Výsledky Zlatý klinec 2017
Výsledky
A - PRINT A POSTER
A1 - Tlačová inzercia pre komerčné produkty a služby
Wiktor Leo Burnett
der Radler | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Lenka Palečková
Art Director: Jozef Kyselica, Tomáš Hlavatý
Account: Anastasyia Kazmiruk
Stručná charakteristika: Radler je nápoj, ktorý vznikol pre cyklistov, takže o tom nikoho netreba presviedčať. Stačí sa pozrieť do histórie a pripomenúť si, ako to celé bolo…
Mullen Lowe GGK
Mapa | Volkswagen Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Jozef Červeň, Ondrej Kořínek
Art Director: Jozef Červeň
Vyplnil: Ondrej Kořínek
Stručná charakteristika: Print zdôrazňuje hlavný benefit vozidla - dobrá priechodnosť terénom bez toho, aby ukázal auto.
Anglický preklad nosnej myšlienky: New VW Touareg erases diferences between normal and mountain roads.
Apple Pie
Štrbské Presso | Štrbské Presso
Seriál: nie
Creative Director: Peter Hrevuš
Copywriter: Barbora Dolinajová
Art Director: Peter Hrevuš
Ilustrátor:Ivo Šmidt
Account: Alexander Smik
Stručná charakteristika: Štrbské Presso je unikátna slovenská káva a potrebuje svoj unikátny print.
A2 - Poster pre komerčné produkty a služby
Respect APP
Študentské postre | Prvá stavebná sporiteľňa
Seriál: áno
Creative Director: Ondrej Štefánik, Yolka Udičová, Mario Poór
Copywriter: Ondrej Štefánik, Jakub Hanic
Art Director: Mykola Kovalenko
Account: Ivana Gemeiner
Stručná charakteristika: Študentov vysokých škôl sme vyzývali k tomu, aby uvažovali o vlastnom bývaní.
Aby sme sa priblížili ich jazyku, hlavný message kampane sme komunikovali prostredníctvom odborných termínov, poučiek a výrokov, s ktorými sa počas svojho štúdia stretávajú.
Na výrobu vizuálov sme využili to, čo majú študenti vždy pri sebe - papier. Týmto materiálom sme zdôraznili prechod od snívania k realite, pretože vďaka PSS teraz môžu študenti svoje predstavy preniesť z papiera do skutočného bývania.
Sériu postrov sme prispôsobili jednotlivým fakultám a internátom, na ktorých boli umiestnené.
Aby sme sa priblížili ich jazyku, hlavný message kampane sme komunikovali prostredníctvom odborných termínov, poučiek a výrokov, s ktorými sa počas svojho štúdia stretávajú.
Na výrobu vizuálov sme využili to, čo majú študenti vždy pri sebe - papier. Týmto materiálom sme zdôraznili prechod od snívania k realite, pretože vďaka PSS teraz môžu študenti svoje predstavy preniesť z papiera do skutočného bývania.
Sériu postrov sme prispôsobili jednotlivým fakultám a internátom, na ktorých boli umiestnené.
A4 - Verejnoprospešná činnosť pre neziskové organizácie
MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi & Saatchi
Nikdy viac | Nadácia otvorenej spoločnosti
Seriál: nie
Creative Director: Jakub Kuvik
Copywriter: Martin Krafčík
Art Director: Jakub Kuvik
Produkčná spoločnosť: Matus Bence — Image Works® | Gode VFX
Vyplnil: Martin Krafčík
Stručná charakteristika: Idea printu vznikla ako odozva na rastúci počet mladých ľudí, ktorí sa prikláňajú k extrémistickým hnutiam. Print bol zverejnený 9. septembra v Deň obetí holokaustu a rasového násilia
Anglický preklad nosnej myšlienky: Do not let the history be repeated.
Zoznam príspevkov
B – OUT OF HOME
B1 - Komerčné produkty a služby
Wiktor Leo Burnett
Veľkonočný voňavý citylight | Heineken Slovenko - Zlatý Bažant 73
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco, Kamil Krajňák
Fotograf: Ivan Horváth
Account: Anastasyia Kazmiruk
Stručná charakteristika: Vôňa, rovnako ako chuť má moc vrátiť nás v spomienkach do minulosti. Vďaka nášmu pivu už chuť 70.tych rokov predstavovať netreba, preto sme pred Veľkou nocou v čase oblievačiek mužom ponúkli mužom možnosť zavoňať rokmi sedemdesiatymi. Na autobusovej stanici Mlynské Nivy sme nainštalovali interaktívny citylight pre Zlatý Bažant. Po stlačení gombíka nastriekal na muža legendárnu vôňu Pitralon. Na ceste za sviatkami sa pivári mohli osviežiť kolínskou a spríjemniť tak jazdu v autobuse aj nežnejšiemu pohlaviu.
MADE BY VACULIK
Karta, ktorá má význam | Tatra banka
Seriál: áno
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Marek Konečný
Art Director: Branislav Mladý
Stručná charakteristika: Tatra banka vydáva každý rok limitovanú edíciu kreditnej karty venovanú jednému z laureátov Ceny Nadácie Tatra banky. Tento rok to bol Ľubor Králik, jazykovedec a autor Stručného etymologického slovníka slovenčiny.
