Výsledky

A – VIZUÁL

A1 ­ Print

Istropolitana Ogilvy
SME proti extrémizmu | SME
Seriál: nie
Creative Director: Michal Belej, Peter Darovec
Stratég: Michal Belej, Veronika Romsauerová, Juraj Plánovský
Copywriter: Michal Belej, Michal Valúšek
Art Director: Michal Valúšek
Account: Tomáš Markusek
Vyplnil: Michal Belej
Stručná charakteristika: V septembri 2019 priniesla agentúra Fokus desivý prieskum, podľa ktorého polovica učiteľov nerozlišuje medzi tradičnými a konšpiračnými médiami. Preto sme pre SME pripravili kampaň spolu s updatom predplatného pre školy – 3 mesiace zadarmo pre všetkých učiteľov a študentov.
Anglický preklad nosnej myšlienky: The market research showed that half of teachers don’t distinguish between traditional and conspiracy media. Therefore, we prepared the whole campaign against extremism and we also updated a product– teachers and students got 3month subscription for free
Wiktor Leo Burnett
Plasta la Vista | LIDL Slovenská republika
Seriál: nie
Creative Director: Ivana Pacoňová
Copywriter: Ivana Viteková
Art Director: Jozef Kyselica
Fotograf: Ivan Horváth
Account: Zuzana Kotuliaková
Stručná charakteristika: Lidl zaviedol viacero ekologických opatrení, vďaka ktorým sa jeho ročná produkcia plastov výrazne znížila. Reťazec sa rozlúčil so 420 tonami nadbytočných plastov odstránením igelitiek, jednorazového plastového riadu a úpravou plastových obalov mnohých výrobkov. Takže Plasta la Vista!
THIS IS LOCCO
Kvôli vlasom za mreže | Amnesty International
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Kováč
Stratég: Juraj Kováč
Copywriter: Juraj Kováč
Art Director: Martin „Larry“ Janák
Account: Juraj Rusnák
Stručná charakteristika: Maratón listov je každoročne jedna z najvýznamnejších aktivít Amnesty International.
Ľudia na diaľku píšu listy vládam, ktoré nezákone držia väžňov po celom svete, žiadajúc ich prepustenie.
Ako ale zaujať slovákov v dnešnej “nás sa to netýka, sami máme dosť problémov doma” nálade natoľko, aby podporili ľudí z úplne iných kútov sveta, často v režimoch ktoré sú démonizované… a to všetko počas mediále najvybookovanejšom období roka, cez vianoce?
Opreli sme sa o jeden z prípadov, mladej herečky ktorá dostala 16 rokov väzenia za to, že si sňala hijáb.

Jasnou vizuálnou metaforou sme ukázali, že kvôli tomu, že ukázala vlasy skončila za mrežami. Niečo čo je v našej kultúre nepredstaviteľné.
Rozhlas a Televízia Slovenska v spolupráci s Sekcia marketingu RTVS
Skúška zraku - Premiérová jeseň RTVS | RTVS
Seriál: nie
Creative Director: Igor Majkút
Stratég: Richard Jajcay
Copywriter: Veronika Nagyová
Programátor: ----------------
Art Director: Juraj Troščák, Igor Derevenec
Fotograf: ----------------
Ilustrátor:----------------
Režisér: ----------------
Account: Lucia Rolincová
Social media: ----------------
Kamera: ----------------
Strih: ----------------
Hudba: ----------------
Vedúci produkcie: Peter Pilz
Produkčná spoločnosť: ----------------
Media planner: ----------------
Media buyer: ----------------
Vyplnil: Igor Majkút
Stručná charakteristika: Potrebovali sme zaujimavo a inak odpromovať Premiérovú jeseň v Rtvs, aj mimo našich komunikačných kanálov.
Rozhodli sme sa pre print. Spojili sme
edukáciu a programovú jesenú štrúktúru
a vtipne ich prepojili.
Anglický preklad nosnej myšlienky: ----------------

A2 - Poster

PEKNE & DOBRE
Vizuál pre kampaň Pes bratislavský | Hlavné mesto SR Bratislava
Seriál: nie
Creative Director: Martin Bajaník
Copywriter: Martin Bajaník
Art Director: Martin Bajaník
Ilustrátor:Martin Bajaník
Vyplnil: Martin Bajaník
Stručná charakteristika: Spolužitie psov a ľudí je problém v každom väčšom meste, zväčša pre nedisciplinovanosť majiteľov psov. Keďže neexistuje univerzálny recept, každé mesto hľadá svoje riešenie na tento problém.

Mesto Bratislava sa namiesto napomínania rozhodlo po prvýkrát pomenovať štandardy, ktoré vyžaduje od psíčkarov a preto vznikla stránka www.pesbratislavsky.sk

Veľká zmena v správaní ľudí sa nedeje bez príčiny a je ťažké ju dosiahnuť. Z behaviorálnych štúdií vieme, že ľudia sa radi pridávajú k väčšine, málokto má chuť vzdorovať.

Preto bratislavská kampaň ďakuje tým všetkým psíčkarom, ktorí sa správajú slušne a snaží sa namiesto konfrontačného a mentorského tónu o zmier, dobrý príklad a pozitívnu komunikáciu.
PEKNE & DOBRE
Farmáda spásy Yeme | Slovenský potravinársky priemysel
Seriál: nie
Creative Director: Martin Bajaník
Stratég: Martin Bajaník
Copywriter: Martin Bajaník
Art Director: Martin Bajaník
Ilustrátor:Martin Bajaník
Vyplnil: Martin Bajaník
Stručná charakteristika: Farmáda spásy vznikla ako reakcia na neisté časy, ktoré ovládla túto jar pandémia koronavírusu. Obchody s potravinami boli plné ľudí a niektoré produkty sa míňali rýchlejšie, ako ich obchodníci stíhali dopĺňať.

Obchod YEME vo svojej jarnej kampani chcel povedať ľuďom, že sa nemajú čoho báť, pretože tu existuje množstvo lokálnych výrobcov, chovateľov a pestovateľov, ktorí napriek ťažkým časom stále držia stráž nad dodávkami potravín.

Vizuál je poňatý ako ponáška na postavičky vojačikov, v skutočnosti sú to však farmári. To všetko v zelenej farbe, ktorá je vlastná rovnako armáde ako aj prírode. Štylizácia ilustrácie odkazuje na geometrický štýl ilustrácie značky Yeme.
Zaraguza
Sloboda je v tebe | Slovenská sporiteľňa
Seriál: áno
Creative Director: Michal Pastier
Stratég: Juraj Pobjecký
Copywriter: Eva Myjavcová
Art Director: Milan Malý
Fotograf: Igor Smitka
Account: Eva Klimeková
Produkčná spoločnosť: Protos Productions
Stručná charakteristika: Spravili sme najväčší prieskum o slobode a peniazoch medzi mladými. Z dát prieskumu sme vytvorili 11 typov mladých Slovákov. Centrom kampane sa stal web s testom, kde sa mohli mladí lepšie spoznať a získať tipy na zlepšenie svojej finančnej slobody. Z hlavných kampaňových vizuálov typov Slovákov sa stala výstava na pobočke.
PEKNE & DOBRE
Pečený vianočný vizuál YEME | Slovenský potravinársky priemysel
Seriál: nie
Creative Director: Martin Bajaník
Stratég: Martin Bajaník
Copywriter: Martin Bajaník
Art Director: Martin Bajaník
Fotograf: Martin Bajaník
Vyplnil: Martin Bajaník
Stručná charakteristika: Komunikácia potravín YEME sa snaží prinášať témy, ktoré nie sú vždy jednoduché, no hovoria o kvalite jedla, jedenia a života. Vianoce sú čas, ktorý zvykneme (doslovne) tráviť pri jedle a s rodinou. Nie je tajmostvom, že mnohí z nás sa prejedajú. Preto sme vytvorili kampaň, v ktorej hovoríme o tom, že je lepšie jesť menej, no kvalitnejšie. Aby sme išli na dreň zvolili sme typrafický vizuál, ktorého písmena sme vyvaľkali, vyrezali, upiekli a nakoniec poskladali do zaujímavých tvrdení, ktorými sme chceli získať pozornosť a upriamiť na tému. V predajni boli aj vizuály s titulom "Žalúdok radí, ako stráviť vianoce" a podobné rady sa objavili aj vo vianočnom letáku Vianočka.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Typography-based visual of Christmas campaign made of Christmas bakery focuses on an idea: It's better to eat less and better.

A3 - Online vizual („Novodobý print“ - cover page, status s fotografiou, staticky baner – statický vizuál, ktorý nebol publikovaný v tlači, ale spĺňa kritériá printu, či posteru. Hodnotí sa takisto ako print a poster – idea, prevedenie, art direction a co

MARK BBDO BRATISLAVA
Podpíšte sa za lesy | Lesoochranárske zoskupenie VLK
Seriál: nie
Creative Director: Vlado Slivka
Stratég: Marian Timoracký
Copywriter: Michal Roháček
Art Director: Peter Kuchta
Fotograf: Matúš Bence
Account: Lenka Chorvátová
Social media: Lívia Brtáňová
Vyplnil: Lenka Chorvátová
Stručná charakteristika: Lesoochranárske zoskupenie VLK bojuje za zachovanie divočiny na Slovensku. Cieľom ich Petície za NIČ bolo, aby sa na 10 % územia Slovenska v lesoch nezasahovalo: aby sa v nich nerobilo NIČ. Na to, aby sa petíciou zaoberal parlament, musela získať 100 000 fyzických podpisov. Našou úlohou bolo jednoducho vysvetliť ľuďom zmysel petície a vyzvať ich k tomu, aby ju podpísali.

