Shortlist

A - PRINT A POSTER

A1 - Tlačová inzercia pre komerčné produkty a služby

Apple Pie
Štrbské Presso | Štrbské Presso
Seriál: nie
Creative Director: Peter Hrevuš
Copywriter: Barbora Dolinajová
Art Director: Peter Hrevuš
Ilustrátor:Ivo Šmidt
Account: Alexander Smik
Stručná charakteristika: Štrbské Presso je unikátna slovenská káva a potrebuje svoj unikátny print.
MADE BY VACULIK
Printom proti... | W Press (Týždeň)
Seriál: áno
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Marek Konečný
Art Director: Branislav Mladý
Fotograf: Boris Németh
Stručná charakteristika: Kampaň na zvýšenie počtu predplatiteľov týždenníka .týždeň. Časopisu, ktorý ako jeden z mála prináša slobodnú a nezávislú žurnalistiku. Novinári z jeho redakcie majú v rukách jedinú zbraň v boji proti korupcii, klamstvám či extrémizmu. Tlačené vydanie časopisu. Zbraň, ktorú sa neboja použiť.
Mullen Lowe GGK
Mapa | Volkswagen Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Jozef Červeň, Ondrej Kořínek
Art Director: Jozef Červeň
Vyplnil: Ondrej Kořínek
Stručná charakteristika: Print zdôrazňuje hlavný benefit vozidla - dobrá priechodnosť terénom bez toho, aby ukázal auto.
Anglický preklad nosnej myšlienky: New VW Touareg erases diferences between normal and mountain roads.
TRIAD Advertising
Mliek.o. | Rajo Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Peter Baslík, Martin Woska
Copywriter: Peter Baslík
Art Director: Peter Baslík
Account: Juraj Chovanec, Lívia Sisková
Vyplnil: Peter Baslík
Stručná charakteristika: Spoločnosť Rajo má vo svojom portfóliu okrem klasických mliečnych produktov aj niekoľko bezlaktózových. Tieto výrobky väčšinou nemajú budget na veľkú kampaň, preto sme sa snažili násť výrazný spôsob, ako povedať, že existuje aj alternatíva ku klasickému mlieku.
Wiktor Leo Burnett
der Radler | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Lenka Palečková
Art Director: Jozef Kyselica, Tomáš Hlavatý
Account: Anastasyia Kazmiruk
Stručná charakteristika: Radler je nápoj, ktorý vznikol pre cyklistov, takže o tom nikoho netreba presviedčať. Stačí sa pozrieť do histórie a pripomenúť si, ako to celé bolo…

A2 - Poster pre komerčné produkty a služby

Respect APP
Študentské postre | Prvá stavebná sporiteľňa
Seriál: áno
Creative Director: Ondrej Štefánik, Yolka Udičová, Mario Poór
Copywriter: Ondrej Štefánik, Jakub Hanic
Art Director: Mykola Kovalenko
Account: Ivana Gemeiner
Stručná charakteristika: Študentov vysokých škôl sme vyzývali k tomu, aby uvažovali o vlastnom bývaní.
Aby sme sa priblížili ich jazyku, hlavný message kampane sme komunikovali prostredníctvom odborných termínov, poučiek a výrokov, s ktorými sa počas svojho štúdia stretávajú.

Na výrobu vizuálov sme využili to, čo majú študenti vždy pri sebe - papier. Týmto materiálom sme zdôraznili prechod od snívania k realite, pretože vďaka PSS teraz môžu študenti svoje predstavy preniesť z papiera do skutočného bývania.

Sériu postrov sme prispôsobili jednotlivým fakultám a internátom, na ktorých boli umiestnené.

A4 - Verejnoprospešná činnosť pre neziskové organizácie

MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi & Saatchi
Nikdy viac | Nadácia otvorenej spoločnosti
Seriál: nie
Creative Director: Jakub Kuvik
Copywriter: Martin Krafčík
Art Director: Jakub Kuvik
Produkčná spoločnosť: Matus Bence — Image Works® | Gode VFX
Vyplnil: Martin Krafčík
Stručná charakteristika: Idea printu vznikla ako odozva na rastúci počet mladých ľudí, ktorí sa prikláňajú k extrémistickým hnutiam. Print bol zverejnený 9. septembra v Deň obetí holokaustu a rasového násilia
Anglický preklad nosnej myšlienky: Do not let the history be repeated.

B – OUT OF HOME

B1 - Komerčné produkty a služby

MADE BY VACULIK
Zošity | Súkromná stredná umelecká škola dizajnu
Seriál: áno
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo, v spolupráci so študentami SSUŠD: Dominik Nicholson, Samuel Fukumori, Kristína Sekerová, Linda Kissová
Art Director: Branislav Mladý
Ilustrátor:študenti SSUŠD: Samule Fukumori, Filip Buchta
Stručná charakteristika: Škola dizajnu hľadá nových študentov. A hľadá práve takých, ktorí do zošitov viac kreslia ako píšu. Ak niektorí z nich počul od učiteľky pokarhanie typu &Takto si predstavuješ matematiku?!&, práve toho hľadáme.
MADE BY VACULIK
Karta, ktorá má význam | Tatra banka
Seriál: áno
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Marek Konečný
Art Director: Branislav Mladý
Stručná charakteristika: Tatra banka vydáva každý rok limitovanú edíciu kreditnej karty venovanú jednému z laureátov Ceny Nadácie Tatra banky. Tento rok to bol Ľubor Králik, jazykovedec a autor Stručného etymologického slovníka slovenčiny.
Ako spraviť z vizuálne neatraktívnej veci akou je slovník zaujímavú kampaň?

Preniesli sme slová zo slovníka nielen na samotnú kartu, ale do všetkých možných nosičov a médií. Umožnilo nám to spracovať takmer každé médium samostatne a neopakovateľne, so svojím vlastným hedlajnom/slovom.
V rámci OOH nosičov sme sa inšpirovali pomenovaniami jednotlivých nosičov, prípadne ich umiestnením. 
Oliver Agency
Skartovací citylight | O2 SK
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Bartoš
Copywriter: Adam Jánoš, Tomi Slobodník
Account: Saša Fránková, Tina Bineva
Stručná charakteristika: Zadanie: Potrebovali sme povedať, že novým zákazníkom zaplatíme pokuty, ktoré im vyrubil ich operátor, keď od neho chceli predčasne odísť

Riešenie: Platenie pokút sme zmenili na rušenie viazanosti u iných operátorov. A to, čo sa s nimi stane, ak ich zákazníci prinesú k nám, sme potom len ukázali priamo na citylighte.
PRime time
Inšpirátor sporenia | ČSOB
Seriál: nie
Creative Director: PRime time team
Produkčná spoločnosť: Playground 13
Vyplnil: Ľubor Zámečník
Stručná charakteristika: Zadaním bolo osloviť nových a podporiť súčasných klientov banky, aby si namiesto bežných účtov pravidelne odkladali svoje peniaze na výhodnejšom sporiacom účte. Návrh agentúry mal byť dlhodobo využiteľný aby sa k nemu ČSOB mohla kedykoľvek vrátiť. Cieľovou skupinou bola celá populácia SR od 25 do 60 rokov.
Každý si raz za čas dopraje nejaké potešenie, kúpi si niečo, po čom dlhšie túži. Hoci si dnes ľudia na splnenie túžob radi požičiavajú, chceli sme im ukázať, že i sporením relatívne malých súm si môžu čoskoro svoje sny splniť.
Novú technológiu - Faceboard, umožňujúcu detekciu tváre okoloidúcich a okamžitú personalizáciu ponuk, sme využili práve na inšpiráciu týchto potešení.
V prípravnej fáze sme uskutočnili vlastný kvalitatívny prieskum aby sme presnejšie zistili, po čom ľudia v rôznych cieľových skupinách túžia. Výsledkom bola zostava 17 tém.
Technológiu Faceboard sme vložili do skeletu podobného interaktívnemu citylightu , ktorý sme umiestnili do OC Eurovea. Podlahová grafika a animátor pozývali okoloidúcich, aby si vyskúšali, či Inšpirátor odhalí, po čom túžia.
Po pristúpení okoloidúceho na kontaktnú vzdialenosť mu Inšpirátor premietol personalizované tipy na sporenie, zodpovedajúce CS. Na záver sme ľuďom pripomenuli, že toto všetko môžu mať už onedlho s využitím sporiaceho účtu Depozit.
Prekvapené tváre okolo Inšpirátora sme spracovali do videa, ktoré sme umiestnili na sociálne siete – Youtube a Facebook.
Staršiu a konzervatívnejšiu časť cieľovej skupiny sme oslovili sériou PR článkov v afinitných médiách.
Inšpirátor však vyvolal aj vlnu spontánnej medializácie – napríklad v IT médiách.
Kampaň pre veľký úspech a pozitívnu odozvu verejnosti pokračovala ďalej, Inšpirátor sme využili počas leta 2016 na Magio pláži, kde bola ČSOB partnerom a na ČSOB Bratislava Marathon 2017, kde bavil niekoľko tisíc účastníkov tohto populárneho podujatia.
To potvrdzuje, že Inšpirátor nebol jednorazovou kampaňou, ale že dokáže edukatívnym a zábavným spôsobom baviť verejnosť ešte dlho.
Wiktor Leo Burnett
Veľkonočný voňavý citylight | Heineken Slovenko - Zlatý Bažant 73
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco, Kamil Krajňák
Fotograf: Ivan Horváth
Account: Anastasyia Kazmiruk
Stručná charakteristika: Vôňa, rovnako ako chuť má moc vrátiť nás v spomienkach do minulosti. Vďaka nášmu pivu už chuť 70.tych rokov predstavovať netreba, preto sme pred Veľkou nocou v čase oblievačiek mužom ponúkli mužom možnosť zavoňať rokmi sedemdesiatymi. Na autobusovej stanici Mlynské Nivy sme nainštalovali interaktívny citylight pre Zlatý Bažant. Po stlačení gombíka nastriekal na muža legendárnu vôňu Pitralon. Na ceste za sviatkami sa pivári mohli osviežiť kolínskou a spríjemniť tak jazdu v autobuse aj nežnejšiemu pohlaviu.

