodo Šimončič
Strih: Maťo Beneš
Hudba: Vlado Bajnóci
Vedúci produkcie: Martin Andráš
Produkčná spoločnosť: Leopard production
Media planner: Starmedia Co
Media buyer: Starmedia Co
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Pivo ako zo starej doby dostalo aj kampaň ako z roku 1973.
Wiktor Leo Burnett
Otvoriť a zatvoriť je WOOW | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco
Režisér: Tomáš Řehořek
Kamera: Tomáš Juríček
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Radler 00 priniesol inováciu - 0,5l PET fľašu, čím sa ešte viac priblížil segmentu soft-drinkov. Obskúrny benefit sme odkomunikovali prostredníctvom insightu - čo sa raz otvorí, musí sa dať aj zavrieť!

C3 - Online film a video pre komerčné produkty a služby

CORE 4
Prinášame klasiku do moderného života | Slovenská sporiteľňa a.s.
Seriál: nie
Creative Director: Andrej Csino
Copywriter: Ivana Pacoňová
Art Director: Adrián Juriga, Michal Nemček, Andrej Bizík
Vyplnil: Katarína Beličková
Stručná charakteristika: Ponuka
Sponzoring festivalu Viva Musica!
Zadanie
Odkomunikovať, že Slovenská sporiteľňa je generálnym partnerom festivalu Viva Musica.
Riešenie
Sponzoringom festivalu prináša Slovenská sporiteľňa klasiku späť do moderného života. Preto sme pre účely kampane oživili najväčšieho klasika všetkých dôb – Beethovena a konfrontovali ho s výdobytkami dnešnej doby. Vytvorili sme sériu 13-tich funny videí, v ktorých sa Beethoven napríklad skúšal prihlásiť na Facebook, hejtoval songy na Youtube, testoval najmodernejšie Appky, písal si s Eliškou na zoznamke, urobil vtipnú paródiu na známy Ice Bucket Challenge a dokonca sa skúsil vyhľadať cez Google. Videá dokumentovali jeho narábanie s modernými technológiami. Boli použité ako Youtube prerolly a ako content na Facebookovom profile samotného Beethovena, Slovenskej sporiteľne a festivalu Viva Musica! .
Anglický preklad nosnej myšlienky: We are bringing the classics back to modern life
MADE BY VACULIK
Metaxa 12* Ide o chuť | Rémy Cointreau
Seriál: nie
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Petra Števonková
Art Director: Michal Juríček
Režisér: Jonáš Karásek
Produkčná spoločnosť: Protos Production
Media planner: Lukáš Švaro, Eva Šinková
Mullen Lowe GGK
Ľudove vozidlá | Volkswagen Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Ondrej Kořínek, Jozef Červeň
Copywriter: Ondrej Kořínek, Ivana Polohová, Róbert Cyprich
Art Director: Miroslav Kozel, Martin Leitner, Ľuboš Kips
Ilustrátor:Ové
Režisér: Ondrej Kořínek, Mravec, Ové
Stručná charakteristika: Edícia Slovakia sú balíky výbav pre VW Golfa VW Polo, ktoré boli navrhnuté s ohľadom na najčastejšie požiadavky slovenského zákazníka. Našou úlohou bolo tradičnú výbavu odkomunikovať netradične.Téma slovenskosti sa pri edícii Slovakia priam ponúkala. Vychádzali sme z toho, že mnoho systémov a prvkov výbavy sa označuje slovom s cudzím základom, prípadne rovno cudzím slovom. Slová ako airbag, tempomat alebo bluetooth sú pri automobiloch tak zavedené, že sa nad nimi už vlastne ani hlbšie nezamýšľame. Preto sme „angažovali“ najznámejšieho bojovníka za slovenčinu, národného buditeľa z 19. storočia, Ľudovíta Štúra. Jeho úlohou bolo vyzvať Slovákov, aby v súvislosti s automobilmi používali viac slovenčiny. Do konceptu zapadla aj zhoda krstného mena nášho hrdinu s prekladom názvu značky (ľudový / volks). Zhodou okolností pripadlo na rok 2015 aj 200. výročie jeho narodenia. Toto výročie nám skôr pomohlo, bola to aktuálna téma a ľudia jej boli otvorení.
Zaraguza, s. r. o.
Fofola - online spoty | Kofola Československo
Seriál: áno
Creative Director: Michal Pastier, Igor Majkút
Copywriter: Jaroslav Vígh, Jan Marcinek, Maroš Hamorský, Mirka Biel Kasanická, Michal Pastier
Art Director: Igor Majkút, Juraj Šútovec
Ilustrátor:Ivan Uličný, Petr Vykoukal, Marcel Haladej, Roman Straponček,
Režisér: Martin Vančo, Igor Majkút
Kamera: Marcel Haladej, Martin Vančo, Ivan Uličný, Roman Straponček,
Strih: Ivan Uličný, Marcel Haladej, Martin Vančo
Hudba: Vlado Bajko Bajnoci
Vedúci produkcie: Martin Vančo, Lenka Pekarová
Produkčná spoločnosť: Alien Studio
Media planner: Pavol Eichler
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Zadanie:
Úlohou kampane bola podpora predaja 0,5l formátu Kofoly pre cieľovú skupinu 16-24 rokov. Propozíciou produktu je pozitívne pobláznenie a zábava.

Idea:
Aby sme šírili túto emóciu, použili sme online celebritu - psíka Tunu. Mať celebritu v kampani však nestačí. Preto sme Tunovi vytvorili unikátny charakter, ktorý si ani jeho najvernejší fanúšikovia doposiaľ nevedeli predstaviť. Za pomoci siedmich 3D animátorov sme Tunovi nanovo vytvorili kostru, svalstvo, srsť a pohyby. V desiatich internetových spotoch sme z neho spravili nezbedného psíka, ktorého divák zakaždým pristihne pri neplechách, ktoré vyvádza. Psík sa pritom vždy snaží odvrátiť pozornosť od škôd, ktoré spôsobil, svojou legendárnou hláškou: “Dáš si Fofolu?” Podarilo sa nám tak dostať produkt do headlinu kampane a spraviť z neho kultovú hlášku, ktorá zľudovela.

Výsledky:

• Viac ako 30 miliónov zhliadnutí online videí len na oficiálnych kanáloch Kofoly (78,5 % organických v mediálnej hodnote 327 000 €)
• Rekordné čísla Facebook interakcií. (560 000 lajkov, 54 000 komentárov, 200 000 zdieľaní)
• Google vo svojom projekte YouTube Rewind zverejnil najpopulárnejšie videá roku 2015. Vo svete sa do TOP 10 dostali len dve reklamy, spoty pre Kofolu obsadili v regionálnom rebríčku až prvé štyri miesta a preskočili také mená ako ViralBrothers alebo GoGo.
• V ďalšom rebríčku najúspešnejších reklamných spotov Ads Leaderboard 2015 získala agentúra až 10 miest v prvej pätnástke najmä vďaka Fofole.
• Najvyšie doteraz namerané hodnoty pri emočnom trackingu Emotion ID, ktoré predbehli doteraz všetky merané slovenské reklamy (2Muse: Emotion Tracking)
• Vďaka organickému šíreniu kampaňového obsahu Reach Facebook page dosiahol rekordných 494,81%, pričom globálny benchmark Facebook page s 500 000 – 999 999 fanúšikov je Reach na úrovni 7,47%
• počet remixov a užívateľských verzií spotov (Len na YouTube existuje viac ako 4800 videí s Fofolou mimo oficiálnu kampaň, ktoré majú viac ako 3 milióny videní bez mediálnej podpory)
Anglický preklad nosnej myšlienky: Wanna Fofola?

C4 - Selfpromo

Playground13
5 sekundový showreel | Playground13
Seriál: nie
Creative Director: Ladislav Bóna, Kristína Kijacová
Strih: Ladislav Bóna
Vyplnil: Ladislav Bóna
Stručná charakteristika: Trendy v online marketingu sa menia rýchlosťou svetla.

Dnes je nevyhnutné vedieť zaujať v nekonečnom vlákne noviniek a informácií z newsfeedu, či pre-rolle v prvých 3 či 5tich sekundách!

A tak sme hyperbolicky reagovali na YouTube TrueView &Skip button& a vytvorili sme doslova nepreskočiteľnú reklamu!

A keďže je fakt, že veci sa stále zrýchľujú, v roku 2016 už musí stačiť 5 sekúnd na showreel!

PS: Aj keď náš showreel dosiahol za mesiac 18,585 zhliadnutí, aby bolo toto číslo zobrazené ako public view count, je nutné aby malo video dĺžku viac ako 11 sekúnd, s čím sme počítali, no neodradilo nás to uskutočniť túto ideu! :)

C5 - Verejnoprospešná činnosť a neziskové organizácie

Effectivity
Príroda bez cenzúry | EKOTOPFILM
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák
Copywriter: Soňa Podstupková
Art Director: Denisa Pajkošová, Barbora Rozložníková
Režisér: príroda
Strih: Miloslav Šály / Rastislav Brezovský
Vedúci produkcie: Mayo Hurajt
Produkčná spoločnosť: HomeMedia Production s.r.o.
Vyplnil: Zuzana Garaiová
Stručná charakteristika: ZADANIE
Mali sme zverejniť pozvánku na ďalší ročník festivalu o prírode a trvalo udržateľnom rozvoji s ambíciou osloviť najmä mladých ľudí.

