Zlatý klinec 2015 - výsledky

A - PRINT A POSTER

A1 - Tlačová inzercia pre komerčné produkty a služby

Wiktor Leo Burnett
Príležitosti | J&T Banka
Seriál: áno
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco, Peter Kačenka
Ilustrátor:Siguni (Agnieszka Ciszewska)
Account: Klaudia Benkovská, Eva Kučerová
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: J&T Banka, expert na investície, chcela svoju pozíciu potvrdiť imidžovou printovou kampaňou. V málo atraktívnej a veľmi technickej téme sme našli poetiku – investičné príležitosti sú na každom kroku, stačí si len pospájať súvislosti.
Wiktor Leo Burnett
Barbie a Ken | Orange Slovensko,
Seriál: nie
Creative Director: Martin Motáček, Peter Kačenka
Copywriter: Vladimír Lefík
Art Director: Sanja Čežek
Fotograf: Šymon Kliman
Account: Jana Machačková
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Každý rodič si myslí, že jeho dieťa je to najlepšie na svete. Krásne, milé a poslušné. Samozrejme, že je to pravda... keď ho rodič práve vidí. No, ako sa správa keď je online? Aké stránky navštevuje a o čom si píše? Portál eDeti radí rodičom, deťom aj učiteľom ako sa správať v online svete.
Lowe GGK
Svetlá | Audi Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Jozef Červeň, Ondrej Kořínek
Art Director: Jozef Červeň
Account: Martin Albert, Jana Lamy
Vyplnil: Ondrej Kořínek
Stručná charakteristika: Našou úlohou bolo vytvoriť imageový print a ooh na pohon všetkých štyroch quattro. Chceli sme ukázať, že Audi má vďaka pohonu quattro silu prekonávať aj tie najťažšie jazdné podmienky. Aby sme dosiahli čo najintenzívnejšiu emóciu zvolili sme štýl reportážnych športových fotografií. Zároveň sme tak nadviazali na slávny rally záber &skáčuceho& modelu Sport Quattro S1.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Tough conditions and power to overcome them come together as Audi and quattro.
Zoznam príspevkov

A2 - Poster pre komerčné produkty a služby

MADE BY VACULIK
Ľadovec | Tesco
Seriál: nie
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Boyo Dohnal
Art Director: Martina Obertová
Account: Marián Záhorec
Vyplnil: Michaela Sečanská
MUW Saatchi & Saatchi
4G internet | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Rasto Michalik, Peter Michalka
Copywriter: Rasto Michalik
Art Director: Rasto Michalik, Jakub Kuvik
Account: Anna Dzurjaníková
Stručná charakteristika: Nové technológie sú pre bežných ľudí chladné, neosobné, nerozumejú im a už vôbec si k nim nevedia vytvoriť vzťah. Ako toto všetko zvrátiť? Zosobniť novú technológiu do niečoho čo poznajú, majú radi a zároveň im vysvetliť jej hlavný benefit?

Čím jednoduchšie, tým lepšie.

info pre českých porotcov: Peter Sagan je trojnásobný víťaz zeleného trička na Tour de France, špurtérska extratrieda, jeden z najrýchlejších a najpopulárnejších cyklistov na svete.

A4 - Verejnoprospešná činnosť pre neziskové organizácie

MARK BBDO BRATISLAVA
Korupčníci | Nadácia Zastavme korupciu
Seriál: áno
Creative Director: Vlado Slivka
Copywriter: Peter Kramárik, Juraj Chmel
Art Director: Sendy Fiala, Matúš Bence
Fotograf: Matúš Bence
Account: Jana Hajdu
Vyplnil: Jana Patkošová
Stručná charakteristika: Korupcia je neviditelna a na Slovensku trpime cele roky akousi &slepotou& ku korupcii.
Podani na policiu na korupcne praktiky je uplne minimum (uplynuly rok dokonca nebolo ani jedno!), ale kvalifikovany odhad je, ze rocne korupcia ukradne vsetkym nam jednu miliardu Eur.
Preto sme sa rozhodli ju &zviditelnit& prostrednictvom tzv. korupcnikov (maskovanych muzov s pancuchou na hlave), ktori nas okradaju v zdravotnictve, skolstve a samosprave.
Tato takpovediac &demo& kampan sa stretla s pozitivnym ohlasom a uz po roku fungovania ma iniciativa Zastavme korupciu vyse 5 tisic fanusikov, cize takmer rovnako ako vyznamna protikorupcna organizacia Transparency International Slovensko (nieco vyse 6 tisic).

B – OUT OF HOME

B1 - Komerčné produkty a služby

MUW Saatchi & Saatchi
4G internet | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Rasto Michalik, Peter Michalka
Copywriter: Rasto Michalik
Art Director: Rasto Michalik, Jakub Kuvik
Account: Anna Dzurjaníková
Stručná charakteristika: Nové technológie sú pre bežných ľudí chladné, neosobné, nerozumejú im a už vôbec si k nim nevedia vytvoriť vzťah. Ako toto všetko zvrátiť? Zosobniť novú technológiu do niečoho čo poznajú, majú radi a zároveň im vysvetliť jej hlavný benefit?

Čím jednoduchšie, tým lepšie.

info pre českých porotcov: Peter Sagan je trojnásobný víťaz zeleného trička na Tour de France, špurtérska extratrieda, jeden z najrýchlejších a najpopulárnejších cyklistov na svete.
MADE BY VACULIK
Najčerstvejší citylight | Tesco
Seriál: nie
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Petra Števonková
Programátor: Aurius
Art Director: Tomáš Krajčík, Jakub Gerhardt
Media planner: Lukáš Švaro
Vyplnil: Michaela Sečanská
Zoznam príspevkov
Lowe GGK
Svetlá | Audi Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Jozef Červeň, Ondrej Kořínek
Art Director: Jozef Červeň
Account: Martin Albert, Jana Lamy
Stručná charakteristika: Úlohou pre agentúru bolo vytvoriť imageový print a ooh na pohon všetkých štyroch quattro. Chceli sme ukázať, že Audi má vďaka pohonu quattro silu prekonávať aj tie najťažšie jazdné podmienky. Aby sme dosiahli čo najintenzívnejšiu emóciu zvolili sme štýl reportážnych športových fotografií. Zároveň sme tak nadviazali na slávny rally záber &skáčuceho& modelu Sport Quattro S1.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Tough conditions and power to overcome them come together as Audi and quattro.
Zoznam príspevkov
Istropolitana Ogilvy
Šťastný cyklista | Kaktus bike
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Branislav Bezák
Copywriter: Branislav Bezák, Vladimír Janček, Viktória Babjaková
Art Director: Michal Valušek
Account: Petra Nechalová
Vyplnil: Zuzana Francová

B3 - Verejnoprospešná činnosť pre neziskové organizácie

MADE BY VACULIK
Radi striedame postavy - okná | VŠMU
Seriál: nie
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Petra Števonková
Programátor: Aurius
Art Director: Juraj Zajačka, Michal Salva
Media planner: Lukáš Švaro
Vyplnil: Michaela Sečanská
Stručná charakteristika: Okoloidúci si prostredníctvom interaktívneho cityligtu zvolili 2 postavy z rozdielnych divadelných hier. Tie sa zrazu zjavili v oknách a museli medzi sebou improvizovať. A tak si
spolu zahrali Rómeo a Johanka z Arcu, Zajačik s Júliou a ďalšie postavy.