C - Film

C1 - Televízna reklama pre komerčné produkty a služby

Effectivity
Zberateľ | NAY
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák
Copywriter: Katarína Noskajová
Art Director: Lukáš Pompa, Štefan Hellvis Klučka
Režisér: Dan Růžička
Account: Miroslava Viteková
Kamera: Lukáš Teren
Vedúci produkcie: Ivan Hulík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Zuzana Garaiová
Stručná charakteristika: Ako odkomunikovať službu NAY, vďaka ktorej už nepotrebujete pri reklamácii hľadať starý bloček? Vytvorili sme postavu Karola, vášnivého zberateľa bločkov. V TV medajlóniku predstaví svoju záľubu. Pripadá vám absurdná? Tak potom ste ideálnym klientom NAY.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Collector
MADE BY VACULIK
Dcéra | Kofola
Seriál: nie
Creative Director: Pavel Sobek
Copywriter: Kateřina Kubová
Art Director: Miloslav Černý
Režisér: Juraj Janiš
Hudba: Steve Lynch
Produkčná spoločnosť: Boogie Films
Stručná charakteristika: Televízny spot, ktorého cieľom bolo ukázať lásku v novej podobe. Spot sme postavili na vzťahu otca s dcérou, ktorý je neopozeraný a zároveň veľmi silný. Namiesto zložitých replík pracujeme s jedinou opakujúcou sa vetou, ktorú dcéra hovorí otcovi v rôznych obdobiach svojho života. Pretože keď ju miluješ, rozumieš aj bez slov.
Spot bol vytvorený pre český aj slovenský trh.
MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi & Saatchi
Magenta SmartHome | Slovak Telekom
Seriál: áno
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Martin Krafčík, Roman Krmášek
Art Director: Jakub Kuvik, Veronika Holaňová, Eduard Drexler, Martin Szabó, Petra Kořenková
Režisér: Tomáš Řehořek
Account: Bea Kolodziejska, Tatiana Hrutková
Kamera: Juraj Chlpík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Martin Krafčík
Stručná charakteristika: Zadaním od klienta bolo vytvorenie explanatory TVC k novej službe Magenta SmartHome. Technologické novinky vždy vzbudzovali dohady a záujem ľudí. Nie je tomu inak ani v našom explanatory spote. Funkcie Magenta SmartHome za nás predstavili zvedaví susedia z ulice bez toho, aby sa produkt musel v spote objaviť.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Get ahead of time with intelligent household Magenta SmartHome
MUW Saatchi & Saatchi
Tie pravé Vianoce | Pilsner Urquell
Seriál: nie
Creative Director: Adam Marčan
Copywriter: Juraj Chmel
Art Director: Katarína Hutniková, Adam Marčan
Režisér: Juraj Janiš
Hudba: Petr Hapka, Viktor Hazard
Vedúci produkcie: Pavel Prejda
Produkčná spoločnosť: Boogie Films
Vyplnil: Adam Marčan
Stručná charakteristika: Pilsner Urquell je prvý svetlý ležiak na svete, ktorý inšpiroval 2/3 súčasnej produkcie piva na svete. Jeho ikonický status sa prejavuje aj v tom, že na Vianoce si chce tento superpremium produkt dopriať každý - na Vianočnom stole musí byť vždy len to najlepšie. Problémom je, že reťazce dopyt po PU v predvianočnom čase zneužívajú ako traffic builder a umelo znižujú jeho cenu. Preto potrebujeme vždy v čase Vianoc komunikačne potvrdiť jeho superpremium status.
V komunikácii vychádzame z dlhodobej platformy založenej na odovzdávaní tradície z generácie na generáciu.
MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi and Saatchi
Veľké haló | Komunálna poisťovňa
Seriál: nie
Creative Director: Adam Marčan
Copywriter: Andrej Hrivnák, Milan Bielik
Art Director: Adam Marčan
Režisér: Dano Dekan
Account: Anh Doan
Kamera: Dušan Husár
Vedúci produkcie: Ivan Hulík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Adam Marčan
Stručná charakteristika: TV spot &Veľké haló& predstavuje PZP s nadsázkou a humorom typickým pre Komunálnu poisťovňu. Kreatívne využíva obecne známy fakt, že ľudia v menších mestách sa rozprávajú o všetkom a z aktuálneho diania v obci im nikdy nič neunikne. Častokrát pritom preháňajú, robia tzv. &z komára somára&, a aj obyčajné ťuknutie nárazníku auta dokážu nafúknuť až na veľkú nehodu.
Respect APP
Keď ľudia nenakupujú v Kauflande | Kaufland Slovenská republika
Seriál: nie
Creative Director: Mario Poór
Copywriter: Lenka Slovák Bónová, Leni Ďurkovičová
Art Director: Mario Poór
Režisér: Dano Dekan
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Stručná charakteristika: V Kauflande sme dostali zadanie odkomunikovať najsilnejšie benefity značky, ktorými sú čerstvosť a šírka sortimentu, a vymedziť sa voči konkurencii.

Využili sme fakt, že niektoré obchody zákazníkom prinášajú tematické týždne. A kvôli tejto nestálej ponuke majú zákazníci problém nakúpiť určitý tovar vtedy, keď ho potrebujú.
Wiktor Leo Burnett
Miss Hurbanovo, ale Light | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco
Režisér: Tomá Řehořek
Account: Anastasyia Kazmiruk
Kamera: Tomáš Juríček
Strih: Matej Beneš
Vedúci produkcie: Ivan Hulík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Stručná charakteristika: Nový Radler 00 Light je oveľa menej sladký, ako by ste čakali.
Wiktor Leo Burnett
Spájame veci k lepšiemu | Orange Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Martin Ondrušek
Copywriter: Marek Surovec, Juraj Dvorecký, Martin Ondrušek
Art Director: Martin Ondrušek, Ľubo Bercel
Režisér: Karel Janák
Account: Daniela Árpová, Lenka Karolčíková
Vedúci produkcie: Marek Urban
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Stručná charakteristika: Orange pripravil pre svojich zákazníkov produkt, v ktorom spojil to najlepšie s najlepším tak, aby boli všetci spokojní.
Na jeho odprezentovanie sme našli jednoduchý a prirodzený spôsob, s ktorým sa odmalička stretáva každý z nás: rodičovskú kreativitu a nápaditosť pri rozprávaní príbehov na dobrú noc.
Vychádzali sme z toho, že každý má rád niečo iné a ani deti nie sú výnimkami. Rodičia preto často mixujú rozprávky, postavy a deje tak, aby boli ich deti dokonale spokojné.
Presne tak, ako to spravil Orange so svojimi službami.
Takže už stačilo nájsť len najväčšie legendy, na ktorých vyrastali celé generácie a jednoducho ich zoznámiť. V epickom dobrodružsve s ľudským insightom a šťastným koncom.
Wiktor Leo Burnett
50 rokov Hurbanovskej sladovne | Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco
Režisér: Jonáš Karásek
Account: Anastasyia Kazmiruk
Kamera: Juraj Chlpík
Strih: Matej Beneš
Vedúci produkcie: Martin Andráš
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Stručná charakteristika: Hurbanovo je najteplejšie miesto na Slovensku. Ako dobre, že namiesto nudistického kempu tu v 60-tych rokoch postavili sladovňu.
Zaraguza v spolupráci s Alien studio
Fofola: Dáš si Meflón? | Kofola Československo
Seriál: áno
Creative Director: Igor Majkút, Michal Pastier
Copywriter: Jaroslav Vígh, Zuzana Smetanková, Michal Pastier, Igor Majkút
Art Director: Igor Majkút
Režisér: Martin Vančo, Igor Majkút
Account: Miroslav Nádobrý, Marián Záhorec
Produkčná spoločnosť: Alien studio
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Stručná charakteristika:

Zadanie:
Úlohou kampane bola podpora predaja 0,5l formátu novej Kofoly Melón a ďalších príchutí z portfólia a nadviazanie na úspešný, minuloročný koncept Fofola. Propozíciou produktu je pozitívne pobláznenie a zábava.

Idea:
Nezbedný psík získal nového kamaráta – Pána Meflóna, s ktorým v sérií TV spotov prežíva letné dobrodružstvá. Opäť spôsobuje jednu neplechu za druhou a zas sa na všetko vyhovára. A kto na to najviac doplatí? Pán Meflón.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Wanna Melon?
Zaraguza
Semtex: Facebook | Kofola Československo
Seriál: nie
Creative Director: Igor Majkút, Michal Pastier
Copywriter: Michal Pastier, Jaroslav Vígh, Juraj Pobjecký
Art Director: Igor Majkút, Andrej Nemček
Režisér: Tomáš Zavarský
Account: Miroslav Nádobrý, Marián Záhorec
Produkčná spoločnosť: Fantomas Production
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Novým posolstvom Semtexu je &Odpáľ to naplno&. Aby ste sa dokázali lepšie sústrediť pri práci, štúdiu či tréningu vznikol Semtex Granát, ktorý odpáli aj to najväčšie pokušenie a rozptýlenie - Facebook.