RIEŠENIE
Aký je unikát filmov o prírode?
Zatiaľ čo filmy z ľudského sveta sú spútané pravidlami (prekrývajú sa násilné scény, vulgarizmy i sex), dokumenty o prírode ukazujú realitu takú, akou naozaj je - vo svojej surovosti i nehe. Nik sa nepohorší nad tým, keď levy žerú srnu alebo sa pária slony. V TV spote sme poukázali na tento unikát jednoduchou úpravu záberov z prírody - prekrytím tých miest, ktoré by v ľudskom svete robili problém.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Uncensored nature
Zoznam príspevkov
MADE BY VACULIK
Mr. Čistič / Pivo / Tampón | VŠMU - Istropolitana Projekt
Seriál: áno
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo
Art Director: Braňo Mladý
Režisér: Dan Růžička
Kamera: Lukáš Teren
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Mayer/McCann Erickson, s. r. o.
Povedz mi to do očí | Nadácia otvorenej spoločnosti (OSF)
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Šulík
Copywriter: Lucia Čarná, Ida Bírová, Peter Šebo, Juraj Šulík
Art Director: Martin Larry Jaňák, Michal Hornický
Režisér: Jaro Ridzoň
Produkčná spoločnosť: Stalker production
Stručná charakteristika: Nadácia OSF sa rozhodla bojovať proti rozšírenému fenoménu hejtovania na internete. Pri tvorbe kampane sme vychádzali z myšlienky, že hejteri nemajú odvahu povedať svoj hejt do očí. Preto sme fenomén hejtu, tak typický pre online priestor, preniesli do reálneho života. Nakrútili sme dokumentárne štylizované videá, v ktorých sme známe osobnosti konfrontovali s ich internetovými hejtermi. Absurdnosť vzniknutých situácií tak poukázala na hlúposť online hejtovania a zbabelosť hejterov.
Respect APP
Pre niektoré deti sú rodičia len sen | Úsmev ako dar
Seriál: nie
Creative Director: Yolka Udičová, Róbert Slovák
Copywriter: Lenka Slovák Bónová
Art Director: Róbert Slovák
Režisér: Dano Dekan
Kamera: Dušan Husár
Strih: Mišo Lipa
Hudba: Andrea Bučko
Vedúci produkcie: Paľo Kopček
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Stručná charakteristika: V spote pre Úsmev ako dar, ktorý sa už roky stará o to, aby malo každé dieťa rodinu, sme ukázali dievčatko, ktoré vyrastá samé a na to, že má mamu, sa musí len hrať. Pretože to, čo je pre niektoré deti samozrejmosť, je pre iné len sen.
Zoznam príspevkov

D - Rádio

D1 - Komerčné produkty a služby

Mayer/McCann Erickson, s. r. o.
Ticho | Rigips
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Šulík
Copywriter: Roman Jurčák
Stručná charakteristika: Na predstavenie produktu, ktorého hlavným benefitom je akustická izolácia sme využili rozhlas - teda médium pracujúce len so zvukom. Namiesto rozprávania o produktových benefitoch sme tieto benefity priamo demonštrovali tak, že sme &rušivým& provokatívnym spôsobom využili ticho v éteri. Umožnili sme tak poslucháčom (ne)počuť otravné zvuky, ktoré vďaka akustickej doske Rigips už nebudú musieť znášať.
Zoznam príspevkov
TRIAD Advertising
OMV - Šelmy | OMV
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Juraj Stehlík
Stručná charakteristika: Rozhlasový spot, ktorý jasne komunikuje základný benefit OMV prémiových paliv v zime - odolnosť voči vysokým mrazom.
Zoznam príspevkov
TRIAD Advertising
Treska slovenská | Ryba Žilina
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Peter Baslík
Copywriter: Matúš Priehoda
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Keď sa na Slovensku povie Treska, málokto si predstaví rybu žijúcu v oceáne. My poznáme predovšetkým tresku v majonéze. A o čo je taká treska horšia od tej oceánskej? O nič. Tak sme ju v našej kampani zaradili medzi ostatné tresky a hľadali paralely medzi jej životom a životom ostatných rýb. Zistené fakty sme verejnosti predostreli populárno-vedeckou formou.
Vedeli ste napríklad, že najväčší úhyn Tresky slovenskej je na raňajky?
Zoznam príspevkov
Wiktor Leo Burnett
Čo počujú deti | Palma
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco, Peter Kačenka
Copywriter: Martin Keder
Režisér: Martin Keder
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Nestrašte deti cviklou, urobte im radšej pomazánku a naučíte ich jesť zeleninu za 5 minút.
Zoznam príspevkov
Wiktor Leo Burnett
Nemiešajte alkohol so šoférovaním | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco, Peter Kačenka
Copywriter: Martin Keder
Režisér: Martin Keder
Hudba: Vlado Bajnóci
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Stručná charakteristika: Alkohol sa nemá miešať a už vôbec nie so šoférovaním. Spot bol vysielaný počas Veľkonočných sviatkov, kedy ľudia soférujú aj pijú viac, než je bežné.
Wiktor Leo Burnett
Bažant 73 | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Režisér: Martin Keder
Hudba: Vlado Bajnóci
Vedúci produkcie: Martin Andráš
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Pivo ako zo starej doby dostalo aj kampaň ako z roku 1973.
Zoznam príspevkov
Wiktor Leo Burnett
Dlhodobo najvýhodnejší vklad | J&T Banka, a.s.
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco, Peter Kačenka
Copywriter: Martin Keder
Režisér: Martin Keder
Hudba: Vlado Bajnóci
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Iba jediná banka ponúka dlhodobo najvýhodnejší terminovaný vklad. Dokonca ani netreba hovoriť ktorá.
Zoznam príspevkov

D3 - Verejnoprospešná činnosť pre neziskové organizácie

MADE BY VACULIK
Mária / Matej | VŠMU - Istropolitana Projekt
Seriál: áno
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films

E - Interactive & online

E1 - Websites & Microsites

TRIAD Advertising
Šariš Mapa východniarov | Pivovary Topvar a.s.
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska
Copywriter: Vlado Kurek, Maroš Hamorský
Programátor: Roman Janajev, Alena Červeňanská
Art Director: Viktor Karvai
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Všade dobre, srdcom na východe.

Hovorí sa, že východniari sú všade vo svete, rozhodli sme sa preto spojiť ich a vytvorili sme Mapu východniarov. Online aktivitu, cez ktorú sa mohli východniari vo svete prihlásiť ku svojim koreňom a napísať nám odkiaľ pochádzajú.
Zároveň mohli poslať domov pozdrav svojim blízkym a my sme im poslali kúsok domova v podobe plechoviek Šariš alebo letenky domov.

Vedeli ste, že najviac východniarov Londýne je z Prešova? Zistite viac na: http://saris-mapa.bytriad.sk/
Wiktor Leo Burnett
SQLá práca | Orange Slovensko, a.s.
Seriál: nie
Creative Director: Martin Motáček
Copywriter: Marián Balog, Martin Motáček
Art Director: Ivana Kleinová
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Orange dlhodobo hľadal DWH administrátora so skvelou znalosťou SQL databáz. No žiadny z kandidátov nespĺňal náročné požiadavky a na pozíciu sa hlásili iba absolventi. Miesto prehŕňania sa životopismi nekvalifikovaných uchádzačov, sme sa rozhodli vytvoriť prvé sito už v samotnej žiadosti. Ak si totiž chcel zaslať svoj životopis, musel si sa najprv hacknúť do databázy na našej stránke a tam nechať svoj kontakt. Na stránku smerovala bannerová kampaň napísaná SQL jazykom, uverejnená na IT portáloch v SR a ČR.

E2 - Digital integrated campaigns 2 or more DIFFERENT and SEPARATE elements for the same concept (e.g. 1 banner, 1 email, 1 website)