Ako spraviť z vizuálne neatraktívnej veci akou je slovník zaujímavú kampaň?
Preniesli sme slová zo slovníka nielen na samotnú kartu, ale do všetkých možných nosičov a médií. Umožnilo nám to spracovať takmer každé médium samostatne a neopakovateľne, so svojím vlastným hedlajnom/slovom.
V rámci OOH nosičov sme sa inšpirovali pomenovaniami jednotlivých nosičov, prípadne ich umiestnením.
Ako spraviť z vizuálne neatraktívnej veci akou je slovník zaujímavú kampaň?
Preniesli sme slová zo slovníka nielen na samotnú kartu, ale do všetkých možných nosičov a médií. Umožnilo nám to spracovať takmer každé médium samostatne a neopakovateľne, so svojím vlastným hedlajnom/slovom.
V rámci OOH nosičov sme sa inšpirovali pomenovaniami jednotlivých nosičov, prípadne ich umiestnením.
Zoznam príspevkov
- tb_slovnik_ooh_prezentacia.pdf
- tb_slovnik_ooh_centrum.png
- tb_slovnik_ooh_autobus.png
- tb_slovnik_ooh_reklama.png
- tb_slovnik_ooh_breh.png
- tb_slovnik_ooh_most.png
- tb_slovnik_ooh_mesto.png
- tb_slovnik_ooh_cakat.png
- tb_slovnik_ooh_fasada.png
- tb_slovnik_ooh_trh.png
- tb_slovnik_ooh_garaz.png
- tb_slovnik_ooh_bilbord.png
- tb_slovnik_ooh_myto.png
- tb_slovnik_ooh_centrum-1493840080.png
- tb_slovnik_ooh_autobus-1493840080.png
- tb_slovnik_ooh_reklama-1493840080.png
- tb_slovnik_ooh_breh-1493840080.png
- tb_slovnik_ooh_most-1493840080.png
- tb_slovnik_ooh_mesto-1493840081.png
- tb_slovnik_ooh_cakat-1493840081.png
- tb_slovnik_ooh_fasada-1493840081.png
- tb_slovnik_ooh_trh-1493840081.png
- tb_slovnik_ooh_garaz-1493840081.png
- tb_slovnik_ooh_bilbord-1493840081.png
- tb_slovnik_ooh_myto-1493840082.png
- tb_slovnik_ooh_prezentacia-1493840085.pdf
MADE BY VACULIK
Zošity | Súkromná stredná umelecká škola dizajnu
Seriál: áno
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo, v spolupráci so študentami SSUŠD: Dominik Nicholson, Samuel Fukumori, Kristína Sekerová, Linda Kissová
Art Director: Branislav Mladý
Ilustrátor:študenti SSUŠD: Samule Fukumori, Filip Buchta
Stručná charakteristika: Škola dizajnu hľadá nových študentov. A hľadá práve takých, ktorí do zošitov viac kreslia ako píšu. Ak niektorí z nich počul od učiteľky pokarhanie typu &Takto si predstavuješ matematiku?!&, práve toho hľadáme.
Zoznam príspevkov
C - Film
C1 - Televízna reklama pre komerčné produkty a služby
MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi and Saatchi
Veľké haló | Komunálna poisťovňa
Seriál: nie
Creative Director: Adam Marčan
Copywriter: Andrej Hrivnák, Milan Bielik
Art Director: Adam Marčan
Režisér: Dano Dekan
Account: Anh Doan
Kamera: Dušan Husár
Vedúci produkcie: Ivan Hulík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Adam Marčan
Stručná charakteristika: TV spot &Veľké haló& predstavuje PZP s nadsázkou a humorom typickým pre Komunálnu poisťovňu. Kreatívne využíva obecne známy fakt, že ľudia v menších mestách sa rozprávajú o všetkom a z aktuálneho diania v obci im nikdy nič neunikne. Častokrát pritom preháňajú, robia tzv. &z komára somára&, a aj obyčajné ťuknutie nárazníku auta dokážu nafúknuť až na veľkú nehodu.
MADE BY VACULIK
Dcéra | Kofola
Seriál: nie
Creative Director: Pavel Sobek
Copywriter: Kateřina Kubová
Art Director: Miloslav Černý
Režisér: Juraj Janiš
Hudba: Steve Lynch
Produkčná spoločnosť: Boogie Films
Stručná charakteristika: Televízny spot, ktorého cieľom bolo ukázať lásku v novej podobe. Spot sme postavili na vzťahu otca s dcérou, ktorý je neopozeraný a zároveň veľmi silný. Namiesto zložitých replík pracujeme s jedinou opakujúcou sa vetou, ktorú dcéra hovorí otcovi v rôznych obdobiach svojho života. Pretože keď ju miluješ, rozumieš aj bez slov.
Spot bol vytvorený pre český aj slovenský trh.
Spot bol vytvorený pre český aj slovenský trh.
MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi & Saatchi
Magenta SmartHome | Slovak Telekom
Seriál: áno
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Martin Krafčík, Roman Krmášek
Art Director: Jakub Kuvik, Veronika Holaňová, Eduard Drexler, Martin Szabó, Petra Kořenková
Režisér: Tomáš Řehořek
Account: Bea Kolodziejska, Tatiana Hrutková
Kamera: Juraj Chlpík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Martin Krafčík
Stručná charakteristika: Zadaním od klienta bolo vytvorenie explanatory TVC k novej službe Magenta SmartHome. Technologické novinky vždy vzbudzovali dohady a záujem ľudí. Nie je tomu inak ani v našom explanatory spote. Funkcie Magenta SmartHome za nás predstavili zvedaví susedia z ulice bez toho, aby sa produkt musel v spote objaviť.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Get ahead of time with intelligent household Magenta SmartHome
Wiktor Leo Burnett
50 rokov Hurbanovskej sladovne | Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Art Director: Štefan Andrejco
Režisér: Jonáš Karásek
Account: Anastasyia Kazmiruk
Kamera: Juraj Chlpík
Strih: Matej Beneš
Vedúci produkcie: Martin Andráš
Produkčná spoločnosť: Leopard Production
Stručná charakteristika: Hurbanovo je najteplejšie miesto na Slovensku. Ako dobre, že namiesto nudistického kempu tu v 60-tych rokoch postavili sladovňu.
Respect APP
Keď ľudia nenakupujú v Kauflande | Kaufland Slovenská republika
Seriál: nie
Creative Director: Mario Poór
Copywriter: Lenka Slovák Bónová, Leni Ďurkovičová
Art Director: Mario Poór
Režisér: Dano Dekan
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Stručná charakteristika: V Kauflande sme dostali zadanie odkomunikovať najsilnejšie benefity značky, ktorými sú čerstvosť a šírka sortimentu, a vymedziť sa voči konkurencii.
Využili sme fakt, že niektoré obchody zákazníkom prinášajú tematické týždne. A kvôli tejto nestálej ponuke majú zákazníci problém nakúpiť určitý tovar vtedy, keď ho potrebujú.
Využili sme fakt, že niektoré obchody zákazníkom prinášajú tematické týždne. A kvôli tejto nestálej ponuke majú zákazníci problém nakúpiť určitý tovar vtedy, keď ho potrebujú.
Effectivity
Zberateľ | NAY
Seriál: nie
Creative Director: Peter Rajčák
Copywriter: Katarína Noskajová
Art Director: Lukáš Pompa, Štefan Hellvis Klučka
Režisér: Dan Růžička
Account: Miroslava Viteková
Kamera: Lukáš Teren
Vedúci produkcie: Ivan Hulík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Vyplnil: Zuzana Garaiová
Stručná charakteristika: Ako odkomunikovať službu NAY, vďaka ktorej už nepotrebujete pri reklamácii hľadať starý bloček? Vytvorili sme postavu Karola, vášnivého zberateľa bločkov. V TV medajlóniku predstaví svoju záľubu. Pripadá vám absurdná? Tak potom ste ideálnym klientom NAY.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Collector
C3 - Online film a video pre komerčné produkty a služby
MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi & Saatchi
Magenta SmartHome | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Martin Krafčík, Roman Krmášek
Art Director: Jakub Kuvik, Veronika Holaňová, Eduard Drexler, Martin Szabó, Petra Kořenková
Režisér: Tomáš Řehořek
Account: Bea Kolodziejska, Tatiana Hrutková
Kamera: Juraj Chlpík
Produkčná spoločnosť: Hitchhiker Films
Stručná charakteristika: Zadaním od klienta bolo vytvorenie explanatory spotu k novej službe Magenta SmartHome. Technologické novinky vždy vzbudzovali dohady a záujem ľudí. Nie je tomu inak ani v našom explanatory spote. Funkcie Magenta SmartHome za nás predstavili zvedaví susedia z ulice bez toho, aby sa produkt musel v spote objaviť.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Get ahead of time with intelligent household Magenta SmartHome
Zaraguza
Semtex: Porno a Rosenberg | Kofola Československo
Seriál: nie
Creative Director: Igor Majkút, Michal Pastier
Copywriter: Jaroslav Vígh, Juraj Pobjecký, Michal Pastier
Art Director: Igor Majkút, Andrej Nemček
Režisér: Tomáš Zavarský
Account: Miroslav Nádobrý, Marián Záhorec
Produkčná spoločnosť: Fantomas Production
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Zadanie:
Spropagovať limitovanú edíciu energy drinku Semtex Granát, ktorý človeku pomôže sa lepšie koncentrovať a dodá mu silu pre zmysluplné veci.
Cieľová skupina:
Muži vo veku do 18 do 24 rokov
Idea:
Každému sa stáva, že ho pri práci, štúdiu či tréningu niečo rozptýli. V našom bláznivom online spote sa pokušiteľom stal zbor spevákov spievajúci Ódu na porno, ktorý diriguje sám veľký Robert Rosenberg.
Výsledky:
Netradičným spotom sa nám podarilo odlíšiť Semtex v kategórii a vzbudiť opäť záujem o značku. Video malo v oboch krajinách takmer 600-tisíc videní, informovali o ňom desiatky médií v Československu a bolo dokonca preložené známym portálom Creapills do francúzštiny.
Spropagovať limitovanú edíciu energy drinku Semtex Granát, ktorý človeku pomôže sa lepšie koncentrovať a dodá mu silu pre zmysluplné veci.
