Zlatý klinec 2016

Výsledky

A - PRINT A POSTER

A1 - Tlačová inzercia pre komerčné produkty a služby

Mullen Lowe GGK
A4 Avant | Audi Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Jozef Červeň, Ondrej Kořínek
Art Director: Miroslav Kozel
Account: Martin Albert, Linda Lipková
Stručná charakteristika: Cieľom printu bolo pripomenúť novú A4 a A4 Avant, ktoré prišli na trh koncom minulého roka.
Inšpirácia, či kreatívna idea je úplne zrejmá z exekúcie. Hovorí sa, že v jednoduchosti je krása. Krása tohto nápadu spočíva v tom, že A4 (Audi) sa dostalo na A4 (formát). Ale keďže A4 (Audi) bolo navyše Avant, muselo dostať nejaký formát navyše.
Print je netradičný aj tým, že sme nepoužili vizuál auta. Keďže však šlo o pripomínaciu kampaň nedávno uvedeného modelu, klient toto riešenie schválil.
Anglický preklad nosnej myšlienky: It is clear without words.

A2 - Poster pre komerčné produkty a služby

MADE BY VACULIK
Bahnom maľované | Kúpele Piešťany
Seriál: nie
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Barbora Meszárošová
Art Director: Martina Obertová
Stručná charakteristika: Vizuál vychádza z novej imageovej kampaňe, ktorá odzrkadľuje estetiku plagatov a pohladnic zo zaciatku 20. storocia. V jednom z vizuálov sme komunikovali svetový unikát medzi liečivými procedúrami - piešťasnké bahno. Má ozdravujúce účinky na pohybové ústrojenstvo a lieči mnohé choroby. Vytvorili sme teda aj unikátnu verziu tohto vizuálu. Na jeho tvorbu sme použili samotný produkt – bahno.

B – OUT OF HOME

B1 - Komerčné produkty a služby

Wiktor Leo Burnett
Periskopy | Správa slovenských jaskýň
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco, Peter Kačenka
Copywriter: Martin Keder
Programátor: Andrej Hlavačka
Art Director: Štefan Andrejco
Account: Eva Kučerová, Karolína Kyzúrová
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Aby ľudia videli, že aj pod povrchom zeme sa ukrýva more neobjaveného, vytvorili sme podzemné periskopy s ktorými sa dá nahliadnuť do najkrajších slovenských jaskýň.
Zoznam príspevkov
CORE 4
Fernet Stock Grand | Imperátor s.r.o
Seriál: nie
Creative Director: Andrej Csino
Copywriter: Andrej Csino, Martin Polakovič
Art Director: Adrián Juriga, Michal Nemček
Vyplnil: Katarína Beličková
Stručná charakteristika: Zadanie:
Launch produktu Fernet Stock Grand, ktorý dozrieva v dubových sudoch
Riešenie:
Brandy s cieľovkou nad 35 rokov tradične vylučujú online terminológiu zo svojich insightov, no práve v tom sme videli príležitosť a predstavili vyzretý pohľad našej cieľovky na dnešný svet online komunikácie. V outdoore a POS sme stavili na najviac ikonický výraz dnešnej doby – Selfie a skombinovali ho s klasickou vychutnávacou pózou alkoholového sveta. Posunuli sme tak klišé reklamy na alkohol do trošku modernejšieho svetla.
Cieľovka:
Muži, 35 – 45 rokov, stredná až vyššia trieda, náročnejší konzumenti

Anglický preklad nosnej myšlienky: This is how grown-ups do selfies. You need to age into it
Wiktor Leo Burnett
Výklad v OD Dunaj | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: áno
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder, Vladimír Lefík
Art Director: Štefan Andrejco
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Pivo ako zo starej doby dostalo aj kampaň ako z roku 1973.
&Originálny& outdoor z doby minulej - výklad v OD Dunaj sme použili na predstavenie nového piva a zároveň pozýval ľudí do pop-up Pohostinstva 73.

B3 - Verejnoprospešná činnosť pre neziskové organizácie

Istropolitana Ogilvy
Plášte | Magna
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Michal Moravec, Rado Olos
Account: Linda Kohútová
Stručná charakteristika: Expresívna vizualita vo verejnom priestore vzbudzuje záujem médií, ktoré šíria informácie o misii humanitárnej organizácie Magna.

C - Film

C1 - Televízna reklama pre komerčné produkty a služby

Wiktor Leo Burnett
Bažant 73 | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: áno
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco
Režisér: Jonáš Karásek
Account: Anastasiya Kazmiruk
Kamera: Dodo Šimončič
Strih: Maťo Beneš
Hudba: Vlado Bajnóci
Vedúci produkcie: Martin Andráš
Produkčná spoločnosť: Leopard production
Media planner: Starmedia Co
Media buyer: Starmedia Co
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Pivo ako zo starej doby dostalo aj kampaň ako z roku 1973.