CORE 4
Prinášame klasiku do moderného života | Slovenská sporiteľňa a.s.
Seriál: nie
Creative Director: Andrej Csino
Copywriter: Ivana Pacoňová
Art Director: Adrián Juriga, Michal Nemček, Andrej Bizík
Vyplnil: Katarína Beličková
Stručná charakteristika: Klient: Slovenská sporiteľňa
Zadanie: Odkomunikovať, že SLSP je generálnym partnerom festivalu Viva Musica, kde sa hrá klasická hudba v modernom prevedení Sponzoringom festivalu prináša SLSP klasiku späť do moderného života. Preto sme pre účely kampane oživili najväčšieho klasika všetkých dôb – Beethovena a
konfrontovali ho s výdobytkami dnešnej doby. Hlavnou súčasťou kampane boli videá, v ktorých sa Maestro učil používať moderné technológie. Založili sme mu aj
Facebook profil, kde svojich fanúšikov informoval o všetkom, čo počas svojho pobytu v Pressburgu zažil. Vo všetkých výstupoch kampane sa objavoval product placement
banky. Facebook profily festivalu a banky boli vzájomne prepojené. Beethovenove videá a príspevky sa objavovali na obidvoch z nich.
Anglický preklad nosnej myšlienky: We are bringing the classics back to modern life
MADE BY VACULIK
Vďaka učiteľom | Tesco
Seriál: nie
Copywriter: Petra Števonková
Programátor: Smart Vikings
Art Director: Michal Salva
Režisér: Andrej Farba
Kamera: Jana Žjak
Produkčná spoločnosť: Visionfilm Production
Media planner: Lukáš Švaro
Vyplnil: Jakub Zeman
MADE BY VACULIK
Morca-face | Tatrakon
Seriál: nie
Copywriter: Petra Števonková, Lenka Ďurkovičová
Programátor: Wezeo, Smart Vikings
Art Director: Martin Schurdák
Vedúci produkcie: Martin Kazimír
Produkčná spoločnosť: RED FILM
Media planner: Lukáš Švaro
Vyplnil: Kubo Zeman
MADE BY VACULIK
Karta, ako ju hlas stvoril | Tatra banka, a.s.
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Matúš Liboký, Marek Konečný
Art Director: Braňo Mladý, Martin Schurdák
Fotograf: Matúš Bence
Media planner: Lukáš Švaro
Mullen Lowe GGK
Ľudove vozidlá | Volkswagen Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Ondrej Kořínek, Jozef Červeň
Copywriter: Ondrej Kořínek, Ivana Polohová, Róbert Cyprich
Programátor: TLC
Art Director: Miroslav Kozel, Martin Leitner, Ľuboš Kips
Ilustrátor:Ové
Stručná charakteristika: Edícia Slovakia sú balíky výbav pre VW Golfa VW Polo, ktoré boli navrhnuté s ohľadom na najčastejšie požiadavky slovenského zákazníka.Téma slovenskosti sa pri edícii Slovakia priam ponúkala. Vychádzali sme z toho, že mnoho systémov a prvkov výbavy sa označuje slovom
s cudzím základom, prípadne rovno cudzím slovom. Slová ako airbag, tempomat alebo bluetooth sú pri automobiloch tak zavedené, že sa nad nimi už vlastne ani hlbšie nezamýšľame. Preto sme „angažovali“ najznámejšieho bojovníka za slovenčinu, národného buditeľa z 19. storočia, Ľudovíta Štúra. Jeho úlohou bolo vyzvať Slovákov, aby v súvislosti s automobilmi používali viac slovenčiny. Do konceptu zapadla aj zhoda krstného mena nášho hrdinu s prekladom názvu značky (ľudový / volks). Zhodou okolností pripadlo na rok 2015 aj 200. výročie jeho narodenia. Toto výročie nám skôr pomohlo, bola to aktuálna téma a ľudia jej boli otvorení.
MUW Saatchi & Saatchi
Dátové vreckové | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Roman Hríbik
Art Director: Jakub Kuvik , Veronika Holaňová, Timotej Kelecsenyi
Stručná charakteristika: Potrebovali sme rozdátovať Slovensko a naučiť Slovákov kupovať si dáta navyše. Vymysleli sme preto Dátové vreckové. Rodičia teda už deťom nemusia dávať peniaze, ale posielať im za odmenu dáta.
MUW Saatchi & Saatchi
Reklama po vychodňarsky | Pivovary Topvar
Seriál: nie
Creative Director: Adam Marčan, Rasťo Michalík
Copywriter: Milan Bielik, Andrej Hrivňák, Juraj Chmel, Alan Holub (TRIAD Advertising)
Programátor: Alena Červeňanská (TRIAD Advertising)
Art Director: Zuzana Guothová, Michal Dubovský, Adam Marčan, Viktor Karvai (TRIAD Advertising)
Stručná charakteristika: V minulom roku sme predstavili nový TV spot pre Šariš, ktorý si okamžite získal srdcia Východu. Všetky marketingové ukazovatele hovorili o úspešnom spote a hlavne, páčil sa východniarom. Z tohto dôvodu sa mal vysielať znovu aj tento rok, a tak sme v MUW Saatchi & Saatchi prišli pred Šariš s ideou na update spotu - dáme východniarom priestor hovoriť do reklamy a ešte viac ju priblížime cieľovke. Skrátka, ako povedia, tak bude.
TRIAD Advertising
Becher Ateliér | Pernod Ricard
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Vlado Kurek, Alan Holub, Zuzana Tvarožková
Programátor: Alena Červeňanská
Art Director: Viktor Karvai, Tomáš Bánik
Ilustrátor:Tina Minorová, Mišo Löwy, Petra Žiačková
Režisér: Martin Marček
Kamera: Robo Ludrovský
Vedúci produkcie: Kika Kijacová, Juraj Darida
Produkčná spoločnosť: Playground 13
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Ako omladiť klasickú značku a pritom ju spojiť s umením a zručnosťou?
Vytvorili sme online ateliér, v ktorom traja mladí ilustrátori prekreslovali fotky ľudí na malé umelecké diela. Zároveň do nich zakomponovali symboly Becherovky vrátane produktov.
Z atleliéru sa stal hit internetu. Každý deň už o polnoci uploadovali desiatky ľudí svoje fotky plné zážitkov a dúfali, že si ich ilustrátori vyberú.
Výsledkom boli stovky facebook profiloviek ľudí s brandom becherovky, stovky obrázkov na instagrame a trendy hastagy. Nakoniec sme dokonca uskutočnili ozajstnú vernisáž.
Becherovka má už viac ako 200 rokov, ale nikdy nevyzerala tak mlado a sviežo.
Zaraguza, s. r. o.
Popradská káva - Praví kávičkári | Baliarne obchodu, a.s. Poprad
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier, Igor Majkút
Copywriter: Maroš Hamorský, Michal Pastier, Mirka Biel Kasanická, Katarína Popracová
Programátor: Pavol Eichler
Art Director: Igor Majkút, Kristína Mazáková, Tomáš Škarba, Andrej Nemček
Režisér: Juraj Štepka
Kamera: Juraj Chlpík
Strih: Matej Beneš
Produkčná spoločnosť: Fantomas Production
Media planner: Pavol Eichler
Stručná charakteristika: Zadanie: Neodplašiť pôvodnú cieľovú skupinu a osloviť novú, mladšiu, pre klasickú Popradskú kávu.

Problém: Mladí ľudia mali voči Popradskej káve predsudky kvôli jej obalu, cene alebo pôvodu. Netušia, že ide o kvalitnú kávu.

Riešenie: Vytvorili sme sériu párodií s hercami na štýl YouTube scénok. 3 skupiny kávičkárov - hipsteri, čajočky a manažéri - hodnotili vymyslené kávy, no všetky boli Popradské, a tak ju nechtiac chválili.

Paródie sme doplnili o skutočný test v talianských uliciach. Náhodným okoloidúcim sme dali ochutnať 2 kávy: taliansku a slovenskú, no v oboch šálkach bola Popradská.

Výsledky:
- Najúspešnejšia kampaň v histórii Popradskej kávy, ktorá zvýšili predaje o dvojciferné číslo (konkrétne číslo chce klient uverejniť v Effie)
-Kampaň Praví kávičkári sa dostala do rebríčka YouTube Trends (viac ako 2,5 milióna videní)
-Marketing journal zaradil kampaň medzi TOP 10 svetových kampaní 2015 (haluz:)
Zaraguza, s. r. o.
Fofola | Kofola Československo
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier, Igor Majkút
Copywriter: Jaroslav Vígh, Jan Marcinek, Maroš Hamorský, Mirka Biel Kasanická, Michal Pastier
Art Director: Igor Majkút, Juraj Šútovec, Tomáš Škarba, Andrej Nemček, Kristína Mazáková
Fotograf: Martin Črep, Branko Jass
Režisér: Martin Vančo, Igor Majkút
Hudba: Vlado Bajko Bajnoci
Produkčná spoločnosť: Alien Studio
Media planner: Pavol Eichler
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Zadanie:
Úlohou kampane bola podpora predaja 0,5l formátu Kofoly pre cieľovú skupinu 16-24 rokov. Propozíciou produktu je pozitívne pobláznenie a zábava.

Idea:
Aby sme šírili túto emóciu, použili sme online celebritu - psíka Tunu. Mať celebritu v kampani však nestačí. Preto sme Tunovi vytvorili unikátny charakter, ktorý si ani jeho najvernejší fanúšikovia doposiaľ nevedeli predstaviť. V kampani sme z neho spravili nezbedného psíka, ktorého divák zakaždým pristihne pri neplechách, ktoré vyvádza. Psík sa pritom vždy snaží odvrátiť pozornosť od škôd, ktoré spôsobil, svojou legendárnou hláškou: “Dáš si Fofolu?” Podarilo sa nám tak dostať produkt do headlinu kampane a spraviť z neho kultovú hlášku, ktorá zľudovela.

Digitálna kampaň:
Našich desať 3D spotov sme v dvoch vlnách postupne nasadili na Facebook a Youtube, kde doslova spôsobili senzáciu.
Šušľajúci jazyk kampane sa stal natoľko populárnym, že ním samotná cieľovka začala na internete komunikovať.
Rozhodli sme sa im to uľahčiť a priniesli sme im webový Fofola prekladač, ktorý akýkoľvek text preložil do nášho šušlavého jazyka a Fofola klávefnicu - jedinečnú aplikáciu, ktorá pri četovaní automaticky prepisovala napísaný text do fofolštiny. Ľudia tak mohli v našom jazyku komunikovať naprieč všetkými platformami - na Facebooku, WhatsAppe, Viberi, Instagrame, atď. Okrem toho Fofola klávefnica umožňovala posielať zábavné emotikony či gify s hrdinom našej kampane.
Vďaka aktivite fanúšikov sa aj outdoorová kampaň dostala do onlinu. Vizuály s Tunom a jeho neplechami boli pre ľudí také zábavné, že sa s našimi billboardmi a citylightmi sami spontánne fotili a svojimi selfiečkami zaplavili internet.
Kapitolou samou o sebe sú memečká a paródie s hrdinom a jazykom našej kampane. Nielen, že sa počítajú v tisícoch, ale taktiež sa pričinili o ešte väčšie šírenie už i tak úspešnej kampane.


Výsledky:

• Viac ako 30 miliónov zhliadnutí online videí len na oficiálnych kanáloch Kofoly (78,5 % organických)
• Rekordné čísla Facebook interakcií. (560 000 lajkov, 54 000 komentárov, 200 000 zdieľaní)
• Google vo svojom projekte YouTube Rewind zverejnil najpopulárnejšie videá roku 2015. Vo svete sa do TOP 10 dostali len dve reklamy, spoty pre Kofolu obsadili v regionálnom rebríčku až prvé štyri miesta a preskočili také mená ako ViralBrothers alebo GoGo.
• V ďalšom rebríčku najúspešnejších reklamných spotov Ads Leaderboard 2015 získala agentúra až 10 miest v prvej pätnástke najmä vďaka Fofole.
• Najvyšie doteraz namerané hodnoty pri emočnom trackingu Emotion ID, ktoré predbehli doteraz všetky merané slovenské reklamy (2Muse: Emotion Tracking)
• Vďaka organickému šíreniu kampaňového obsahu Reach Facebook page dosiahol rekordných 494,81%, pričom globálny benchmark Facebook page s 500 000 – 999 999 fanúšikov je Reach na úrovni 7,47%
• Prvé miesto v AppStore a viac ako 80 000 stiahnutí aplikácie Fofola Klávefnica pre iOS a Android.
• počet remixov a užívateľských verzií spotov (Len na YouTube existuje viac ako 4800 videí s Fofolou mimo oficiálnu kampaň, ktoré majú viac ako 3 milióny videní bez mediálnej podpory)
Anglický preklad nosnej myšlienky: Wanna Fofola?
Zaraguza, s. r. o.
Karta, ktorá sa nedá kúpiť | Tatra banka, a.s.
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Maroš Hamorský, Michal Pastier, Peter Altof, Martina Horňáková, Matúš Okajček, Maxim Hrečin
Programátor: Aurius
Art Director: Michal Mazan, Andrej Nemček, Matúš Solčány, Jozef Ludrovan, Jakub Gerhardt
Stručná charakteristika: Aby mladí niečo chceli, nemôžete im to len tak ponúknuť. Preto sme vymysleli Kartu, ktorá sa nedá kúpiť. Tú sme v rámci teasingu poslali youtuberom, ktorí ňou odomýkali prekvapenia pre svojich fanúšikov. Nemohol ju mať nik iný. Po niekoľkých týždňoch sme ju slávnostne predstavili aj pre ostatných. Naozaj sa nedala kúpiť. Bola totiž zadarmo k novému Študentskému účtu v Tatra banke. Stačilo splniť 5 interaktívnych úloh vo videách na webe www.tatraacademy.sk a mohla byť vaša.