Cieľová skupina:
Muži vo veku do 18 do 24 rokov
Idea:
Každému sa stáva, že ho pri práci, štúdiu či tréningu niečo rozptýli. V našom bláznivom online spote sa pokušiteľom stal zbor spevákov spievajúci Ódu na porno, ktorý diriguje sám veľký Robert Rosenberg.
Výsledky:
Netradičným spotom sa nám podarilo odlíšiť Semtex v kategórii a vzbudiť opäť záujem o značku. Video malo v oboch krajinách takmer 600-tisíc videní, informovali o ňom desiatky médií v Československu a bolo dokonca preložené známym portálom Creapills do francúzštiny.
C4 - Selfpromo
Respect APP
Mr. Coconut | Respect APP
Seriál: nie
Creative Director: Lenka Slovák Bónová
Copywriter: Lenka Slovák Bónová
Art Director: Frederick Winston Duchoň, Mario Poór
Stručná charakteristika: Copywritera sme hľadali už naozaj všade. Využili sme špeciálnu online platformu, aby sme vytvorili unikátne video, ktoré kreatívcov zaujme a pobaví. Účel bol splnený, copywritera sme vďaka Mr. Coconutovi našli!
C5 - Verejnoprospešná činnosť a neziskové organizácie
MADE BY VACULIK
Šatky | Dobrý Anjel
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Petra Števonková
Art Director: Michal Salva
Režisér: Jonáš Karásek
Kamera: Tomáš Juríček
Hudba: Jana Kirschner
Produkčná spoločnosť: Protos
Stručná charakteristika: Dobrý anjel je najväčšia charitatívna organizácia na Slovensku pomáhajúca deťom a ich rodinám s onkologickým ochorením.
Pri príležitosti 10. výročia Dobrého anjela bolo našou úlohou vytvoriť imidžový spot, v ktorom poďakujeme všetkým dobrým anjelom a povieme im, že ich pomoc má zmysel.
Kľúčovým motívom kampane sú šatky a ich odhadzovanie symbolizuje víťazstvo nad zákernou chorobou. Zároveň má množstvo farebných šatiek vo vzduchu oslavný charakter.
Pri príležitosti 10. výročia Dobrého anjela bolo našou úlohou vytvoriť imidžový spot, v ktorom poďakujeme všetkým dobrým anjelom a povieme im, že ich pomoc má zmysel.
Kľúčovým motívom kampane sú šatky a ich odhadzovanie symbolizuje víťazstvo nad zákernou chorobou. Zároveň má množstvo farebných šatiek vo vzduchu oslavný charakter.
D - Rádio
D1 - Komerčné produkty a služby
MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi and Saatchi
Nočné rádiobudíčky | Kooperativa
Seriál: áno
Creative Director: Adam Marčan
Copywriter: Andrej Hrivnák
Režisér: Stanislav Medar
Account: Zuzana Zazíková
Vyplnil: Adam Marčan
Stručná charakteristika: Poisťovňa Kooperativa v rámci zvyšovania bezpečnosti na cestách bojuje aj proti mikrospánkom. Sériu rádiospotov preto venovala špeciálne nočným vodičom, pričom efektívne využila najlacnejší reklamný priestor v rádiu, noc.
MADE BY VACULIK
Hlas podobný Hríbovi | W Press (Týždeň)
Seriál: nie
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Braňo Mladý, Marek Konečný, Peter Ižo
Stručná charakteristika: Známu nahrávku s hlasom podobným Ficovi sme využili na rádio spot, v ktorom nás hlas podobný Štefanovi Hríbovi vyzýva bojovať proti korupcii. Aj tým, že si predplatíte tlačený týždeň.
Wiktor Leo Burnett
Zlatý Bažant 73 - Vianoce | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder
Account: Anastasyia Kazmiruk
Hudba: Vlado Bajnoci
Stručná charakteristika: Namiesto klasického formátu RO spotu s packshotom sme nahrali vianočnú pesničku v štýle 70-tych rokov s Gizkou Oňovou.
Zoznam príspevkov
D3 - Verejnoprospešná činnosť pre neziskové organizácie
MADE BY VACULIK
Sebastián / Olívia | Dobrý Anjel
Seriál: áno
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Peter Ižo
Hudba: Jana Kirschner
Produkčná spoločnosť: Protos
Stručná charakteristika: Dobrý anjel je najväčšia charitatívna organizácia na Slovensku pomáhajúca deťom a ich rodinám s onkologickým ochorením. Pri príležitosti 10. výročia Dobrého anjela bolo našou úlohou vytvoriť rádio spot, v ktorom poďakujeme všetkým dobrým anjelom a povieme im, že ich pomoc má zmysel.
A poďakovali sme originálne - deti, ktoré sa aj vďaka dobrému anjelovi vyliečili z rakoviny, prekvapili telefonátom darcov a prispievateľov, ktorí sú zapojení do systému od samého začiatku, teda už 10 rokov.
Všetky reakcie sú 100 % autentické a najkrajšie z nich sme zostrihali do dvoch rádio spotov.
A poďakovali sme originálne - deti, ktoré sa aj vďaka dobrému anjelovi vyliečili z rakoviny, prekvapili telefonátom darcov a prispievateľov, ktorí sú zapojení do systému od samého začiatku, teda už 10 rokov.
Všetky reakcie sú 100 % autentické a najkrajšie z nich sme zostrihali do dvoch rádio spotov.