C3 - Online film a video pre komerčné produkty a služby

Mullen Lowe GGK
Ľudove vozidlá | Volkswagen Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Ondrej Kořínek, Jozef Červeň
Copywriter: Ondrej Kořínek, Ivana Polohová, Róbert Cyprich
Art Director: Miroslav Kozel, Martin Leitner, Ľuboš Kips
Ilustrátor:Ové
Režisér: Ondrej Kořínek, Mravec, Ové
Account: Marta Sekerková, Jana Škrabáková
Stručná charakteristika: Edícia Slovakia sú balíky výbav pre VW Golfa VW Polo, ktoré boli navrhnuté s ohľadom na najčastejšie požiadavky slovenského zákazníka. Našou úlohou bolo tradičnú výbavu odkomunikovať netradične.Téma slovenskosti sa pri edícii Slovakia priam ponúkala. Vychádzali sme z toho, že mnoho systémov a prvkov výbavy sa označuje slovom s cudzím základom, prípadne rovno cudzím slovom. Slová ako airbag, tempomat alebo bluetooth sú pri automobiloch tak zavedené, že sa nad nimi už vlastne ani hlbšie nezamýšľame. Preto sme „angažovali“ najznámejšieho bojovníka za slovenčinu, národného buditeľa z 19. storočia, Ľudovíta Štúra. Jeho úlohou bolo vyzvať Slovákov, aby v súvislosti s automobilmi používali viac slovenčiny. Do konceptu zapadla aj zhoda krstného mena nášho hrdinu s prekladom názvu značky (ľudový / volks). Zhodou okolností pripadlo na rok 2015 aj 200. výročie jeho narodenia. Toto výročie nám skôr pomohlo, bola to aktuálna téma a ľudia jej boli otvorení.
Zaraguza, s. r. o.
Fofola - online spoty | Kofola Československo
Seriál: áno
Creative Director: Michal Pastier, Igor Majkút
Copywriter: Jaroslav Vígh, Jan Marcinek, Maroš Hamorský, Mirka Biel Kasanická, Michal Pastier
Art Director: Igor Majkút, Juraj Šútovec
Ilustrátor:Ivan Uličný, Petr Vykoukal, Marcel Haladej, Roman Straponček,
Režisér: Martin Vančo, Igor Majkút
Kamera: Marcel Haladej, Martin Vančo, Ivan Uličný, Roman Straponček,
Strih: Ivan Uličný, Marcel Haladej, Martin Vančo
Hudba: Vlado Bajko Bajnoci
Vedúci produkcie: Martin Vančo, Lenka Pekarová
Produkčná spoločnosť: Alien Studio
Media planner: Pavol Eichler
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Zadanie:
Úlohou kampane bola podpora predaja 0,5l formátu Kofoly pre cieľovú skupinu 16-24 rokov. Propozíciou produktu je pozitívne pobláznenie a zábava.

Idea:
Aby sme šírili túto emóciu, použili sme online celebritu - psíka Tunu. Mať celebritu v kampani však nestačí. Preto sme Tunovi vytvorili unikátny charakter, ktorý si ani jeho najvernejší fanúšikovia doposiaľ nevedeli predstaviť. Za pomoci siedmich 3D animátorov sme Tunovi nanovo vytvorili kostru, svalstvo, srsť a pohyby. V desiatich internetových spotoch sme z neho spravili nezbedného psíka, ktorého divák zakaždým pristihne pri neplechách, ktoré vyvádza. Psík sa pritom vždy snaží odvrátiť pozornosť od škôd, ktoré spôsobil, svojou legendárnou hláškou: “Dáš si Fofolu?” Podarilo sa nám tak dostať produkt do headlinu kampane a spraviť z neho kultovú hlášku, ktorá zľudovela.

Výsledky:

• Viac ako 30 miliónov zhliadnutí online videí len na oficiálnych kanáloch Kofoly (78,5 % organických v mediálnej hodnote 327 000 €)
• Rekordné čísla Facebook interakcií. (560 000 lajkov, 54 000 komentárov, 200 000 zdieľaní)
• Google vo svojom projekte YouTube Rewind zverejnil najpopulárnejšie videá roku 2015. Vo svete sa do TOP 10 dostali len dve reklamy, spoty pre Kofolu obsadili v regionálnom rebríčku až prvé štyri miesta a preskočili také mená ako ViralBrothers alebo GoGo.
• V ďalšom rebríčku najúspešnejších reklamných spotov Ads Leaderboard 2015 získala agentúra až 10 miest v prvej pätnástke najmä vďaka Fofole.
• Najvyšie doteraz namerané hodnoty pri emočnom trackingu Emotion ID, ktoré predbehli doteraz všetky merané slovenské reklamy (2Muse: Emotion Tracking)
• Vďaka organickému šíreniu kampaňového obsahu Reach Facebook page dosiahol rekordných 494,81%, pričom globálny benchmark Facebook page s 500 000 – 999 999 fanúšikov je Reach na úrovni 7,47%
• počet remixov a užívateľských verzií spotov (Len na YouTube existuje viac ako 4800 videí s Fofolou mimo oficiálnu kampaň, ktoré majú viac ako 3 milióny videní bez mediálnej podpory)
Anglický preklad nosnej myšlienky: Wanna Fofola?

C5 - Verejnoprospešná činnosť a neziskové organizácie

MADE BY VACULIK
Mr. Čistič / Pivo / Tampón | VŠMU - Istropolitana Projekt
Seriál: áno
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo
Art Director: Braňo Mladý
Režisér: Dan Růžička
Kamera: Lukáš Teren
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Mayer/McCann Erickson, s. r. o.
Povedz mi to do očí | Nadácia otvorenej spoločnosti (OSF)
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Šulík
Copywriter: Lucia Čarná, Ida Bírová, Peter Šebo, Juraj Šulík
Art Director: Martin Larry Jaňák, Michal Hornický
Režisér: Jaro Ridzoň
Account: Lucia Salzerová, Eva Dišková
Produkčná spoločnosť: Stalker production
Stručná charakteristika: Nadácia OSF sa rozhodla bojovať proti rozšírenému fenoménu hejtovania na internete. Pri tvorbe kampane sme vychádzali z myšlienky, že hejteri nemajú odvahu povedať svoj hejt do očí. Preto sme fenomén hejtu, tak typický pre online priestor, preniesli do reálneho života. Nakrútili sme dokumentárne štylizované videá, v ktorých sme známe osobnosti konfrontovali s ich internetovými hejtermi. Absurdnosť vzniknutých situácií tak poukázala na hlúposť online hejtovania a zbabelosť hejterov.
Respect APP
Pre niektoré deti sú rodičia len sen | Úsmev ako dar
Seriál: nie
Creative Director: Yolka Udičová, Róbert Slovák
Copywriter: Lenka Slovák Bónová
Art Director: Róbert Slovák
Režisér: Dano Dekan
Kamera: Dušan Husár
Strih: Mišo Lipa
Hudba: Andrea Bučko
Vedúci produkcie: Paľo Kopček
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Stručná charakteristika: V spote pre Úsmev ako dar, ktorý sa už roky stará o to, aby malo každé dieťa rodinu, sme ukázali dievčatko, ktoré vyrastá samé a na to, že má mamu, sa musí len hrať. Pretože to, čo je pre niektoré deti samozrejmosť, je pre iné len sen.
Zoznam príspevkov