Výsledky:
-2 000 000 pozretí videí
-68 000 získaných emailov
-konverzia na stránke vyššia ako pri Rytmusovej finančnej akadémii (Dve ceny Effie)
- ale čo je najdôležitejšie, tisícky otvorených účtov s Kartami, ktoré sa nedajú kúpiť.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Card you cannot buy

E4 - Socia Media Facebook, Twitter, Blogs

CORE 4
Prinášame klasiku do moderného života | Slovenská sporiteľňa a.s.
Seriál: nie
Creative Director: Andrej Csino
Copywriter: Ivana Pacoňová
Art Director: Adrián Juriga, Michal Nemček, Andrej Bizík
Vyplnil: Katarína Beličková
Stručná charakteristika: Zadanie:
Odkomunikovať, že Slovenská sporiteľňa je generálnym partnerom festivalu Viva Musica.
Riešenie:
Sponzoringom festivalu prináša Slovenská sporiteľňa klasiku späť do moderného života. Preto sme oživili najväčšieho klasika všetkých dôb – Beethovena a založili mu vlastný Facebookový profil. Maestro na ňom zdieľal so svojim internetovým publikom všetko, čo na svojom pobyte v dnešnom svete zažil. Aktívne komunikoval s fanúšikmi, organizoval im súťaže o vstupenky, postoval uletené meme a videá a vyzýval fanúšikov, aby mu radili s počítačovými problémami. Beethovena sme pridali aj do záujmových skupín týkajúcich sa bývania v Bratislave či rôznych susedských búrz, ktoré využíval na vlastnú vtipnú inzerciu.
Anglický preklad nosnej myšlienky: We are bringing the classics back to modern life
Creo / Young & Rubicam
Kraslice na želanie | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Creative Director: Erik Reingraber, Šimon Škoviera
Copywriter: Šimon Škoviera, Ivana Masarovičová, Ivan Fiedler, Adam Tkáčik
Art Director: Tomáš Krajčík, Peter Kuchta
Vyplnil: Jurij Vinarčík
Stručná charakteristika: Slovenská sporiteľňa dlhodobo podporuje chránené dielne. V imidžovej aktivite na Facebooku sme ako prvý veľký brand na Slovensku využili facebook live stream cez aplikáciu Mentions. Dve slečny z chránenej dielne počas Veľkej noci maľovali naživo kraslice, podľa prianí našich fanúšikov. Kraslice sme im nielen namaľovali, ale aj doručili.
MUW Saatchi & Saatchi
Mobilný románik | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Martin Krafčík, Roman Hríbik
Art Director: Jakub Kuvik , Jakub Koričanský
Vyplnil: Lenka Kohoutová
Stručná charakteristika: Chceli sme mladým ukázať, že zamilovať sa do nového mobilu je teraz ľahšie ako inokedy vďaka ponuke Telekomu. Zatiahli sme ich preto do Mobilného romániku na Tindri.

E5 - Other interactive digital solutions /screensavers, widgets, tickers, organisers, calendars, diaries, counters, calculators, etc.

MUW Saatchi & Saatchi
Demencia nie je nadávka | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Roman Krmášek, Martin Krafčík
Art Director: Jakub Kuvík
Vyplnil: Lenka Kohoutová
Stručná charakteristika: Vytvorili sme robota, ktorý detekoval v diskusiách slovo demencia a automaticky odpovedal, že slovo nie je nadavka, ale vážne ochorenie.

Wiktor Leo Burnett
Stanica Nivy mapa | HB Reavis, a.s.
Seriál: nie
Creative Director: Martin Motáček
Copywriter: Martin Motáček
Art Director: Silvia Vojnič Rogič
Ilustrátor:Michal Haruštiak
Produkčná spoločnosť: Bean imagine
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: HB Reavis pripravuje unikátny projekt prestavby chátrajúcej autobusovej stanice Nivy na moderné nákupné centrum. A unikátny projekt, potrebuje aj unikátnu prezentáciu: Okrem celkového Corporate Identity sme preto kombináciou 3D mapy a animácie vytvorili &živé& mesto, ktoré veľmi názorne odprezentovalo prednosti lokality i projektu, na veľtrhu v Cannes.

E6 - Mobile & Apps

Zaraguza, s. r. o.
Fofola klávefnica | Kofola Československo
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier, Igor Majkút
Copywriter: Maroš Hamorský, Michal Pastier, Mirka Biel Kasanická
Art Director: Igor Majkút, Juraj Šútovec, Tomáš Škarba, Andrej Nemček, Kristína Mazáková
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Insight:
Teenageri trávia hodiny četovaním na svojich smartfónoch. Počas kampane Fofola sa navyše zamilovali do nášho unikátneho jazyka a sami ním začali komunikovať na sociálnych sieťach komunikovať.

Idea:
Rozhodli sme sa im to uľahčiť a vytvorili sme Fofola Klávefnicu - unikátnu aplikáciu, ktorá pri četovaní automaticky prepisovala text do fofolštiny. Ľudia tak mohli v našom jazyku komunikovať naprieč všetkými platformami - na Facebooku, WhatsAppe, Viberi, Instagrame, atď. Okrem toho klávefnica umožňovala posielať zábavné emotikony či gify s hrdinom našej kampane.

Výsledky:
Fofola Klávefnica sa veľmi rýchlo po zverejnení dostala na 1. miesto v Appstore. Do dnešného dňa si ju na oboch operačných systémoch stiahlo a nainštalovalo viac ako 80 000 ľudí.
Čo je však najdôležitejšie: namiesto spotu, ktorý trvá len pár sekúnd, sme sa stali súčasťou telefónu na každodennú zábavu.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Wanna Fofola?

E7 - Selfpromo

MADE BY VACULIK
Boyo odchádza z MBV | MADE BY VACULIK
Seriál: nie
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Petra Števonková
Art Director: Michal Salva
Media planner: Lukáš Švaro
NetSuccess, s. r. o.
Konšpirátori | Všetci marketéri
Seriál: nie
Creative Director: NetSuccess, s. r. o. - Ján Urbančík
Copywriter: Peter Jančárik, Ján Urbančík, Radoslava Baloghová
Programátor: Vladimír Juroško
Art Director: Michal Šišovský
Vyplnil: Radoslava Baloghová
Stručná charakteristika: Verejná databáza webových stránok s neserióznym, klamlivým, podvodným, konšpiračným alebo propagandistickým obsahom. Pomôžeme zabrániť tomu, aby sa reklama inzerentov zobrazovala na weboch, ktoré môžu poškodiť ich reputáciu.
Anglický preklad nosnej myšlienky: We are the public database of websites with problematic content, e.g. unreliable, misleading, fraudulent, propagandistic or conspirative. Our aim is to help advertisers exclude their ads from websites that could harm their reputation.

E8 - Interactive & online pre neziskové organizácie

Istropolitana Ogilvy
Daruj Vianoce | Magna
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Roman Naništa, Viktor Mada, Simona Šebestová, Milada Balčáková
Art Director: Michal Mazan
Stručná charakteristika: Kampaň postavená na v kontexte kontroverzných darčekovch, ktoré ale znamenajú pre obdarovaného dobrý pocit z pomoci tým, čo to najviac potrebujú.
MADE BY VACULIK
Záhady | Dobrý Anjel
Seriál: nie
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Martin Kovarík, Katarína Balážiová
Art Director: Martina Obertová
Stručná charakteristika: Dobrí anjeli držia ochrannú ruku nad tými, ktorí to potrebujú, no nie je ich vidieť voľným okom. Aby sme získali viac nových Dobrých anjelov, rozhodli sme sa ich zviditeľniť. Pohrali sme sa s kamerovými záznamami z pobočiek troch najväčších mobilných operátorov a odkomunikovali sme tak miesta, kde sa nimi môžu ľudia stať. Nazvali sme ich Miesta Anjelov, lebo na týchto miestach sa anjeli skutočne objavujú.
MADE BY VACULIK
Mr. Čistič v banneri | VŠMU - Istropolitana Projekt
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo, Petra Števonková
Art Director: Braňo Mladý, Michal Salva
Media planner: Lukáš Švaro
Stručná charakteristika: .