C3 - Online film a video pre komerčné produkty a služby

MUW Saatchi & Saatchi
Nečuma Makaj | ČSOB
Seriál: áno
Creative Director: Pavol Pružinec
Copywriter: Pavol Pružinec, Tomáš Kučírek, Martin Kovarík
Art Director: Milan Malý, Martin Jaňák, Katarína Krchňáková
Ilustrátor:PLAFTIK, s. r. o.
Režisér: Juraj Demovič
Produkčná spoločnosť: PLAFTIK, s. r. o.
Stručná charakteristika: Pre študentský účet od ČSOB sme vytvorili sériu videí, kde sa motivátorom mladých stala obyčajná sáčková polievka. Toto je Nečuma Makaj.
MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi & Saatchi
Magenta SmartHome | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Martin Krafčík, Roman Krmášek
Art Director: Jakub Kuvik, Veronika Holaňová, Eduard Drexler, Martin Szabó, Petra Kořenková
Režisér: Tomáš Řehořek
Account: Bea Kolodziejska, Tatiana Hrutková
Kamera: Juraj Chlpík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Stručná charakteristika: Zadaním od klienta bolo vytvorenie explanatory spotu k novej službe Magenta SmartHome. Technologické novinky vždy vzbudzovali dohady a záujem ľudí. Nie je tomu inak ani v našom explanatory spote. Funkcie Magenta SmartHome za nás predstavili zvedaví susedia z ulice bez toho, aby sa produkt musel v spote objaviť.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Get ahead of time with intelligent household Magenta SmartHome
Zaraguza
Semtex: Porno a Rosenberg | Kofola Československo
Seriál: nie
Creative Director: Igor Majkút, Michal Pastier
Copywriter: Jaroslav Vígh, Juraj Pobjecký, Michal Pastier
Art Director: Igor Majkút, Andrej Nemček
Režisér: Tomáš Zavarský
Account: Miroslav Nádobrý, Marián Záhorec
Produkčná spoločnosť: Fantomas Production
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Zadanie:
Spropagovať limitovanú edíciu energy drinku Semtex Granát, ktorý človeku pomôže sa lepšie koncentrovať a dodá mu silu pre zmysluplné veci.
Cieľová skupina:
Muži vo veku do 18 do 24 rokov
Idea:
Každému sa stáva, že ho pri práci, štúdiu či tréningu niečo rozptýli. V našom bláznivom online spote sa pokušiteľom stal zbor spevákov spievajúci Ódu na porno, ktorý diriguje sám veľký Robert Rosenberg.
Výsledky:
Netradičným spotom sa nám podarilo odlíšiť Semtex v kategórii a vzbudiť opäť záujem o značku. Video malo v oboch krajinách takmer 600-tisíc videní, informovali o ňom desiatky médií v Československu a bolo dokonca preložené známym portálom Creapills do francúzštiny.
Zaraguza v spolupráci s Alien studio
Fofola: Dáš si Meflón? | Kofola Československo
Seriál: áno
Creative Director: Igor Majkút, Michal Pastier
Copywriter: Jaroslav Vígh, Zuzana Smetanková, Michal Pastier, Igor Majkút
Art Director: Igor Majkút
Režisér: Martin Vančo, Igor Majkút
Account: Miroslav Nádobrý, Marián Záhorec
Produkčná spoločnosť: Alien studio
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Viac ako 11-miliónov videní online videí, kde až tretina bola organická a ľudí bavili tak, že im dali dokopy až 260 000 interakcií pod videami len na Facebooku (reakcie, komentáre a zdieľania)
Online videá boli tak úspešné, že až 9 z 11 spotov sa dostalo do kvartálnych rebríčkov YouTube Ads Leaderboard najzdielanejších reklám.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Wanna Melon?

C4 - Selfpromo

Respect APP
Mr. Coconut | Respect APP
Seriál: nie
Creative Director: Lenka Slovák Bónová
Copywriter: Lenka Slovák Bónová
Art Director: Frederick Winston Duchoň, Mario Poór
Stručná charakteristika: Copywritera sme hľadali už naozaj všade. Využili sme špeciálnu online platformu, aby sme vytvorili unikátne video, ktoré kreatívcov zaujme a pobaví. Účel bol splnený, copywritera sme vďaka Mr. Coconutovi našli!

C5 - Verejnoprospešná činnosť a neziskové organizácie

MADE BY VACULIK
Šatky | Dobrý Anjel
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Petra Števonková
Art Director: Michal Salva
Režisér: Jonáš Karásek
Kamera: Tomáš Juríček
Hudba: Jana Kirschner
Produkčná spoločnosť: Protos
Stručná charakteristika: Dobrý anjel je najväčšia charitatívna organizácia na Slovensku pomáhajúca deťom a ich rodinám s onkologickým ochorením.

Pri príležitosti 10. výročia Dobrého anjela bolo našou úlohou vytvoriť imidžový spot, v ktorom poďakujeme všetkým dobrým anjelom a povieme im, že ich pomoc má zmysel.
Kľúčovým motívom kampane sú šatky a ich odhadzovanie symbolizuje víťazstvo nad zákernou chorobou. Zároveň má množstvo farebných šatiek vo vzduchu oslavný charakter.
MADE BY VACULIK v spolupráci s FUN rádio
Dobrý Anjel ďakuje | Dobrý Anjel
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo
Strih: Martin Toldy
Hudba: Jana Kirschner
Produkčná spoločnosť: Protos
Stručná charakteristika: Dobrý anjel je najväčšia charitatívna organizácia na Slovensku pomáhajúca deťom a ich rodinám s onkologickým ochorením. Pri príležitosti 10. výročia Dobrého anjela bolo našou úlohou vytvoriť rádio spot, v ktorom poďakujeme všetkým dobrým anjelom a povieme im, že ich pomoc má zmysel. A poďakovali sme originálne - deti, ktoré sa aj vďaka dobrému anjelovi vyliečili z rakoviny, prekvapili telefonátom darcov a prispievateľov, ktorí sú zapojení do systému od samého začiatku, teda už 10 rokov.

Všetky reakcie sú 100 % autentické. “Making of” z nahrávania týchto rádio spotov sme použili ako online video, ktoré sa prostredníctvom facebook profilu Dobrého anjela šírilo do sveta a už počas prvých dní zaznamenalo vyše 30 000 videní.
PS:Digital
Výlety naslepo | Nadácia otvorenej spoločnosti (OSF)
Seriál: nie
Creative Director: Peter Šebo, Martin Kúkoľ, Christián Csikos, Jana Kvardová
Copywriter: Martin Piteľ
Art Director: Róbert Vacula
Fotograf: Boris Holečko
Režisér: Matej Slažanský (Selassie)
Account: Martin Piteľ
Kamera: Boris Holečko
Strih: Matej Slažanský (Selassie)
Produkčná spoločnosť: PS:Events
Media planner: Martin Piteľ
Media buyer: Martin Piteľ
Vyplnil: Ida Bírová
Stručná charakteristika: Ako dostať obsah, ktorý je dôležitý pre spoločnosť medzi mladých, ktorí opovrhujú tradičnými médiami a neveria im?

Rozhodli sme sa ich osloviť cez ich najobľúbenejšie médium, Youtubera. Vytvorili sme projekt Výlety Naslepo: tri vybrané témy, ktoré sú zdrojom dnešných predsudkov a hejtu (Rómovia, utečenci, extrémizmus), sme im priblížili cez zážitky ich rovesníka, YouTubera Selassieho. Tomu sme pred každým výletom zaviazali oči, aby si nestihol dopredu vytvoriť predsudky. Chceli sme, aby si na dané témy utvoril vlastný, neskreslený názor a ten sprostredkoval followerom.

Výsledkom sú tri krátke unikátne YouTube dokumenty z výletov, ktoré Selassie zavesil na svoj kanál, kde si okamžite získali obrovskú mediálnu pozornosť ale hlavne, mladí v drvivej väčšine reagovali pozitívne a mnohým z nich Výlety Naslepo podľa ich reakcií dokonca otvorili oči.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Blind Trips

D - Rádio

D1 - Komerčné produkty a služby

Istropolitana Ogilvy
Výpredaj nesmreteľnosti | Synagóga Žilina
Seriál: áno
Creative Director: Peter Darovec, Branislav Bezák
Copywriter: Peter Darovec, Branislav Bezák
Account: Peter Darovec, Branislav Bezák
Vyplnil: Dominika Drusanová
Stručná charakteristika: Rozhlasové spoty pokračujú v dlhodobej komunikácii kampane Kúpte si nesmrteľnosť. Využívajú provokatívnosť hlavnej myšlienky a akcentujú ju exekúciou.
MADE BY VACULIK
Hlas podobný Hríbovi | W Press (Týždeň)
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Braňo Mladý, Marek Konečný, Peter Ižo
Stručná charakteristika: Známu nahrávku s hlasom podobným Ficovi sme využili na rádio spot, v ktorom nás hlas podobný Štefanovi Hríbovi vyzýva bojovať proti korupcii. Aj tým, že si predplatíte tlačený týždeň.
MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi and Saatchi
Nočné rádiobudíčky | Kooperativa
Seriál: áno
Creative Director: Adam Marčan
Copywriter: Andrej Hrivnák
Režisér: Stanislav Medar
Account: Zuzana Zazíková
Vyplnil: Adam Marčan
Stručná charakteristika: Poisťovňa Kooperativa v rámci zvyšovania bezpečnosti na cestách bojuje aj proti mikrospánkom. Sériu rádiospotov preto venovala špeciálne nočným vodičom, pričom efektívne využila najlacnejší reklamný priestor v rádiu, noc.
Wiktor Leo Burnett
Test výkonu rádia | Consumer Finance Holding - Quatro
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Account: Haike Ivaničová
Hudba: Vlado Bajnoci
Stručná charakteristika: Poslucháčom sme dali možnosť naživo si otestovať kvalitu svojho rádia.
Wiktor Leo Burnett
Zlatý Bažant 73 - Vianoce | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Account: Anastasyia Kazmiruk
Hudba: Vlado Bajnoci
Stručná charakteristika: Namiesto klasického formátu RO spotu s packshotom sme nahrali vianočnú pesničku v štýle 70-tych rokov s Gizkou Oňovou.
Wiktor Leo Burnett
Miss Hurbanovo, ale Light | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Account: Anastasyia Kazmiruk
Hudba: Vlado Bajnoci
Stručná charakteristika: Nový Radler 00 Light je oveľa menej sladký, ako by ste čakali.

D3 - Verejnoprospešná činnosť pre neziskové organizácie

MADE BY VACULIK
Sebastián / Olívia | Dobrý Anjel
Seriál: áno
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo
Hudba: Jana Kirschner
Produkčná spoločnosť: Protos
Stručná charakteristika: Dobrý anjel je najväčšia charitatívna organizácia na Slovensku pomáhajúca deťom a ich rodinám s onkologickým ochorením. Pri príležitosti 10. výročia Dobrého anjela bolo našou úlohou vytvoriť rádio spot, v ktorom poďakujeme všetkým dobrým anjelom a povieme im, že ich pomoc má zmysel.

A poďakovali sme originálne - deti, ktoré sa aj vďaka dobrému anjelovi vyliečili z rakoviny, prekvapili telefonátom darcov a prispievateľov, ktorí sú zapojení do systému od samého začiatku, teda už 10 rokov.

Všetky reakcie sú 100 % autentické a najkrajšie z nich sme zostrihali do dvoch rádio spotov.