D - Rádio

D1 - Komerčné produkty a služby

TRIAD Advertising
Treska slovenská | Ryba Žilina
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Peter Baslík
Copywriter: Matúš Priehoda
Account: Pavol Paulenda, Lívia Sisková
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Keď sa na Slovensku povie Treska, málokto si predstaví rybu žijúcu v oceáne. My poznáme predovšetkým tresku v majonéze. A o čo je taká treska horšia od tej oceánskej? O nič. Tak sme ju v našej kampani zaradili medzi ostatné tresky a hľadali paralely medzi jej životom a životom ostatných rýb. Zistené fakty sme verejnosti predostreli populárno-vedeckou formou.
Vedeli ste napríklad, že najväčší úhyn Tresky slovenskej je na raňajky?
Zoznam príspevkov
Wiktor Leo Burnett
Bažant 73 | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Režisér: Martin Keder
Account: Anastasiya Kazmiruk
Hudba: Vlado Bajnóci
Vedúci produkcie: Martin Andráš
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Pivo ako zo starej doby dostalo aj kampaň ako z roku 1973.
Zoznam príspevkov

D3 - Verejnoprospešná činnosť pre neziskové organizácie

MADE BY VACULIK
Mária / Matej | VŠMU - Istropolitana Projekt
Seriál: áno
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films

E - Interactive & online

E2 - Digital integrated campaigns 2 or more DIFFERENT and SEPARATE elements for the same concept (e.g. 1 banner, 1 email, 1 website)

Zaraguza, s. r. o.
Fofola | Kofola Československo
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier, Igor Majkút
Copywriter: Jaroslav Vígh, Jan Marcinek, Maroš Hamorský, Mirka Biel Kasanická, Michal Pastier
Art Director: Igor Majkút, Juraj Šútovec, Tomáš Škarba, Andrej Nemček, Kristína Mazáková
Fotograf: Martin Črep, Branko Jass
Režisér: Martin Vančo, Igor Majkút
Account: Andrej Medveď
Hudba: Vlado Bajko Bajnoci
Produkčná spoločnosť: Alien Studio
Media planner: Pavol Eichler
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Zadanie:
Úlohou kampane bola podpora predaja 0,5l formátu Kofoly pre cieľovú skupinu 16-24 rokov. Propozíciou produktu je pozitívne pobláznenie a zábava.

Idea:
Aby sme šírili túto emóciu, použili sme online celebritu - psíka Tunu. Mať celebritu v kampani však nestačí. Preto sme Tunovi vytvorili unikátny charakter, ktorý si ani jeho najvernejší fanúšikovia doposiaľ nevedeli predstaviť. V kampani sme z neho spravili nezbedného psíka, ktorého divák zakaždým pristihne pri neplechách, ktoré vyvádza. Psík sa pritom vždy snaží odvrátiť pozornosť od škôd, ktoré spôsobil, svojou legendárnou hláškou: “Dáš si Fofolu?” Podarilo sa nám tak dostať produkt do headlinu kampane a spraviť z neho kultovú hlášku, ktorá zľudovela.

Digitálna kampaň:
Našich desať 3D spotov sme v dvoch vlnách postupne nasadili na Facebook a Youtube, kde doslova spôsobili senzáciu.
Šušľajúci jazyk kampane sa stal natoľko populárnym, že ním samotná cieľovka začala na internete komunikovať.
Rozhodli sme sa im to uľahčiť a priniesli sme im webový Fofola prekladač, ktorý akýkoľvek text preložil do nášho šušlavého jazyka a Fofola klávefnicu - jedinečnú aplikáciu, ktorá pri četovaní automaticky prepisovala napísaný text do fofolštiny. Ľudia tak mohli v našom jazyku komunikovať naprieč všetkými platformami - na Facebooku, WhatsAppe, Viberi, Instagrame, atď. Okrem toho Fofola klávefnica umožňovala posielať zábavné emotikony či gify s hrdinom našej kampane.
Vďaka aktivite fanúšikov sa aj outdoorová kampaň dostala do onlinu. Vizuály s Tunom a jeho neplechami boli pre ľudí také zábavné, že sa s našimi billboardmi a citylightmi sami spontánne fotili a svojimi selfiečkami zaplavili internet.
Kapitolou samou o sebe sú memečká a paródie s hrdinom a jazykom našej kampane. Nielen, že sa počítajú v tisícoch, ale taktiež sa pričinili o ešte väčšie šírenie už i tak úspešnej kampane.