F - Techniques

F1 - Direct marketing - dvoj a trojdimenzionálny mailing (komunikácia s priamo osloveným potenciálnym spotrebiteľom)

Mayer/McCann Erickson, s. r. o.
Prilba | Homola Sport s.r.o.
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Šulík
Copywriter: Lucia Čarná, Barbora Meszárošová
Art Director: Martin Larry Jaňák
Stručná charakteristika: Zaujať potenciálnych sponzorov nie je pre mladého športovca jednoduché. Ako sa teda nestratiť v stovkách žiadostí v centrále Red Bullu a zaujať tak, aby jeden z top manažérov Thomas Überall bol ochotný počúvať? Úspešnému pretekárovi Maťovi Homolovi sme navrhli unikátny direct mail – pretekársku prilbu. Do jej tela sme nainštalovali prehrávač, ktorý po nasadení spúšťal v prilbe náš odkaz a zvukovú stopu zachytávajúcu priebeh pretekov. Spolu s prilbou sme posielali štýlovú brožúru, ktorá obsahovala informácie o pretekárovi, jeho úspechoch a jeho mediálnej sile.
Zoznam príspevkov
TRIAD Advertising
Slová, ktoré robia radosť | O2 Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska
Copywriter: Juraj Stehlík, Vlado Kurek, Alan Holub
Programátor: Roman Janajev, Alena Červeňanská
Art Director: Marek Barančík, Tomáš Bánik
Režisér: Lukáš Kodoň
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Slová sa nielen rozprávajú a počúvajú, ale odteraz sa ich môžete aj dotknúť.

Aktivácia &Slová, ktoré robia radosť& ponúkla ľuďom možnosť nahrať priamo na webe odkaz pre svojich blízkych. Každý hlas, jeho melódia a odkaz vytvorili unikátnu zvukovú stopu, ktorú sme vytlačili v 3D tlačiarni. Vytvorili sme tak prívesok, ktorí ľudia mohli darovať svojmu blízkemu ako prejav náklonnosti a pripomienku, aby sa ozvali.
TRIAD Advertising
Becher Ateliér | Pernod Ricard
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Vlado Kurek, Alan Holub, Zuzana Tvarožková
Programátor: Alena Červeňanská
Art Director: Viktor Karvai, Tomáš Bánik
Ilustrátor:Tina Minorová, Mišo Löwy, Petra Žiačková
Produkčná spoločnosť: Playground 13
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Ako omladiť klasickú značku a pritom ju spojiť s umením a zručnosťou?

Vytvorili sme online ateliér, v ktorom traja mladí ilustrátori prekreslovali fotky ľudí na malé umelecké diela. Zároveň do nich zakomponovali symboly Becherovky vrátane produktov.
Z atleliéru sa stal hit internetu. Každý deň už o polnoci uploadovali desiatky ľudí svoje fotky plné zážitkov a dúfali, že si ich ilustrátori vyberú.

Nakoniec sme dokonca uskutočnili ozajstnú vernisáž a poslali ľuďom ich brandované portréty aj poštou.

Od Becherovky, ktorá má už viac ako 200 rokov, ale nikdy nevyzerala tak mlado a sviežo.

F2 - Publikácie (tlačoviny, knihy, publikácie, ktoré majú vzťah ku komerčnej a marketingovej komunikácii)

Creo / Young & Rubicam
Pejko - knižka o sporení | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Creative Director: Erik Reingraber, Šimon Škoviera
Copywriter: Šimon Škoviera, Jaro Horváth
Art Director: Tomáš Krajčík, Matej Dubovec, Ján Haraslín, Martin Stripaj
Ilustrátor:Adela Režná, Veronika Klímová, Katarína Dudášová, Kristína Kubáňová, Martin Schwarz
Vyplnil: Jurij Vinarčík
Stručná charakteristika: Finančná gramotnosť detí a mladých je u nás veľmi chabá. Preto sme v kampani na Detské sporenie vytorili rozprávkovú knižku, ktorá cez originálne príbehy učí deti sporiť. Príbehy napísali komerčnejší, ale aj menej komerční autori. Doplnená bola o neokukané ilustrácie študentov VŠVU. Knižka mala nádych limitovanej edície. Kúpiť sa nedala, dostal ju však každý kto svojmu potomkovi otvoril sporenie pre deti.
Knižka mala u detí aj ich rodičov obrovský úspech a prispela k zvýšeniu predaja detských sporení o 300%. Pre veľký úspech sa po niekoľkých mesiacoch dotlačilo ďalších 10 000 kusov.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Children and young people do not receive adequate financial education in schools. We decided to show them the importance of saving from a young age by what they love - fairytale book.

F3 - Obalový dizajn (obal výrobku)

HEADS
Monuments | Monuments, Movie by Peter Mercell
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Zajačka
Art Director: Juraj Zajačka
Vedúci produkcie: Peter Mercell
Stručná charakteristika: Sada darčekových USB kľúčov vyrobená zo skateboardov, ktoré precestovali pol Európy a použili sa pri nakrúcaní dokumentárneho filmu.

Vzorky kľúčov doručíme.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Most authentic gift from skaters to skaters

F4 - Promotion (POS materiály, akcie na podporu predaja a lojality zákazníkov, špeciálne ponuky, kupóny, súťaže, buzz marketing, in-store aktivity, merchandising a pod. )

Creo / Young & Rubicam
Pejko - knižka o sporení | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Creative Director: Erik Reingraber, Šimon Škoviera
Copywriter: Šimon Škoviera, Jaro Horváth
Programátor: Marcel Kurčík, Eduard Poracký, Tomáš Gustiňák
Art Director: Tomáš Krajčík, Matej Dubovec, Ján Haraslín, Martin Stripaj
Ilustrátor:Adela Režná, Veronika Klímová, Katarína Dudášová, Kristína Kubáňová, Martin Schwarz
Režisér: Zoro Laurinc
Produkčná spoločnosť: Noise Artillery
Vyplnil: Jurij Vinarčík
Stručná charakteristika: Finančná gramotnosť detí a mladých je u nás veľmi chabá. Preto sme v kampani na Detské sporenie vytorili rozprávkovú knižku, ktorá cez originálne príbehy od známych autorov učí deti sporiť. Knižku dostal každý kto svojmu potomkovi otvoril sporenie pre deti. Kampaň mala obrovský výtlak v médiách, prispela k zvýšeniu predaja detských sporení o 300% a pre veľký úspech sa po niekoľkých mesiacoch dotlačilo ďalších 10 000 kusov.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Children and young people do not receive adequate financial education in schools. We decided to show them the importance of saving from a young age by what they love - fairytale book.
Effectivity
Naťahovací leták Kolagén | STADA
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák
Copywriter: Štefan Klučka
Art Director: Štefan Klučka
Vyplnil: Zuzana Garaiová
Stručná charakteristika: Ako zrealizovať promotion nového produktu proti vráskam? V malej krajine a za minimálny budget?

Klientova predstava bola vytlačiť tisícky letákov, ktoré po týždni skončia v košoch. My sme navrhli iný prístup: vytlačiť oveľa menej letákov, ale zato špeciálnych - z elastického materiálu, ktorý pripomína ľudskú pokožku. Každý zákazník si mohol vlastnými rukami vyskúšať účinok Kolagénu.

Nový druh letáku zaujal klientov v čakárňach salónov, návštevníkov výstav ako aj centrálu nášho nemeckého klienta STADA, kde momentálne uvažujú o jeho nasadení do iných krajín.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Stretchy Leaflet
Zaraguza, s. r. o.
Fofola - premenovanie fliaš | Kofola Československo
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier, Igor Majkút
Copywriter: Jaroslav Vígh, Jan Marcinek, Maroš Hamorský, Mirka Biel Kasanicka, Michal Pastier
Art Director: Igor Majkút, Juraj Šútovec, Tomáš Škarba, Andrej Nemček, Kristína Mazáková
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Insight:
Šušlajúci jazyk kampane na Kofolu tak zľudovel, že celé Československo začalo svoj najobľúbenejší nápoj nazývať Fofola.

Ako ešte viac pomôcť predaju pollitrového formátu Kofoly a podporiť buzz okolo kampane Fofola?

Idea:
Zareagovali sme na tento fenomén a premenovali sme Kofolu na Fofolu; Stalo sa tak vôbec po prvý raz v 56-ročnej histórii legendárnej značky.

Výsledky:
6 300 000 premenovaných fliaš,
25 % medziročný nárast predaja Kofoly na Slovensku počas hlavnej sezóny a 20 % nárast predaja v Česku.
A najmä tisíce prekvapených fanúšikov, ktorí sa s novými fľašami spontánne fotili a svojimi fotkami zahltili sociálne siete.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Wanna Fofola?

F5 - Corporate a Brand identity

Palko Bartos
GRAPE FESTIVAL | Grape Agency
Seriál: nie
Creative Director: Pavol Bartoš
Programátor: Triad Advertising
Art Director: Pavol Bartoš
Fotograf: Matúš Bence
Režisér: Paulína Mačáková
Kamera: Simona Weisslechner
Strih: Peter Kudlička
Stručná charakteristika: HOLOGRAPHIC
CRYSTALS
RAINBOW
MELTING
SHINY
PSYCHADELIC
COLOURFULL
Anglický preklad nosnej myšlienky: Colourfull holographic identity for summer music festival, year 2015.
PEKNE & DOBRE
YEME Corporate identity | YEME Plnochutné potraviny
Seriál: nie
Creative Director: Martin Bajaník
Copywriter: Martin Bajaník
Art Director: Martin Bajaník
Ilustrátor:Martin Bajaník
Vyplnil: Martin Bajaník
Stručná charakteristika: Vizuálna a komunikačná identita značky YEME Plnochutné potraviny, nového konceptu obchodu s potravinami.

F6 - Best copywriting

TRIAD Advertising
Treska slovenská | Ryba Žilina
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Peter Baslík
Copywriter: Matúš Priehoda
Art Director: Filip Lichtneker, Tomáš Pospíchal, Peter Baslík
Režisér: Martin Marček
Kamera: Robo Ludrovský
Vedúci produkcie: Kika Kijacová
Produkčná spoločnosť: Playground 13
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Keď sa na Slovensku povie Treska, málokto si predstaví rybu žijúcu v oceáne. My poznáme predovšetkým tresku v majonéze. A o čo je taká treska horšia od tej oceánskej? O nič. Tak sme ju v našej kampani zaradili medzi ostatné tresky a hľadali paralely medzi jej životom a životom ostatných rýb. Zistené fakty sme verejnosti predostreli populárno-vedeckou formou.
Vedeli ste napríklad, že najväčší úhyn Tresky slovenskej je na raňajky?