E - Interactive & online

E2 - Digital integrated campaigns 2 or more DIFFERENT and SEPARATE elements for the same concept (e.g. 1 banner, 1 email, 1 website)

MUW Saatchi & Saatchi
Nečuma Makaj | ČSOB
Seriál: nie
Creative Director: Pavol Pružinec
Copywriter: Pavol Pružinec, Tomáš Kučírek, Martin Kovarík
Art Director: Milan Malý, Martin Jaňák, Katarína Krchňáková
Ilustrátor:PLAFTIK, s. r. o.
Režisér: Juraj Demovič
Account: Michaela Verešová
Produkčná spoločnosť: PLAFTIK, s. r. o.
Vyplnil: Pavol Pružinec
Stručná charakteristika: Keď robia banky kampane na mladých, často využívajú celebrity. My sme sa na to pozreli inak a vznikla z toho zábavná a navyše užitočná kampaň.
TRIAD Advertising
17. November | O2
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Roman Hríbik, Matúš Priehoda
Programátor: Matej Minár, Roman Janajev
Art Director: Tomáš Bánik
Account: Maru Mitlíková
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Mladí dnes nevedia, prečo je 17. novembra voľný deň. Čo sa vlastne udialo? Treba im pripomenúť spôsobom, ktorému rozumejú, že sloboda sa ťažko získa, ale ľahko stratí. Preto keď sa zákazníci O2 rozhodli 17. novembra navštíviť cez mobilné dáta zahraničnú stránku, privítal ich ostnatý plot a informácia o tom, že práve svojvoľne prekračujú hranice republiky. Je to čosi, za čo by boli pred novembrom 89 prenasledovaní. Súčasťou kampane bol nielen mobilný web, ale aj komunikácia na Facebooku, článok na Sóde a SMS-ka, ktorú ste dostali, ak ste prekročili aj reálne hranice. Státisícom ľudí sme tak pripomenuli, že môžu slobodne prekračovať hranice vďaka novembru 89.
Wiktor Leo Burnett
Vianočná reklama podľa FunFónistov | Orange Slovensko - FunFón
Seriál: nie
Creative Director: Martin Ondrušek
Copywriter: Katka Králiková, Marián Čekovský
Art Director: Matúš Kubica, IN-OUT Studio
Account: Michal Kopriva, Matej Kucek
Stručná charakteristika: FunFónistom sme dali šancu urobiť si vianočnú reklamu podľa seba. Za pomoci &mapingu& sme pred kamerou nabodovali samotného Mariána Čekovského, ktorý v live Facebook videách odpovedal na otázky fanúšikov a budoval s nimi príbeh Vianočného spotu. Funfónisti rozhodovali o scenári TV spotu, lokáciách, rekvizitách a ďalších účinkujúcich, ale hlavne spomedzi nich Pišta vybral troch účinkujúcich do vianočného TV spotu.
Zaraguza
Robot Edo | Závod Volkswagen Slovakia
Seriál: áno
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Maroš Hamorský, Monika Farkašová, Martin Rajec
Art Director: Michal Mazán, Jakub Gerhardt, Jozef Ľudrovan
Režisér: Róbert Ludrovský
Account: Marek Kabát
Kamera: Róbert Ludrovský
Strih: Róbert Ludrovský
Vyplnil: Maroš Hamorský
Stručná charakteristika: Z “employee branding” kampane závodu Volkswagen Slovakia sa stala atrakcia, ktorá zasiahla stovky tisíc ľudí a potencionálnych zamestnancov vďaka unikátnemu hrdinovi. Preprogramovali sme priemieslného robota, nazvali ho EDO a ukázali sme na ňom technologickú vyspelosť závodu aj jeho príjemnú atmosféru. Na Vianoce ozdobil stromček v závode, na Valentína pripravil romantickú večeru pre zamestnanecký pár a na Veľkú noc vymaľoval kraslice pre zamestnacov a fanúšikov. Okrem videí sme využili Eda aj na internú komunikáciu firemný eventov a stal sa tak z neho hrdina, ktorého si všetci v závode a na Facebooku zamilovali.
Anglický preklad nosnej myšlienky: For employee branding campaign of Volkswagen Slovakia factory, we have reprogrammed industrial robot and made him a star not just for employees but internet community too. Even factory can communicate technologies and friendly atmosphere in a creative way
Zaraguza v spolupráci s Alien studio
Fofola: Dáš si Meflón? | Kofola Československo
Seriál: áno
Creative Director: Igor Majkút, Michal Pastier
Copywriter: Jaroslav Vígh, Zuzana Smetanková, Michal Pastier, Igor Majkút
Art Director: Igor Majkút, Andrej Nemček, Kristína Mazáková, Jakub Gerhardt
Fotograf: Martin Črep
Režisér: Martin Vančo, Igor Majkút
Account: Miroslav Nádobrý, Marián Záhorec
Produkčná spoločnosť: Alien studio
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Zadanie:
Úlohou kampane bola podpora predaja 0,5l formátu novej Kofoly Melón a ďalších príchutí z portfólia a nadviazanie na úspešný, minuloročný koncept Fofola. Propozíciou produktu je pozitívne pobláznenie a zábava.

Idea:
Nezbedný psík získal nového kamaráta – Pána Meflóna, s ktorým prežíva letné dobrodružstvá. Opäť spôsobuje jednu neplechu za druhou a zas sa na všetko vyhovára. A kto na to najviac doplatí? Pán Meflón!

Výsledky:
Vďaka tomu, že sme z produktu - melónovej Kofoly - spravili hrdinu kampane v podobe pána Meflóna, podarilo sa nám ešte efektívnejšie odkomunikovať novú príchuť obľúbeného nápoja. Dôkazom je 20 % nárast predajov pollitrového formátu Kofoly oproti minulému roku. Čo je však najdôležitejšie: nové príbehy psíka Tunu divákov stále bavili a kampaň mala na československé pomery výborné komunikačné a predajné výsledky:
viac ako 11-miliónov videní
tretina všetkých videní bola organická
vyše 260 000 interakcií pod videami na Facebooku (reakcie, komentáre a zdieľania)
9 z 11 spotov sa dostalo do kvartálnych rebríčkov YouTube Ads Leaderboard
Prvý Fnapchat z pohľadu psa získal ocenenie Digital Pie v kategórii “Idea” a stal sa najlepšou social media kampaňou roka podľa hodnotenia magazínu Stratégie
Prvé využitie sociálnej siete Snapchat tak veľkou značkou v regióne. Našich 35 nových minipríbehov získalo ďalších 50 000 videní a pripomínalo cieľovke produkt priebežne počas celej kampane
20 % nárast predajov oproti minuloročnej kampane, ktorá sa stala najefektívnejšou v Európe
Bronzová Effie z Českej republiky (len druhé ocenenie v histórii pre slovenskú agentúru, opäť pre Fofolu) a shortlist na slovenskej Effie
Anglický preklad nosnej myšlienky: Wanna Melon?

E4 - Socia Media Facebook, Twitter, Blogs

MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi & Saatchi
Phoneboarding | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Martin Krafčík, Roman Krmášek, Teodor First
Programátor: Pavol Eichler
Art Director: Jakub Kuvik, Alexandra Šebíková, Petra Kořenková, Eduard Drexler, Martin Szabó, Veronika Holaňová
Account: Ladislav Fazekaš
Stručná charakteristika: Na klasickú súťaž o telefóny sme sa pozreli trošku inak a vymysleli Phoneboarding. Moderný šport inšpirovaný snowboardovou kultúrou, ktorého súčasťou mohol byť prostredníctovm Facebook Live úplne každý.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Phoneboarding is a modern interactive sport inspired by snowboard culture. Instead of snowboards, however, we were riding on smartphones.
TRIAD Advertising
OverBot | Websupport
Seriál: nie
Creative Director: Vlado Kurek, Martin Woska
Copywriter: Alan Holub, Matúš Priehoda
Programátor: Roman Janajev
Art Director: Tomáš Bánik
Account: Tamara Tot
Media planner: Alan Alexander Holub
Vyplnil: Vlado Kurek
Stručná charakteristika: Predaj domén je tvrdý biznis postavený na zľavach. Našou úlohou bolo nielen ponúknuť domény, ale zároveň podporiť image Websupportu ako inovátora. Preto sme vytvorili prvého komerčného bota na slovensku, ktorý nielen že vedel predávať domény, overovať ich dostupnosť a ponúkať personalizované verzie, ALE dokázal zjednávať cenu.
Wiktor Leo Burnett
Vianočná reklama podľa FunFónistov | Orange Slovensko - FunFón
Seriál: nie
Creative Director: Martin Ondrušek
Copywriter: Katka Králiková, Marián Čekovský
Art Director: Matúš Kubica, IN-OUT Studio
Account: Michal Kopriva, Matej Kucek
Stručná charakteristika: FunFónistom sme dali šancu urobiť si vianočnú reklamu podľa seba. Za pomoci &mapingu& sme pred kamerou nabodovali samotného Mariána Čekovského, ktorý v live Facebook videách odpovedal na otázky fanúšikov a budoval s nimi príbeh Vianočného spotu. Funfónisti rozhodovali o scenári TV spotu, lokáciách, rekvizitách a ďalších účinkujúcich, ale hlavne spomedzi nich Pišta vybral troch účinkujúcich do vianočného TV spotu.

E6 - Mobile & Apps

TRIAD Advertising
17. November | O2
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Roman Hríbik, Matúš Priehoda
Programátor: Matej Minár, Roman Janajev
Art Director: Tomáš Bánik
Account: Maru Mitlíková
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Mladí dnes nevedia, prečo je 17. novembra voľný deň. Čo sa vlastne udialo? Treba im pripomenúť spôsobom, ktorému rozumejú, že sloboda sa ťažko získa, ale ľahko stratí. Preto keď sa zákazníci O2 rozhodli 17. novembra navštíviť cez mobilné dáta zahraničnú stránku, privítal ich ostnatý plot a informácia o tom, že práve svojvoľne prekračujú hranice republiky. Je to čosi, za čo by boli pred novembrom 89 prenasledovaní. Súčasťou kampane bol nielen mobilný web, ale aj komunikácia na Facebooku, článok na Sóde a SMS-ka, ktorú ste dostali, ak ste prekročili aj reálne hranice. Státisícom ľudí sme tak pripomenuli, že môžu slobodne prekračovať hranice vďaka novembru 89.