Symbolom kampane sa stali perá, ktoré vyjadrujú, že sú potrebné fyzické podpisy. V kľúčovom vizuáli sme z nich vytvorili celý les. Pod presvedčivú lesnú atmosféru sa podpísalo množstvo vecí: dômyselné rozmiestnenie pier, šikovná práca so svetlom, colorgrading, postprocessing, a dokonca aj parostroj. S perami bolo navyše možné pracovať aj na social a komunikovať cez ne ďalšie dôležité posolstvá.

Tešíme sa, že vizuál prispel k tomu, aby Petícia za NIČ uspela. 100 000 fyzických podpisov sa skutočne podarilo vyzbierať a petícia sa tak stala najúspešnejšou v celej histórii Slovenska.
THIS IS LOCCO
Ruka dole proti fašizmu | Zastúpenie Európskej Komisie na Slovensku
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Kováč
Stratég: Juraj Kováč
Copywriter: Martin Polakovič
Art Director: Jakub Šarvaic, Engelbert Strapec
Account: Miška Štefanko Verešová
Stručná charakteristika: S blížiacimi voľbami potrebovalo slovensko silné gesto ktoré by sa jasne postavilo proti fašizmu. Mnohí o odboji hovorili no my sme priniesli vizuálnu a fyzickú demonštráciu v podobe online kampane, ktorá využívala výrazné osobnosti a zarezonovala na Slovenskom internete.
Socialists
Republika Bubliniek | Vinárske závody Topoľčianky
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Kristína Pavlendová, Michaela Stanová, Patrícia Al-Hadi
Art Director: Mária Karasová, Alexandra Pobjecká
Social media: Michaela Stanová, Patrícia Al-Hadi
Vyplnil: Martin Kukoľ
Stručná charakteristika: Kreatívny koncept komunikuje radu šumivých vín na čele so sektom Prezident, ktoré sú venované 1. československému prezidentovi T. G. Masarykovi s letným sídlom v Topoľčiankach. Ako by vyzerali jeho prázdniny?

Pre Republiku Bubliniek sme vytvorili vlastný vizuálne výrazný svet, ktorý ho jasne vymedzil od sveta konkurenčných produktov v danom segmente. Svieži minimalizmus s prvkami luxusu inšpirovaný štýlom art deco vábi a pozýva ľudí na návštevu špeciálnej krajiny plnej bubliniek.
Mayer/McCann Erickson, v spolupráci s Mayer/McCann Erickson
Konečne to počujete aj vy | Coca - Cola Slovakia,
Seriál: nie
Creative Director: Martin Benca, Peter Wiktor Blaho
Stratég: Martin Kozár
Copywriter: Andrej Kras
Art Director: Pavol Kornucik
Account: Martin Hala, Simona Kallová
Stručná charakteristika: Keď slovenské média zverejnili zvukový záznam Gorila, mohla si ho vypočuť široká verejnosť a v spoločnosti opäť začala rezonovať otázka či bývalý premiér pil alebo nepil Colu v konšpiračnom byte. Toto negatívne PR a asociácie so značkou sme sa rozhodli rýchlo otočiť do pozitívna tam, kde je verejná diskusia najrýchlejšia a najaktívnejšia - na sociálnych sieťach. V duchu aktuálnej svetovej Coca - Cola kampane: Prvé printové reklamy, ktoré je počuť; sme kreatívne a s nadhľadom vytvorili príspevok, ktorý mal veľmi pozitívne ohlasy naprieč spoločnosťou a stal sa nakoniec najzdieľanejším Coca - Cola príspevkom v histórii Slovenska a Čiech.

B – OUT OF HOME

B1 ­ OUT OF HOME

MUW Saatchi & Saatchi
Správa | DNA Production
Seriál: nie
Creative Director: Martin Krafčík
Stratég: Kamil Charvát, Patrícia Reichlová
Copywriter: Andrej Hrivňák, Martin Krafčík
Art Director: Eduard Drexler, Jakub Kuvik, Lubomír Abrinko
Account: Niki Weng, Zuzana Záziková
Stručná charakteristika: Vytvorili sme kontroverzný volebný billboard HSĽS s Jozefom Tisom, ktorý sa tváril ako súčasť aktuálnej predvolebnej kampane. Smeroval však na teaser k filmu Správa o dvoch Slovákoch, ktorí utiekli z Osvienčimu.
Respect APP
Bývajte podľa vašich prestávb | Prvá stavebná sporiteľňa
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Stratég: Yolka Udičová
Copywriter: Mirka Straková
Art Director: Mykola Kovalenko
Account: Michaela Martonová
Vyplnil: Dagmar Šefčíková
Stručná charakteristika: Jednoduchý outdoor, ktorý pracuje so zaujímavou slovnou hračkou. Smart minimalizmus rozpráva veľký príbeh len pomocou loga a silného sloganu.

C – CRAFT

C1 - Best Copywriting

Wiktor Leo Burnett
Všetci si zaslúžime dovolenku | SATUR TRAVEL
Seriál: áno
Creative Director: Martin Motáček
Copywriter: Marián Balog, Martin Motáček, Lucia Kekeňáková
Art Director: Martin Motáček
Režisér: Martin Motáček
Account: Eva Kučerová, Stanislava Brezániová
Strih: Martin Motáček
Hudba: AudioJungle
Vedúci produkcie: Martin Andráš
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Vyplnil: Martin Motáček
Stručná charakteristika: Ako hovorí Adam Marčan, ak máš slabý vizuál (only Shutterstock bejbe), musíš dať lepší voiceover. Tak sme to tak spravili.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Everyone deserves a vacation. Just think of it. What do YOU deserve vacation for?
MADE BY VACULIK
Hit z roku '73 | Heineken - Zlatý bažant '73
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Stratég: Adam Horecký
Copywriter: Milan Bielik
Art Director: Michal Nagy
Režisér: Roman Valent
Account: Ada Šimšíková, Romana Otočková
Kamera: Tomáš Juríček
Strih: Marek Kráľovský
Hudba: Boney M, Fatmusic - Viktor Hazard
Produkčná spoločnosť: Hitchchiker Films
Stručná charakteristika: 6 týdňov varený Zlatý bažant '73 je inšpirovaný originálnym varným listom z roku 1973. Toto obdobie bolo v československu okrem iného, typické prerábkami svetových hitov. Preto sme aj my jeden prerobili, pretextovali a prespievali!

C2 - Best Artdirection

Zaraguza
Sloboda je v tebe | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Stratég: Juraj Pobjecký
Copywriter: Eva Myjavcová
Art Director: Milan Malý
Fotograf: Igor Smitka
Režisér: Peter Ehrenberger
Account: Eva Klimeková
Kamera: Igor Smitka
Strih: Marek Královský
Vedúci produkcie: Andrea Mlynková, Barbara Kipsová
Produkčná spoločnosť: Protos Productions
Stručná charakteristika: Spravili sme najväčší prieskum o slobode a peniazoch medzi mladými. Z dát prieskumu sme vytvorili 11 typov mladých Slovákov. Centrom kampane sa stal web s interaktívnym testom, kde sa mohli mladí lepšie spoznať a získať tipy na zlepšenie svojej finančnej slobody.
MARK BBDO BRATISLAVA
Podpíšte sa za lesy | Lesoochranárske zoskupenie VLK
Seriál: nie
Creative Director: Vlado Slivka
Stratég: Marian Timoracký
Copywriter: Michal Roháček
Art Director: Peter Kuchta
Fotograf: Matúš Bence
Account: Lenka Chorvátová
Social media: Lívia Brtáňová, Eva Danišová
Vyplnil: Lenka Chorvátová
Stručná charakteristika: Lesoochranárske zoskupenie VLK bojuje za zachovanie divočiny na Slovensku. Cieľom ich Petície za NIČ bolo, aby sa na 10 % územia Slovenska v lesoch nezasahovalo: aby sa v nich nerobilo NIČ. Na to, aby sa petíciou zaoberal parlament, musela získať 100 000 fyzických podpisov. Našou úlohou bolo jednoducho vysvetliť ľuďom zmysel petície a vyzvať ich k tomu, aby ju podpísali.

Symbolom kampane sa stali perá, ktoré vyjadrujú, že sú potrebné fyzické podpisy. V kľúčovom vizuáli sme z nich vytvorili celý les. Pod presvedčivú lesnú atmosféru sa podpísalo množstvo vecí: dômyselné rozmiestnenie pier, šikovná práca so svetlom, colorgrading, postprocessing, a dokonca aj parostroj. S perami bolo navyše možné pracovať aj na social a komunikovať cez ne ďalšie dôležité posolstvá.

Tešíme sa, že vizuál prispel k tomu, aby Petícia za NIČ uspela. 100 000 fyzických podpisov sa skutočne podarilo vyzbierať a petícia sa tak stala najúspešnejšou v celej histórii Slovenska.
Oliver Agency
Nekonečné dáta | O2 Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Bartoš
Copywriter: Adam Jánoš, Tomáš Slobodník, Marek Surovec
Art Director: Jakub Reken, Michal Hazior, Lukáš Karásek
Režisér: Dano Dekan
Account: Jana Andrejčíková, Ejmi Baranová
Produkčná spoločnosť: Alien studio
Stručná charakteristika: Nekonečné dáta otvárajú nekonečné možnosti imaginácie a kreativity. Do vizuálneho prevedenia sa nám podarilo elegantne dostať množstvo odkazov na svet dátovania a digitálu.