C - Film

C1 - Televízna reklama pre komerčné produkty a služby

Wiktor Leo Burnett
Auto | J&T Banka
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco
Režisér: Jaroslav Malý
Account: Klaudia Benkovská
Vedúci produkcie: Katarína Kintlerová
Produkčná spoločnosť: Leopard Production, JOJ Production
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Veľa ľudí necháva voľné fin. prostriedky iba ležať na účte. Vlastnou vinou si tak znehodnocujú svoj majetok.
J&T Banka uviedla na trh nový produkt – Investičný vklad, ktorý je spojením bezpečnosti termínovaného vkladu a výnosov investície. Je to produkt vhodný pre investorov “začiatočníkov”, preto naše riešenie názorne demoštruje, ako sa človek správa k svojmu majetku, ak peniaze necháva na bežnom účte. Riešením je Investičný vklad.
Zoznam príspevkov
MUW Saatchi & Saatchi
Všetko v poriadku | Komunálna poisťovňa
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Roman Hríbik, Peter Michalka
Art Director: Jakub Kuvik
Režisér: Roman Valent
Account: Zuzana Imrichová
Kamera: Dušan Husár
Vedúci produkcie: Ivan Hulík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Lenka Kohoutová
Stručná charakteristika: Keď sa stane havária, väčšinou to znamená stres, hádky, nervozitu a vzájomné osočovanie. Ale ak máte to správne poistenie, šetríte ním nie len svoje peniaze, ale aj nervy. Nemáte sa prečo stresovať, všetko je predsa v poriadku.

C3 - Online film a video pre komerčné produkty a služby

Wiktor Leo Burnett
Kanadské žartíky | Orange Slovensko,
Seriál: áno
Creative Director: Martin Motáček, Peter Kačenka
Copywriter: Andrej Hrivnák
Art Director: Martin Zlejší
Režisér: Michal Haruštiak
Account: Igor Fekiač
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Využili sme juniorské Majstrovstvá sveta v Kanade na zviditeľnenie spojenia značky Orange a tímu HK Orange 20, z ktorého vychádza základ našej reprezentácie. Sériou Kanadských žartíkov sme ukázali, že naši chalani vedia nielen strieľať na bránu, ale dokážu si vystreliť aj zo seba.
MUW Saatchi & Saatchi
Žerem Treska | Ryba Košice
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Peter Michalka, Rasto Michalik
Art Director: Rasťo Michalik
Režisér: Rasto Michalik
Account: Jana Molnárová
Kamera: Rasťo Michalik
Strih: Martin Marček
Hudba: Viktor Hazard
Vyplnil: Lenka Kohoutová
Stručná charakteristika: Pred dvoma rokmi rozvíril Veľký Tresko hladinu slovenského internetu. Mali sme to dokázať zas. Takto to dopadlo:

PREZENTÁCIA PRE POROTU: http://digital.muw.sk/zeremtreska/

C5 - Verejnoprospešná činnosť a neziskové organizácie

MADE BY VACULIK
Radi striedame postavy | VŠMU
Seriál: nie
Creative Director: Dejan Galovič, Boyo Dohnal, Peter Ižo
Copywriter: Marek Konečný, Ivan Remiáš, Heňo Varga
Art Director: Braňo Mladý
Account: Miloslav Kýška
Vyplnil: Michaela Sečanská
Apple Pie
ĽUDIA BEZ POMOCI | OZ VAGUS
Seriál: nie
Creative Director: PETER HREVUŠ
Copywriter: ZVONIMIR BOBAN
Art Director: MATEJ KRÁLIK
Fotograf: ŠYMON KLIMAN
Režisér: JURAJ LEHOTSKÝ
Account: STANISLAVA FABŠÍKOVÁ
Kamera: TIMOTEJ KRIŽKA
Strih: RADO DUBRAVSKÝ
Hudba: TALKSHOW
Vedúci produkcie: DANIEL KACHÚT
Produkčná spoločnosť: FANTOMAS PRODUCTION
Vyplnil: PETER HREVUŠ
Stručná charakteristika: Film bol súčasťou kampane pre OZ Vagus Ľudia bez pomoci, ktorý sa šíril prostredníctvom sociálnych sieti.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Homeless people help others as much as they can since they know very well how it is to stay without help.
Effectivity
Prírodu nezrežírujete | EKOTOPFILM
Seriál: áno
Creative Director: Peter Rajčák
Copywriter: Peter Rajčák, Michal Balla
Art Director: Michal Balla
Režisér: Príroda
Account: Kamil Gróf
Strih: Mayo Hurajt
Vedúci produkcie: Mayo Hurajt
Produkčná spoločnosť: HomeMedia Production
Vyplnil: Jana Andrejčíková
Stručná charakteristika: Ako pozvať divákov na festival EKOTOPFILM? Dokumenty o prírode sú výnimočné v tom, že sa nedajú zrežírovať. Režisér nikdy neprikáže medveďovi, aby skočil do rieky. Ani sopke, aby vybuchla. Musí byť tichým a trpezlivým pozorovateľom, len vtedy sa mu podarí natočiť unikátne zábery.
TV kampaň sme postavili práve na tomto špecifiku. V spotoch sme využili reálne zábery z dokumentov daného ročníka, ako bol napríklad film Vlčie hory. Len sme k nim pridali zvukovú stopu - nervózneho režiséra, ktorý sa zúfalo snaží ovládať prírodu.
Séria televíznych spotov tak predstavila zostrih reálnych filmov, no popri tom dokázala aj čosi navyše - zabaviť diváka.
Anglický preklad nosnej myšlienky: You can not direct nature

D - Rádio

D1 - Komerčné produkty a služby

MUW Saatchi & Saatchi
Ovca | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Milan Bielik
Copywriter: Milan Bielik
Account: Anna Dzurjaníková
Vedúci produkcie: Martin Person
Produkčná spoločnosť: Promea Communication
Vyplnil: Lenka Kohoutová
Stručná charakteristika: Spot rozvíjal kampaň s chytrými vedcami, ktorí v televíznej kampani testovali rôzne chytré zlepšováky. A preto sa v rádiospote rozhodli otestovať, či môže byť chytrá aj taká ovca.
Zoznam príspevkov
Istropolitana Ogilvy
Tennis day | Peugeot
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Branislav Bezák
Copywriter: Branislav Bezák, Vladimír Janček
Account: Barbora Maťašeje
Vyplnil: Zuzana Francová
Zoznam príspevkov