Výsledky:

• Viac ako 30 miliónov zhliadnutí online videí len na oficiálnych kanáloch Kofoly (78,5 % organických)
• Rekordné čísla Facebook interakcií. (560 000 lajkov, 54 000 komentárov, 200 000 zdieľaní)
• Google vo svojom projekte YouTube Rewind zverejnil najpopulárnejšie videá roku 2015. Vo svete sa do TOP 10 dostali len dve reklamy, spoty pre Kofolu obsadili v regionálnom rebríčku až prvé štyri miesta a preskočili také mená ako ViralBrothers alebo GoGo.
• V ďalšom rebríčku najúspešnejších reklamných spotov Ads Leaderboard 2015 získala agentúra až 10 miest v prvej pätnástke najmä vďaka Fofole.
• Najvyšie doteraz namerané hodnoty pri emočnom trackingu Emotion ID, ktoré predbehli doteraz všetky merané slovenské reklamy (2Muse: Emotion Tracking)
• Vďaka organickému šíreniu kampaňového obsahu Reach Facebook page dosiahol rekordných 494,81%, pričom globálny benchmark Facebook page s 500 000 – 999 999 fanúšikov je Reach na úrovni 7,47%
• Prvé miesto v AppStore a viac ako 80 000 stiahnutí aplikácie Fofola Klávefnica pre iOS a Android.
• počet remixov a užívateľských verzií spotov (Len na YouTube existuje viac ako 4800 videí s Fofolou mimo oficiálnu kampaň, ktoré majú viac ako 3 milióny videní bez mediálnej podpory)
Anglický preklad nosnej myšlienky: Wanna Fofola?
TRIAD Advertising
Becher Ateliér | Pernod Ricard
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Vlado Kurek, Alan Holub, Zuzana Tvarožková
Programátor: Alena Červeňanská
Art Director: Viktor Karvai, Tomáš Bánik
Ilustrátor:Tina Minorová, Mišo Löwy, Petra Žiačková
Režisér: Martin Marček
Account: Petra Papajová
Kamera: Robo Ludrovský
Vedúci produkcie: Kika Kijacová, Juraj Darida
Produkčná spoločnosť: Playground 13
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Ako omladiť klasickú značku a pritom ju spojiť s umením a zručnosťou?
Vytvorili sme online ateliér, v ktorom traja mladí ilustrátori prekreslovali fotky ľudí na malé umelecké diela. Zároveň do nich zakomponovali symboly Becherovky vrátane produktov.
Z atleliéru sa stal hit internetu. Každý deň už o polnoci uploadovali desiatky ľudí svoje fotky plné zážitkov a dúfali, že si ich ilustrátori vyberú.
Výsledkom boli stovky facebook profiloviek ľudí s brandom becherovky, stovky obrázkov na instagrame a trendy hastagy. Nakoniec sme dokonca uskutočnili ozajstnú vernisáž.
Becherovka má už viac ako 200 rokov, ale nikdy nevyzerala tak mlado a sviežo.
MUW Saatchi & Saatchi
Reklama po vychodňarsky | Pivovary Topvar
Seriál: nie
Creative Director: Adam Marčan, Rasťo Michalík
Copywriter: Milan Bielik, Andrej Hrivňák, Juraj Chmel, Alan Holub (TRIAD Advertising)
Programátor: Alena Červeňanská (TRIAD Advertising)
Art Director: Zuzana Guothová, Michal Dubovský, Adam Marčan, Viktor Karvai (TRIAD Advertising)
Account: Anh Doan
Stručná charakteristika: V minulom roku sme predstavili nový TV spot pre Šariš, ktorý si okamžite získal srdcia Východu. Všetky marketingové ukazovatele hovorili o úspešnom spote a hlavne, páčil sa východniarom. Z tohto dôvodu sa mal vysielať znovu aj tento rok, a tak sme v MUW Saatchi & Saatchi prišli pred Šariš s ideou na update spotu - dáme východniarom priestor hovoriť do reklamy a ešte viac ju priblížime cieľovke. Skrátka, ako povedia, tak bude.
MUW Saatchi & Saatchi
Dátové vreckové | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Roman Hríbik
Art Director: Jakub Kuvik , Veronika Holaňová, Timotej Kelecsenyi
Stručná charakteristika: Potrebovali sme rozdátovať Slovensko a naučiť Slovákov kupovať si dáta navyše. Vymysleli sme preto Dátové vreckové. Rodičia teda už deťom nemusia dávať peniaze, ale posielať im za odmenu dáta.

E4 - Socia Media Facebook, Twitter, Blogs

Creo / Young & Rubicam
Kraslice na želanie | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Creative Director: Erik Reingraber, Šimon Škoviera
Copywriter: Šimon Škoviera, Ivana Masarovičová, Ivan Fiedler, Adam Tkáčik
Art Director: Tomáš Krajčík, Peter Kuchta
Account: Miroslav Cibuľa
Vyplnil: Jurij Vinarčík
Stručná charakteristika: Slovenská sporiteľňa dlhodobo podporuje chránené dielne. V imidžovej aktivite na Facebooku sme ako prvý veľký brand na Slovensku využili facebook live stream cez aplikáciu Mentions. Dve slečny z chránenej dielne počas Veľkej noci maľovali naživo kraslice, podľa prianí našich fanúšikov. Kraslice sme im nielen namaľovali, ale aj doručili.

E5 - Other interactive digital solutions /screensavers, widgets, tickers, organisers, calendars, diaries, counters, calculators, etc.

MUW Saatchi & Saatchi
Demencia nie je nadávka | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Roman Krmášek, Martin Krafčík
Art Director: Jakub Kuvík
Account: Erika Ejmi Valigurská
Vyplnil: Lenka Kohoutová
Stručná charakteristika: Vytvorili sme robota, ktorý detekoval v diskusiách slovo demencia a automaticky odpovedal, že slovo nie je nadavka, ale vážne ochorenie.

E6 - Mobile & Apps

Zaraguza, s. r. o.
Fofola klávefnica | Kofola Československo
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier, Igor Majkút
Copywriter: Maroš Hamorský, Michal Pastier, Mirka Biel Kasanická
Art Director: Igor Majkút, Juraj Šútovec, Tomáš Škarba, Andrej Nemček, Kristína Mazáková
Account: Andrej Medveď
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Insight:
Teenageri trávia hodiny četovaním na svojich smartfónoch. Počas kampane Fofola sa navyše zamilovali do nášho unikátneho jazyka a sami ním začali komunikovať na sociálnych sieťach komunikovať.