C3 - Best Digital craft

PS:Digital
#sledujemta AR filter | Rádio Expres, ÚPN
Seriál: nie
Creative Director: Peter Šebo
Copywriter: Marián Psár
Programátor: Simona Šebestová
Art Director: Simona Šebestová, Bruno Húska
Account: Marián Benkovič
Social media: Marián Benkovič, Marián Psár
Media planner: Marián Benkovič
Media buyer: Marián Benkovič
Vyplnil: Ida Vrabcová Bírová
Stručná charakteristika: Ako sa mladí ľudia na Instagrame snažia byť čo najviac originálni? Hromadne si skúšajú rovnaké Augumented reality filtre. A tak sme pre nich počas osláv 17-teho novembra vytvorili jeden špeci AR filter pre Instagram, ktorý im ukázal, aké dopady mal v minulosti pojem „sledujem ťa“ / „followujem ťa. Dnes sa z toho mladí na IG tešia, v minulosti ste z toho mali riadny problém. Celkovo filter zaznamenal 296 926 zobrazení a viac ako 1 500 zdieľaní, vďaka čomu sa posolstvo o dôležitosti slobody v dnešnej dobe dostalo medzi tisícky mladých ľudí.
Anglický preklad nosnej myšlienky: I am following you - AR filter
Triad
VÚB Šetrič | VÚB banka
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Stratég: Martin Woska
Copywriter: Matúš Hliboký, Vlado Kurek
Programátor: Roman Janajev
Art Director: Adam Majko, Csilla Polák
Account: Michaela Markusková
Social media: Petra Mlynárová
Stručná charakteristika: Aby sme podporili šetrenie Slovákov, naprogramovali sme Chrome extension, ktorý ku každému buttonu „Kúpiť“ pridal tlačídlo „Radšej ušetriť“. Button sa objavili v desiatich najpoužívanejších eshopoch, lokálnych aj medzinárodných.
Kliknutím na button ste sa dostali na stránku, kde sa kumulovala ušetrená suma a ak ste boli klientom VÚB banky, rovno si mohli poslať peniaze na šetriaci účet.

C4 - Best Film craft

MADE BY VACULIK
Hit z roku '73 | Heineken - Zlatý bažant '73
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Stratég: Adam Horecký
Copywriter: Milan Bielik
Art Director: Michal Nagy
Režisér: Roman Valent
Account: Ada Šimšíková, Romana Otočková
Kamera: Tomáš Juríček
Strih: Marek Kráľovský
Hudba: Boney M, Fatmusic - Viktor Hazard
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Stručná charakteristika: 6 týdňov varený Zlatý bažant '73 je inšpirovaný originálnym varným listom z roku 1973. Toto obdobie bolo v českoslovenasku okrem iného typické prerábkami svetových hitov. Na tomto insighte je postavený nový komunikačný koncept kampane - Hit z roku ’73!
Respect APP
Zlé sny | Úsmev ako dar
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Stratég: Yolka Udičová
Copywriter: Peter Michalka, Mirka Straková
Art Director: Naďa Lukáčiková
Režisér: Juraj Janiš
Account: Romana Otočková
Kamera: Dušan Husár
Strih: Marek Kráľovský
Hudba: Steve Lynch
Vedúci produkcie: Ivan Hulík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Dagmar Šefčíková
Stručná charakteristika: Chceli sme zmeniť pohľad na problematiku detských domov. Nejde len o to, aby sme deťom zlepšovali život v týchto zariadeniach. Chceme pomáhať ohrozeným rodinám, aby sa tieto deti do detského domova ani nedostali. Pretože odobratie dieťaťa je pre každého rodiča ako zlý sen.

Wiktor Leo Burnett
Nočné muky | SD Pharma Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Martin Keder, Štefan Andrejco
Stratég: Vladimír Lefik
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco
Režisér: Max Turek
Social media: Simona Bobeková
Kamera: Sašo Šurkala
Hudba: Dragostea Din Tei
Vedúci produkcie: Martin Andráš
Produkčná spoločnosť: Leopard production
Media planner: Starmedia
Media buyer: Starmedia
Vyplnil: Martin Keder
Stručná charakteristika: Ak nemôžete zaspať, v hlave sa vám dejú prečudesné veci...
Anglický preklad nosnej myšlienky: If you are unable to fall asleep, the strangest things happen in your head...

C5 - Best Sound Craft

MADE BY VACULIK
Cez okno | Dobrý Anjel
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Stratég: Adam Horecký
Copywriter: Milan Bielik
Art Director: Michal Nagy, Martina Obertová
Režisér: Jonáš Karásek
Account: Petra "Kyrra" Barčáková, Martina Babicová
Kamera: Tomáš Juríček
Hudba: Jaroslav Filip, Richard Müller, Fallgrapp
Produkčná spoločnosť: Protos Production
Stručná charakteristika: Dobrý anjel každoročne prichádza na jeseň s kampaňou, ktorá má za cieľ nájsť nových darcov. 
Insightom, na ktorom sme postavili novú komunikáciu bol fakt, že takmer všetci chorí, ktorým anjel pomáha, strávia veľkú časť liečby doma, v nemocnici či v sanitke. 
Práve preto sme sa rozhodli použiť okno ako symbol celej kampane.
V televíznom spote sme využili ikonickú pieseň Jara Filipa v novej verzii a zobrazili sme príbehy reálnych rodín, ktorým Dobrý anjel pomáha.
A v čase pandémie získala kampaň ďalší rozmer, pretože cez okno sa na svet dívalo takmer celé Slovensko.

C6 - Best Illustration

Respect APP
Moja malá záhradka | Kaufland Slovenská republika v.o.s.
Seriál: áno
Creative Director: Peter Michalka
Stratég: Yolka Udičová
Copywriter: Peter Michalka, Matej Filadelfi, Lenka Slovak Bónová
Art Director: Zuzana Guothová, Barbara Kršková, Naďa Lukáčiková
Ilustrátor:Ové Pictures
Režisér: Ové Pictures
Account: Romana Otočková
Vyplnil: Dagmar Šefčíková
Stručná charakteristika: Vernostné súťaže nákupných reťazcov majú spravidla nudnú komunikáciu. Tento krát sme sa to rozhodli urobiť inak. Využili sme insight, že deti si svet predstavujú inak ako skutočne je a spojili to s výraznou ilustráciou a vznikla hravá a vtipná séria videí.

D – DESIGN

D1 - Logo & Identity

GunPowder
Corgoň - Redesign | Heineken Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Jonáš Karásek
Art Director: Lukáš Karásek
Ilustrátor:Lukáš Karásek
Vyplnil: Jonáš Karásek
Stručná charakteristika: Corgoň, tradičná slovenská značka piva, zmenila svoj dizajn za posledných 17 rokov len veľmi málo. Za ten čas vizuálne zostarla a stala sa menej atraktívnou najmä pre mladšiu cieľovú skupinu. Zadaním bolo vytvoriť atraktívnejší dizajn a pokúsiť sa zaujímavejším spôsobom využiť historicko-mýtickú postavu kováča Juraja Corgoňa.
Zoznam príspevkov

D2 - Publikácie a tlačoviny (Tlačoviny, knihy, brožúry, letáky, pozvánky...)

Wiktor Leo Burnett v spolupráci s Socialists
Bedeker ‘73 - hra | Heineken Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Stratég: Patrik Barták
Copywriter: Kristína Pavlendová, Ján Genčúr
Art Director: Adriana Daneková
Account: Anastasiya Kazmiruk, Andrea Vozárová
Social media: Socialists
Stručná charakteristika: Zlatý Bažant ‘73 - ikonické pivo 70. rokov vzdáva hold hodnotným veciam, ktoré rovnako ako naše pivo, vznikli v 70. rokoch. Spolu s architektom sme dali dokopy 33 ikonických budov zo 70. rokov, spísali sme o nich zaujímavé info a nafotili ich v štýle 70. rokov. Projekt vznikol ako instagramový profil. Pred Vianocami sme z vytvoreného obsahu urobili originálnu kartovú spoločenskú hru. Vzniklo tak 95 hracích kariet venovaných ikonickej architektúre. Hra Bedeker 73 preverila vedomosti našich fanúšikov na soc. sieťach a potešila ich aj ako vianočný darček.

D3 - POS & DM materiály (Tlačoviny a objekty určené na priame oslovenie zákazníka.)

MUW Saatchi & Saatchi
ŠTB vás začala sledovať - Zložky | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Jakub Kuvik
Stratég: Klaudia Linkeschová
Copywriter: Andrej Hrivnák, Tomáš Romanec, Jaroslav Vígh
Art Director: Eduard Drexler
Account: Zuzana Gazdová, Tatiana Hrutková
Vyplnil: Tomáš Romanec
Stručná charakteristika: Slovak Telekom chcel pri príležitosti 30. výročia Nežnej revolúcie zviditeľniť Študentské hnutie 89' medzi mladými. My sme však namiesto obyčajného postu vytvorili rovno celý Instagramový profil. Pretože to, čo dnes robíme automaticky, niekedy až taká zábava nebola - sledovanie.

Do kampane sme zapojili aj vybraných influencerov, ktorých protištátnu činnosť sme zaznamenali do symbolu kampane - originálnej osobnej zložky. Tá poslúžila ako direct mail, ktorý si influenceri našli prekvapení influenceri vo svojich schránkach.