D3 - Verejnoprospešná činnosť pre neziskové organizácie

Respect APP
Podeľte sa aj vy o úsmev | Úsmev ako dar
Seriál: nie
Creative Director: Róbert Slovák
Copywriter: Lenka Slovák Bónová
Režisér: Marián Čembický
Account: Yolka Udičová
Vyplnil: Veronika Gimecká
Stručná charakteristika: Aj keď vám na telefóne zapípa sms s debetom, môže vám to vyčarovať úsmev na tvári...
Zoznam príspevkov

E - Interactive & online

E1 - Websites & Microsites

MADE BY VACULIK
Prvý online diktát | Tesco
Seriál: nie
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Petra Števonková
Programátor: Aurius
Art Director: Tomáš Krajčík
Režisér: Andrej Farba
Produkčná spoločnosť: Vision Film
Media planner: Lukáš Švaro
Vyplnil: Michaela Sečanská
Wiktor Leo Burnett
Hudba vs. Burza | J&T Banka
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder, Vladimír Lefík, Andrej Hlavačka
Programátor: Andrej Hlavačka, Digita.sk
Art Director: Štefan Andrejco, Balasz Szarka, Akasha Visualstation
Režisér: Akasha Visualstation
Account: Klaudia Benkovská
Hudba: Dalibor Kocian / Stroon
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Aby sme tému investícií predstavili aj úplným laikom, vytvorili sme projekt Hudba vs burza. Indexovú linku Dow Jones indexu sme naprogramovali tak, aby každý výkyv na finančnej burze prehrala ako melódiu. Vzniklo hudobné dielo, ktorého melódiu netvoria noty, ale viac ako 30 000 burzových dát.
Médiá:
Web www.hudbaburza.sk
Pozývacia kampaň na event (TV, OOH, POS)
MADE BY VACULIK
Tatra Academys | Tatra banka
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Petra Števonková
Programátor: Aurius
Art Director: Michal Salva
Produkčná spoločnosť: Inout Studio
Media planner: Lukáš Švaro
Vyplnil: Michaela Sečanská

E2 - Digital integrated campaigns 2 or more DIFFERENT and SEPARATE elements for the same concept (e.g. 1 banner, 1 email, 1 website)

MADE BY VACULIK
Najčerstvejšie Tesco | Tesco
Seriál: nie
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Petra Števonková, Kristína Karabínošová, Lenka Ďurkovičová
Art Director: Tomáš Krajčík, Jakub Gerhardt
Media planner: Lukáš Švaro
Vyplnil: Michaela Sečanská
TRIAD Advertising
Polliter neriešenia | Kofola
Seriál: nie
Creative Director: Jaroslav Zacko, Martin Woska
Copywriter: Radek Antl, Palo Paulenda, Matúš Priehoda, Maroš Hamorský
Programátor: Samuel Pastva, Viktor Salai
Art Director: Martin Mareš, Eva Majerová, Tomáš Pospíchal, Viktor Karvai, Peter Baslík
Account: Radoslav Jankovič, Salome Geregayová
Vedúci produkcie: Kristína Kijacová
Produkčná spoločnosť: Playground 13, Jakub Tlapák
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Pollitrovú Kofolu sme teenagerom spojili s internetovým fenoménom GIFmi a momentami neriešenia. Nechali sme ich vytvárať vlastné GIFy, zdieľať ich cez www.neriesenie.sk a užívať si tak chvíle neriešenia spojené s Kofolou. Vlastné GIF mohli využiť na blokovanie nudnej reklamy vo svojom prehliadači alebo ako screensaver. 27 youtube videí dosiahlo1,5 milióna prehraní a GIFká na webe ďalších 8,5 milióna prezretí. A to je fakt veľa:)
Anglický preklad nosnej myšlienky: We introduced the 0,5l Kofola to the teenagers via internet phenomenon - GIFs. We developed a mobile app allowing to create own GIFS, sharing them viac www.neriesenie.com. and thus enjoying the refreshing moments with Kofola.
Martinus.sk
Knižná šifra | Martinus.sk
Seriál: nie
Creative Director: Michal Brat
Copywriter: Michal Brat, Zuzana Kadecká
Programátor: Roman Klčo, Matej Labaš
Art Director: Martin Bajaník, Roman Klčo
Ilustrátor:Martin Bajaník
Account: Zuzana Kadecká
Stručná charakteristika: Na marec - mesiac knihy sme pripravili kampaň Knižná šifra, v ktorej sa nám podarilo spojiť online a offline svet výnimočným spôsobom.
Anglický preklad nosnej myšlienky: We have created a campaign to celebrate the Month of the Books with our customers.

E4 - Socia Media Facebook, Twitter, Blogs

TRIAD Advertising
Každý Like sa počíta | O2 Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Vlado Kurek, Juraj Stehlík, Maroš Hamorský,
Programátor: Roman Janajev
Art Director: Tomáš Bánik
Account: Mirka Mitlíková
Produkčná spoločnosť: Playground 13
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Intraktívny status na FB, v ktorom fanúšikovia spoločne napočítali do 150 000.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Every like counts. We are celebrating 150 000 fans by counting them from 1 to 150 000.
TRIAD Advertising
Stretni starého parťáka | Pivovary Topvar / Velkopopovický Kozel
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Juraj Stehlík, Maroš Hamorský,
Programátor: Roman Janajev
Art Director: Tomáš Bánik, Peter Bruško
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Aby sme našli starých parťákov, využili sme prirodzené správanie sa ľudí na Facebooku – tagovanie kamarátov na fotkách.

Naša Facebook aplikácia našla kamarátov, s ktorými ste mali kedysi veľa spoločných fotiek, ale žiadnu za posledný rok.

Aplikácia vám ukázala vašu poslednú spoločnú fotku, na ktorej ste boli označení, aj s dátumom, kedy sa to stalo naposledy. Takto sme vám pripomenuli vášho starého parťáka a samozrejme vám úplne zlomili srdce.

Išli sme ešte ďalej a vytvorili špeciálnu Facebook reklamu presne cielenú na ľudí, ktorí chodili na tú istú školu, boli hudobníci a mali svoju kapelu či fandia tým istým športom.