E - Interactive & online
E2 - Digital integrated campaigns 2 or more DIFFERENT and SEPARATE elements for the same concept (e.g. 1 banner, 1 email, 1 website)
TRIAD Advertising
17. November | O2
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Roman Hríbik, Matúš Priehoda
Programátor: Matej Minár, Roman Janajev
Art Director: Tomáš Bánik
Account: Maru Mitlíková
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Mladí dnes nevedia, prečo je 17. novembra voľný deň. Čo sa vlastne udialo? Treba im pripomenúť spôsobom, ktorému rozumejú, že sloboda sa ťažko získa, ale ľahko stratí. Preto keď sa zákazníci O2 rozhodli 17. novembra navštíviť cez mobilné dáta zahraničnú stránku, privítal ich ostnatý plot a informácia o tom, že práve svojvoľne prekračujú hranice republiky. Je to čosi, za čo by boli pred novembrom 89 prenasledovaní. Súčasťou kampane bol nielen mobilný web, ale aj komunikácia na Facebooku, článok na Sóde a SMS-ka, ktorú ste dostali, ak ste prekročili aj reálne hranice. Státisícom ľudí sme tak pripomenuli, že môžu slobodne prekračovať hranice vďaka novembru 89.
Zoznam príspevkov
Zaraguza v spolupráci s Alien studio
Fofola: Dáš si Meflón? | Kofola Československo
Seriál: áno
Creative Director: Igor Majkút, Michal Pastier
Copywriter: Jaroslav Vígh, Zuzana Smetanková, Michal Pastier, Igor Majkút
Art Director: Igor Majkút, Andrej Nemček, Kristína Mazáková, Jakub Gerhardt
Fotograf: Martin Črep
Režisér: Martin Vančo, Igor Majkút
Account: Miroslav Nádobrý, Marián Záhorec
Produkčná spoločnosť: Alien studio
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Zadanie:
Úlohou kampane bola podpora predaja 0,5l formátu novej Kofoly Melón a ďalších príchutí z portfólia a nadviazanie na úspešný, minuloročný koncept Fofola. Propozíciou produktu je pozitívne pobláznenie a zábava.
Idea:
Nezbedný psík získal nového kamaráta – Pána Meflóna, s ktorým prežíva letné dobrodružstvá. Opäť spôsobuje jednu neplechu za druhou a zas sa na všetko vyhovára. A kto na to najviac doplatí? Pán Meflón!
Výsledky:
Vďaka tomu, že sme z produktu - melónovej Kofoly - spravili hrdinu kampane v podobe pána Meflóna, podarilo sa nám ešte efektívnejšie odkomunikovať novú príchuť obľúbeného nápoja. Dôkazom je 20 % nárast predajov pollitrového formátu Kofoly oproti minulému roku. Čo je však najdôležitejšie: nové príbehy psíka Tunu divákov stále bavili a kampaň mala na československé pomery výborné komunikačné a predajné výsledky:
viac ako 11-miliónov videní
tretina všetkých videní bola organická
vyše 260 000 interakcií pod videami na Facebooku (reakcie, komentáre a zdieľania)
9 z 11 spotov sa dostalo do kvartálnych rebríčkov YouTube Ads Leaderboard
Prvý Fnapchat z pohľadu psa získal ocenenie Digital Pie v kategórii “Idea” a stal sa najlepšou social media kampaňou roka podľa hodnotenia magazínu Stratégie
Prvé využitie sociálnej siete Snapchat tak veľkou značkou v regióne. Našich 35 nových minipríbehov získalo ďalších 50 000 videní a pripomínalo cieľovke produkt priebežne počas celej kampane
20 % nárast predajov oproti minuloročnej kampane, ktorá sa stala najefektívnejšou v Európe
Bronzová Effie z Českej republiky (len druhé ocenenie v histórii pre slovenskú agentúru, opäť pre Fofolu) a shortlist na slovenskej Effie
Úlohou kampane bola podpora predaja 0,5l formátu novej Kofoly Melón a ďalších príchutí z portfólia a nadviazanie na úspešný, minuloročný koncept Fofola. Propozíciou produktu je pozitívne pobláznenie a zábava.
Idea:
Nezbedný psík získal nového kamaráta – Pána Meflóna, s ktorým prežíva letné dobrodružstvá. Opäť spôsobuje jednu neplechu za druhou a zas sa na všetko vyhovára. A kto na to najviac doplatí? Pán Meflón!
Výsledky:
Vďaka tomu, že sme z produktu - melónovej Kofoly - spravili hrdinu kampane v podobe pána Meflóna, podarilo sa nám ešte efektívnejšie odkomunikovať novú príchuť obľúbeného nápoja. Dôkazom je 20 % nárast predajov pollitrového formátu Kofoly oproti minulému roku. Čo je však najdôležitejšie: nové príbehy psíka Tunu divákov stále bavili a kampaň mala na československé pomery výborné komunikačné a predajné výsledky:
viac ako 11-miliónov videní
tretina všetkých videní bola organická
vyše 260 000 interakcií pod videami na Facebooku (reakcie, komentáre a zdieľania)
9 z 11 spotov sa dostalo do kvartálnych rebríčkov YouTube Ads Leaderboard
Prvý Fnapchat z pohľadu psa získal ocenenie Digital Pie v kategórii “Idea” a stal sa najlepšou social media kampaňou roka podľa hodnotenia magazínu Stratégie
Prvé využitie sociálnej siete Snapchat tak veľkou značkou v regióne. Našich 35 nových minipríbehov získalo ďalších 50 000 videní a pripomínalo cieľovke produkt priebežne počas celej kampane
20 % nárast predajov oproti minuloročnej kampane, ktorá sa stala najefektívnejšou v Európe
Bronzová Effie z Českej republiky (len druhé ocenenie v histórii pre slovenskú agentúru, opäť pre Fofolu) a shortlist na slovenskej Effie
Anglický preklad nosnej myšlienky: Wanna Melon?