D4 - Obalový dizajn

GunPowder
Zlatý Bažant - Redesign | Heineken Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Jonáš Karásek
Art Director: Lukáš Karásek
Ilustrátor:Jonáš Karásek
Vyplnil: Jonáš Karásek
Stručná charakteristika: Najznámejšia slovenská pivná značka Zlatý Bažant sa po piatich rokoch rozhodla redesignovať svoje produkty, najmä pre potrebu jednoznačného rozdelenia portfólia na Alko a Nealkoholické. Zadanie bolo pomerne jednoznačné - urobiť design produktov čo najviac ikonickým.
Zoznam príspevkov
PEKNE & DOBRE
Obalový dizajn Guden Guden | Guden Guden
Seriál: nie
Creative Director: Martin Bajaník
Copywriter: Martin Bajaník
Art Director: Martin Bajaník
Ilustrátor:Martin Bajaník
Vyplnil: Martin Bajaník
Stručná charakteristika: Obalový dizajn piešťanských kúpeľných oplátok je postavený na osobnostiach, ktoré sú nejak spojené s týmto mestom. Súčasťou sú poetické príbehy, ktoré ilustrujú život a históriu mesta a tiež krátke životopisy osobností. Kúpeľné oplátky sú často suvenírom z Piešťan a tak dostane zákazník rozšírenú verziu spomienky na toto mesto.

E – AUDIO REKLAMA

E1 ­ Rádio

MADE BY VACULIK
Hit z roku '73 | Heineken - Zlatý bažant '73
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Stratég: Adam Horecký
Copywriter: Milan Bielik
Režisér: Viktor Hazard, Martin Merc
Account: Ada Šimšíková, Romana Otočková
Hudba: Boney M, Fatmusic - Viktor Hazard
Stručná charakteristika: 6 týdňov varený Zlatý bažant '73 je inšpirovaný originálnym varným listom z roku 1973. Toto obdobie bolo v československu okrem iného typické prerábkami svetových hitov. Preto sme aj my jeden prerobili, pretextovali a prespievali!
Wiktor Leo Burnett
Jednorožtek | LIDL Slovenská republika
Seriál: nie
Creative Director: Ivana Pacoňová
Copywriter: Ivana Pacoňová
Art Director: Jozef Kyselica
Account: Zuzana Kotuliaková
Stručná charakteristika: Nájsť potraviny bez prídavných látok je v dnešnej dobe čím ďalej zložitejšie a týka sa to aj obyčajného rožka. Z bezéčkového rožka sa preto v spote stal vzácny jednorožtek – bájna bytosť, ktorú niekoľko generácií ľudstva už celé roky nevideli. V Lidli sa však vyskytuje.

F – FILM

F1 - Televízna reklama

MADE BY VACULIK
Cez okno | Dobrý Anjel
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Stratég: Adam Horecký, Marek Krištof
Copywriter: Milan Bielik
Art Director: Michal Nagy, Martina Obertová
Režisér: Jonáš Karásek
Account: Petra "Kyrra" Barčáková, Martina Babicová
Kamera: Tomáš Juríček
Hudba: Jaroslav Filip, Richard Müller, Fallgrapp
Produkčná spoločnosť: Protos Production
Stručná charakteristika: Dobrý anjel každoročne prichádza na jeseň s kampaňou, ktorá má za cieľ nájsť nových darcov. 
Insightom, na ktorom sme postavili novú komunikáciu bol fakt, že takmer všetci chorí, ktorým anjel pomáha, strávia veľkú časť liečby doma, v nemocnici či v sanitke. 
Práve preto sme sa rozhodli použiť okno ako symbol celej kampane.
V televíznom spote sme využili ikonickú pieseň Jara Filipa v novej verzii a zobrazili sme príbehy reálnych rodín, ktorým Dobrý anjel pomáha.
A v čase pandémie získala kampaň ďalší rozmer, pretože cez okno sa na svet dívalo takmer celé Slovensko.
Wiktor Leo Burnett
Nočné muky | SD Pharma Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Martin Keder, Štefan Andrejco
Stratég: Vladimír Lefík
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco
Režisér: Max Turek
Account: Simona Bobeková
Kamera: Sašo Šurkala
Hudba: Dragostea Din Tei
Vedúci produkcie: Martin Andráš
Produkčná spoločnosť: Leopard production
Media planner: Starmedia
Media buyer: Starmedia
Vyplnil: Martin Keder
Stručná charakteristika: Ak nemôžete zaspať, v hlave sa vám dejú prečudesné veci...
Anglický preklad nosnej myšlienky: If you are unable to fall asleep, the strangest things happen in your head...
MADE BY VACULIK
Hit z roku '73 | Heineken - Zlatý bažant '73
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Stratég: Adam Horecký, Marek Krištof
Copywriter: Milan Bielik
Art Director: Michal Nagy
Režisér: Roman Valent
Account: Ada Šimšíková, Romana Otočková
Kamera: Tomáš Juríček
Strih: Marek Kráľovský
Hudba: Boney M, Fatmusic - Viktor Hazard
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Stručná charakteristika: 6 týdňov varený Zlatý bažant '73 je inšpirovaný originálnym varným listom z roku 1973. Toto obdobie bolo v československu okrem iného typické prerábkami svetových hitov. Preto sme aj my jeden prerobili, pretextovali a prespievali!
Dlhšiu 60-sekundovú verziu sme premiérovo pustili počas finálového kola Superstar.
Oliver Agency
Nekonečné dáta | O2 Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Bartoš
Copywriter: Adam Jánoš, Tomáš Slobodník, Marek Surovec
Režisér: Dano Dekan
Account: Jana Andrejčíková
Produkčná spoločnosť: Alien studio
Stručná charakteristika: Nekonečné dáta otvárajú nekonečné možnosti imaginácie a kreativity.
Istropolitana Ogilvy
SME proti extrémizmu | SME
Seriál: nie
Creative Director: Michal Belej, Peter Darovec
Stratég: Michal Belej, Veronika Romsauerová, Juraj Plánovský
Copywriter: Michal Belej, Michal Valúšek
Art Director: Michal Valúšek
Režisér: Branislav Vincze
Account: Tomáš Markusek
Kamera: Viktor Cicko
Vedúci produkcie: Tomáš Tomášek
Produkčná spoločnosť: Zeldeo » Videa makers
Vyplnil: Michal Belej
Stručná charakteristika: V septembri 2019 priniesla agentúra Fokus desivý prieskum, podľa ktorého polovica učiteľov nerozlišuje medzi tradičnými a konšpiračnými médiami. Preto sme pre SME pripravili kampaň spolu s updatom predplatného pre školy – 3 mesiace zadarmo pre všetkých učiteľov a študentov.
Anglický preklad nosnej myšlienky: The market research showed that half of teachers don’t distinguish between traditional and conspiracy media. Therefore, we prepared the whole campaign against extremism and we also updated a product – teachers and students got 3month subscription for free
Respect APP
Moja malá záhradka | Kaufland Slovenská republika v.o.s.
Seriál: áno
Creative Director: Peter Michalka
Stratég: Yolka Udičová
Copywriter: Peter Michalka, Matej Filadelfi, Lenka Slovak Bónová
Art Director: Zuzana Guothová, Barbara Kršková, Naďa Lukáčiková
Ilustrátor:Ové Pictures
Režisér: Ové Pictures
Account: Romana Otočková
Vyplnil: Dagmar Šefčíková
Stručná charakteristika: Vernostné súťaže nákupných reťazcov majú spravidla nudnú komunikáciu. Tento krát sme sa to rozhodli urobiť inak. Využili sme insight, že deti si svet predstavujú inak ako skutočne je a spojili to s výraznou ilustráciou a vznikla hravá a vtipná séria videí.
MUW Saatchi & Saatchi
Odteraz bude dátovať každý | Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Jaroslav Vígh
Stratég: Klaudia Linkeschová
Copywriter: Ivana Polohová
Art Director: Veronika Holaňová
Režisér: Tomáš Řehořek
Account: Ema Marišová
Produkčná spoločnosť: Armada films
Stručná charakteristika: Korona výrazne urýchlila digitalizáciu obyvateľstva. Zrazu sme si rodičmi a starými rodičmi volali cez videohovory, či písali správy cez chat. Rovnako, ako pred rokmi internet očaril a pohltil mladých, to isté sa v týchto mesiacoch prihodilo našim rodičom a starým rodičom. A rovnako ako svojho času my, aj oni to teraz s dátovaním niekedy preženú. Stávame sa tak svedkami veľmi nečakanej a humornej výmeny úloh.
Effectivity
Pa a Pi sú späť | EKOTOPFILM-ENVIROFILM
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák
Copywriter: Soňa Podstupková
Art Director: Denisa Pajkošová
Account: Zuzana Kováčiková
Hudba: Matúš Široký
Produkčná spoločnosť: HomeMedia Production
Vyplnil: Effectivity POWERED BY PUBLICIS
Stručná charakteristika: Pa a Pi sa vrátili na Zem po 33 rokoch a sú v nemilom šoku. Aby sme generácii v produktovom vekui doručili tento odkaz, so súhlasom autorov sme využili pasáže z pôvodnej rozprávky, doplnené zábermi z ekologických katastrof, ktoré sa premietali na festivale Ekotopfilm. Aby bola rozprávka čo najautentickejšia, oslovili sme originálnych hercov - v tomto prípade Petra herca Krajčoviča, aby pôvodné zábery nadaboval s iným obsahom. TV spot slúžil ako pozvánka na festival Ekotopfilm.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Pa and Pi are back

F2 ­ Kinoreklama

MUW Saatchi & Saatchi
Spoilerová linka | ČSOB
Seriál: nie
Creative Director: Jaroslav Vígh
Stratég: Klaudia Linkeschová, Patrícia Reichlová
Copywriter: Dajana Székelyová, Jaroslav Vígh
Art Director: Peter Danada, Ivan Tichý, Roman Švajka, Simona Bačová
Režisér: Martin Marček
Account: Anh Doan, Anna Dzurjaníková
Kamera: Oliver Záhlava
Produkčná spoločnosť: Playground13
Stručná charakteristika: ČSOB sa tento rok rozhodla rozdávať k študentskému FUN účtu lístky do kina. Ako tento benefit odkomunikovať v samotných kinosálach?
Aby si študenti mohli filmy naplno užiť, rozhodli sme sa prispieť k riešeniu odvekého problému, ktorému čelí každý filmový fanúšik – prezrádzaniu spoilerov. ČSOB preto vytvorila telefonickú linku pre ľudí, ktorí radi prezrádzajú spoilery. Štyri týždne operátori ČSOB počúvali spoilery telefonujúcich, ktorí sa potrebovali vyrozprávať a zdieľať svoje dojmy a zážitky z filmov. Samotnú linku sme spropagovali zábavným kinospotom o človeku, ktorého nikto nechcel počuť.