E7 - Selfpromo

Zaraguza
James Bot - Prvý kreatívny HR agent | Zaraguza
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Michal Pastier, Zuzana Smetanková
Programátor: Exponea
Art Director: Michal Mazan
Vyplnil: Zuzana Smetanková
Stručná charakteristika: Ako preveriť talent uchádzačov o prácu v kreatívnej agentúre kreatívnym spôsobom? Čo ak by nik z nich nedostal rovnaké zadanie a každé by bolo unikátne a nezvyčajné? Preto vznikol James Bot, virtuálny HR agent, ktorý cez Facebook Messenger sám automaticky odpovedal záujemcom o prácu v Zaraguze a vymýšľal im zadania. Z HR kampane tak vznikla atrakcia, ktorá zasiahla viac ako 25 000 ľudí.
Anglický preklad nosnej myšlienky: James Bot is the first creative HR agent, a Facebook Messenger Bot, which generates creative assingments for Zaraguza job applicants.

E8 - Interactive & online pre neziskové organizácie

Istropolitana Ogilvy
Najlepšie jedlo | Magna
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Michal Belej, Peter Darovec
Art Director: Dorota Budziňáková
Account: Michaela Bičkošová
Vyplnil: Dominika Drusanová
Stručná charakteristika: Jedlo je veľkou témou v online. Z šéfkuchárov sa stávajú celebrity s fanklubmi na internete, foodblogeri inšpirujú ľudí k vareniu a foodporn zapĺňa sociálne siete. My sme využili fenomén jedla na internete v podobe najlepšieho jedla na svete – terapeutickej stravy, ktorú využíva humanitárna organizácia Magna pri akútnych prípadoch podvýživy.
Online média sme využili na komunikáciu eventu vo vybraných reštauráciách, na ktorú pozýval aj celebritný šéfkuchár Martin Korbelič. Terapeutickú stravu sme predstavili aj prostredníctvom foodblogerov, ktorí nafotili autentické fotografie a napísali články vo svojom štýle. Na záver vzniklo video s článkom na online portáli pre mladých Fičí.sk, kde redaktori ochutnávali terapeutické jedlo bez toho, aby vedeli, o čo sa jedná.
Kampaň celkovo vygenerovala takmer 2000 nových prispievateľov pre organizáciu Magna.
Istropolitana Ogilvy
Online mentoring | ETP Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Michal Belej, Lukáš Lukonič, Veronika Romsauerová
Art Director: Viktória Babjaková, Dorota Budziňáková
Account: Milada Balčáková
Vyplnil: Dominika Drusanová
Stručná charakteristika: Organizácia ETP Slovensko funguje v osadách na východe Slovenska, ale majú obmedzené možnosti. V rámci pro bono aktivít konzultovali možnosti s reklamnou agentúrou a namiesto kampane dostali nápady na projekt, ktorý by aktivizoval ľudí na západe pre rómsku otázku. Od ľudí sme nechceli peniaze, ale aby sa z nich stali online mentori a venovali rómskym deťom svoj voľný čas a záujem. Iniciatíva zarezonovala aj v mienkotvorných denníkoch a celkovo získala cez 100 mentorov, ktorí sú ochotní dať rómskym deťom lepšiu perspektívu do života.

F - Techniques

F1 - Direct marketing - dvoj a trojdimenzionálny mailing (komunikácia s priamo osloveným potenciálnym spotrebiteľom)

Respect APP
Pátrame po vašom veku | Na veku záleží
Seriál: áno
Creative Director: Mario Poór
Copywriter: Lenka Slovák Bónová
Art Director: Csilla Polák
Ilustrátor:Peter Včelka
Account: Romana Umrianová
Stručná charakteristika: Pre projekt Na veku záleží sme mali vytvoriť materiál, ktorý edukatívnym spôsobom vysvetlí predajcom tabakových výrobkov, ako majú reagovať, keď pochybujú o veku kupujúcich.

Vytvorili sme tri ručne kreslené komiksy, v ktorých detektívi Hercule Poirot, Sherlock Holmes a Jacques Clouseau pátrajú po veku zákazníkov a dohliadajú na predaj tabakových výrobkov. Príbehy končili otázkami pre predajcov, ako by zareagovali v takej situácií oni a boli dopovedané konkrétnym zákonom.

Komiksy boli využívané na konferenciách, predajcovia ich dostávali v tlačenej podobe a mohli sa z nich poučiť aj na webstránke www.navekuzalezi.sk.

Dokázali sme, že aj jednoduchý edukatívny materiál vysvetľujúci zákon o predaji tabakových výrobkov môže svojím obsahom, formou a vizuálne atraktívnu podobou zaujať predajcov.

F3 - Obalový dizajn (obal výrobku)

Puro Creative,
Harmasan rebrand | SHP Harmanec
Seriál: nie
Creative Director: Ján Janoška
Copywriter: Branislav Tomčik
Art Director: Ján Janoška
Ilustrátor:Martin Pyšný
Account: Ján Janoška
Vyplnil: Ján Janoška
Stručná charakteristika: Rebranding toaletného papiera Harmasan pre klienta SHP Harmanec a.s.

F5 - Corporate a Brand identity

Creative Department
GOOD IDEA SLOVAKIA | Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR
Seriál: nie
Creative Director: Simona Bubánová, Andrej Krátky, Juraj Kusý
Copywriter: Kristína Pavlendová
Art Director: Juraj Kusý
Account: Lucia Ľuptáková
Strih: Cukru
Vyplnil: Juraj Kusý
Stručná charakteristika: Nový branding Slovenska nie je len štandardným logom či sloganom,
ktorý by prvoplánovo staval na konvenčnom obraze pastierskeho národa s geletkou bryndze.
Nový branding Slovenska je nadčasovým konceptom s presahom. Je predovšetkým veľkou ašpiráciou
posunúť sa dopredu a zviditeľniť sa vďaka slovenským autentickým a ambicióznym nápadom, ktoré pohli svetom
a teraz môžu inšpirovať aj samotných Slovákov. Prináša pozitívne vzory, veľkolepé idey a pripomína nám atribúty,
na ktoré môžeme byť právom hrdí. A to je určite Good Idea, ktorú ocení aj každý správny porotca :-)
Respect APP
Malokarpatská viecha | Malokarpatská viecha
Seriál: nie
Creative Director: Ondrej Štefánik, Mario Poór
Art Director: Michal Dvorský, Mykola Kovalenko
Account: Jakub Hanic
Stručná charakteristika: Malokarpatskej vieche sme vytvorili minimalistické logo, ktoré má osloviť mestských ľudí a od ktorého sa odvíja aj celková identita značky a podniku.

Súčasťou návrhu je aj jednoduchá papierová páska, ktorá má mnohostranné využitie za minimálne náklady.
Páska slúži na označovanie fliaš sudového vína, rezervácie stolov, označovanie darčekových tašiek a podobne.

F6 - Best copywriting

Respect APP
Nájdeme jednotky medzi nulami | Unlimit Recruitment
Seriál: nie
Creative Director: Róbert Slovák
Copywriter: Leni Ďurkovičová
Stručná charakteristika: Unlimit Recruitment sa špecializuje na obsadzovanie IT pozícií. Vytvorili sme pre túto spoločnosť claim, ktorý hovorí o tom, že Unlimit Recruitment vie nájsť najlepších uchádzačov a to priamo v IT jazyku, čím sa prezentujú ako tí, ktorí tomuto svetu rozumejú.
Respect APP
Študentské postre | Prvá stavebná sporiteľňa
Seriál: áno
Creative Director: Ondrej Štefánik, Yolka Udičová, Mario Poór
Copywriter: Ondrej Štefánik, Jakub Hanic
Art Director: Mykola Kovalenko
Account: Ivana Gemeiner
Stručná charakteristika: Študentov vysokých škôl sme vyzývali k tomu, aby uvažovali o vlastnom bývaní. Aby sme sa priblížili jazyku študentov, hlavný message kampane sme komunikovali prostredníctvom odborných termínov, poučiek a výrokov, s ktorými sa počas svojho štúdia stretávajú.
Sériu postrov sme prispôsobili jednotlivým fakultám a internátom, na ktorých boli umiestnené.

F7 - Best artdirection

MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi & Saatchi
Vianoce 2061 | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Roman Krmášek, Martin Krafčík
Art Director: Jakub Kuvik, Veronika Holaňová, Eduard Drexler, Ivo Zemanovič
Account: Tatiana Hrutková
Produkčná spoločnosť: PFX
Vyplnil: Martin Krafčík
Stručná charakteristika: Z digitu Telekom loga sme vďaka moderným technológiám upiekli víziu Vianoc, aké budeme oslavovať keď budeme na dôchodku.
Anglický preklad nosnej myšlienky: We have built a whole new world from the Telekom logo digit
Respect APP
Študentské postre | Prvá stavebná sporiteľňa
Seriál: áno
Creative Director: Ondrej Štefánik, Yolka Udičová, Mario Poór
Copywriter: Ondrej Štefánik, Jakub Hanic
Art Director: Mykola Kovalenko
Account: Ivana Gemeiner
Stručná charakteristika: Študentov vysokých škôl sme vyzývali k tomu, aby uvažovali o vlastnom bývaní.
Aby sme sa priblížili jazyku študentov, hlavný message kampane sme komunikovali prostredníctvom odborných termínov, poučiek a výrokov, s ktorými sa počas svojho štúdia stretávajú.
Sériu postrov sme prispôsobili jednotlivým fakultám a internátom, na ktorých boli umiestnené.