Idea:
Rozhodli sme sa im to uľahčiť a vytvorili sme Fofola Klávefnicu - unikátnu aplikáciu, ktorá pri četovaní automaticky prepisovala text do fofolštiny. Ľudia tak mohli v našom jazyku komunikovať naprieč všetkými platformami - na Facebooku, WhatsAppe, Viberi, Instagrame, atď. Okrem toho klávefnica umožňovala posielať zábavné emotikony či gify s hrdinom našej kampane.

Výsledky:
Fofola Klávefnica sa veľmi rýchlo po zverejnení dostala na 1. miesto v Appstore. Do dnešného dňa si ju na oboch operačných systémoch stiahlo a nainštalovalo viac ako 80 000 ľudí.
Čo je však najdôležitejšie: namiesto spotu, ktorý trvá len pár sekúnd, sme sa stali súčasťou telefónu na každodennú zábavu.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Wanna Fofola?

E7 - Selfpromo

NetSuccess, s. r. o.
Konšpirátori | Všetci marketéri
Seriál: nie
Creative Director: NetSuccess, s. r. o. - Ján Urbančík
Copywriter: Peter Jančárik, Ján Urbančík, Radoslava Baloghová
Programátor: Vladimír Juroško
Art Director: Michal Šišovský
Vyplnil: Radoslava Baloghová
Stručná charakteristika: Verejná databáza webových stránok s neserióznym, klamlivým, podvodným, konšpiračným alebo propagandistickým obsahom. Pomôžeme zabrániť tomu, aby sa reklama inzerentov zobrazovala na weboch, ktoré môžu poškodiť ich reputáciu.
Anglický preklad nosnej myšlienky: We are the public database of websites with problematic content, e.g. unreliable, misleading, fraudulent, propagandistic or conspirative. Our aim is to help advertisers exclude their ads from websites that could harm their reputation.

F - Techniques

F1 - Direct marketing - dvoj a trojdimenzionálny mailing (komunikácia s priamo osloveným potenciálnym spotrebiteľom)

Mayer/McCann Erickson, s. r. o.
Prilba | Homola Sport s.r.o.
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Šulík
Copywriter: Lucia Čarná, Barbora Meszárošová
Art Director: Martin Larry Jaňák
Account: Lucia Salzerová
Stručná charakteristika: Zaujať potenciálnych sponzorov nie je pre mladého športovca jednoduché. Ako sa teda nestratiť v stovkách žiadostí v centrále Red Bullu a zaujať tak, aby jeden z top manažérov Thomas Überall bol ochotný počúvať? Úspešnému pretekárovi Maťovi Homolovi sme navrhli unikátny direct mail – pretekársku prilbu. Do jej tela sme nainštalovali prehrávač, ktorý po nasadení spúšťal v prilbe náš odkaz a zvukovú stopu zachytávajúcu priebeh pretekov. Spolu s prilbou sme posielali štýlovú brožúru, ktorá obsahovala informácie o pretekárovi, jeho úspechoch a jeho mediálnej sile.
Zoznam príspevkov
TRIAD Advertising
Slová, ktoré robia radosť | O2 Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska
Copywriter: Juraj Stehlík, Vlado Kurek, Alan Holub
Programátor: Roman Janajev, Alena Červeňanská
Art Director: Marek Barančík, Tomáš Bánik
Režisér: Lukáš Kodoň
Account: Maru Mitlíková
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Slová sa nielen rozprávajú a počúvajú, ale odteraz sa ich môžete aj dotknúť.

Aktivácia &Slová, ktoré robia radosť& ponúkla ľuďom možnosť nahrať priamo na webe odkaz pre svojich blízkych. Každý hlas, jeho melódia a odkaz vytvorili unikátnu zvukovú stopu, ktorú sme vytlačili v 3D tlačiarni. Vytvorili sme tak prívesok, ktorí ľudia mohli darovať svojmu blízkemu ako prejav náklonnosti a pripomienku, aby sa ozvali.

F5 - Corporate a Brand identity

Palko Bartos
GRAPE FESTIVAL | Grape Agency
Seriál: nie
Creative Director: Pavol Bartoš
Programátor: Triad Advertising
Art Director: Pavol Bartoš
Fotograf: Matúš Bence
Režisér: Paulína Mačáková
Kamera: Simona Weisslechner
Strih: Peter Kudlička
Stručná charakteristika: HOLOGRAPHIC
CRYSTALS
RAINBOW
MELTING
SHINY
PSYCHADELIC
COLOURFULL
Anglický preklad nosnej myšlienky: Colourfull holographic identity for summer music festival, year 2015.

F6 - Best copywriting

TRIAD Advertising
Treska slovenská | Ryba Žilina
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Peter Baslík
Copywriter: Matúš Priehoda
Art Director: Filip Lichtneker, Tomáš Pospíchal, Peter Baslík
Režisér: Martin Marček
Kamera: Robo Ludrovský
Vedúci produkcie: Kika Kijacová
Produkčná spoločnosť: Playground 13
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Keď sa na Slovensku povie Treska, málokto si predstaví rybu žijúcu v oceáne. My poznáme predovšetkým tresku v majonéze. A o čo je taká treska horšia od tej oceánskej? O nič. Tak sme ju v našej kampani zaradili medzi ostatné tresky a hľadali paralely medzi jej životom a životom ostatných rýb. Zistené fakty sme verejnosti predostreli populárno-vedeckou formou.
Vedeli ste napríklad, že najväčší úhyn Tresky slovenskej je na raňajky?