F3 - Online film a video

MADE BY VACULIK
Hit z roku '73 | Heineken - Zlatý bažant '73
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Stratég: Adam Horecký, Marek Krištof
Copywriter: Milan Bielik
Art Director: Michal Nagy
Režisér: Roman Valent
Account: Ada Šimšíková, Romana Otočková
Kamera: Tomáš Juríček
Strih: Marek Kráľovský
Hudba: Boney M, Fatmusic - Viktor Hazard
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Stručná charakteristika: 6 týdňov varený Zlatý bažant '73 je inšpirovaný originálnym varným listom z roku 1973. Toto obdobie bolo v československu okrem iného typické prerábkami svetových hitov. Preto sme aj my jeden prerobili, pretextovali a prespievali!
Náš hit sa u fanúšikov drží na popredných priečkach aj v počte zhliadnutí na sociálnych sieťach. V prvej vlne kampane malo online video vyše 2,4 mil. videní!
MUW Saatchi & Saatchi
Horská služba v najlepšej sieti | Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Jakub Kuvik
Stratég: Klaudia Linkeschová
Copywriter: Ivana Polohová, Juraj Chmel
Art Director: Veronika Holaňová
Režisér: Martin Marček
Account: Zuzana Havranová
Produkčná spoločnosť: Playground13
Stručná charakteristika: Súčasťou vianočnej kampane Telekomu, ktorá sa niesla v duchu ich dlhoročného partnerstva s Horskou záchrannou službou, mala byť aj edukácia na sociálnych sieťach. Ale rady o tom, ako sa správať v horách zodpovedne sme už všetci od záchranárov počuli veľakrát. Jedným uchom dnu a druhým von.

Ale veľa ľudí si neuvedomuje, že svojim nezodpovedným správaním neohrozuje len svoj život, ale aj život záchranára, ktorý by na prípadný zásah musel vyraziť. A o týchto záchranárov sa doma boja ich rodiny. Preto sme si vybrali práve ich, aby edukovali o bezpečnosti v horách. Obyčajná edukačná kampaň sa tak stala neobyčajne emotívnou a autentickou.
THIS IS LOCCO
Ema má Omamu | Cesta von
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Kováč
Stratég: Juraj Kováč
Copywriter: Martin Polakovič, Juraj Kováč
Art Director: Martin „Larry“ Janák
Režisér: Jakub Steinecker
Account: Miška Štefanko Verešová
Stručná charakteristika: Omamy pomáhajú deťom z chudobných rodín v kritickom rannom veku. Matky totiž nemajú priestor venovať sa im a pripraviť ich na školský a neskôr profesný život. Preto sme na najznámejšej školskej riekanke odkomunikovali tento jasný message. Že omamy pomáhajú deťom aj ich matkám aby sa im darilo pri integrácii do bežného života.

G – DIGITAL

G2 ­ Social Media 

Kreatívna Dvojica
Zomri taška | Kreatívna Dvojica
Seriál: nie
Copywriter: Iva Pacoňová
Art Director: Michal Hornický, AR dizajn - Sim Šebestová, 3D model - Juraj Žáček
Vyplnil: Iva Pacoňová
Stručná charakteristika: My, Kreatívna Dvojica, sme boli donedávna neznáma reklamná agentúra, ktorá nemala klientov. Vďaka dobrej kreatívnej stratégii sa nám aj s 0 eurovým budgetom podarilo získať exkluzívny mediálny priestor na stránke Zomri, čím sme sa dostali do povedomia vyše 150 000 ľudí a získali prvé dopyty na marketingové služby. Vytvorili sme zaujímavý natívny online obsah, ktorý sa stal nástrojom šírenia našej značky. Vďaka tomu sme oslovili aj ľudí mimo marketingovej bubliny a získali publicitu úplne zadarmo.
Triad
Spustenie FEJM účtu pre mladých | VÚB banka
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Stratég: Martin Wosk, Alan Holub, Ján Papač
Copywriter: Matúš Hliboký, Martin Luther
Art Director: Adam Majko
Fotograf: Kata Chudá
Account: Mirka Džupinová, Nela Martinková
Social media: Petra Mlynárová, Martin Luther
Kamera: Kata Chudá
Vyplnil: vlado kurek
Stručná charakteristika: Mladí ľudia riešia módu a unikátne kúsky viac ako si vieme predstaviť. Na spustenie FEJM účtu pre mladých sme im preto ponúkli niečo, čo tu doteraz nebolo – možnosť získať jeden z desiatich legendárnych outfitov od známych raperov. A možnosť získať ich sme uviedli tiež štýlovo – priamo v pôvodných videoklipoch, kde tie handry mali raperi na sebe.
Zaraguza
Comeback Story | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Stratég: Juraj Pobjecký
Copywriter: Nela Pazderková
Art Director: Milan Malý
Account: Eva Klimeková
Social media: Nela Pazderková
Stručná charakteristika: Na najväčší hudobný festival Pohoda v Trenčíne priniesla Slovenská sporiteľňa širokú dostupnosť platobných terminálov, vďaka čomu návštevníci mohli platiť vo väčšine prevádzok mobilom. No platiť mobilom nie je možné, ak mobil na festivale stratíte. Preto Slovenská sporiteľňa prišla s riešením, ako predísť strate mobilu, aby o zážitok z platenia mobilom nebol nikto ukrátený. Na Instagrame Slovenskej sporiteľne si mohli návštevníci Pohody urobiť screenshot nového pozadia na mobil so svojim telefónnym číslom. Takto sme zabezpečili, že aj v prípade straty sa mobil vždy vráti k majiteľovi.
Wiktor Leo Burnett v spolupráci s Socialists, SEESAME
Bedeker ‘73 | Heineken Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Stratég: Patrik Barták
Copywriter: Nina Čepková, Kristína Pavlendová, Šimon Ondruš, Kristína Labajová, Michaela Stanová
Art Director: Alexandra Pobjecká, Daniel Spišiak
Account: Anastasiya Kazmiruk, Andrea Vozárová
Social media: Socialists
Stručná charakteristika: Zlatý Bažant ‘73 - ikonické pivo 70. rokov vzdáva hold hodnotným veciam, ktoré rovnako ako naše pivo, vznikli v 70. rokoch. Spolu s architektom sme dali dokopy 33 ikonických budov zo 70. rokov, spísali sme o nich zaujímavé info a nafotili ich v štýle 70. rokov. Projekt vznikol ako instagramový profil. Pred Vianocami sme z vytvoreného obsahu urobili originálnu kartovú spoločenskú hru. Vzniklo tak 95 hracích kariet venovaných ikonickej architektúre. Hra Bedeker 73 preverila vedomosti našich fanúšikov na soc. sieťach a potešila ich aj ako vianočný darček.

G4 ­ Influencer marketing

Mannschaft
Sila skutočného Borca | Borovička Borec (St Nicolaus)
Seriál: nie
Creative Director: Adam Marčan, Matúš Kvas
Stratég: Adam Marčan, Matúš Kvas
Copywriter: Matúš Kvas
Programátor: Martinko Hoško
Art Director: Adam Marčan
Fotograf: Matúš Bence
Režisér: Tomáš Řehořek
Account: Adam Marčan, Matúš Kvas
Kamera: Martin Chlpík
Strih: Tomáš Řehořek
Hudba: Jerguš Oravec
Vedúci produkcie: Juraj Darida
Produkčná spoločnosť: Playground 13
Vyplnil: Adam Marčan
Stručná charakteristika: Borovička Borec sa rozhodla hovoriť o probléme agresivity v podnikoch nahlas. Na pomoc si zavolala toho najpovolanejšieho influencera - Attilu Végha - slovenskeho bitkárskeho šampióna. Attila prepkvapivo učil slovensko ako sa nebiť.
THIS IS LOCCO
Predabované storky | Towercom
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Kováč
Copywriter: Martin Polakovič
Art Director: Adrian Mery
Account: Juraj Rusnák
Stručná charakteristika: Na to aby sme odprezentovali vysielanie cez anténu mladej generácii, rozhodli sme sa ukázať im o čo prichádzajú. DABING.
Preto sme ich prekvapili a predabovali ich najobľúbenejší formát - Stories. A využili sme na to jedného z ich najobľúbenejších influencerov Selassieho. A to legendou a hlavnou postavou našej kampane Jožkom Vajdom. Úspech bol obrovský.

G5 ­  Other digital solutions //screensavers, widgets, tickers, organisers, calendars, diaries, counters, calculators, etc.

Triad
VÚB Šetrič | VÚB banka
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Matúš Hliboký, Vlado Kurek
Programátor: Roman Janajev
Art Director: Adam Majko, Csilla Polák
Account: Michaela Markusková
Social media: Petra Mlynárová
Vyplnil: vlado kurek
Stručná charakteristika: Aby sme podporili šetrenie Slovákov, naprogramovali sme Chrome extension, ktorý ku každému buttonu „Kúpiť“ pridal tlačídlo „Radšej ušetriť“. Button sa objavili v desiatich najpoužívanejších eshopoch, lokálnych aj medzinárodných.
Kliknutím na button ste sa dostali na stránku, kde sa kumulovala ušetrená suma a ak ste boli klientom VÚB banky, rovno si mohli poslať peniaze na šetriaci účet.