F7 - Best artdirection

Mayer/McCann Erickson, s. r. o.
Tvár mesta | Komunitná nadácia Bratislava (KNB)
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Šulík
Copywriter: Lucia Čarná, Juraj Šulík
Art Director: Adam Cigánik
Ilustrátor:Rudolf Cigánik
Stručná charakteristika: Komunitná nadácia Bratislavy vytvorila projekt – www.pammap.sk, v ktorom cez dobové fotografie, filmy a audiozáznamy má návštevník možnosť spoznať históriu mesta. Fakt, že sa podoba mesta mení, podobne ako sa mení ľudská tvár, sme využili pri tvorbe vizuálu. V citylightoch, kde bývajú obvykle umiestnené aktuálne mapy mesta, sme našli kreatívny priestor a umiestnili do nich vizuál Komunitná nadácia Bratislavy. Citylight tak plnil funkciu historickej mapy, a zároveň komunikoval projekt Tvár mesta.
TRIAD Advertising
Tatratea - Je to vec srdca | Karloff
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Peter Baslík
Copywriter: Mária Hadzimová, Matúš Priehoda
Programátor: Michal Ráchela
Art Director: Peter Baslík, Filip Lichtneker, Tomáš Pospíchal, Tomáš Rybár
Produkčná spoločnosť: Playground 13, Peter Leibitzer
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Sú veci, pri ktorých neviete presne povedať, prečo sa vám páčia. Jednoducho to tak cítite. To je aj prípad Tatratea - legendárneho alkoholu z tatranských chát. Získa si vás na prvý pohľad. Ale čím to je? Krásnou fľašou, kvalitným produktom alebo slovenským pôvodom? Ťažko povedať.

Na tomto pocite sme dokázali vybudovať neexistujúci príbeh značky. Príbeh, ktorý chytá ľudí za srdce. Už viac ako rok ho meníme na zmysluplný obsah na sociálnych sieťach, ktoré sú jedným z hlavných komunikačných kanálov značky.

F8 - Selfpromo

MUW Saatchi & Saatchi
Marketingový trhák | MUW Saatchi & Saatchi
Seriál: nie
Creative Director: Pavol Pružinec
Copywriter: Kamil Charvát, Tomáš Kučírek
Art Director: Katarína Hutníková
Vyplnil: Lenka Kohoutová
Stručná charakteristika: Ako dosiahnuť, aby mal klient vašu PF-ku na stole celý rok? Tak, že mu dáte dôvod, každý deň do nej nahliadnuť. Náš kreatívny direct mail to dokázal.

G - MEDIA

G1 - Klasické médiá - TV, rádio, kino, print, poster, outdoor, budovy, objekty a zariadenia (výnimočné kreatívne využitie klasických nosičov, mediálna kreativita, mediálne plánovanie)

Elite Solutions
Prvé billboardy s celulitídou | Mark Scrub
Seriál: nie
Creative Director: Matej Valo
Copywriter: Matej Valo
Art Director: Michal Opálek, Manuel Campagnoli
Vyplnil: Peter Šurín
Stručná charakteristika: Kávový peeling Mark Scrub pomáha ženám odstraňovať nedokonalosti pokožky. Po viacerých online kampaniach bolo našou úlohou predstaviť ho zaujímavou formou aj offlinovému svetu. Vytvorili sme preto sériu billboardov so skutočnou celulitídou, kde sme v prospech nášho klienta využili problematickú vlastnosť tohto média – hrbolčeky a nerovnosti pri lepení. Vďaka tomu sme netradičným spôsobom poukázali na hlavný benefit peelingu Mark Scrub – hladkú pokožku, a to aj pri probléme, ktorý trápi mnohé ženy už v mladom veku.
Anglický preklad nosnej myšlienky: To present Mark Scrub as product that succesfully helps with imperfections of skin, we created the billboards with real cellulite, where we used typical problematic feature of this media (paper wrinkles) for our gain.
Zoznam príspevkov
MUW Saatchi & Saatchi
Alobalový print | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Martin Krafčík
Art Director: Jakub Kuvik, Veronika Holaňova
Vyplnil: Lenka Kohoutová
Stručná charakteristika: Vytvorili sme špeciálny print z alobalu, ktorý blokuje signál, vďaka čomu mohol čitateľ pokračovať v čítaní bez toho, aby ho vyrušoval telefón.

klasický print sme teda premenili na funkčné riešenie problému.
Wiktor Leo Burnett
Výklad v OD Dunaj | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder, Vladimír Lefík
Art Director: Štefan Andrejco
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Pivo ako zo starej doby dostalo aj kampaň ako z roku 1973.
&Originálny& outdoor z doby minulej - výklad v OD Dunaj sme použili na predstavenie nového piva a zároveň pozýval ľudí do pop-up Pohostinstva 73.
Wiktor Leo Burnett
Retro predpoveď počasia | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco
Media planner: Starmedia Co
Media buyer: Starmedia Co
Stručná charakteristika: Súčasťou kampane na Zlatý Bažant 73 bola aj predpoveď počasia. V deň oslobodenia sme televíznych divákov prekvapili predpoveďou počasia, ktoré vyzeralo rovnako, ako v 70tych rokoch. V rámci sponzorského odkazu ho uviedla legendárna Nora Beňačková

G2 - New media (kreatívne použitie netradičných alebo nových nosičov)

MUW Saatchi & Saatchi
Demencia nie je nadávka | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Roman Krmášek, Martin Krafčík
Art Director: Jakub Kuvík
Vyplnil: Lenka Kohoutová
Stručná charakteristika: Vytvorili sme robota, ktorý detekoval v diskusiách slovo demencia a automaticky odpovedal, že slovo nie je nadavka, ale vážne ochorenie.
PS:Digital
Swipe Walter on Tinder | Walter Schnitzelsson
Seriál: nie
Creative Director: Martin Kukoľ
Copywriter: Peter Šebo
Art Director: Martin Kukoľ
Stručná charakteristika: Skupina Walter Schnitzelsson hrala tento rok koncert na najprestížnejšnom showcase festivale Eurosonoc Nordeslaag v holandskom Groningene. Ako ale zaujať na obrovskom evente, kde sa o pozornosť 42 100 návštevníkov a 4 100 hudobných profesionálov bije vyše 350 hudobných zoskupení vo vyše 10 koncertných priestoroch rozložených po celom meste a navyše so “slovenským” budgetom?

Okrem klasického proma vo forme rozdávania flyerov profesionálom, networkingu, či geolokalizovanej Facebook reklamy sme kapele navrhli inovatívnu smart kampaň cez sociálnu sieť Tinder.

Tinder je najobľúbenejšia zoznamovacia platforma v USA a Západnej Európe. Často sa používa pri cestovaní do nového mesta, kde mladí ľudia chcú nadviazať kontakty, či nájsť si program na večer. Používateľovi sa ukazujú profily ďalších požívateľov podľa veku a geografickej vzdialenosti, ktorú si vyberie. Následne im buď dá “like” alebo “dislike”. Ak si dvojica navzájom dá “like”, tak sa im otvorí možnosť spoločného chatu a ďalej je to už na nich.

Vychádzali sme z insigthu, že pomer žien a mužov medzi fanúšikmi skupiny je výrazne naklonený na ženské publikum. Dôležité je aj to, že spevák Jozef Rezník je veľmi charizmatický a fotogenický a rovnako tak aj ostatní členovia Jakub Joštiak a Miro Michale. Každý, kto sa pohybuje v hudobnom biznise vie, že keď na koncert dostaneme ženy, tak muži prídu automaticky tiež. Preto sme sa rozhodli kampaň smerovať na ženy, ktoré sa nachádzajú v Groningene a okolí. Ak tam prídu, máme vyhrané.

Keďže väčšina fanúšičok je do svojej obľúbenej kapely platonicky zamilovaná a náš nápad spočíva v opätovaní ich “lásky” a pozvaní na koncert. Preto sme skupine založili Tinder profil, na ktorom sme uverejnili ich fotky s popisom v ktorom bolo uvedené, že ide o kapelu a nechýbali ani miesto a čas koncertu na Eurosonicu.

Zachytili sme tak pozornosť nielen stoviek obyvateliek Groningenu, ale aj mnohých hudobných profesionálok, či žien z iných vystupujúcich kapiel, ktoré sa nachádzali v danej lokalite.

Výsledok dopadol lepšie ako sme predpokladali - koncertná sála bola aj vďaka babám z Tinderu absolútne plná a pred vstupom stali desiatky ďalších, ktorých už SBS služba nepustila dnu, pretože koncert Walter Schnitzelsson preplnil kapacitu priestoru.
Wiktor Leo Burnett
Periskopy | Správa slovenských jaskýň
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco, Peter Kačenka
Copywriter: Martin Keder
Programátor: Andrej Hlavačka
Art Director: Štefan Andrejco
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Aby ľudia videli, že aj pod povrchom zeme sa ukrýva more neobjaveného, vytvorili sme podzemné periskopy s ktorými sa dá nahliadnuť do najkrajších slovenských jaskýň.
Zoznam príspevkov

G5 - Selfpromo

MUW Saatchi & Saatchi
Marketingový trhák | MUW Saatchi & Saatchi
Seriál: nie
Creative Director: Pavol Pružinec
Copywriter: Kamil Charvát, Tomáš Kučírek
Art Director: Katarína Hutníková
Vyplnil: Lenka Kohoutová
Stručná charakteristika: Kalendár je vec, bez ktorej sa žiadny marketér na Slovensku nepohne. Ako z neho ale urobiť užitočný marketingový nástroj? Tak, že vytvoríte 1. ucelený zoznam marketingových príležitostí na Slovensku.