Stačilo už len pozvať kamaráta na pivo ako za starých, dobrých čias. Prvá runda išla na účet Velkopopovického Kozla.
Anglický preklad nosnej myšlienky: To find all the old unmet friends, we created a Facebook app that finds your friends you have lots of mutual photos with in the past, but none for at least one year.
CORE 4
4G Prilba | Orange Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Andrej Csino
Copywriter: Ivana Pacoňová
Art Director: Adrián Juriga, Dušan Pácal, Peter Kuchta
Stručná charakteristika: Posledný festival Pohoda zastrešil Orange svojím 4G internetovým pripojením a chcel, aby sa o tom dozvedel úplne každý. Preto sme vďaka 4G pripojeniu pomohli zažiť Pohodu všetkým, ktorí sa na ňu nedostali. Vytvorili sme unikátneho 4G redaktora, ktorý prenášal aktuálne dianie z Pohody priamo do našich facebookových postov. Naši Facebookoví fanúšikovia mohli realtime vidieť dianie na festivale vďaka kamere umiestnenej na jeho hlave a cez komentáre pod jednotlivými live statusmi s redaktorom aj interagovať. Ak chceli vidieť backstage, poslali redaktora do zákulisia. Ak chceli, aby bubnoval na pódiu, poslali ho na pódium. Ak chceli niečo vyhrať, tipovali ako dlho mu bude trvať postavenie stanu a podobne.

E6 - Mobile & Apps

Zaraguza,
Martinus - Zázračný telefón PF 2015 | Kníhkupectvo Martinus
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Katarína Popracová, Michal Brat, Zuzana Kadecká
Programátor: Gabriel Kaleta, Pavol Eichler
Art Director: Stanislav Bagin, Igor Majkut
Ilustrátor:Roman Klčo
Vyplnil: Jana Balážiová
Stručná charakteristika: Cieľová skupina: Všetci knihomoli

Zadanie: Úlohou bolo priniesť zábavnú a milú Pfku pre obľúbené kníhkupectvo na Slovensku aj v Českej republike. pf2015.martinus.sk, pf2015.martinus.cz

Riešenie: Na nový rok by nemal byť nikto sám, ani knižní záporáci. Preto ich ľudia mohli cez Zázračný telefón potešiť a napísať im novoročné prianie. Prekvapením bolo, že záporáci ľuďom odpísali na ich mobil.

Čím si práca zaslúži ocenenie: SMSky od záporákov boli prispôsobené ich charakterom a ľudí naozaj bavili. Knihomoli za 2 týždne poslali viac ako 58 000 správ. PFka bola v ČR portálom m-journal.cz vyhlásená za najlepšiu tohto roku.
Anglický preklad nosnej myšlienky: No one should be left alone during the New Year's Eve, even the bad guys from books. Therefore Martinus bookstore fans could sent them personal messages through magic phone PF. The surprise was that bad guys wrote them back SMS on their real phones.

E8 - Interactive & online pre neziskové organizácie

Istropolitana Ogilvy
Podeľte sa | Magna
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Michal Belej, Veronika Romsauerová
Art Director: Dorota Budziňáková
Account: Matej Brendza, Slavo Danko, Milada Balčáková
Vyplnil: Zuzana Francová
Respect APP
Ak by som bola lesba/gej? Zmení sa niečo? | Brani Gröhling
Seriál: nie
Creative Director: Yolka Udičová, Róbert Slovák
Copywriter: Lenka Slovák Bónová
Art Director: Peter Bruško
Account: Yolka Udičová
Vyplnil: Veronika Gimecká
Stručná charakteristika: Nálada v spoločnosti bola pred referendom taká vyhrotená, že bolo potrebné zareagovať a povedať, že viac ako na orientácii, záleží na tom, aký človek je a čo robí. Aký je dobrý hudobník, športovec, aká je dobrá poetka, moderátorka, producentka či učiteľka. A orientácia na tom nič nemení - nerobí človeka horším ani lepším, ani viac ani menej hodného svojich práv. Kampaň má jednotný symbol - nápis Ak by som bola lesba/gej? Zmení sa niečo? v dúhovom krúžku. Za silnú stránku kampane považujeme to, že sa za slabších postavila väčšina - heterosexuáli. 30 známych osobností postovalo profilovky s označením kampane na svoje FB profily a stali sa tak ambasádormi idey. Každý človek, ktorý chcel tiež vyjadriť svoju podporu gejom a lesbám, tak mohol spraviť na stránke www.podporujeme.sk, kde si vytvoril vlastnú fotku, ktorú mohol použiť napríklad ako svoju profilovú fotku na Facebooku.
MUW Saatchi & Saatchi
Sobotu venujem babke | Sobotu venujem babke
Seriál: nie
Creative Director: Rasto Michalik
Copywriter: Pavol Pružinec
Programátor: Thapir
Art Director: Adam Marčan
Režisér: Rasto Michalik
Kamera: Lukáš Teren
Hudba: Martin Jakubec
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Stručná charakteristika: Referendum za rodinu, ktorého iniciátorom bola aj katolická cirkev, rozdelilo nielen Slovensko, ale aj samotné rodiny. Mladí liberálne zmýšlajúci, ktorí nevidia homosexualitu ako problém, mali jasný názor neísť hlasovať. Zato staršia generácia bola nielen v médiách, ale aj v kostoloch po celej krajine presviedčaná jasne vyjadriť v referende svoj kresťanský postoj. Ako presvedčiť staršieho človeka, ktorému nie len jeho farár, ale aj samotný svatý otec radí, že má hlasovať 3xáno aby nešiel hlasovať vôbec? Nemali sme čas, ani peniaze, potrebovali sme preto rafinovaný plán. Plán, ktorým sme však nechceli prilievať olej do ohňa, ale presne naopak, napatie zmiernit a dať rodiny dokopy. Veď o ne v referende hlavne išlo.
PS:Digital
Novodobí otroci | BSOS, o.z. a Ministerstvo vnútra SR
Seriál: nie
Creative Director: Peter Šebo
Copywriter: Peter Šebo
Programátor: Adbee
Art Director: Adbee
Account: Tomáš Papranec
Media planner: Róbert Szabó
Media buyer: Róbert Szabó
Vyplnil: Peter Šebo
Stručná charakteristika: V kampani pre združenie Brániť sa oplatí Slovensko a Ministerstvo vnútra sme mali za úlohu upozorniť na problém novodobého otroctva a obchodovania s ľuďmi novým spôsobom.
Kampane zamerané na túto tému sa na Slovensku organizujú už dlhé roky, ale všetky mali informatívny a v zásade veľmi pasívny charakter. Preto sme sa rozhodli do kampane zapojiť tých najohrozenejších.
Pripravili sme web s fiktívnymi ponukami práce v zahraničí (www.superzarobok.sk) s nereálnymi sľubmi a podozrivo výhodnými podmienkami (ako napr: netreba vedieť jazyk, flexibilný pracovný čas, či doprava a ubytovanie zadarmo...). Zároveň web neobsahoval žiadne kontaktné údaje na overenie agentúry, falošné referencie a ďalšie nedostatky, ktoré mali návštevníkom naznačiť, že s ponukami nie je niečo v poriadku. (Tých, ktorí z webu odišli po prečítaní ponuky bez vyplnenia formulára sme pred zatvorením stránky v pop-up okne pochválili, že sa nenechali nachytať a pozvali sme ich na edukatívny web s viac info o tejto téme.)
Následne sme pripravili Facebook kampaň cielenú špeciálne na najohrozenejšie cieľové skupiny (mladí ľudia s túžbou cestovať, východné Slovensko, ľudia s nízkym príjmom, ...).
Súčasťou kontaktného formulára pre získanie práce bola aj povinnosť uviesť dve blízke osoby a ich e-maily. Následne po vyplnení formulára prišiel žiadateľovi aj jeho 2 blízkym personalizovaný email, ktorý začínal ako bulvárna správa o tom, že dotyčnému v zahraničí niečo stalo a až následne sme v maili vysvetlili, že ide o kampaň a odlklik z mailu smeroval na edukatívny web www.novodobiotroci.sk, kde sme návštevníkom vysvetlili napríklad aj to, ako sa nabudúce nenechať nachytať a na čo si pri podobných ponukách dávať pozor. Ak by sme za touto ponukou neboli my, ale skutoční obchodníci s ľuďmi, mohlo to pre prihlásených zle dopadnúť (viď medializované prípady z ostatných mesiacov).
Kampaň štartovala v nedeľu, 8.3.2015 o 19:30 a za 4 dni, kedy boli ponuky promované, sa nám podarilo kampaňou priamo zasiahnuť 740 000 ľudí na internete, získať 41 000 návštev na nachytávací web, na ktorom sme počas týchto dní získali cca 2 300 vyplnených registračných formulárov. Následne v najbližších dňoch z mailov, medializácie a post-kampane prišlo na edukatívny web cez 7 000 ľudí.
Kampaň mala odozvu vo viac ako 50 médiách vrátane hlavných TV, rádií, printov a spravodajských webov a správa o nástrahách práce v zahraničí a obchodovania s ľuďmi sa po čase opäť dostala na titulky a ako téma začala rezonovať aj na verejnosti.
Edukatívny web slúži dodnes ako priestor s komplexnými informáciami o tejto téme a kontaktmi na kompetentných v prípade ďalších otázok.