H – MEDIA

H1 ­ Klasické médiá – TV, rádio, kino, print, poster, outdoor, budovy, objekty a zariadenia(výnimočné kreatívne využitie klasických nosičov, mediálna kreativita, mediálne plánovanie)

Effectivity
Pa a Pi sú späť | EKOTOPFILM-ENVIROFILM
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák
Copywriter: Peter Rajčák, Katarína Noskajová, Soňa Podstupková
Art Director: Denisa Pajkošová, Štefan Hellvis Klučka, Lukáš Pompa, Zuzana Sedlák
Account: Zuzana Kováčiková
Strih: Michal Balla
Produkčná spoločnosť: TRU KRU s.r.o.
Vyplnil: Effectivity POWERED BY PUBLICIS
Stručná charakteristika: Ekotopfilm sa snaží svojimi filmami upozorniť na fakt, že príroda sa z roka na rok mení. K horšiemu. Kapacita festivalu je obmedzená jedným kinom. Dostali sme však nápad, ako naše filmy prepašovať ku generácii, ktorá má najväčší dopad na stav planéty.

So súhlasom autorov sme adaptovali 5 dielov obľúbenej retro rozprávky Pa a Pi tak, že dokumenty v strede sme nahradili reálnymi filmami z ferstivalu EKOTOPFILM.

Hlasy mačiek i robota Vševeda nahrali tí istí herci, ako pred 33 rokmi – Peter Krajčovič, Zuzka Šulajová i pán Oldo Hlaváček.

Po dohode s RTVS ich Dvojka odvysielala v neskoršom vysielacom čase tesne pred 20.00, aby zasiahli rodičov a nie deti. Ekologické kinofilmy sme takto zmenili na televízny formát. Spontánne PR bolo obrovské. Nadšenie z očakávaného remaku obľúbeného seriálu vystriedali silné emócie – smútok, zdesenie, šok i hnev. Všetko možné, len nie pasivita.

TV seriál bol vyvrcholením celoročnej kampane s odkazom „Zmeníme planétu alebo seba?“. TV spot, rozhlas i digitálne citylighty odkazovali ľudí na edukatívny web http://www.zmenimeseba.sk

kde sa ľudia dozvedeli užitočné lifehacky, ako terajší stav aspoň nezhoršovať.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Pa and Pi are back
Triad
Spustenie FEJM účtu pre mladých | VÚB banka
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Stratég: Martin Wosk, Alan Holub, Ján Papač
Copywriter: Matúš Hliboký, Martin Luther
Art Director: Adam Majko
Account: Mirka Džupinová, Nela Martinková
Social media: Petra Mlynárová, Martin Luther
Kamera: Kata Chudá
Vyplnil: vlado kurek
Stručná charakteristika: Staré videoklipy rapových legiend na youtube sme zmenili na miesto, kde sme uviedli novú FEJM collectiom. Tú tvorilo 10 originál outfitov od raperov, ktoré mohli mladí získať ak mali FEJM účet.

H2 ­ New media (kreatívne použitie netradičných alebo nových nosičov)

Wiktor Leo Burnett
Hrášková polievka | Ministerstvo zdravotníctva a LIDL Slovenská republika
Seriál: nie
Creative Director: Ivana Pacoňová
Copywriter: Ivana Pacoňová
Art Director: Mária Karasová, Jozef Kyselica, Ivana Kleinová
Account: Simona Bobeková, Milan Sitárik
Stručná charakteristika: Až 4 z 5 Sloveniek si nevedia nájs čas na mamografické vyšetrenie, ktoré ako jediné dokáže odhaliť aj veľmi malý rakovinový nález veľkosti hrášku. A to aj napriek tomu, že práve pri takomto malom náleze rakoviny prsníka je až 90 % šanca na vyliečenie.
Preto sme vytvorili nový media nosič, rýchlu hráškovú polievku, ktorá ženám pomohla šetriť čas. Stačilo ju aspoň raz uvariť blízkym namiesto tradičného obeda a ušetrený čas venovať dôležitému vyšetreniu. Polievku sme umiestnili do predajní potravinového reťazca Lidl, čiže tam, kde sa cieľovka vo veľkej miere vyskytuje
Istropolitana Ogilvy
Novembrová mandarínka | Tesco
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec
Copywriter: Hugo Pauliny, Katarína Pšenáková
Art Director: Peter Hrevuš, Simona Micháliková
Account: Zuzana Kormancová
Vyplnil: Hugo Pauliny
Stručná charakteristika: V spolupráci s našim klientom Tesco sme vytvorili kampaň, ktorá každému deň pred 30. výročím Nežnej revolúcie pripomenula jednou mandarínkou zadarmo, že slobodu si treba vážiť. Naša mandarínka sa stala témou číslo jedna na sociálnych sieťach, kde rozprúdila debatu a polemiku o bývalom režime a komunizme.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Our campaign reminded everyone with a free mandarine, the day before 30.anniversary of the Velvet revolution, that we need to value our freedom. It has become the no.1 topic on social networks and sparked a debate about the former regime in Czechoslovakia

H3 ­ Sponzoring a špeciálne eventy

Triad
Excelent Autokino | Plzeňský Prazdroj Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Stratég: Martin Woska
Copywriter: Zuzana Tvarošková, Matúš Hliboký, Martin Woska
Art Director: Adam Majko, Marek Barančík
Account: Zuzana Tvarošková
Social media: Zuzana Tvarošková
Kamera: Kata Chudá
Vedúci produkcie: Kata Chudá
Stručná charakteristika: Excelent je pivo, ktoré rieši potreby ľudí v meste. Minulý rok sme streetartom bojovali proti vizuálnemu smogu. Tento rok sme sa zamerali na nepojazdné vraky áut, ktoré špatia Bratislavu. Nielen, že sme z vrakov urobili umelecké kusy a sedačky v prvom Excelent autokine, ale najmä sme otvorili silnú tému pre Bratislavčanov a oni spolu s nami otvorili nejaký ten Excelent.

H4 ­ Branded content

Istropolitana Ogilvy
Neverili SME | SME
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec
Stratég: Veronika Romsauerová, Juraj Plánovský
Copywriter: Peter Darovec, Braňo Bezák
Art Director: Naďa Lukáčiková
Režisér: Lucia Kašová
Account: Lenka Michálková
Kamera: Martin Jurči, Radka Šišuláková, Kristián Ollári
Hudba: Martin Turčan
Stručná charakteristika: Neverili SME je plnohodnotný dokumentárny film fungujúci namiesto reklamy. Je o zrážke svetov serióznej žurnalistiky a priaznivcov konšpiračných teórií. Kampaňou SME bola potom následná kampaň tohto filmu.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Documentary film instead of commercial. “Non-believers” is a successful film about a confrontation of two completely different worlds – serious journalists and strange conspiracy theories lovers…

I – PROMO & ACTIVATION

I2 – B2C (...to customers) event, externé podujatia (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre priame oslovenie cieľovej skupiny koncových zákazníkov – užívateľov produktov a služieb zadávateľom. Pr

Zaraguza
Pohoda BEZ | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Stratég: Juraj Pobjecký
Copywriter: Eva Myjavcová
Art Director: Milan Malý
Account: Eva Klimeková
Social media: Nela Pazderková, Nina Čepková, Dominika Turcerová
Media planner: Pavol Krutý
Media buyer: Pavol Krutý
Stručná charakteristika: Festivaly sú super, no nikdy sa nezaobídu bez zbytočných problémov – nekonečného státia v radoch, neustáleho hľadanie sa s kamošmi, otravných komárov či stratených vecí. Slovenská sporiteľňa sa na najväčšom slovenskom festivale adresovala tieto problémy a priniesla Pohodu BEZstarostí. Tému bezstarostnosti sme rozpracovali do množstva aktivít, ktoré návštevníkom zabezpečili naozajstnú festivalovú pohodu bez starostí.
Mannschaft
Borci na ľade | Borovička Borec (St Nicolaus)
Seriál: nie
Creative Director: Adam Marčan, Matúš Kvas
Copywriter: Matúš Kvas, Michal Turza
Art Director: Adam Marčan
Fotograf: Viktor Szemzo
Režisér: Daniel Laurinc, Viktor Šesták
Account: Adam Marčan
Social media: Tony Dúbravec
Kamera: Viliam Jánošik
Strih: Viliam Jánošik
Vedúci produkcie: Viktor Šesták, Michal Turza
Produkčná spoločnosť: Laurincstudio
Media planner: Tony Dúbravec
Vyplnil: Adam Marčan
Stručná charakteristika: MS v hokeji sa kôli vírusu Covid19 tento rok neuskutočnili. Borovička Borec však prišla s malou no o to zábavnejšou náplasťou. Borci na ľade 2020 - Hokejové majstrovstvstvá v online priestore. Vybraní influenceri, ktorí reprezentovali každý inú hokejovú veľmoc, si to rozdali v online gamingu.
Triad
Excelent Autokino | Plzeňský Prazdroj Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Stratég: Martin Woska
Copywriter: Zuzana Tvarošková, Matúš Hliboký, Martin Woska
Art Director: Adam Majko, Marek Barančík
Fotograf: Kata Chudá
Account: Zuzana Tvarošková
Social media: Zuzana Tvarošková
Vedúci produkcie: Kata Chudá
Vyplnil: vlado kurek
Stručná charakteristika: Excelent je pivo, ktoré rieši potreby ľudí v meste. Minulý rok sme streetartom bojovali proti vizuálnemu smogu. Tento rok sme sa zamerali na nepojazdné vraky áut, ktoré špatia Bratislavu. Nielen, že sme z vrakov urobili umelecké kusy a sedačky v prvom Excelent autokine, ale najmä sme otvorili silnú tému pre Bratislavčanov a oni spolu s nami otvorili nejaký ten Excelent.