Na výrobu vizuálov sme využili to, čo majú študenti vždy pri sebe - papier. Týmto materiálom sme zdôraznili prechod od snívania k realite, pretože vďaka Prvej stavebnej sporiteľni teraz môžu študenti svoje predstavy preniesť z papiera do skutočného bývania.
TRIAD Advertising
Príroda je na dosah | Rajo Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Peter Baslík, Martin Woska
Copywriter: Roman Hríbik
Programátor: Adam Žoldák, Roman Janajev
Art Director: Tomáš Pospíchal, Peter Baslík
Fotograf: Táňa Hojčová
Ilustrátor:Guido Danielle
Režisér: Jonáš Karásek
Account: Juraj Chovanec, Lívia Sisková
Kamera: Tomáš Juríček
Hudba: Matúš Široký, Vladimír Bajnóci
Produkčná spoločnosť: Protos
Vyplnil: Peter Baslík
Stručná charakteristika: 100% prírodné zloženie produktového radu Probia nature sme odkomunikovali netypicky pre celý jogurtový segment – výraznou vizuálnou kampaňou. Hlavnými hrdinami sú zvieratá, majstrovsky namaľované na ľudských rukách.
Jednoducho sme tak ukázali, že príroda je na dosah.
Wiktor Leo Burnett
Zlatý Bažant 73 - Hurbanovské pohľadnice | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder, Lenka Palečková
Art Director: Milena Ivanova
Account: Anastasyia Kazmiruk, Lukáš Hošták
Stručná charakteristika: V digitálnej dobe sme dali ľuďom možnosť poslať si na Vianoce tradičnú, ručne písanú pohľadnicu. Inšpirovali sme sa autentickou vizualitou Vianoc 70-tych rokov.
Zaraguza v spolupráci s Alien studio
Fofola: Dáš si Meflón? | Kofola Československo
Seriál: áno
Creative Director: Igor Majkút, Michal Pastier
Copywriter: Jaroslav Vígh, Zuzana Smetanková
Art Director: Igor Majkút
Fotograf: Martin Črep
Režisér: Martin Vančo, Igor Majkút
Account: Miroslav Nádobrý, Marián Záhorec
Produkčná spoločnosť: Alien studio
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: V pokračovaní úspešnej kampane z minulého roka sme scénky s Tunom a jeho novým kamarátom posunuli ešte ďalej. Za pomoci siedmich 3D animátorov sme Tunovi nanovo vytvorili kostru, svalstvo, ešte viac prepracovali srsť a pohyby.
Na rozdiel od minulého roka, kedy bola väčšina situácií vo videách statická, sa tento rok hrdinovia kampane v jedenástich videách vydali za letnými dobrodružstvami, ktoré boli plné akcie a pohybu. Či už to boli scénky na motorke, longboarde, pád meteoritu alebo zoskok padákom, všetky spája výborná animácia svetovej úrovne. Brilantná exekúcia videí tak právom získala ocenenie na súťaži Digital Pie v kategórii Execution a výrazne prispela k celkovému úspechu kampane.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Wanna Melon?

F9 - Techniques pre neziskové organizácie

Istropolitana Ogilvy
Najlepšie jedlo | Magna
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Michal Belej, Peter Darovec
Art Director: Dorota Budziňáková
Account: Michaela Bičkošová
Vyplnil: Dominika Drusanová
Stručná charakteristika: Ochutnávka je tradičná metóda, ktorá sa využíva hlavne pre segment potravín a reštaurácií. Ale dá sa využiť aj pre neziskový sektor? Ľudia v prémiových reštauráciách v priebehu jedného týždňa mali autentický zážitok s terapeutickou stravou, ktorá využíva humanitárna organizácia Magna v boji proti hladomoru. V rámci ochutnávky mali ľudia možnosť prispieť na aktivity organizácie. Celkovo takto prispelo 1063 ľudí a ďalšími aktivitami Magna získala celkovo 1854 nových prispievateľov.
MARK BBDO BRATISLAVA
Kampaň o ničom | Lesoochranárske zoskupenie VLK
Seriál: nie
Creative Director: Vlado Slivka
Copywriter: Michal Roháček
Art Director: Marek Sivy
Kamera: Karol Kaliský (Arollafilm), Vladimír Ruppeldt (Irisfilm)
Strih: Peter Kramárik
Hudba: Maok
Vedúci produkcie: Henrieta Cvangová
Media planner: PS:Digital
Vyplnil: Jana Patkošová
Stručná charakteristika: Copywriting v kampani je celý o ničom.
NIČ je slovo, ktoré si priam pýta, aby sa s ním hravo pracovalo.
Ale zároveň je, podľa slov klienta, niečím oveľa viac.
Ako sa vyjadril samotný VLK: ,,NIČ predstavuje zhmotnenie našej vízie, filozofie ochrany prírody a práce za posledných viac než 20 rokov.&
NIČ je bežnou súčasťou komunikácie Vlkov na Facebooku, je v postoch, odpovediach na komentáre ľudí a v samotných komentároch ľudí. NIČ sa nachádza v popise funkcie členky VLKa na jej fb profile: ,,NIČ ambassador.& NIČ dalo meno aj dôležitej Petícii za NIČ, s ktorou VLK prešiel celé Slovensko. NIČ sa v tomto prípade ukázalo byť slovom, ktoré má v sebe všetko.
MUW Saatchi & Saatchi
Nikdy viac | Nadácia otvorenej spoločnosti
Seriál: nie
Creative Director: Jakub Kuvik
Copywriter: Martin Krafčík
Art Director: Jakub Kuvik
Produkčná spoločnosť: Matus Bence — Image Works® | Gode VFX
Stručná charakteristika: Idea printu vznikla ako odozva na rastúci počet mladých ľudí, ktorí sa prikláňajú k extrémistickým hnutiam. Print bol zverejnený 9. septembra v Deň obetí holokaustu a rasového násilia.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Do not let the history be repeated.

G - MEDIA

G1 - Klasické médiá - TV, rádio, kino, print, poster, outdoor, budovy, objekty a zariadenia (výnimočné kreatívne využitie klasických nosičov, mediálna kreativita, mediálne plánovanie)

MADE BY VACULIK
Karta, ktorá má význam | Tatra banka
Seriál: áno
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Marek Konečný
Art Director: Branislav Mladý
Stručná charakteristika: Pozri case board
MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi and Saatchi
Nočné rádiobudíčky | Kooperativa
Seriál: áno
Creative Director: Adam Marčan
Copywriter: Andrej Hrivnák
Režisér: Stanislav Medar
Account: Zuzana Zazíková
Vyplnil: Adam Marčan
Stručná charakteristika: Poisťovňa Kooperativa v rámci zvyšovania bezpečnosti na cestách bojuje aj proti mikrospánkom. Sériu rádiospotov preto venovala špeciálne nočným vodičom, pričom efektívne využila najlacnejší reklamný priestor v rádiu, noc.
TRIAD Advertising
SMS 17. Novembra | O2
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Roman Hríbik, Matúš Priehoda
Art Director: Tomáš Bánik
Account: Maru Mitlíková
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: SMS je tradičné marketingové médium. V kampani k 17. Novembru pre O2, ktoré dlhodobo bojuje za slobodu, sme využili SMS o zmene operátora, ktoré dostávate keď prekročíte hranice. Pridali sme jednu s nasim posolstvom a presne sme tak zasiahli ľudí, čo práve prekročili hranice a pripomenuli im, že to nebolo vždy tak jednoduché.

G2 - New media (kreatívne použitie netradičných alebo nových nosičov)

TRIAD Advertising
Presmerovacia stránka 17. Nov | O2
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Roman Hríbik, Matúš Priehoda
Programátor: Matej Minár, Roman Janajev
Art Director: Tomáš Bánik
Account: Maru Mitlíková
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Využili sme vlastné médium unikátnym spôsobom a boli tak schopní zasiahnuť státisíce ľudí bez media budgetu.
Aby sme ľuďom pripomenuli krehkosť slobody a sviatok 17. Novembra, presmerovali sme na špeciálny typ webstránky všetkých, ktorí sa pokúsili navštíviť zahraničnú webstránku. Na tomto mieste sme ale vytvorili symbolickú železnú oponu, ktorá sa dnes už samozrejme dala prekročiť.
&
Zaraguza
Rozprávková deka | Baliarne obchodu, Poprad
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Jaroslav Vígh
Art Director: Andrej Nemček, Michal Mazan, Milan Malý
Fotograf: Šymon Kliman
Account: Alexandra Vanenkovová
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Čo robiť, keď nemáte budget na TV spot? Spravte TV program.
Pre Popradský čaj a jeho fanúšikov sme vytvorili TV program, za ktorým sa nemusia naťahovať a môžu si užívať svoju šálku čaju pri vianočnom relaxovaní. Rozprávková deka je unikátna deka, na ktorú sme vyšili vianočný TV program s tými najlepšími roprávkami.

Výsledky:
Kampaň mesiaca podľa portálu Medialne.sk a víťaz troch kategórii hodnotenia magazínu Stratégie (Social, New Media, Sales Promo)
Facebookové video o našom vynáleze spôsobilo malú mániu, keď oň prejavilo záujem takmer 3000 ľudí v komentároch a vďaka 1000 zdieľaniam ho videlo ďalších 80 000 ľudí.
V predvianočnom období, ktoré je vrcholom na social media, sa nám podarilo vyčnievať oproti kunkurencii s násobne vyššími budgetmi a pripraviť atrakciu, ktorá mala 50x vyššiu interakciu s fanúšikmi, ako príspevky v minulosti.
Namiesto spotu, ktorý by trval pár sekúnd sme sa stali súčasťou obývačiek našich najvernejších fanúšikov, a to počas celých Vianoc.
Anglický preklad nosnej myšlienky: People in Slovakia love watching fairy tales during Christmas. That’s why Popradský čaj - the local tea producer created a special gift. Introducing The Fairy Tale Blanket - unique blanket with embroidered holiday TV schedule with the best fairy tales.

G4 - Branded content

Apple Pie
KeltOhniská | Heineken Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Peter Hrevuš
Copywriter: Michaela Kliská, Peter Sumec, Barbora Dolinajová
Art Director: Peter Hrevuš, Matej Králik
Stručná charakteristika: Projekt Ohniska.sk vznikol ako podporná marketingová aktivita pre značku Kelt,
vytvorený so zámerom mapovať ohniská a piknikové miesta na celom Slovensku. Naším cieľom bolo vybudovať komunitu ľudí, ktorí milujú prírodu, trávia v nej veľa času a prirodzeným spôsobom generujú obsah portálu. To sa nám aj aj úspešné darí
Wiktor Leo Burnett
Zlatý Bažant - Projekt 73 | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder, Martin Motáček
Art Director: Štefan Andrejco
Ilustrátor:Pavel Choma, Karol Rosmány, Jan Meisner
Režisér: Jana Durajova
Account: Anastasiya Kazmiruk
Stručná charakteristika: Zadaním bolo odkomunikovať výnimočné kvality ZB 73 - craftovosť, predĺžený proces varenia a použitie najlepších lokálnych surovín. Na posterovú kampaň sme oslovili tri legendy grafického dizajnu na Slovensku. Pri svojej tvorbe mohli použiť iba ručné techniky, ktoré používali aj v 70-tych rokoch. O procese tvorby vznikol dokumentárny film, ktorý mal verejnú premiéru spojenú s autogramiádou autorov.