F - Techniques

F4 - Promotion (POS materiály, akcie na podporu predaja a lojality zákazníkov, špeciálne ponuky, kupóny, súťaže, buzz marketing, in-store aktivity, merchandising a pod. )

Istropolitana Ogilvy
Sláva čitateľovi | KK Bagala kníhkupectvo
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Branislav Bezák
Copywriter: Branislav Bezák, Vladimír Janček
Art Director: Michal Moravec
Account: Zuzana Francová
Vyplnil: Zuzana Francová

F5 - Corporate a Brand identity

CLOCKWISE
Poskladaj si svoju Pohodu | POHODA FESTIVAL,
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Vitéz
Copywriter: Juraj Vitéz
Art Director: Igor Derevenec
Ilustrátor:Igor Derevenec, Jakub Fröhlich, Ján Žiška
Vyplnil: Michal Kubovčák
Stručná charakteristika: Pre festival Bažant Pohoda sme realizovali koncept skladačiek s názvom „Poskladaj si svoju Pohodu“, z ktorých si mohli fanúšikovia Pohody vystavať svoj vlastný festivalový svet. Tomuto konceptu bol prispôsobený celkový vizuál Pohody, merchendising, online kampaň na sociálnych sieťach, webová stránka, printy aj teasingový animovaný TV spot. Po vystrihnnutí a poskladaní väčšiny materiálov tak vznikol Pohoda skladačkový svet.

F6 - Best copywriting

MUW Saatchi & Saatchi
4G internet | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Rasto Michalik, Peter Michalka
Copywriter: Rasto Michalik
Art Director: Rasto Michalik, Jakub Kuvik
Account: Anna Dzurjaníková
Vyplnil: Lenka Kohoutová
Stručná charakteristika: Nové technológie sú pre bežných ľudí chladné, neosobné, nerozumejú im a už vôbec si k nim nevedia vytvoriť vzťah. Ako toto všetko zvrátiť? Zosobniť novú technológiu do niečoho čo poznajú, majú radi a zároveň im vysvetliť jej hlavný benefit?

Čím jednoduchšie, tým lepšie.

info pre českých porotcov: Peter Sagan je trojnásobný víťaz zeleného trička na Tour de France, špurtérska extratrieda, jeden z najrýchlejších a najpopulárnejších cyklistov na svete.
MUW Saatchi & Saatchi
Žerem Treska | Ryba Košice
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Peter Michalka, Rasto Michalik
Art Director: Rasťo Michalik
Režisér: Rasto Michalik
Account: Jana Molnárová
Kamera: Rasto Michalik
Strih: Martin Marček
Hudba: Viktor Hazard
Vyplnil: Lenka Kohoutová
Stručná charakteristika: Veľký Tresko - pred dvoma rokmi rozvíril hladinu slovenského internetu a minulý rok to mal dokázať zas. Tak sme naučili rybu spievať a nášho Treska už žerú nie len Slováci. Má vyše 400 tisíc videní, zdielajú ho významné slovenské aj svetové blogy a britská TV stanica Channel4 ho dokonca vysielala v programe venovanom najoriginálnejším Youtube videám.
MADE BY VACULIK
Prvý online diktát | Tesco
Seriál: nie
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Petra Števonková
Vyplnil: Michaela Sečanská
Wiktor Leo Burnett
Pišta Lakatoš | Orange Slovensko, - FunFón
Seriál: nie
Creative Director: Martin Ondrušek
Copywriter: Katka Králiková, Roman Roj, Miroslava Hutlasová
Art Director: Balasz Szarka, Igor Pašek
Account: Lenka Karolčíková, Jana Šoltisová
Produkčná spoločnosť: InOut Studio
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Funfón spoty majú svoj špecifický &flow& a vtip. Je dôležité ich správne namiešať tak, aby boli zrozumiteľné, nevybáčali z &Pištovčiny& ani z kampaňovej idei a vysvetľovali produkt mladým ľuďom nevtieravým spôsobom. Aby sme dodržali všetky tieto kruté podmienky, vyškolili sme u nás v agentúre špeciálne Pištovské oddelenie, v ktorom sa musia povinne nosiť zlaté reťaze a každé ráno sa konzumuje tlačenka s octom a dve-tri pivká. Hoppa!
Zoznam príspevkov

F7 - Best artdirection

MADE BY VACULIK
Ľadovec | Tesco
Seriál: nie
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Boyo Dohnal
Art Director: Martina Obertová
Ilustrátor:Matúš Bence
Account: Marián Záhorec
Vyplnil: Michaela Sečanská