I4 – Promotion (Akcie na podporu predaja a loyality zákazníkov, in-store aktivity, špeciálne ponuky, ochutnávky, súťaže a pod.)

Istropolitana Ogilvy
SME proti extrémizmu | SME
Seriál: nie
Creative Director: Michal Belej, Peter Darovec
Stratég: Michal Belej, Veronika Romsauerová, Juraj Plánovský
Copywriter: Michal Belej, Michal Valúšek
Art Director: Michal Valúšek
Account: Tomáš Markusek
Stručná charakteristika: V septembri 2019 priniesla agentúra Fokus desivý prieskum, podľa ktorého polovica učiteľov nerozlišuje medzi tradičnými a konšpiračnými médiami. Preto sme pre SME pripravili kampaň spolu s updatom predplatného pre školy – 3 mesiace zadarmo pre všetkých učiteľov a študentov.
Anglický preklad nosnej myšlienky: The market research showed that half of teachers don’t distinguish between traditional and conspiracy media. Therefore, we prepared the whole campaign against extremism and we also updated a product – teachers and students got 3month subscription for free

I5 – Direct marketing (Aktivity cielené priamo na spotrebiteľa.)

Istropolitana Ogilvy
Novembrová mandarínka | Tesco
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec
Copywriter: Hugo Pauliny, Katarína Pšenáková
Art Director: Peter Hrevuš, Simona Micháliková
Account: Zuzana Kormancová
Vyplnil: Hugo Pauliny
Stručná charakteristika: V spolupráci s našim klientom Tesco sme vytvorili kampaň, ktorá každému deň pred 30. výročím Nežnej revolúcie pripomenula jednou mandarínkou zadarmo, že slobodu si treba vážiť. Naša mandarínka sa stala témou číslo jeden na sociálnych sieťach, kde rozprúdila debatu a polemiku o bývalom režime a komunizme.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Our campaign reminded everyone with a free mandarine, the day before 30.anniversary of the Velvet revolution, that we need to value our freedom. It has become the no.1 topic on social networks and sparked a debate about the former regime in Czechoslovakia

J – KREATIVITA  V  PR KAMPANI

J2 ­    Business to Business PR a Business to Consumer PR (PR projekty pri komunikácii firmy s obchodnými partnermi. Podpora značky, launch nových produktov a služieb, podpora existujúcich produktov, zákazníckych služieb.PR projekty pre podporu produktový

Wiktor Leo Burnett
Hrášková polievka | Ministerstvo zdravotníctva a LIDL Slovenská republika
Seriál: nie
Creative Director: Ivana Pacoňová
Copywriter: Ivana Pacoňová, Ivana Viteková
Art Director: Mária Karasová, Jozef Kyselica, Ivana Kleinová, Štefan Nosko, Adriana Daneková
Account: Simona Bobeková, Milan Sitárik
Stručná charakteristika: Až 4 z 5 Sloveniek si nevedia nájs čas na mamografické vyšetrenie, ktoré ako jediné dokáže odhaliť aj veľmi malý rakovinový nález veľkosti hrášku. A to aj napriek tomu, že práve pri takomto malom náleze rakoviny prsníka je až 90 % šanca na vyliečenie.
Preto sme vytvorili nový media nosič, rýchlu hráškovú polievku, ktorá ženám pomohla šetriť čas. Stačilo ju aspoň raz uvariť blízkym namiesto tradičného obeda a ušetrený čas venovať dôležitému vyšetreniu. Polievku sme umiestnili do predajní potravinového reťazca Lidl, čiže tam, kde sa cieľovka vo veľkej miere vyskytuje

J3 - Community Relations a Internal Communication (Projekty zamerané na vytváranie dlhodobých vzťahov medzi firmou a ostatnými stakeholdermi. Ide napríklad o projekty z oblasti Corporate Social Responsibility, sponzorstva, firemnej filantropie, podpora

Effectivity
Pa a Pi sú späť | EKOTOPFILM-ENVIROFILM
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák
Copywriter: Peter Rajčák, Katarína Noskajová, Soňa Podstupková
Art Director: Denisa Pajkošová, Štefan Hellvis Klučka, Lukáš Pompa, Zuzana Sedlák
Account: Zuzana Kováčiková
Strih: Michal Balla
Produkčná spoločnosť: TRU KRU s.r.o.
Vyplnil: Effectivity POWERED BY PUBLICIS
Stručná charakteristika: Ekotopfilm sa snaží svojimi filmami upozorniť na fakt, že príroda sa z roka na rok mení. K horšiemu. Kapacita festivalu je obmedzená jedným kinom. Dostali sme však nápad, ako naše filmy prepašovať ku generácii, ktorá má najväčší dopad na stav planéty.

So súhlasom autorov sme adaptovali 5 dielov obľúbenej retro rozprávky Pa a Pi tak, že dokumenty v strede sme nahradili reálnymi filmami z ferstivalu EKOTOPFILM.

Hlasy mačiek i robota Vševeda nahrali tí istí herci, ako pred 33 rokmi – Peter Krajčovič, Zuzka Šulajová i pán Oldo Hlaváček.

Po dohode s RTVS ich Dvojka odvysielala v neskoršom vysielacom čase tesne pred 20.00, aby zasiahli rodičov a nie deti. Ekologické kinofilmy sme takto zmenili na televízny formát. Spontánne PR bolo obrovské. Nadšenie z očakávaného remaku obľúbeného seriálu vystriedali silné emócie – smútok, zdesenie, šok i hnev. Všetko možné, len nie pasivita.

TV seriál bol vyvrcholením celoročnej kampane s odkazom „Zmeníme planétu alebo seba?“. TV spot, rozhlas i digitálne citylighty odkazovali ľudí na edukatívny web http://www.zmenimeseba.sk

kde sa ľudia dozvedeli užitočné lifehacky, ako terajší stav aspoň nezhoršovať.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Pa and Pi are back

J4 - Community building/management

Oliver Agency v spolupráci s Getlike
#OčiPrePlač | Nie v našom meste, Post Bellum
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Bartoš
Stratég: Emil Myjavec
Copywriter: Adam Jánoš, Tomáš Slobodník
Art Director: Jakub Reken
Account: Ivana Imreová
Stručná charakteristika: Ako s mediálnym rozpočtom 0 € a produkčným nákladom 3,5 € získať kumulatívny zásah takmer 2 milióny ľudí na soc. sieťach a k tomu mediálny priestor v hodnote viac ako 16 350 €?

Ako to dosiahnuť, ak vaše posolstvo ide proti názorom, ktoré sa stávajú čoraz viac populárnymi až mainstreamovými?

Ako sa dostať s proti-extrémistickým posolstvom na jeden z najdôležitejších alternatívnych portálov, ktorí nepriamo živí rast extrémistických názorov?

V kampani Oči pre plač sme išli odvážnym spôsobom priamo do epicentra slovenského paradoxu, do obce Ostrý Grúň. Tú v minulosti vypálila a vyvraždila nacistická jednotka Edelweiss. Šokujúca je aktuálna situácia obce – v posledných rokoch tu kandidáti extrémistov v župných, parlamentných aj prezidentských voľbách patrili k tým najúspešnejším.

V obci tragédiu pripomína pamätník ženy, ktorá zúfalo bráni svoje dieťa. Aby sme upozornili na problém a znovu otvorili tento príbeh, sme sochu doslova rozplakali.

Podarilo sa nám zaujať mnohé médiá a influencerov, ktorí sa chytili našej témy a pomohli nám naše posolstvo rozšíriť medzi širokú verejnosť aj samotných sympatizantov s extrémizmom.

K - KAMPAŇ

K1 – Integrovaná kampaň

Wiktor Leo Burnett
Hrášková polievka | Ministerstvo zdravotníctva a LIDL Slovenská republika
Seriál: nie
Creative Director: Ivana Pacoňová
Copywriter: Ivana Pacoňová, Ivana Viteková
Art Director: Mária Karasová, Jozef Kyselica, Ivana Kleinová, Štefan Nosko, Adriana Daneková
Account: Simona Bobeková, Milan Sitárik
Stručná charakteristika: Až 4 z 5 Sloveniek si nevedia nájs čas na mamografické vyšetrenie, ktoré ako jediné dokáže odhaliť aj veľmi malý rakovinový nález veľkosti hrášku. A to aj napriek tomu, že práve pri takomto malom náleze rakoviny prsníka je až 90 % šanca na vyliečenie.
Preto sme vytvorili nový media nosič, rýchlu hráškovú polievku, ktorá ženám pomohla šetriť čas. Stačilo ju aspoň raz uvariť blízkym namiesto tradičného obeda a ušetrený čas venovať dôležitému vyšetreniu. Polievku sme umiestnili do predajní potravinového reťazca Lidl, čiže tam, kde sa cieľovka vo veľkej miere vyskytuje
Effectivity
Pa a Pi sú späť | EKOTOPFILM-ENVIROFILM
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák
Copywriter: Peter Rajčák, Katarína Noskajová, Soňa Podstupková
Art Director: Denisa Pajkošová, Štefan Hellvis Klučka, Lukáš Pompa, Zuzana Sedlák
Account: Zuzana Kováčiková
Strih: Michal Balla
Produkčná spoločnosť: TRU KRU s.r.o.
Vyplnil: Effectivity POWERED BY PUBLICIS
Stručná charakteristika: Ekotopfilm sa snaží svojimi filmami upozorniť na fakt, že príroda sa z roka na rok mení. K horšiemu. Kapacita festivalu je obmedzená jedným kinom. Dostali sme však nápad, ako naše filmy prepašovať ku generácii, ktorá má najväčší dopad na stav planéty.