Zoznam príspevkov
- https://youtu.be/JMFMWtEfBjs
- das_si_meflon-case-study-hq.mp4
- billboard_ukazka_2-1493574113.jpg
- zostrih_spotov.mp4
- billboard_ukazka_1-1493574112.jpg
- fofola_meflon_pdf.pdf
- billboard_ukazka_1.jpg
- billboard_ukazka_2.jpg
- billboard_ukazka_3.jpg
- snapchat_ukazka_1.mov
- snapchat_ukazka_2.mov
- snapchat_ukazka_3.mov
- snapchat_ukazka_4.mp4
- billboard_ukazka_3-1493574113.jpg
- das_si_meflon-case-study-hq-1493574176.mp4
Zaraguza
Robot Edo | Závod Volkswagen Slovakia
Seriál: áno
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Maroš Hamorský, Monika Farkašová, Martin Rajec
Art Director: Michal Mazán, Jakub Gerhardt, Jozef Ľudrovan
Režisér: Róbert Ludrovský
Account: Marek Kabát
Kamera: Róbert Ludrovský
Strih: Róbert Ludrovský
Vyplnil: Maroš Hamorský
Stručná charakteristika: Z “employee branding” kampane závodu Volkswagen Slovakia sa stala atrakcia, ktorá zasiahla stovky tisíc ľudí a potencionálnych zamestnancov vďaka unikátnemu hrdinovi. Preprogramovali sme priemieslného robota, nazvali ho EDO a ukázali sme na ňom technologickú vyspelosť závodu aj jeho príjemnú atmosféru. Na Vianoce ozdobil stromček v závode, na Valentína pripravil romantickú večeru pre zamestnanecký pár a na Veľkú noc vymaľoval kraslice pre zamestnacov a fanúšikov. Okrem videí sme využili Eda aj na internú komunikáciu firemný eventov a stal sa tak z neho hrdina, ktorého si všetci v závode a na Facebooku zamilovali.
Anglický preklad nosnej myšlienky: For employee branding campaign of Volkswagen Slovakia factory, we have reprogrammed industrial robot and made him a star not just for employees but internet community too. Even factory can communicate technologies and friendly atmosphere in a creative way
Zoznam príspevkov
- https://www.facebook.com/VolkswagenSlovakia/videos/vl.760873720740778/1277341689020610/?type=1
https://www.facebook.com/VolkswagenSlovakia/videos/vl.760873720740778/1345642892190489/?type=1
https://www.facebook.com/VolkswagenSlovakia/videos/vl.760873720740778/1430842697003841/?type=1 - edo-kampan-full.mp4
- edo-kampan-1493884632.pdf
- zaraguza_edo_casestudy_volkswagen_board.png
- edo_digitalna_kampan_1minuta.mp4
- zaraguza_edo_casestudy_volkswagen_board-1493985673.png
- edo-kampan.pdf
Wiktor Leo Burnett
Vianočná reklama podľa FunFónistov | Orange Slovensko - FunFón
Seriál: nie
Creative Director: Martin Ondrušek
Copywriter: Katka Králiková, Marián Čekovský
Art Director: Matúš Kubica, IN-OUT Studio
Account: Michal Kopriva, Matej Kucek
Stručná charakteristika: FunFónistom sme dali šancu urobiť si vianočnú reklamu podľa seba. Za pomoci &mapingu& sme pred kamerou nabodovali samotného Mariána Čekovského, ktorý v live Facebook videách odpovedal na otázky fanúšikov a budoval s nimi príbeh Vianočného spotu. Funfónisti rozhodovali o scenári TV spotu, lokáciách, rekvizitách a ďalších účinkujúcich, ale hlavne spomedzi nich Pišta vybral troch účinkujúcich do vianočného TV spotu.
E4 - Socia Media Facebook, Twitter, Blogs
Wiktor Leo Burnett
Vianočná reklama podľa FunFónistov | Orange Slovensko - FunFón
Seriál: nie
Creative Director: Martin Ondrušek
Copywriter: Katka Králiková, Marián Čekovský
Art Director: Matúš Kubica, IN-OUT Studio
Account: Michal Kopriva, Matej Kucek
Stručná charakteristika: FunFónistom sme dali šancu urobiť si vianočnú reklamu podľa seba. Za pomoci &mapingu& sme pred kamerou nabodovali samotného Mariána Čekovského, ktorý v live Facebook videách odpovedal na otázky fanúšikov a budoval s nimi príbeh Vianočného spotu. Funfónisti rozhodovali o scenári TV spotu, lokáciách, rekvizitách a ďalších účinkujúcich, ale hlavne spomedzi nich Pišta vybral troch účinkujúcich do vianočného TV spotu.
MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi & Saatchi
Phoneboarding | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Martin Krafčík, Roman Krmášek, Teodor First
Programátor: Pavol Eichler
Art Director: Jakub Kuvik, Alexandra Šebíková, Petra Kořenková, Eduard Drexler, Martin Szabó, Veronika Holaňová
Account: Ladislav Fazekaš
Stručná charakteristika: Na klasickú súťaž o telefóny sme sa pozreli trošku inak a vymysleli Phoneboarding. Moderný šport inšpirovaný snowboardovou kultúrou, ktorého súčasťou mohol byť prostredníctovm Facebook Live úplne každý.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Phoneboarding is a modern interactive sport inspired by snowboard culture. Instead of snowboards, however, we were riding on smartphones.
Zoznam príspevkov
TRIAD Advertising
OverBot | Websupport
Seriál: nie
Creative Director: Vlado Kurek, Martin Woska
Copywriter: Alan Holub, Matúš Priehoda
Programátor: Roman Janajev
Art Director: Tomáš Bánik
Account: Tamara Tot
Media planner: Alan Alexander Holub
Vyplnil: Vlado Kurek
Stručná charakteristika: Predaj domén je tvrdý biznis postavený na zľavach. Našou úlohou bolo nielen ponúknuť domény, ale zároveň podporiť image Websupportu ako inovátora. Preto sme vytvorili prvého komerčného bota na slovensku, ktorý nielen že vedel predávať domény, overovať ich dostupnosť a ponúkať personalizované verzie, ALE dokázal zjednávať cenu.
E6 - Mobile & Apps
TRIAD Advertising
17. November | O2
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Roman Hríbik, Matúš Priehoda
Programátor: Matej Minár, Roman Janajev
Art Director: Tomáš Bánik
Account: Maru Mitlíková
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Mladí dnes nevedia, prečo je 17. novembra voľný deň. Čo sa vlastne udialo? Treba im pripomenúť spôsobom, ktorému rozumejú, že sloboda sa ťažko získa, ale ľahko stratí. Preto keď sa zákazníci O2 rozhodli 17. novembra navštíviť cez mobilné dáta zahraničnú stránku, privítal ich ostnatý plot a informácia o tom, že práve svojvoľne prekračujú hranice republiky. Je to čosi, za čo by boli pred novembrom 89 prenasledovaní. Súčasťou kampane bol nielen mobilný web, ale aj komunikácia na Facebooku, článok na Sóde a SMS-ka, ktorú ste dostali, ak ste prekročili aj reálne hranice. Státisícom ľudí sme tak pripomenuli, že môžu slobodne prekračovať hranice vďaka novembru 89.
E7 - Selfpromo
Zaraguza
James Bot - Prvý kreatívny HR agent | Zaraguza
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Michal Pastier, Zuzana Smetanková
Programátor: Exponea
Art Director: Michal Mazan
Vyplnil: Zuzana Smetanková
Stručná charakteristika: Ako preveriť talent uchádzačov o prácu v kreatívnej agentúre kreatívnym spôsobom? Čo ak by nik z nich nedostal rovnaké zadanie a každé by bolo unikátne a nezvyčajné? Preto vznikol James Bot, virtuálny HR agent, ktorý cez Facebook Messenger sám automaticky odpovedal záujemcom o prácu v Zaraguze a vymýšľal im zadania. Z HR kampane tak vznikla atrakcia, ktorá zasiahla viac ako 25 000 ľudí.
Anglický preklad nosnej myšlienky: James Bot is the first creative HR agent, a Facebook Messenger Bot, which generates creative assingments for Zaraguza job applicants.
E8 - Interactive & online pre neziskové organizácie
Istropolitana Ogilvy
Online mentoring | ETP Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Michal Belej, Lukáš Lukonič, Veronika Romsauerová
Art Director: Viktória Babjaková, Dorota Budziňáková
Account: Milada Balčáková
Vyplnil: Dominika Drusanová
Stručná charakteristika: Organizácia ETP Slovensko funguje v osadách na východe Slovenska, ale majú obmedzené možnosti. V rámci pro bono aktivít konzultovali možnosti s reklamnou agentúrou a namiesto kampane dostali nápady na projekt, ktorý by aktivizoval ľudí na západe pre rómsku otázku. Od ľudí sme nechceli peniaze, ale aby sa z nich stali online mentori a venovali rómskym deťom svoj voľný čas a záujem. Iniciatíva zarezonovala aj v mienkotvorných denníkoch a celkovo získala cez 100 mentorov, ktorí sú ochotní dať rómskym deťom lepšiu perspektívu do života.
Zoznam príspevkov
F - Techniques
F5 - Corporate a Brand identity
Creative Department
GOOD IDEA SLOVAKIA | Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR
Seriál: nie
Creative Director: Simona Bubánová, Andrej Krátky, Juraj Kusý
Copywriter: Kristína Pavlendová
Art Director: Juraj Kusý
Account: Lucia Ľuptáková
Strih: Cukru
Vyplnil: Juraj Kusý
Stručná charakteristika: Nový branding Slovenska nie je len štandardným logom či sloganom,
ktorý by prvoplánovo staval na konvenčnom obraze pastierskeho národa s geletkou bryndze.