F8 - Selfpromo

MUW Saatchi & Saatchi
Marketingový trhák | MUW Saatchi & Saatchi
Seriál: nie
Creative Director: Pavol Pružinec
Copywriter: Kamil Charvát, Tomáš Kučírek
Art Director: Katarína Hutníková
Account: Bianka Tothová
Vyplnil: Lenka Kohoutová
Stručná charakteristika: Ako dosiahnuť, aby mal klient vašu PF-ku na stole celý rok? Tak, že mu dáte dôvod, každý deň do nej nahliadnuť. Náš kreatívny direct mail to dokázal.

G - MEDIA

G1 - Klasické médiá - TV, rádio, kino, print, poster, outdoor, budovy, objekty a zariadenia (výnimočné kreatívne využitie klasických nosičov, mediálna kreativita, mediálne plánovanie)

Wiktor Leo Burnett
Retro predpoveď počasia | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco
Media planner: Starmedia Co
Media buyer: Starmedia Co
Stručná charakteristika: Súčasťou kampane na Zlatý Bažant 73 bola aj predpoveď počasia. V deň oslobodenia sme televíznych divákov prekvapili predpoveďou počasia, ktoré vyzeralo rovnako, ako v 70tych rokoch. V rámci sponzorského odkazu ho uviedla legendárna Nora Beňačková
Wiktor Leo Burnett
Výklad v OD Dunaj | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder, Vladimír Lefík
Art Director: Štefan Andrejco
Account: Anastasiya Kazmiruk
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Pivo ako zo starej doby dostalo aj kampaň ako z roku 1973.
&Originálny& outdoor z doby minulej - výklad v OD Dunaj sme použili na predstavenie nového piva a zároveň pozýval ľudí do pop-up Pohostinstva 73.

G2 - New media (kreatívne použitie netradičných alebo nových nosičov)

Wiktor Leo Burnett
Periskopy | Správa slovenských jaskýň
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco, Peter Kačenka
Copywriter: Martin Keder
Programátor: Andrej Hlavačka
Art Director: Štefan Andrejco
Account: Eva Kučerová, Karolína Kyzúrová
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Aby ľudia videli, že aj pod povrchom zeme sa ukrýva more neobjaveného, vytvorili sme podzemné periskopy s ktorými sa dá nahliadnuť do najkrajších slovenských jaskýň.
Zoznam príspevkov
MUW Saatchi & Saatchi
Demencia nie je nadávka | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Roman Krmášek, Martin Krafčík
Art Director: Jakub Kuvík
Vyplnil: Lenka Kohoutová
Stručná charakteristika: Vytvorili sme robota, ktorý detekoval v diskusiách slovo demencia a automaticky odpovedal, že slovo nie je nadavka, ale vážne ochorenie.

G4 - Branded content

TRIAD Advertising
Becher Ateliér | Pernod Ricard
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Vlado Kurek, Alan Holub, Zuzana Tvarožková
Programátor: Alena Červeňanská
Art Director: Viktor Karvai, Tomáš Bánik
Ilustrátor:Tina Minorová, Mišo Löwy, Petra Žiačková
Account: Petra Papajová
Produkčná spoločnosť: Playground 13
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Ako omladiť klasickú značku a pritom ju spojiť s umením a zručnosťou?
Vytvorili sme online ateliér, v ktorom traja mladí ilustrátori prekreslovali fotky ľudí na malé umelecké diela. Zároveň do nich zakomponovali symboly Becherovky vrátane produktov.
Z atleliéru sa stal hit internetu. Každý deň už o polnoci uploadovali desiatky ľudí svoje fotky plné zážitkov a dúfali, že si ich ilustrátori vyberú.
Výsledkom boli stovky facebook profiloviek ľudí s brandom becherovky, stovky obrázkov na instagrame a trendy hastagy. Nakoniec sme dokonca uskutočnili ozajstnú vernisáž.
Becherovka má už viac ako 200 rokov, ale nikdy nevyzerala tak mlado a sviežo.

H – KREATIVITA V PR

H1 - Corporate Communications (Projekty na podporu firemnej povesti a imidžu. vzťahy s médiami, krízová komunikácia, komunikačná podpora strategických zmien, change management).

Nydrle + Semelak
Cícerová je nevinná | O2
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Bartoš
Copywriter: Juraj Bartoš, Tomáš Slobodník
Art Director: Lukáš Karásek
Ilustrátor:Lukáš Karásek
Vyplnil: Michaela Mitošinková
Stručná charakteristika: Jeden print, pár postov na Facebooku a firemný event s desiatkami kíl cícerovej na raňajky spustili malú lavínu na podporu neférovo obvinenej firmy
Alfa Bio. Pretože v O2 #NikdyNeprestaneme byť fér.

H5 - PR pre neziskové organizácie a projekty

Mayer/McCann Erickson, s. r. o.
Povedz mi to do očí | Nadácia otvorenej spoločnosti (OSF)
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Šulík
Copywriter: Lucia Čarná, Ida Bírová, Peter Šebo, Juraj Šulík
Art Director: Martin Larry Jaňák, Michal Hornický
Režisér: Jaro Ridzoň
Account: Lucia Salzerová, Eva Dišková
Produkčná spoločnosť: Stalker production
Stručná charakteristika: Nadácia OSF sa rozhodla bojovať proti rozšírenému fenoménu hejtovania na internete. Pri tvorbe kampane sme vychádzali z myšlienky, že hejteri nemajú odvahu povedať svoj hejt do očí. V kampani sme 4 známe osobnosti konfrontovali s ich internetovými hejtermi. Celebrity vyzvali hejterov, aby im povedali priamo do očí hejty, ktoré im adresovali na nete. Kampaň Povedz mi to do očí okamžite vyvolala obrovský ohlas. Spontánne ju zdieľali všetky významné média. Magazíny, blogeri a redakcie sa téme venovali celé týždne... A čo je najdôležitejšie, bežní ľudia začali na nete hejterov z vlastnej iniciatívy vychovávať a vyzývať: Kritizuj, ale nehejtuj. Aj po 8 mesiacoch bola kampaň stále živá, a to dokonca s presahom do Českej republiky, kde sa videá premietali v rámci filmového festivalu v 34 mestách.
Istropolitana Ogilvy
Plášte | Magna
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Michal Moravec, Rado Olos
Art Director: Michal Moravec
Account: Linda Kohútová
Stručná charakteristika: Expresívna udalosť vo verejnom priestore vzbudzuje záujem médií, ktoré šíria informácie o misii humanitárnej organizácie Magna.