F8 - Selfpromo

Elite / Monday Lovers
DrinkBox - robotický barman | Elite Solutions
Seriál: nie
Creative Director: Peter Šurín, Marián Hlinka
Copywriter: Matej Valo, Baška Klimeková
Programátor: Martin Šuba
Art Director: Martin Babic, Michal Greguš
Režisér: Miroslav Šifra
Account: Kristína Dugovičová
Kamera: Tomáš Kelement
Strih: Jakub Ovesný
Stručná charakteristika: Drinkbox je jedinečný robotický barman, ktorý vašich hostí obslúži aj pobaví bez toho, aby pritom zbalil všetky pekné baby na party. Vstavaná interaktívna obrazovka umožňuje naliať drink len na dotyk prsta. Ale ešte predtým otestuje um aj pozornosť každého hosťa vďaka špeciálne vytvorenému kvízu šitému vždy na mieru každého eventu. DrinkBox dokáže načapovať 6 druhov alkoholu s kadenciou 12 drinkov za minútu a bez doplnenia dokáže obslúžiť až 360 hostí. Vďaka jeho charakteru ho môžeme označiť ako historicky prvý high-tech happiness providing teambuilder a user unfriendly low-cost dávkovač alkoholu na svete. Osobnú spoveď jeho tvorcov si môžete pozrieť aj na http://bit.ly/DRINKBOX

Ale teraz na trošku ,,triezvejšiu,, notu. Využívanie moderných technológii je v dnešnom reklamnom svete už takmer povinnosťou. Pre nás je to však niečo viac. Radosť, inšpirácia... Výzva.
A táto výzva prišla aj pri oslave ukončenia technicky náročného projektu Inspirace pre O2 Czech Republic. Preto sme dali našim kreatívcom voľnú ruku a priestor na vybláznenie sa na tému párty. Výsledkom bol prvý prototyp Drinkboxu. Pozitívne reakcie a vycítený selfpromo potenciál nás motivoval do vytvorenia dnešného dizajnu Drinkboxu, ktorý za krátky čas stihol zaujať pozornosť slovenských aj českých médií ako Stratégie, Marketing a Média, Nový Čas, Pravda, Startitup, SuperMuži, Pluska.sk.

G - MEDIA

G1 - Klasické médiá - TV, rádio, kino, print, poster, outdoor, budovy, objekty a zariadenia (výnimočné kreatívne využitie klasických nosičov, mediálna kreativita, mediálne plánovanie)

MADE BY VACULIK
Najčerstvejší citylight | Tesco
Seriál: nie
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Petra Števonková
Programátor: Aurius
Art Director: Tomáš Krajčík, Jakub Gerhardt
Media planner: Lukáš Švaro
Vyplnil: Michaela Sečanská
Zoznam príspevkov
Istropolitana Ogilvy
Šťastný cyklista | Kaktus bike
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Branislav Bezák
Copywriter: Branislav Bezák, Vladimír Janček, Viktória Babjaková
Art Director: Michal Valušek
Account: Petra Nechalová
Vyplnil: Zuzana Francová

G2 - New media (kreatívne použitie netradičných alebo nových nosičov)

Creo/Young & Rubicam
Hyundai ix1 (Compact Family Vehicle) | Hyundai Motor Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Erik Reingraber
Copywriter: Erik Reingraber
Art Director: Martin Stripaj, Juraj Sapara
Account: Xheraldina Demiri, Peter Krcho
Vedúci produkcie: Ivan Hulík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Erik Reingraber
Stručná charakteristika: Aby sme odpromovali Hyundai ako výrobcu rodinných vozidiel, vyvinuli sme pre potreby slovenských pôrodníc trpiacich nedostatkom finančných prostriedkov unikátne vozidlo Hyundai ix1 Compact Family Vehicle. Originálny model novorodeneckého vozidla a darovali ho do nemocníc. je to teda nový reklamný nosič, ktorý je zároveň plnohodnotnou zdravotníckou pomôckou. Naši zákazníci sa tak stretajú so značkou Hyundai od prvého dňa svojho života.
Anglický preklad nosnej myšlienky: To present Hyundai as a family car producer we developed and producet Hyundai ix1. Unique model of newborn trolley that we gave to slovak hospitals that suffers with lack of fundings.

G4 - Branded content

Wiktor Leo Burnett
Hudba vs. Burza | J&T Banka
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder, Vladimír Lefík, Andrej Hlavačka
Programátor: Andrej Hlavačka, Digita.sk
Art Director: Štefan Andrejco, Balasz Szarka, Akasha Visualstation
Režisér: Akasha Visualstation
Account: Klaudia Benkovská
Hudba: Dalibor Kocian / Stroon
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Aby sme tému investícií predstavili aj úplným laikom, vytvorili sme projekt Hudba vs burza. Indexovú linku Dow Jones indexu sme naprogramovali tak, aby každý výkyv na finančnej burze prehrala ako melódiu. Vzniklo hudobné dielo, ktorého melódiu netvoria noty, ale viac ako 30 000 burzových dát.
Médiá:
Web www.hudbaburza.sk
Pozývacia kampaň na event (TV, OOH, POS)
MADE BY VACULIK
Evelyn je Strong | Strongbow
Seriál: nie
Copywriter: Petra Števonková
Art Director: Tomáš Krajčík, Michal Salva
Media planner: Lukáš Švaro
Vyplnil: Michaela Sečanská
Wiktor Leo Burnett
Pišta Lakatoš | Orange Slovensko, - FunFón
Seriál: nie
Creative Director: Martin Ondrušek
Copywriter: Katka Králiková, Roman Roj, Miroslava Hutlasová
Art Director: Balasz Szarka, Igor Pašek
Account: Lenka Karolčíková, Jana Šoltisová
Produkčná spoločnosť: InOut Studio
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Vo Funfón kampaniach pracujeme s postavičkou Pištu Lakatoša. Pištovi v rámci Funfón kampaní vymýšľame
nové úlohy a poslania, ktoré mladých zaujmú a dokážu priniesť dostatok zábavného obsahu šikovne prepojeného s produktom.

G6 - Media pre neziskové organizácie

MADE BY VACULIK
Radi striedame postavy - okná | VŠMU
Seriál: nie
Creative Director: Boyo Dohnal
Copywriter: Petra Števonková
Programátor: Aurius
Art Director: Juraj Zajačka, Michal Salva
Media planner: Lukáš Švaro
Stručná charakteristika: Okoloidúci si prostredníctvom interaktívneho cityligtu zvolili 2 postavy z rozdielnych divadelných
hier. Tie sa zrazu zjavili v oknách a museli medzi sebou improvizovať. A tak si spolu zahrali Rómeo
a Johanka z Arcu, Zajačik s Júliou a ďalšie postavy.

H – KREATIVITA V PR

H1 - Corporate Communications (Projekty na podporu firemnej povesti a imidžu. vzťahy s médiami, krízová komunikácia, komunikačná podpora strategických zmien, change management).