G4 - Branded content

Creo / Young & Rubicam
Pejko - knižka o sporení | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Creative Director: Erik Reingraber, Šimon Škoviera
Copywriter: Šimon Škoviera, Jaro Horváth
Programátor: Marcel Kurčík, Eduard Poracký, Tomáš Gustiňák
Art Director: Tomáš Krajčík, Matej Dubovec, Ján Haraslín, Martin Stripaj
Ilustrátor:Adela Režná, Veronika Klímová, Katarína Dudášová, Kristína Kubáňová, Martin Schwarz
Režisér: Zoro Laurinc
Produkčná spoločnosť: Noise Artillery
Vyplnil: Jurij Vinarčík
Stručná charakteristika: Finančná gramotnosť detí a mladých je u nás veľmi chabá. Preto sme v kampani na Detské sporenie vytorili rozprávkovú knižku, ktorá cez originálne príbehy od známych autorov učí deti sporiť. Knižku dostal každý kto svojmu potomkovi otvoril sporenie pre deti.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Children and young people do not receive adequate financial education in schools. We decided to show them the importance of saving from a young age by what they love - fairytale book.
TRIAD Advertising
Becher Ateliér | Pernod Ricard
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Vlado Kurek, Alan Holub, Zuzana Tvarožková
Programátor: Alena Červeňanská
Art Director: Viktor Karvai, Tomáš Bánik
Ilustrátor:Tina Minorová, Mišo Löwy, Petra Žiačková
Produkčná spoločnosť: Playground 13
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Ako omladiť klasickú značku a pritom ju spojiť s umením a zručnosťou?
Vytvorili sme online ateliér, v ktorom traja mladí ilustrátori prekreslovali fotky ľudí na malé umelecké diela. Zároveň do nich zakomponovali symboly Becherovky vrátane produktov.
Z atleliéru sa stal hit internetu. Každý deň už o polnoci uploadovali desiatky ľudí svoje fotky plné zážitkov a dúfali, že si ich ilustrátori vyberú.
Výsledkom boli stovky facebook profiloviek ľudí s brandom becherovky, stovky obrázkov na instagrame a trendy hastagy. Nakoniec sme dokonca uskutočnili ozajstnú vernisáž.
Becherovka má už viac ako 200 rokov, ale nikdy nevyzerala tak mlado a sviežo.

H – KREATIVITA V PR

H1 - Corporate Communications (Projekty na podporu firemnej povesti a imidžu. vzťahy s médiami, krízová komunikácia, komunikačná podpora strategických zmien, change management).

MUW Saatchi & Saatchi
Zelený Telekom | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Kamil Charvát
Art Director: Jakub Kuvik
Vyplnil: Lenka Kohoutová
Stručná charakteristika: Magentová farba je pre Telekom typická a posvätná po celej Európe. Nikto ju doteraz v žiadnej kampani nezmenil. Keď však Peter Sagan vyhral už štvrté zelené tričko v poradí, bol to dobrý dôvod na zmenu a tak sa celý Telekom prefarbil na pár dní na zeleno. Toto sympatické gesto ocenili všetci, ktorí oceňujú Saganove úspechy.
Zoznam príspevkov
Nydrle + Semelak
Cícerová je nevinná | O2
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Bartoš
Copywriter: Juraj Bartoš, Tomáš Slobodník
Art Director: Lukáš Karásek
Ilustrátor:Lukáš Karásek
Vyplnil: Michaela Mitošinková
Stručná charakteristika: Jeden print, pár postov na Facebooku a firemný event s desiatkami kíl cícerovej na raňajky spustili malú lavínu na podporu neférovo obvinenej firmy
Alfa Bio. Pretože v O2 #NikdyNeprestaneme byť fér.

H5 - PR pre neziskové organizácie a projekty

Istropolitana Ogilvy
Plášte | Magna
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Michal Moravec, Rado Olos
Art Director: Michal Moravec
Stručná charakteristika: Expresívna udalosť vo verejnom priestore vzbudzuje záujem médií, ktoré šíria informácie o misii humanitárnej organizácie Magna.
Mayer/McCann Erickson, s. r. o.
Povedz mi to do očí | Nadácia otvorenej spoločnosti (OSF)
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Šulík
Copywriter: Lucia Čarná, Ida Bírová, Peter Šebo, Juraj Šulík
Art Director: Martin Larry Jaňák, Michal Hornický
Režisér: Jaro Ridzoň
Produkčná spoločnosť: Stalker production
Stručná charakteristika: Nadácia OSF sa rozhodla bojovať proti rozšírenému fenoménu hejtovania na internete. Pri tvorbe kampane sme vychádzali z myšlienky, že hejteri nemajú odvahu povedať svoj hejt do očí. V kampani sme 4 známe osobnosti konfrontovali s ich internetovými hejtermi. Celebrity vyzvali hejterov, aby im povedali priamo do očí hejty, ktoré im adresovali na nete. Kampaň Povedz mi to do očí okamžite vyvolala obrovský ohlas. Spontánne ju zdieľali všetky významné média. Magazíny, blogeri a redakcie sa téme venovali celé týždne... A čo je najdôležitejšie, bežní ľudia začali na nete hejterov z vlastnej iniciatívy vychovávať a vyzývať: Kritizuj, ale nehejtuj. Aj po 8 mesiacoch bola kampaň stále živá, a to dokonca s presahom do Českej republiky, kde sa videá premietali v rámci filmového festivalu v 34 mestách.

I – EVENTS

I1 - B2B (...to bussines) event, externé podujatia (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre externú cieľovú skupinu „biznis“ – dodávatelia, obchodní partneri, klienti a pod. Primárnym cieľom je podpor

CREATIVE PRO
THE ART OF 7 | BMW organizačná zložka Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Kozák
Copywriter: Jozef Jenčo
Art Director: Ondrej Zachar
Fotograf: Daniel a Zuzana Laurinc
Ilustrátor:Jozef Kohári a Róbert Poór
Režisér: Jozef Jenčo
Vedúci produkcie: Martin Pecho
Produkčná spoločnosť: CREATIVE PRO
Vyplnil: Viktor Šesták
Stručná charakteristika: Úlohou agentúry bolo uviesť najnovší modelový rad BMW na slovenský trh pre úzku skupinu vybraných hostí. Práve kvôli takto citlivo nastavenému publiku bolo nevyhnutné, aby launch event zanechal u cieľovej skupiny silný zážitok naviazaný na pozitívnu brand & product experience.

Kreatívny koncept prekonáva tradičné prístupy k tvorbe launch eventov v predstavení kľúčových inovácií a noviniek nových modelov ako unikátnych umeleckých diel.

BMW radu 7 je výnimočné dielo. Skutočný unikát. Prepojenie inovácií nových modelov s umením posilňuje dokonalý zážitok ukotvený na vlnách Dunaja - na križovatke troch krajín, na spojnici Slovenska a Nemecka.
Sedem nových umeleckých artefaktov sa tak stáva súčasťou expozície moderného umenia galérie Danubiana, ako jedinečné „The Art of 7“.
Pre odkomunikovanie kľúčových noviniek nového modelového radu bolo vytvorených 7 unikátnych inštalácii, ktoré interaktívne prezentovali jednotlivé inovácie.

Prostredníctvom laserového mappingu na vlnách Dunaja, testovania nových esencií klímy, cez objavovanie nových ovládacích prvkov gestickou interakciou s mímom, ferrufloidné inštalácie, až po neopakovateľné odhalenia prístupov k ručnej výrobe cigár, topánok, či luxusných šperkov, pre dosiahnutie &money can't buy experience&.
Jedinečné prepojenie moderného umenia a noviniek BMW rady 7 tak splnilo náročné očakávania a prinieslo dokonalý zážitok v tesnom dotyku s lídrom inovácií v automobilovom priemysle.
Anglický preklad nosnej myšlienky: THE ART OF 7
MW Promotion
Pop-Up Pohostinstvo ´73 | Heineken
Seriál: nie
Creative Director: Beata Hudecova
Stručná charakteristika: Spoločnosť MW Promotion vyhrala výberové konanie vďaka originálnej myšlienke vytvoriť tzv. pop-up Pohostinstvo ´73. Agentúra vykreovala a zrealizovala nie len prestrešujúcu ideu biznis eventu, ale aj nadstavbový model eventu, nad rámec zadania - pokračovanie VIP eventu v podobe unikátneho konceptu pop-up Pohostinstva ´73 (typická retro krčma v priestoroch OD Dunaj), určeného širokej verejnosti. Koncept bol natoľko úspešný, že z pôvodných 7 dní sa predĺžil až na 16 a vyvrcholil akciou, na ktorej návštevníci vkladali symboly dnešnej doby do Časovej schránky na ďalších 43 rokov.

I2 - B2C (...to customers) event, externé podujatia (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre priame oslovenie cieľovej skupiny koncových zákazníkov – užívateľov produktov a služieb zadávateľom. Primá

a3boot
Absolútne Elektrizujúca Noc | Pernod Ricard
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ridzoň
Copywriter: Dušan Tatranský
Vyplnil: Dušan Tatranský
Stručná charakteristika: Zorganizovali sme launch párty s elektrizujúcou atmosférou komunikujúcou dizajn novej limitovanej edície produktu Absolut Electrik. Pre event sme vytvorili množstvo interaktívnych technologických vychytávok v téme Electrik. Feeling sme preniesli na CS naživo a realtime content sharingom tiež online.
Zoznam príspevkov

I3 - B2I (...to internal) event, interné podujatia (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre cieľové skupiny smerom „dovnútra“ organizácie / zadávateľa – zamestnanci, manažment, akcionári a pod. Primár

Leopard Production
Volkswagen Mikuláš | Volkswagen Slovakia, a.sk
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Stretnutie detí s Mikulášom spojené interaktívnym multimediálnym 3D mappingovym predstavením.

I5 - Event  pre neziskové organizácie a projekty (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti organizované zadávateľmi z prostredia neziskových organizácií a sú primárne určené pre externé cieľové skupiny – verejnos

Effectivity
Žabáky pre zdravie | Liga proti rakovine
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák
Copywriter: Petra Gmucová
Programátor: Melon Marketing
Art Director: Denisa Pajkošová
Vyplnil: Zuzana Garaiová
Stručná charakteristika: Náš klient nám zadal online kampaň, v ktorej sme mali mladých ľudí presvedčiť o užitočnosti pohybu. My sme mu navrhli zmenu zadania - všetky aktivity nahradiť jedným veľkým celoslovenským eventom.