G5 - Selfpromo

Zaraguza
James Bot - Prvý kreatívny HR agent | Zaraguza
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Michal Pastier, Zuzana Smetanková
Art Director: Michal Mazan
Vyplnil: Zuzana Smetanková
Stručná charakteristika: Ako preveriť talent uchádzačov o prácu v kreatívnej agentúre kreatívnym spôsobom? Čo ak by nik z nich nedostal rovnaké zadanie a každé by bolo unikátne a nezvyčajné? Preto vznikol James Bot, virtuálny HR agent, ktorý cez Facebook Messenger sám automaticky odpovedal záujemcom o prácu v Zaraguze a vymýšľal im zadania. Z HR kampane tak vznikla atrakcia, ktorá zasiahla viac ako 25 000 ľudí.
Anglický preklad nosnej myšlienky: James Bot is the first creative HR agent, a Facebook Messenger Bot, which generates creative assingments for Zaraguza job applicants.

H – KREATIVITA V PR

H1 - Corporate Communications (Projekty na podporu firemnej povesti a imidžu. vzťahy s médiami, krízová komunikácia, komunikačná podpora strategických zmien, change management).

TRIAD Advertising
17. November | O2
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Roman Hríbik, Matúš Priehoda
Programátor: Matej Minár, Roman Janajev
Art Director: Tomáš Bánik
Account: Maru Mitlíková
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Mladí dnes nevedia, prečo je 17. novembra voľný deň. Čo sa vlastne udialo? Treba im pripomenúť spôsobom, ktorému rozumejú, že sloboda sa ťažko získa, ale ľahko stratí. Preto keď sa zákazníci O2 rozhodli 17. novembra navštíviť cez mobilné dáta zahraničnú stránku, privítal ich ostnatý plot a informácia o tom, že práve svojvoľne prekračujú hranice republiky. Je to čosi, za čo by boli pred novembrom 89 prenasledovaní. Súčasťou kampane bol nielen mobilný web, ale aj komunikácia na Facebooku, článok na Sóde a SMS-ka, ktorú ste dostali, ak ste prekročili aj reálne hranice. Státisícom ľudí sme tak pripomenuli, že môžu slobodne prekračovať hranice vďaka novembru 89.
Wiktor Leo Burnett
Zlatý Bažant - Projekt 73 | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder, Martin Motáček
Art Director: Štefan Andrejco, Jozef Kyselica
Ilustrátor:Pavel Choma, Karol Rosmány, Jan Meisner
Režisér: Jana Durajova
Account: Anastasiya Kazmiruk
Stručná charakteristika: Zadaním bolo odkomunikovať výnimočné kvality ZB 73 - craftovosť, predĺžený proces varenia a použitie najlepších lokálnych surovín. Na posterovú kampaň sme oslovili tri legendy grafického dizajnu na Slovensku. Pri svojej tvorbe mohli použiť iba ručné techniky, ktoré používali aj v 70-tych rokoch. O procese tvorby vznikol dokumentárny film, ktorý mal verejnú premiéru spojenú s autogramiádou autorov.

H2 - Business to Business PR a Business to Consumer PR (PR projekty pri komunikácii firmy s obchodnými partnermi. Podpora značky, launch nových produktov a služieb, podpora existujúcich produktov, zákazníckych služieb.PR projekty pre podporu produktových

TRIAD Advertising
OverBot | Websupport
Seriál: nie
Creative Director: Vlado Kurek, Martin Woska
Copywriter: Alan Holub, Matúš Priehoda
Programátor: Roman Janajev
Art Director: Tomáš Bánik
Account: Tamara Tot
Media planner: Alan Alexander Holub
Vyplnil: Vlado Kurek
Stručná charakteristika: Predaj domén je tvrdý biznis postavený na zľavach. Našou úlohou bolo nielen ponúknuť domény, ale zároveň podporiť image Websupportu ako inovátora. Preto sme vytvorili prvého komerčného bota na slovensku, ktorý nielen že vedel predávať domény, overovať ich dostupnosť a ponúkať personalizované verzie, ALE dokázal zjednávať cenu.

H4 - Selfpromo PR

CORE 4
CORE4 - Narodeninové emócie | Core4 spol. s. r.o.
Seriál: nie
Creative Director: Andrej Csino
Copywriter: Andrej Csino, Ivana Pacoňová
Art Director: Adrián Juriga, Anna Shaal
Vyplnil: Katarína Beličková
Stručná charakteristika: Core4 oslavoval 16. narodeniny a preto sme sa rozhodli, že sa o narodeninové emócie podelíme s tými, ktorí sú v tvrdej reklamnej brandži už dlho s nami – ostatnými reklamnými agentúrami. Tie totiž najlepšie vedia, aké ťažké je prežiť toľko rokov v reklame. Vytvorili sme interaktívny FB post, v ktorom sme ich vyzvali, aby narodeninové emócie zdieľali s nami. Keď sharovali náš narodeninový livestream, osobne sme im doručili tortu v tvare emotikona. Oslávili sme tak spoločne 16 rokov v brandži, posilnili priateľské vzťahy a pripomenuli, že všetci sme na jednej lodi. Zároveň sme dokázali, že aj konkurenti si dokážu spoločne popriať, čo je v našej brandži ojedinelá vec.

H5 - PR pre neziskové organizácie a projekty

Istropolitana Ogilvy
Najlepšie jedlo | Magna
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Michal Belej, Peter Darovec
Art Director: Dorota Budziňáková
Account: Michaela Bičkošová
Vyplnil: Dominika Drusanová
Stručná charakteristika: Blogeri sa stávajú hybnou silou v PR a to sme využili na získanie publicity pre organizáciu Magna. Vybraní foodblogeri dostali zásielku z Kambodže, odkiaľ organizácia Magna distribuuje terapeutickú stravu. V balíčku našli zvláštne vyzerajúcu kocku, ku ktorej si našli sprievodný text, že sa jedná o najlepšie jedlo na svete, lebo zachraňuje ľudské životy. Foodblogeri sa ochotne a bezplatne zapojili do aktivity a takto vznikli články s ich autentickými fotkami a komentármi k terapeutickej strave.
Okrem toho na portáli pre mladých Fičí.sk vyšlo video s bezprostrednými reakciami redaktorov, ktorí nevedeli, že ochutnávajú terapeutickú stravu.
Mayer/McCann Erickson,
Ale hejt neskryje | Nadácia otvorenej spoločnosti
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Šulík
Copywriter: Roman Jurčák, Veronika Podmaková
Art Director: Martin Benca
Režisér: Jaro Ridzoň
Account: Lucia Salzerová
Kamera: Tomáš Juríček
Strih: Jaro Ridzoň
Vedúci produkcie: Tomáš Klenovský
Produkčná spoločnosť: Stalker production
Vyplnil: Lucia Salzerová
Stručná charakteristika: Kampaň Ale hejt neskryje demaskovala extrémistické, rasistické a xenofóbne názory na Slovensku ukryté za slovom ALE. Kampaň vyvolala veľkú debatu v spoločnosti a spustila aktivity, ktoré reálne vedú k eliminovaniu propagácie extrémizmu, rasizmu a xenofóbie.
Seesame
Simulátor autizmu | SPOSA Bratislava
Seriál: nie
Creative Director: Peter Jančárik
Copywriter: Matej Rumanovský
Art Director: Marek Valašík
Account: Alexandra Strapáková
Stručná charakteristika: Všetci o autizme počuli, no málokto tuší, čo naozaj znamená.
Aby sme bežným ľuďom ukázali, ako vidí svet človek s autizmom, vytvorili sme prvý simulátor autizmu vo virtuálnej realite. Na minútu sme ich preniesli do kože autistu, ktorého vyrušujú aj najmenšie detaily. Rôzne zvuky mu znejú v jednom rytme, štve ho neporiadok na stole a kontakt s okolím ho doháňa k zúfalstvu.
Simulátor si okamžite získal pozornosť všetkých médií a pomohol nám odkomunikovať projekt Autisti v práci. Ten pomáha tridsiatke klientov nájsť si zamestnanie. Simulátor ovládol všetky médiá a v crowdfundingovej kampani pomohol vyzbierať takmer 7000 eur.

I – EVENTS

I2 - B2C (...to customers) event, externé podujatia (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre priame oslovenie cieľovej skupiny koncových zákazníkov – užívateľov produktov a služieb zadávateľom. Primá