Creo/Young & Rubicam
Hyundai ix1 - svetová premiéra | Hyundai Motor Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Erik Reingraber
Copywriter: Erik Reingraber
Art Director: Martin Stripaj, Juraj Sapara
Account: Xheraldina Demiri, Peter Krcho
Vedúci produkcie: Ivan Hulík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Erik Reingraber
Stručná charakteristika: Aby sme podporili vnímanie Hyundai ako výrobcu rodinných vozidiel, vyvinuli sme a na svetovej premiére predstavili Hyundai ix1. Unikátny model novorodeneckého vozidla ako dar Slovenským nemocniciam, ktoré trpia nedostatkom financí. S celkovými nákladmi 7056 Eur sme získali spontánne P.R. s Advertising value equivalency 280 000 Eur.
Anglický preklad nosnej myšlienky: To promote Hyundai as a Family car producer we developed, produced and introduced at its world premiere a Hyundai ix1. Unique model of newborn trolley. We donate with this trolley slovak maternity hospitals.

H5 - PR pre neziskové organizácie a projekty

Respect APP
Ak by som bola lesba/gej? Zmení sa niečo? | Brani Gröhling
Seriál: nie
Creative Director: Yolka Udičová, Róbert Slovák
Copywriter: Lenka Slovák Bónová
Art Director: Peter Bruško
Account: Yolka Udičová
Vyplnil: Veronika Gimecká
Stručná charakteristika: Nálada v spoločnosti bola pred referendom taká vyhrotená, že bolo potrebné zareagovať a povedať, že viac ako na orientácii, záleží na tom, aký človek je a čo robí. Aký je dobrý hudobník, športovec, aká je dobrá poetka, moderátorka, producentka či učiteľka. A orientácia na tom nič nemení - nerobí človeka horším ani lepším, ani viac ani menej hodného svojich práv. Kampaň má jednotný symbol - nápis Ak by som bola lesba/gej? Zmení sa niečo? v dúhovom krúžku. Za silnú stránku kampane považujeme to, že sa za slabších postavila väčšina - heterosexuáli. 30 známych osobností postovalo profilovky s označením kampane na svoje FB profily a stali sa tak ambasádormi idey. Každý človek, ktorý chcel tiež vyjadriť svoju podporu gejom a lesbám, tak mohol spraviť na stránke www.podporujeme.sk, kde si vytvoril vlastnú fotku, ktorú mohol použiť napríklad ako svoju profilovú fotku na Facebooku.
PS:Digital
Novodobí otroci | BSOS, o.z. a Ministerstvo vnútra SR
Seriál: nie
Creative Director: Peter Šebo
Copywriter: Peter Šebo
Programátor: Adbee
Art Director: Adbee
Account: Tomáš Papranec
Media planner: Róbert Szabó
Media buyer: Róbert Szabó
Vyplnil: Peter Šebo
Stručná charakteristika: V kampani pre združenie Brániť sa oplatí Slovensko a Ministerstvo vnútra sme mali za úlohu upozorniť na problém novodobého otroctva a obchodovania s ľuďmi novým spôsobom.
Kampane zamerané na túto tému sa na Slovensku organizujú už dlhé roky, ale všetky mali informatívny a v zásade veľmi pasívny charakter. Preto sme sa rozhodli do kampane zapojiť tých najohrozenejších.
Pripravili sme web s fiktívnymi ponukami práce v zahraničí (www.superzarobok.sk) s nereálnymi sľubmi a podozrivo výhodnými podmienkami (ako napr: netreba vedieť jazyk, flexibilný pracovný čas, či doprava a ubytovanie zadarmo...). Zároveň web neobsahoval žiadne kontaktné údaje na overenie agentúry, falošné referencie a ďalšie nedostatky, ktoré mali návštevníkom naznačiť, že s ponukami nie je niečo v poriadku. (Tých, ktorí z webu odišli po prečítaní ponuky bez vyplnenia formulára sme pred zatvorením stránky v pop-up okne pochválili, že sa nenechali nachytať a pozvali sme ich na edukatívny web s viac info o tejto téme.)
Následne sme pripravili Facebook kampaň cielenú špeciálne na najohrozenejšie cieľové skupiny (mladí ľudia s túžbou cestovať, východné Slovensko, ľudia s nízkym príjmom, ...).
Súčasťou kontaktného formulára pre získanie práce bola aj povinnosť uviesť dve blízke osoby a ich e-maily. Následne po vyplnení formulára prišiel žiadateľovi aj jeho 2 blízkym personalizovaný email, ktorý začínal ako bulvárna správa o tom, že dotyčnému v zahraničí niečo stalo a až následne sme v maili vysvetlili, že ide o kampaň a odlklik z mailu smeroval na edukatívny web www.novodobiotroci.sk, kde sme návštevníkom vysvetlili napríklad aj to, ako sa nabudúce nenechať nachytať a na čo si pri podobných ponukách dávať pozor. Ak by sme za touto ponukou neboli my, ale skutoční obchodníci s ľuďmi, mohlo to pre prihlásených zle dopadnúť (viď medializované prípady z ostatných mesiacov).
Kampaň štartovala v nedeľu, 8.3.2015 o 19:30 a za 4 dni, kedy boli ponuky promované, sa nám podarilo kampaňou priamo zasiahnuť 740 000 ľudí na internete, získať 41 000 návštev na nachytávací web, na ktorom sme počas týchto dní získali cca 2 300 vyplnených registračných formulárov. Následne v najbližších dňoch z mailov, medializácie a post-kampane prišlo na edukatívny web cez 7 000 ľudí.
Kampaň mala odozvu vo viac ako 50 médiách vrátane hlavných TV, rádií, printov a spravodajských webov a správa o nástrahách práce v zahraničí a obchodovania s ľuďmi sa po čase opäť dostala na titulky a ako téma začala rezonovať aj na verejnosti.
Edukatívny web slúži dodnes ako priestor s komplexnými informáciami o tejto téme a kontaktmi na kompetentných v prípade ďalších otázok.
Mayer/McCann Erickson,
Rómsky mýtus | INESS
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Šulík
Copywriter: Ida Bírová, Lucia Čarná, Roman Jurčák
Art Director: Michal Hornický
Režisér: Jaro Ridzoň
Kamera: Timotej Križka
Strih: Jaro Ridzoň
Produkčná spoločnosť: Stalker production s.r.o.
Vyplnil: Lucia Salzerová
Stručná charakteristika: Inštitút ekonomických a sociálnych analýz INESS vypracoval štúdiu, ktorá vyvracia všeobecne rozšírený a mediálne podporovaný mýtus, že na Rómov ide zo štátneho rozpočtu príliš veľa peňazí. Našou úlohou bolo tieto ekonomické fakty zaujímavo odkomunikovať, a hlavne, urobiť ich sharovateľné. Ako však atraktívne odkomunikovať graf? Ako povedať Slovákom, že zo svojich daní a odvodov neživia len Rómov? Pravdu, ktorú nikto nechce počuť sme teda vyrozprávali cez emotívny príbeh. Netradičný obsah a jeho spracovanie vygenerovali obrovský mediálny ohlas a médiá na Slovensku aj v zahraničí o téme spontánne komunikovali.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Do not feed the false belief that you feed mainly Roma.