So súhlasom autorov sme adaptovali 5 dielov obľúbenej retro rozprávky Pa a Pi tak, že dokumenty v strede sme nahradili reálnymi filmami z ferstivalu EKOTOPFILM.

Hlasy mačiek i robota Vševeda nahrali tí istí herci, ako pred 33 rokmi – Peter Krajčovič, Zuzka Šulajová i pán Oldo Hlaváček.

Po dohode s RTVS ich Dvojka odvysielala v neskoršom vysielacom čase tesne pred 20.00, aby zasiahli rodičov a nie deti. Ekologické kinofilmy sme takto zmenili na televízny formát. Spontánne PR bolo obrovské. Nadšenie z očakávaného remaku obľúbeného seriálu vystriedali silné emócie – smútok, zdesenie, šok i hnev. Všetko možné, len nie pasivita.



TV seriál bol vyvrcholením celoročnej kampane s odkazom „Zmeníme planétu alebo seba?“. TV spot, rozhlas i digitálne citylighty odkazovali ľudí na edukatívny web http://www.zmenimeseba.sk

kde sa ľudia dozvedeli užitočné lifehacky, ako terajší stav aspoň nezhoršovať.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Pa and Pi are back
MUW Saatchi & Saatchi
Horská služba v najlepšej sieti | Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Jakub Kuvik
Stratég: Klaudia Linkeschová
Copywriter: Ivana Polohová, Juraj Chmel, Tomáš Romanec
Art Director: Veronika Holaňová, Dominik Turčan
Režisér: Wolfberg, Martin Marček
Account: Tatiana Hrutková, Ema Marišová, Zuzana Havranová
Produkčná spoločnosť: Armada films, Playground13
Media buyer: Wavemaker
Stručná charakteristika: Sila najlepšej mobilnej siete sa najlepšie ukáže v extrémnych podmienkach. Preto sme imidžovú kampaň, ktorá mala odkomunikovať siedme víťazstvo Telekomu v teste mobilných sietí postavili na dlhoročnom partnerstve s Horskou záchrannou službou. Pretože rovnako, ako sa môžeme v horách spoľahnúť na HZS sa môžu všetci spoľahnúť na sieť Telekomu. V edukačnej kampani sme stavili na autentickosť a preto nám v nej zahrali skutoční tatranskí záchranári spolu so svojimi rodinami.
Wiktor Leo Burnett v spolupráci s Socialists
Zlatý Bažant Hurban Legend | Heineken Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Kristína Pavlendová, Nina Čepková
Art Director: Štefan Andrejco, Jonáš Karásek
Režisér: Jonáš Karásek
Account: Anastasiya Kazmiruk
Vedúci produkcie: Martin Andráš
Produkčná spoločnosť: Hitchhikerfilms
Stručná charakteristika: Zlatý Bažant, pivovar z Hurbanova, uvaril sériu pivných špeciálov na počesť J. M. Hurbana. Toho si ľudia pamätajú nanajvýš ako jedného zo Štúrovcov, ťažko povedať ktorého vlastne. Preto sme v kampani vymysleli množstvo legiend, ktorými sme chceli jednak ľudí zabaviť, ale ich o Hurbanovi aj čo-to naučiť. Vizuálne sme spojili uletené legiendy s monty-pythonovskými animáciami a podporili tak veľmi špecifický image nového produktu.

K2 – Digitálna kampaň

Mannschaft
Sila skutočného Borca | Borovička Borec (St Nicolaus)
Seriál: nie
Creative Director: Adam Marčan, Matúš Kvas
Stratég: Adam Marčan, Matúš Kvas
Copywriter: Matúš Kvas
Programátor: Martinko Hoško
Art Director: Adam Marčan
Fotograf: Matúš Bence
Režisér: Tomáš Řehořek
Account: Adam Marčan, Matúš Kvas
Kamera: Martin Chlpík
Strih: Tomáš Řehořek
Hudba: Jerguš Oravec
Vedúci produkcie: Juraj Darida
Produkčná spoločnosť: Playground 13
Vyplnil: Adam Marčan
Stručná charakteristika: Borovička Borec sa rozhodla hovoriť o probléme agresivity v podnikoch nahlas. Na pomoc si zavolala toho najpovolanejšieho influencera - Attilu Végha - slovenskeho bitkárskeho šampióna. Attila prepkvapivo učil slovensko ako sa nebiť.

L - KREATIVITA V ČASE KORONY

L1 - Kreativita v čase korony

Wiktor Leo Burnett
Reklamy z obývačky | 365.bank
Seriál: nie
Creative Director: Martin Motáček
Copywriter: Martin Motáček, Lucia Kekeňáková, Slavomír Baran
Art Director: Tomáš Galajda, Juraj Vačko
Account: Michal Kopriva
Hudba: AudioJungle
Vedúci produkcie: Katarína Kintlerová
Produkčná spoločnosť: JOJ production
Vyplnil: Martin Motáček
Stručná charakteristika: Zo dňa na deň sme všetci museli ostať doma. Najprv to znelo ako prázdniny, no a potom sme si spomenuli, že máme točiť kampaň...
Anglický preklad nosnej myšlienky: If you can't shoot commercial during Corona lockdown, it doesn't mean you can't shoot at all. Power to the people!
Mannschaft
Borci na ľade | Borovička Borec (St Nicolaus)
Seriál: nie
Creative Director: Adam Marčan, Matúš Kvas
Copywriter: Matúš Kvas, Michal Turza
Art Director: Adam Marčan
Fotograf: Viktor Szemzo
Režisér: Daniel Laurinc, Viktor Šesták
Account: Adam Marčan
Social media: Tony Dúbravec
Kamera: Viliam Jánošik
Strih: Viliam Jánošik
Vedúci produkcie: Viktor Šesták, Michal Turza
Produkčná spoločnosť: Laurincstudio
Media planner: Tony Dúbravec
Vyplnil: Adam Marčan
Stručná charakteristika: MS v hokeji sa kôli vírusu Covid19 tento rok neuskutočnili. Borovička Borec však prišla s malou no o to zábavnejšou náplasťou. Borci na ľade 2020 - Hokejové majstrovstvstvá v online priestore. Vybraní influenceri, ktorí reprezentovali každý inú hokejovú veľmoc, si to rozdali v online gamingu.
Istropolitana Ogilvy
Hodina zadarmo | SME
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos, Michal Belej
Stratég: Juraj Plánovský
Copywriter: Rado Olos, Peter Darovec
Art Director: Michal Valušek
Account: Tomáš Markusek
Stručná charakteristika: SME dáva hodinu zadarmo na čítanie nových článkov a my v dramatickom videu ukazujeme, čo v dnešnom, akcelerovanom svete takáto hodina znamená. Za hodinu sa môžu veci zmeniť, otočiť, zlepšiť aj zhoršiť. A vďaka SME môžeme byť stále pri tom.
Anglický preklad nosnej myšlienky: SME gives an hour for free to read new articles and we show in a dramatic video what such an hour means in today's accelerated world. In an hour, things can change, turn around, improve or get worse. And thanks to SME, we can always be there.
Kreatívna Dvojica
Bezkontaktné pusinky | Home Bakery (Mirka Slezáková, Peter Obenau)
Seriál: nie
Copywriter: Iva Pacoňová
Art Director: Michal Hornický
Vyplnil: Iva Pacoňová
Stručná charakteristika: Home Bakery je cukráreň, ktorej 95 % odberateľmi sú kaviarne. Tie však boli v čase pandémie zatvorené a aby cukráreň prežila, musela sa rýchlo preorientovať na B2C segment. Na to, aby sme ju dostali do povedomia verejnosti, sme využili tohtoročný deň matiek, ktorý sa niesol v znamení social distancingu. Vymysleli sme preto jedinečný produkt, vďaka ktorému ste mohli dať mame pusinku aj bez toho, aby ste ohrozili jej bezpečnosť. Bezkontaktné pusinky zaujali ľudí natoľko, že sa nechceli spoliehať len na šťastie v súťaži, ale rovno si ich kúpiť. A spolu s nimi aj iné koláče, vďaka čomu cukráreň úspešne prežila najväčšiu krízu.
MARK BBDO BRATISLAVA
Fľaštička pre doktora | St. Nicolaus,
Seriál: nie
Creative Director: Vlado Slivka
Stratég: Marian Timoracký
Copywriter: Michal Roháček
Art Director: Boyo Dohnal
Account: Lenka Chorvátová
Social media: Eva Danišová
Vyplnil: Lenka Chorvátová
Stručná charakteristika: Poďakovať sa lekárovi fľaškou, to je taká klasika. V tomto prípade to však nebola taká fľaštička, akú by ste čakali.

St. Nicolaus pomohol v boji s koronavírusom tak, že urobil zásadnú zmenu na výrobných linkách: namiesto svojich bežných produktov sa zameral na produkciu dezinfekčného prípravku Dezinfekt. Dokonca ho zadarmo rozdával v domovoch dôchodcov na celom Slovensku, aby chránil tých najohrozenejších. Po zlepšení situácie sa následne rozhodol vyjadriť zdravotníkom vďaku za všetko, čo v týchto ťažkých časoch robili. Ako netradičný direct mail preto rozoslal špeciálnu edíciu Dezinfektu.

Art Prix

Filip

Ocenenia Véčko, Agentúra večera