I – EVENTS

I1 - B2B (...to bussines) event, externé podujatia (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre externú cieľovú skupinu „biznis“ – dodávatelia, obchodní partneri, klienti a pod. Primárnym cieľom je podpor

MW Promotion
Pop-Up Pohostinstvo ´73 | Heineken
Seriál: nie
Creative Director: Beata Hudecova
Stručná charakteristika: Spoločnosť MW Promotion vyhrala výberové konanie vďaka originálnej myšlienke vytvoriť tzv. pop-up Pohostinstvo ´73. Agentúra vykreovala a zrealizovala nie len prestrešujúcu ideu biznis eventu, ale aj nadstavbový model eventu, nad rámec zadania - pokračovanie VIP eventu v podobe unikátneho konceptu pop-up Pohostinstva ´73 (typická retro krčma v priestoroch OD Dunaj), určeného širokej verejnosti. Koncept bol natoľko úspešný, že z pôvodných 7 dní sa predĺžil až na 16 a vyvrcholil akciou, na ktorej návštevníci vkladali symboly dnešnej doby do Časovej schránky na ďalších 43 rokov.
CREATIVE PRO
THE ART OF 7 | BMW organizačná zložka Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Kozák
Copywriter: Jozef Jenčo
Art Director: Ondrej Zachar
Fotograf: Daniel a Zuzana Laurinc
Ilustrátor:Jozef Kohári a Róbert Poór
Režisér: Jozef Jenčo
Vedúci produkcie: Martin Pecho
Produkčná spoločnosť: CREATIVE PRO
Vyplnil: Viktor Šesták
Stručná charakteristika: Úlohou agentúry bolo uviesť najnovší modelový rad BMW na slovenský trh pre úzku skupinu vybraných hostí. Práve kvôli takto citlivo nastavenému publiku bolo nevyhnutné, aby launch event zanechal u cieľovej skupiny silný zážitok naviazaný na pozitívnu brand & product experience.

Kreatívny koncept prekonáva tradičné prístupy k tvorbe launch eventov v predstavení kľúčových inovácií a noviniek nových modelov ako unikátnych umeleckých diel.

BMW radu 7 je výnimočné dielo. Skutočný unikát. Prepojenie inovácií nových modelov s umením posilňuje dokonalý zážitok ukotvený na vlnách Dunaja - na križovatke troch krajín, na spojnici Slovenska a Nemecka.
Sedem nových umeleckých artefaktov sa tak stáva súčasťou expozície moderného umenia galérie Danubiana, ako jedinečné „The Art of 7“.
Pre odkomunikovanie kľúčových noviniek nového modelového radu bolo vytvorených 7 unikátnych inštalácii, ktoré interaktívne prezentovali jednotlivé inovácie.

Prostredníctvom laserového mappingu na vlnách Dunaja, testovania nových esencií klímy, cez objavovanie nových ovládacích prvkov gestickou interakciou s mímom, ferrufloidné inštalácie, až po neopakovateľné odhalenia prístupov k ručnej výrobe cigár, topánok, či luxusných šperkov, pre dosiahnutie &money can't buy experience&.
Jedinečné prepojenie moderného umenia a noviniek BMW rady 7 tak splnilo náročné očakávania a prinieslo dokonalý zážitok v tesnom dotyku s lídrom inovácií v automobilovom priemysle.
Anglický preklad nosnej myšlienky: THE ART OF 7

J - KAMPAŇ

J1 - kampaň pre komerčné subjekty

Zaraguza, s. r. o.
FOFOLA | Kofola Československo
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier, Igor Majkút
Copywriter: Jaroslav Vígh, Jan Marcinek, Maroš Hamorský, Mirka Biel Kasanická, Michal Pastier
Art Director: Igor Majkút, Juraj Šútovec, Tomáš Škarba, Andrej Nemček, Kristína Mazáková
Fotograf: Martin Črep, Branko Jass
Hudba: Vlado Bajko Bajnoci
Produkčná spoločnosť: Alien Studio
Media planner: Pavol Eichler
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Zadanie:
Úlohou kampane bola podpora predaja 0,5l formátu Kofoly pre cieľovú skupinu 16-24 rokov. Propozíciou produktu je pozitívne pobláznenie a zábava.

Idea:
Aby sme šírili túto emóciu, použili sme online celebritu - amerického psíka Tunu, ktorý je známy svojim výrazným predkusom. Mať celebritu v kampani však nestačí. Preto sme Tunovi vytvorili unikátny charakter, ktorý si ani jeho najvernejší fanúšikovia doposiaľ nevedeli predstaviť. Spravili sme z neho nezbedného psíka, ktorého divák zakaždým pristihne pri neplechách, ktoré vyvádza. Psík sa pritom vždy snaží odvrátiť pozornosť od škôd, ktoré spôsobil, svojou legendárnou hláškou: “Dáš si Fofolu?” Podarilo sa nám tak dostať produkt do headlinu kampane a spraviť z neho kultovú hlášku, ktorá zľudovela.