CREATIVE PRO
Z Košíc okolo sveta za 80 hodín | Letisko Košice - Airport Košice
Seriál: nie
Creative Director: Linda Schraggeova
Account: Štefan Hric
Stručná charakteristika: V roku 2016 Letisko Košice otvorilo 2 nové linky, ktoré Košice spojili s veľkými leteckými HUBmi a tým pádom na jeden prestup s viac ako 500 svetovými destináciami. Úlohou agentúry bolo vytvoriť live kampaň pre Letisko Košice s cieľom zvýšiť povedomie o možnosti lietania z Košíc do svetových destinácií. Zároveň zvýšiť poznateľnosť značky a tiež ukázať neodhodlaným záujemcom o cestovanie, že lietanie je jednoduché, bezpečné a bezproblémové.
Z eventu sme vytvorili virálnu kampaň. Oslovili sme 5 influencerov s výzvou „obletieť“ svet za 80 hodín. Vybrali sme 5 atraktívnych destinácií: Istanbul, Dubaj, Maurícius, Bangkok, New York. Každý z cestujúcich mal za úlohu vycestovať, splniť drobnú úlohu (navštíviť zaujímavé miesto či dopriať si nejaký zážitok) a samozrejme všetko natáčať fotiť a zdieľať na sociálnych sieťach. Typová rôznorodosť cestovateľov sľubovala, že výstupy budú rozmanité a každý bude jedinečný, čo zabezpečí široký zásah. Kampaň sme komunikovali aj klasickými médiami, ktoré o príbeh prejavili spontánny záujem.
Výstup: Z piatich výprav vzniklo 20 videí a viac ako 320 výstupov na sociálnych sieťach (fotky, statusy, instagram stories,..) Tie dohromady vygenerovali zásah takmer 4,6 milióna zobrazení. V užšej cieľovej skupine špecifikovanej ako obyvatelia spádovej oblasti letiska vo veku 30-55 rokov bol zásah viac ako 1,2 milióna unikátnych zobrazení obsahov. Celoplošný mediálny zásah v klasických médiách prekonal úroveň 1,5 milióna recipientov.
Celkový zásah kampane v médiách a na sociálnych sieťach dosiahol 6,1 milióna.
Hodnota neplatených PR výstupov a organického zásahu dosiahla 209% investície klienta.
MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi & Saatchi
Phoneboarding | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Martin Krafčík, Roman Krmášek, Teodor First
Programátor: Pavol Eichler
Art Director: Jakub Kuvik, Alexandra Šebíková, Petra Kořenková, Eduard Drexler, Martin Szabó, Veronika Holaňová
Account: Ladislav Fazekaš
Stručná charakteristika: Moderná doba prináša vďaka technológiám moderné eventy. Toho nášho sa ľudia v presne stanovený čas zúčastnili cez Facebook Live. Výsledok historicky prvých pretekov vo Phoneboardingu závisel od počtu a interakcie ľudí, ktorí prišli podporiť svoj tím.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Phoneboarding is a modern interactive sport inspired by snowboard culture. Instead of snowboards, however, we were riding on smartphones.
Wiktor Leo Burnett
Zlatá pivná štafeta | Heineken Slovenko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Lenka Palečková, Martin Keder
Art Director: Jozef Kyselica
Account: Anastasiya Kazmiruk, Lukáš Hošták
Stručná charakteristika: Pripravili sme event v 30 puboch po Slovensku s čapovaním IPY a programom, ktorý sme streamovali do všetkých prevádzok. Sudy s IPOU sme postupne narážali podľa online hlasovania v jednotlivých puboch.
Prečo si práca zaslúži ocenenie: IPA jeden večer stačil na to, aby sme naraz celému Slovensku predstavili špeciál Zlatého Bažanta. IPA jeden pub, aby sme vyzbierali stovky fotiek a IPA jeden status, aby sme získali tisíce komentárov.
Zaraguza
Semtex Twerk Shaker Tour | Kofola Československo
Seriál: nie
Creative Director: Igor Majkút, Michal Pastier
Account: Miroslav Nádobrý, Marián Záhorec
Stručná charakteristika: Twerk Shaker Tour v číslach:

- 3 veľké festivaly
- 40 klubov
- len na festivaloch náš Twerk Stage mohlo vidieť viac ako 150 000 návštevníkov
- viac ako 100 drinkov sme namiešali twerkom len na Uprising Reggae festivale v Bratislave
- viac ako 1100 drinkov sme namiešali twerkovaním počas celej tour v ČR a SR

Semtex sa posunul v pozicioningu a chce byť viac sexy. Keďže sa chce spojiť aj s miešanými nápojmi, vzniklo sexy mixovanie, Twerk Shaker Tour. Unikátny event, na ktorom zákazníkom pripravovali nápoje twerk tanečnice svojím tancom. Na Slovensku event zavítal na festival Uprising, kde Semtex tanečnice 2 dni netradične servírovali drinky návštevníkom, a ďalej bavili ľudí na festivaloch, v kluboch a baroch. Online video pozvánka sa pre svoju popularitu dostala aj do svetových médií ako DesignTaxi, TrendHunter, Culture Pub, titulku 9GAG TV ale aj známy barový portál Bartending.lv, kde naše video zaujalo vyše 70 000 čitateľov. Semtex dokázal, že aj lokálny event môže byť svetový.

I3 - B2I (...to internal) event, interné podujatia (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre cieľové skupiny smerom „dovnútra“ organizácie / zadávateľa – zamestnanci, manažment, akcionári a pod. Primár

Oliver Agency v spolupráci s maXmaRR plus,
10 príbehov, ktoré menia Slovensko | O2 Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Bartoš
Copywriter: Tomáš Slobodník, Adam Jánoš,
Art Director: Lukáš Karásek
Fotograf: Peter Frolo
Režisér: Coaching - Rastislav Geschwantner
Account: Tina Bineva, Juraj Tóth, Katarína Kintlerová
Produkčná spoločnosť: event director - Martin Cehlárik
Vyplnil: Tina Bineva
Stručná charakteristika: O2 už 10. rokov mení telekomunikačný trh na Slovensku. A čo teraz?
Mohli sme zorganizovať opulentnú oslavu s bilancovaním, ohňostrojmi, slávnou kapelou či tortou,
ale my sme radšej (pre zamestnancov aj zákazníkov) pripravili inšpiratívny večer s desiatimi osobnosťami, k
toré pomáhajú meniť celé Slovensko.
Anglický preklad nosnej myšlienky: For 10 years, O2 has been challenging the telco segment in Slovakia. So what? Instead of throwing a huge and pointless party for the anniversary, we prepared an inspiring evening (both for O2 employees and customers) with 10 speakers who are helping to cr

J - KAMPAŇ

J1 - kampaň pre komerčné subjekty

Effectivity
Štyria blázni | NAY
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák
Copywriter: Katarína Noskajová
Art Director: Lukáš Pompa, Štefan Hellvis Klučka
Režisér: Dan Růžička
Account: Miroslava Viteková
Kamera: Lukáš Teren
Vedúci produkcie: Ivan Hulík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Zuzana Garaiová
Stručná charakteristika: Segment predajcov elektroniky komunikuje najmä produktovo. Celoročnú kampaň pre NAY sme sa preto rozhodli postaviť na výrazne odlišnej komunikácii služieb. Na každú z nich sme našli anticieľovku - blázna s hobby, ktoré je presným opakom služby. Počas celého roka sme predstavili ich medajlóniky v TV, rádiu, na sociálnych sieťach a vypustili sme ich aj do terénu. Podporili sme tým nielen znalosť služieb NAY, ale ukázali, že aj líder trhu môže nastaviť nové komunikačné štandarty.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Four Fools
MADE BY VACULIK
Karta, ktorá má význam | Tatra banka
Seriál: áno
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Marek Konečný
Art Director: Branislav Mladý
Stručná charakteristika: pozri case video
TRIAD Advertising
17. November | O2
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Roman Hríbik, Matúš Priehoda
Programátor: Matej Minár, Roman Janajev
Art Director: Tomáš Bánik
Account: Maru Mitlíková
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Mladí dnes nevedia, prečo je 17. novembra voľný deň. Čo sa vlastne udialo? Treba im pripomenúť spôsobom, ktorému rozumejú, že sloboda sa ťažko získa, ale ľahko stratí. Preto keď sa zákazníci O2 rozhodli 17. novembra navštíviť cez mobilné dáta zahraničnú stránku, privítal ich ostnatý plot a informácia o tom, že práve svojvoľne prekračujú hranice republiky. Je to čosi, za čo by boli pred novembrom 89 prenasledovaní. Súčasťou kampane bol nielen mobilný web, ale aj komunikácia na Facebooku, článok na Sóde a SMS-ka, ktorú ste dostali, ak ste prekročili aj reálne hranice. Státisícom ľudí sme tak pripomenuli, že môžu slobodne prekračovať hranice vďaka novembru 89.
Wiktor Leo Burnett
Vianočná reklama podľa FunFónistov | Orange Slovensko - FunFón
Seriál: nie
Creative Director: Martin Ondrušek
Copywriter: Katka Králiková, Marián Čekovský
Art Director: Matúš Kubica, IN-OUT Studio
Account: Michal Kopriva, Matej Kucek
Stručná charakteristika: FunFónistom sme dali šancu urobiť si vianočnú reklamu podľa seba. Za pomoci &mapingu& sme pred kamerou nabodovali samotného Mariána Čekovského, ktorý v live Facebook videách odpovedal na otázky fanúšikov a budoval s nimi príbeh Vianočného spotu. Funfónisti rozhodovali o scenári TV spotu, lokáciách, rekvizitách a ďalších účinkujúcich, ale hlavne spomedzi nich Pišta vybral troch účinkujúcich do vianočného TV spotu.

J3 - kampaň pre neziskové organizácie

Mayer/McCann Erickson,
Ale hejt neskryje | Nadácia otvorenej spoločnosti
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Šulík
Copywriter: Roman Jurčák, Veronika Podmaková
Art Director: Martin Benca
Režisér: Jaro Ridzoň
Account: Lucia Salzerová
Kamera: Tomáš Juríček
Strih: Jaro Ridzoň
Vedúci produkcie: Tomáš Klenovský
Produkčná spoločnosť: Stalker production
Vyplnil: Lucia Salzerová
Stručná charakteristika: Kampaň Ale hejt neskryje demaskovala extrémistické, rasistické a xenofóbne názory na Slovensku ukryté za slovom ALE. Kampaň vyvolala veľkú debatu v spoločnosti a spustila aktivity, ktoré reálne vedú k eliminovaniu propagácie extrémizmu, rasizmu a xenofóbie.
Respect APP
Deti spravia čokoľvek, aby zostali s blízkymi | Úsmev ako dar
Seriál: nie
Creative Director: Yolka Udičová, Róbert Slovák
Copywriter: Lenka Slovák Bónová
Art Director: Csilla Polák
Režisér: Dano Dekan
Account: Jakub Hanic
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Stručná charakteristika: Niekedy stačí maličkosť, aby sa dieťa dostalo do detského domova. Napríklad, keď slobodná matka príde o prácu, nedokáže splatiť práčku, vezmú jej ju a sociálni pracovníci vyhodnotia, že dieťa žije v nevhodných podmienkach. Aj keď si mama nájde prácu hneď, návrat z detského domova trvá až jeden rok a dieťa môže mať následky na celý život.

Chceli sme motivovať ľudí, aby podporili rodiny, ktorým kvôli zlej finančnej situácii hrozí odobratie dieťaťa do detského domova. Vytvorili sme kampaň, v ktorej sme ukázali, že deti sú ochotné spraviť čokoľvek, aby mohli zostať so svojimi blízkymi, napríklad aj predať svoje milované hračky.