Vyhlásili sme celoslovenský zber žabákov - výskokov z drepu. Tento cvik spaľuje veľké množstvo kalórií, no hlavne je pomerne jednoduchý a dá sa robiť všade.

S výzvou nám pomohli ambasádorky Cuky a Luky, ktoré na web zavesili svoje prvé žabáky. Takmer okamžite sa zapojili školy, kde sa o víťazstve rozhodovalo až v posledných hodinách. Pomocou street promo sme rozhýbali aj ľudí vo fastfoodoch a na vianočných trhoch, kde sa stravujú nezdravo.

Tento rok sme vyzbierali vyše 170.000 žabákov. Založili sme tak pre Ligu novú tradíciu (podobne ako Deň narcisov), kde miesto sledovania reklamy ľudia skutočne spaľujú kalórie.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Jumping for Health
Istropolitana Ogilvy
Plášte | Magna
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Michal Moravec, Rado Olos
Art Director: Michal Moravec
Stručná charakteristika: Expresívna udalosť vo verejnom priestore vzbudzuje záujem médií, ktoré šíria informácie o misii humanitárnej organizácie Magna.

J - KAMPAŇ

J1 - kampaň pre komerčné subjekty

Mullen Lowe GGK
Ľudove vozidlá | Volkswagen Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Ondrej Kořínek, Jozef Červeň
Copywriter: Ondrej Kořínek, Ivana Polohová, Róbert Cyprich
Art Director: Miroslav Kozel, Martin Leitner, Ľuboš Kips
Ilustrátor:Ové
Režisér: Ondrej Kořínek, Mravec, Ové
Stručná charakteristika: Edícia Slovakia sú balíky výbav pre VW Golf a VW Polo, ktoré boli navrhnuté s ohľadom na najčastejšie požiadavky slovenského zákazníka. Našou úlohou bolo odkomunikovať netradične tradičnú výbavu.Téma slovenskosti sa pri edícii Slovakia priam ponúkala. Vychádzali sme z toho, že mnoho systémov a prvkov výbavy sa označuje slovom
s cudzím základom, prípadne rovno cudzím slovom. Slová ako airbag, tempomat alebo bluetooth sú pri automobiloch tak zavedené, že sa nad nimi už vlastne ani hlbšie nezamýšľame. Preto sme „angažovali“ najznámejšieho bojovníka za slovenčinu, národného buditeľa z 19. storočia, Ľudovíta Štúra. Jeho úlohou bolo vyzvať Slovákov, aby v súvislosti s automobilmi používali viac slovenčiny. Do konceptu zapadla aj zhoda krstného mena nášho hrdinu s prekladom názvu značky (ľudový / volks). Zhodou okolností pripadlo na rok 2015 aj 200. výročie jeho narodenia. Toto výročie nám skôr pomohlo, bola to aktuálna téma a ľudia jej boli otvorení.
TRIAD Advertising
Treska slovenská | Ryba Žilina
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Peter Baslík
Copywriter: Matúš Priehoda, Ján Papač
Programátor: Roman Janajev
Art Director: Filip Lichtneker, Tomáš Pospíchal, Peter Baslík
Režisér: Martin Marček
Kamera: Robo Ludrovský
Vedúci produkcie: Kika Kijacová
Produkčná spoločnosť: Playground 13
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Keď sa na Slovensku povie Treska, málokto si predstaví rybu žijúcu v oceáne. My poznáme predovšetkým tresku v majonéze. A o čo je taká treska horšia od tej oceánskej? O nič. Tak sme ju v našej kampani zaradili medzi ostatné tresky a hľadali paralely medzi jej životom a životom ostatných rýb. Zistené fakty sme verejnosti predostreli populárno-vedeckou formou.
Vedeli ste napríklad, že najväčší úhyn Tresky slovenskej je na raňajky?
Wiktor Leo Burnett
Bažant 73 | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco, Milena Ivanova
Režisér: Jonáš Karásek
Kamera: Dodo Šimončič
Strih: Maťo Beneš
Vedúci produkcie: Martin Andráš
Produkčná spoločnosť: Leopard production
Media planner: Starmedia Co
Media buyer: Starmedia Co
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Pivo ako zo starej doby dostalo aj kampaň ako z roku 1973.
Zaraguza, s. r. o.
FOFOLA | Kofola Československo
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier, Igor Majkút
Copywriter: Jaroslav Vígh, Jan Marcinek, Maroš Hamorský, Mirka Biel Kasanická, Michal Pastier
Art Director: Igor Majkút, Juraj Šútovec, Tomáš Škarba, Andrej Nemček, Kristína Mazáková
Fotograf: Martin Črep, Branko Jass
Hudba: Vlado Bajko Bajnoci
Produkčná spoločnosť: Alien Studio
Media planner: Pavol Eichler
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Zadanie:
Úlohou kampane bola podpora predaja 0,5l formátu Kofoly pre cieľovú skupinu 16-24 rokov. Propozíciou produktu je pozitívne pobláznenie a zábava.

Idea:
Aby sme šírili túto emóciu, použili sme online celebritu - amerického psíka Tunu, ktorý je známy svojim výrazným predkusom. Mať celebritu v kampani však nestačí. Preto sme Tunovi vytvorili unikátny charakter, ktorý si ani jeho najvernejší fanúšikovia doposiaľ nevedeli predstaviť. Spravili sme z neho nezbedného psíka, ktorého divák zakaždým pristihne pri neplechách, ktoré vyvádza. Psík sa pritom vždy snaží odvrátiť pozornosť od škôd, ktoré spôsobil, svojou legendárnou hláškou: “Dáš si Fofolu?” Podarilo sa nám tak dostať produkt do headlinu kampane a spraviť z neho kultovú hlášku, ktorá zľudovela.

Kampaň:
Našich desať 3D spotov sme v dvoch vlnách postupne nasadili do televízií a na Facebook a Youtube, kde doslova spôsobili senzáciu.
Kampaň ďalej pokračovala v outdoore. Vizuály s Tunom a jeho neplechami boli pre ľudí také zábavné, že sa s našimi billboardmi a citylightmi sami spontánne fotili a svojimi selfiečkami zaplavili internet.
Kapitolou samou o sebe je šušľajúci jazyk hlavného hrdinu, ktorý sa stal natoľko populárnym, že ním samotná cieľovka začala na internete komunikovať.
Rozhodli sme sa im to uľahčiť a priniesli sme im webový Fofola prekladač, ktorý akýkoľvek text preložil do nášho šušlavého jazyka a Fofola klávefnicu - jedinečnú aplikáciu, ktorá pri četovaní automaticky prepisovala napísaný text do fofolštiny.
Kapitolou samou o sebe sú memečká a paródie s hrdinom a jazykom našej kampane. Nielen, že sa počítajú v tisícoch, ale taktiež sa pričinili o ešte väčšie šírenie už i tak úspešnej kampane.
Pre obrovský úspech kampane sa tak Kofola rozhodla po prvý raz vo svojej 56-ročnej histórii premenovať svoj nápoj. Do predaja sa preto dostalo 6 300 000 fliaš s názvom Fofola.
Vďaka tomu všetkému sa Fofola stala nielen najúspešnejšou kampaňou v histórii legendárnej československej značky, ale podľa Nielsen Admosphere aj vôbec najobľúbenejšou reklamou v regióne.

Čísla:
• Viac ako 30 miliónov zhliadnutí online videí len na oficiálnych kanáloch Kofoly (78,5 % organických)
• Najúspešnejšia kampaň značky Kofola za posledných 10 rokov v zásahu aj predajoch
• 25 % medziročný nárast predaja Kofoly na Slovensku počas hlavnej sezóny a 20 % nárast predaja v Česku.
• Prvá kampaň slovenskej agentúry, ktorá získala ocenenie na EFFIE AWARDS CZ (Zlatá Effie za efektívnu komunikáciu)
• Najefektívnejšia slovenská kampaň minulého roka na EFFIE Slovensko (Jediná zlatá Effie)
• Historicky najobľúbenejšia kampaň v ČR podľa Nielsen Admosphere a projektu Český národní panel (Druhé miesto má Kofola Vianočné Prasiatko).
• Prvé 4 miesta v rebríčku najpopulárnejších videí roka YouTube Rewind.
• 10 miest v prvej pätnástke najúspešnejších reklamných spotov - Ads Leaderboard 2015
• Prvé miesto v AppStore. Viac ako 80 000 stiahnutí aplikácie pre iOS a Android.
• Najvyšie doteraz namerané hodnoty pri emočnom trackingu Emotion ID, ktoré predbehli doteraz všetky merané slovenské reklamy, vrátane reklám zo SuperBowlu (2Muse: Emotion Tracking)
• Vysoké spojenie so značkou v CS (16-24rokov) v ČR 92% a v SR 80% (hodnotenie Médea research: ADTrix)
• Najzdielanejší Facebook status profilu Kofola (viac ako 26 000 zdieľaní)
• Dominantnosť v rámci českého i slovenského Facebooku v počte interkacií počas kampane (Socialbakers)
• Vďaka organickému šíreniu kampaňového obsahu Reach Facebook page dosiahol rekordných 494,81%, pričom globálny benchmark Facebook page s 500 000 – 999 999 fanúšikov je Reach na úrovni 7,47%
• Rekordné čísla Facebook interakcií. (560 000 lajkov, 54 000 komentárov, 200 000 zdieľaní)

J3 - kampaň pre neziskové organizácie

MADE BY VACULIK
Ak neprídete, skončíme v reklame | VŠMU - Istropolitana Projekt
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo, Petra Števonková
Art Director: Braňo Mladý, Michal Salva
Fotograf: Jakub Klimo
Režisér: Dan Růžička
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films