Kampaň:
Našich desať 3D spotov sme v dvoch vlnách postupne nasadili do televízií a na Facebook a Youtube, kde doslova spôsobili senzáciu.
Kampaň ďalej pokračovala v outdoore. Vizuály s Tunom a jeho neplechami boli pre ľudí také zábavné, že sa s našimi billboardmi a citylightmi sami spontánne fotili a svojimi selfiečkami zaplavili internet.
Kapitolou samou o sebe je šušľajúci jazyk hlavného hrdinu, ktorý sa stal natoľko populárnym, že ním samotná cieľovka začala na internete komunikovať.
Rozhodli sme sa im to uľahčiť a priniesli sme im webový Fofola prekladač, ktorý akýkoľvek text preložil do nášho šušlavého jazyka a Fofola klávefnicu - jedinečnú aplikáciu, ktorá pri četovaní automaticky prepisovala napísaný text do fofolštiny.
Kapitolou samou o sebe sú memečká a paródie s hrdinom a jazykom našej kampane. Nielen, že sa počítajú v tisícoch, ale taktiež sa pričinili o ešte väčšie šírenie už i tak úspešnej kampane.
Pre obrovský úspech kampane sa tak Kofola rozhodla po prvý raz vo svojej 56-ročnej histórii premenovať svoj nápoj. Do predaja sa preto dostalo 6 300 000 fliaš s názvom Fofola.
Vďaka tomu všetkému sa Fofola stala nielen najúspešnejšou kampaňou v histórii legendárnej československej značky, ale podľa Nielsen Admosphere aj vôbec najobľúbenejšou reklamou v regióne.

Čísla:
• Viac ako 30 miliónov zhliadnutí online videí len na oficiálnych kanáloch Kofoly (78,5 % organických)
• Najúspešnejšia kampaň značky Kofola za posledných 10 rokov v zásahu aj predajoch
• 25 % medziročný nárast predaja Kofoly na Slovensku počas hlavnej sezóny a 20 % nárast predaja v Česku.
• Prvá kampaň slovenskej agentúry, ktorá získala ocenenie na EFFIE AWARDS CZ (Zlatá Effie za efektívnu komunikáciu)
• Najefektívnejšia slovenská kampaň minulého roka na EFFIE Slovensko (Jediná zlatá Effie)
• Historicky najobľúbenejšia kampaň v ČR podľa Nielsen Admosphere a projektu Český národní panel (Druhé miesto má Kofola Vianočné Prasiatko).
• Prvé 4 miesta v rebríčku najpopulárnejších videí roka YouTube Rewind.
• 10 miest v prvej pätnástke najúspešnejších reklamných spotov - Ads Leaderboard 2015
• Prvé miesto v AppStore. Viac ako 80 000 stiahnutí aplikácie pre iOS a Android.
• Najvyšie doteraz namerané hodnoty pri emočnom trackingu Emotion ID, ktoré predbehli doteraz všetky merané slovenské reklamy, vrátane reklám zo SuperBowlu (2Muse: Emotion Tracking)
• Vysoké spojenie so značkou v CS (16-24rokov) v ČR 92% a v SR 80% (hodnotenie Médea research: ADTrix)
• Najzdielanejší Facebook status profilu Kofola (viac ako 26 000 zdieľaní)
• Dominantnosť v rámci českého i slovenského Facebooku v počte interkacií počas kampane (Socialbakers)
• Vďaka organickému šíreniu kampaňového obsahu Reach Facebook page dosiahol rekordných 494,81%, pričom globálny benchmark Facebook page s 500 000 – 999 999 fanúšikov je Reach na úrovni 7,47%
• Rekordné čísla Facebook interakcií. (560 000 lajkov, 54 000 komentárov, 200 000 zdieľaní)
Wiktor Leo Burnett
Bažant 73 | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco, Milena Ivanova
Režisér: Jonáš Karásek
Account: Anastasiya Kazmiruk
Kamera: Dodo Šimončič
Strih: Maťo Beneš
Vedúci produkcie: Martin Andráš
Produkčná spoločnosť: Leopard production
Media planner: Starmedia Co
Media buyer: Starmedia Co
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Pivo ako zo starej doby dostalo aj kampaň ako z roku 1973.
Mullen Lowe GGK
Ľudove vozidlá | Volkswagen Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Ondrej Kořínek, Jozef Červeň
Copywriter: Ondrej Kořínek, Ivana Polohová, Róbert Cyprich
Art Director: Miroslav Kozel, Martin Leitner, Ľuboš Kips
Ilustrátor:Ové
Režisér: Ondrej Kořínek, Mravec, Ové
Stručná charakteristika: Edícia Slovakia sú balíky výbav pre VW Golf a VW Polo, ktoré boli navrhnuté s ohľadom na najčastejšie požiadavky slovenského zákazníka. Našou úlohou bolo odkomunikovať netradične tradičnú výbavu.Téma slovenskosti sa pri edícii Slovakia priam ponúkala. Vychádzali sme z toho, že mnoho systémov a prvkov výbavy sa označuje slovom
s cudzím základom, prípadne rovno cudzím slovom. Slová ako airbag, tempomat alebo bluetooth sú pri automobiloch tak zavedené, že sa nad nimi už vlastne ani hlbšie nezamýšľame. Preto sme „angažovali“ najznámejšieho bojovníka za slovenčinu, národného buditeľa z 19. storočia, Ľudovíta Štúra. Jeho úlohou bolo vyzvať Slovákov, aby v súvislosti s automobilmi používali viac slovenčiny. Do konceptu zapadla aj zhoda krstného mena nášho hrdinu s prekladom názvu značky (ľudový / volks). Zhodou okolností pripadlo na rok 2015 aj 200. výročie jeho narodenia. Toto výročie nám skôr pomohlo, bola to aktuálna téma a ľudia jej boli otvorení.

J3 - kampaň pre neziskové organizácie

MADE BY VACULIK
Ak neprídete, skončíme v reklame | VŠMU - Istropolitana Projekt
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo, Petra Števonková
Art Director: Braňo Mladý, Michal Salva
Fotograf: Jakub Klimo
Režisér: Dan Růžička
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films