I – EVENTS

I1 - Public events (event pre verejnosť, napr. road show, community programs)

Wiktor Leo Burnett
Hudba vs. Burza | J&T Banka
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder, Vladimír Lefík, Andrej Hlavačka
Programátor: Andrej Hlavačka, Digita.sk
Art Director: Štefan Andrejco, Balasz Szarka, Akasha Visualstation
Režisér: Akasha Visualstation
Account: Klaudia Benkovská
Hudba: Dalibor Kocian / Stroon
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Vyplnil: Richard Hanzlík
Stručná charakteristika: Aby sme tému investícií predstavili aj úplným laikom, vytvorili sme projekt Hudba vs burza. Indexovú linku Dow Jones indexu sme naprogramovali tak, aby každý výkyv na finančnej burze prehrala ako melódiu. Vzniklo hudobné dielo, ktorého melódiu netvoria noty, ale viac ako 30 000 burzových dát.
Médiá:
Web www.hudbaburza.sk
Pozývacia kampaň na event (TV, OOH, POS)
CREATIVE PRO
Office2Go | Microsoft Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Jozef Jenčo
Copywriter: Vojtech Koleják
Art Director: Milan Stolár
Režisér: Vojtech Koleják
Account: Martina Gáborová
Vedúci produkcie: Martin Pecho
Produkčná spoločnosť: CREATIVE PRO
Vyplnil: Viktor Šesták
Stručná charakteristika: Netradičná B2B kampaň Office2Go pre klienta Microsoft Slovakia vznikla na základe potreby zvýšiť poznateľnosť kancelárskeho balíka Office 365 a zároveň motivovať k aktivácii trial verzie produktu.

Hybnou silou kreativity kampane sa stala výhoda balíka Office 365 v jeho mobilite a podopory tímovej spolupráce.

Kreatívna idea - že väčšina „kreatívcov“ začína svoj deň so šálkou kávy, či s kávou brainstrormuje kedykoľvek a kdekoľvek - sa tak originálne pretavuje v prvú slovenskú B2B LIVE roadshow s názvom Office2Go.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Office2Go

I2 - Private events do 300 pozvaných (uzavretý event na pozvánku)

Brand Advertising
Orange LOW-TECH CUP | Orange SK
Seriál: nie
Creative Director: Vojtech Kubek
Režisér: Vojtech Kubek
Account: Vojtech Kubek
Kamera: Lucia Halmová
Strih: Lucia Halmová
Vyplnil: Andrea Skočeková
Stručná charakteristika: Miesto obvyklého piva, chlebíčkov a rokovej kapely sme pre IT oddelenie spoločnosti Orange, kde ľudia denno denne pracujú s tými najmodernejšími technológiami, pripravili niečo špeciálne. Podujatie s ľahko provokatívnym názvom Orange LOW-TECH CUP. Koncept sme podporili už v pozývacom procese. Každá pozvánka obsahovala elektrosúčiastku s odkazom: “toto by sa Ti mohlo hodiť”. 200 ľudí bolo pri registrácii náhodne rozdelení do tímov. Počas večera absolvovali viacero úloh, za ktoré získavali fiktívne peniaze. Tie neskôr využili na kúpu komponentov, z ktorých bolo potrebné vyrobiť robotov. Základ každého robota tvorila obyčajná kefka. IT profíci tak boli postavení pred technologicky odľahčenú a hravú úlohu. Vyvrcholením boli preteky kefkových robotov. Spojenie technického premýšľania, kreatívnej hravosti a súťaživosti tímového ducha dopadlo výborne a teambuilding prekonal všetky očakávania.

J - KAMPAŇ

J1 - kampaň pre komerčné subjekty

TRIAD Advertising
Polliter neriešenia | Kofola
Seriál: nie
Creative Director: Jaroslav Zacko, Martin Woska
Copywriter: Radek Antl, Palo Paulenda, Matúš Priehoda, Maroš Hamorský
Programátor: Samuel Pastva, Viktor Salai
Art Director: Martin Mareš, Eva Majerová, Tomáš Pospíchal, Viktor Karvai, Peter Baslík
Account: Radoslav Jankovič, Salome Geregayová
Vedúci produkcie: Kristína Kijacová
Produkčná spoločnosť: Playground 13, Jakub Tlapák
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Pollitrovú Kofolu sme teenagerom spojili s GIFmi a momentami kedy neriešia.
GIF - internetový fenomén sme vytiahli do televízie, či outdooru. S našou aplikáciou si mohli vytvárať vlastné GIF, zdieľať ich cez www.neriesenie.sk a užívať si tak chvíle neriešenia spojené s Kofolou. Celkovo dosiahli videá na youtube a GIF na webe viac ako 8,5 milióna prezretí. A to je fakt veľa:)
Anglický preklad nosnej myšlienky: We introduced the 0,5l Kofola to the teenagers via GIFs. We put this internet phenomenon into the TV commercial breaks or into the Outdoor. We developed a mobile app allowing to create own GIFS, sharing them www.neriesenie.com

J2 - selfpromo kampane

Martinus.sk
Knižná šifra | Martinus.sk
Seriál: nie
Creative Director: Michal Brat
Copywriter: Michal Brat, Zuzana Kadecká
Programátor: Roman Klčo, Matej Labaš
Art Director: Martin Bajaník, Roman Klčo
Ilustrátor:Martin Bajaník
Account: Zuzana Kadecká
Stručná charakteristika: Knižnú šifru sme zrealizovali pri príležitosti marca - mesiaca knihy. Podarilo sa nám pripraviť obsah aj mechaniku, ktoré rezonovali počas celého mesiaca a pomohli nám dosiahnuť výborné výsledky.
Anglický preklad nosnej myšlienky: The campaign we prepared for the Month of the Books has brought us results beyond all expectations.

J3 - kampaň pre neziskové organizácie

Apple Pie
ĽUDIA BEZ POMOCI | OZ VAGUS
Seriál: nie
Creative Director: PETER HREVUŠ
Copywriter: ZVONIMIR BOBAN
Art Director: Matej Králik
Fotograf: ŠYMON KLIMAN
Režisér: JURAJ LEHOTSKÝ
Account: STANISLAVA FABŠÍKOVÁ
Kamera: TIMOTEJ KRIŽKA
Strih: RADO DUBRAVSKÝ
Hudba: TALKSHOW
Vedúci produkcie: DANIEL KACHÚT
Produkčná spoločnosť: FANTOMAS PRODUCTION
Vyplnil: PETER HREVUŠ
Stručná charakteristika: Kampaň Ľudia bez Pomoci mala za cieľ zviditeľniť tému bezdomovcov a ukázať ich v inom svetle ako ich ľudia vnímajú. Ukázať ich ako tých, ktorí pomáhajú iným napriek tomu, že pomoc sami potrebujú.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Homeless people help others as much as they can since they know very well how it is to stay without help

All rights reserved © 2010 Ad Awards Association, s. r.o.