Nový branding Slovenska je nadčasovým konceptom s presahom. Je predovšetkým veľkou ašpiráciou
posunúť sa dopredu a zviditeľniť sa vďaka slovenským autentickým a ambicióznym nápadom, ktoré pohli svetom
a teraz môžu inšpirovať aj samotných Slovákov. Prináša pozitívne vzory, veľkolepé idey a pripomína nám atribúty,
na ktoré môžeme byť právom hrdí. A to je určite Good Idea, ktorú ocení aj každý správny porotca :-)
ktorý by prvoplánovo staval na konvenčnom obraze pastierskeho národa s geletkou bryndze.
Nový branding Slovenska je nadčasovým konceptom s presahom. Je predovšetkým veľkou ašpiráciou
posunúť sa dopredu a zviditeľniť sa vďaka slovenským autentickým a ambicióznym nápadom, ktoré pohli svetom
a teraz môžu inšpirovať aj samotných Slovákov. Prináša pozitívne vzory, veľkolepé idey a pripomína nám atribúty,
na ktoré môžeme byť právom hrdí. A to je určite Good Idea, ktorú ocení aj každý správny porotca :-)
Respect APP
Malokarpatská viecha | Malokarpatská viecha
Seriál: nie
Creative Director: Ondrej Štefánik, Mario Poór
Art Director: Michal Dvorský, Mykola Kovalenko
Account: Jakub Hanic
Stručná charakteristika: Malokarpatskej vieche sme vytvorili minimalistické logo, ktoré má osloviť mestských ľudí a od ktorého sa odvíja aj celková identita značky a podniku.
Súčasťou návrhu je aj jednoduchá papierová páska, ktorá má mnohostranné využitie za minimálne náklady.
Páska slúži na označovanie fliaš sudového vína, rezervácie stolov, označovanie darčekových tašiek a podobne.
Súčasťou návrhu je aj jednoduchá papierová páska, ktorá má mnohostranné využitie za minimálne náklady.
Páska slúži na označovanie fliaš sudového vína, rezervácie stolov, označovanie darčekových tašiek a podobne.
Zoznam príspevkov
- prez_malokarpatskaviecha.pdf
- malokarpatskaviecha01.png
- malokarpatskaviecha02.png
- paska_malokarpatskaviecha.png
- branding_malokarpatskaviecha.png
- malokarpatskaviecha01-1493577950.png
- malokarpatskaviecha02-1493577960.png
- paska_malokarpatskaviecha-1493577984.png
- branding_malokarpatskaviecha-1493577987.png
- prez_malokarpatskaviecha-1493578012.pdf
F6 - Best copywriting
Respect APP
Nájdeme jednotky medzi nulami | Unlimit Recruitment
Seriál: nie
Creative Director: Róbert Slovák
Copywriter: Leni Ďurkovičová
Stručná charakteristika: Unlimit Recruitment sa špecializuje na obsadzovanie IT pozícií. Vytvorili sme pre túto spoločnosť claim, ktorý hovorí o tom, že Unlimit Recruitment vie nájsť najlepších uchádzačov a to priamo v IT jazyku, čím sa prezentujú ako tí, ktorí tomuto svetu rozumejú.
F7 - Best artdirection
TRIAD Advertising
Príroda je na dosah | Rajo Slovensko
Seriál: nie
Creative Director: Peter Baslík, Martin Woska
Copywriter: Roman Hríbik
Programátor: Adam Žoldák, Roman Janajev
Art Director: Tomáš Pospíchal, Peter Baslík
Fotograf: Táňa Hojčová
Ilustrátor:Guido Danielle
Režisér: Jonáš Karásek
Account: Juraj Chovanec, Lívia Sisková
Kamera: Tomáš Juríček
Hudba: Matúš Široký, Vladimír Bajnóci
Produkčná spoločnosť: Protos
Vyplnil: Peter Baslík
Stručná charakteristika: 100% prírodné zloženie produktového radu Probia nature sme odkomunikovali netypicky pre celý jogurtový segment – výraznou vizuálnou kampaňou. Hlavnými hrdinami sú zvieratá, majstrovsky namaľované na ľudských rukách.
Jednoducho sme tak ukázali, že príroda je na dosah.
Jednoducho sme tak ukázali, že príroda je na dosah.
Zoznam príspevkov
- probia_artdirection_final-1493558140.mp4
- f-priroda-probia-prezentacny-a4.pdf
- probia_artdirection_final.mp4
- rajo_probia_30s_1920x1080.mp4
- raj-53-probia-jar-17-kv-labut-vyska-v01.jpg
- raj-53-probia-jar-17-kv-motyl-vyska-v01.jpg
- raj-53-probia-jar-17-kv-bazant-vyska-v01.jpg
- raj-53-probia-jar-17-kv-vlk-vyska-v01.jpg
- raj-53-probia-jar-17-kv-jelen-vyska-v01.jpg
F9 - Techniques pre neziskové organizácie
MARK BBDO BRATISLAVA
Kampaň o ničom | Lesoochranárske zoskupenie VLK
Seriál: nie
Creative Director: Vlado Slivka
Copywriter: Michal Roháček
Art Director: Marek Sivy
Kamera: Karol Kaliský (Arollafilm), Vladimír Ruppeldt (Irisfilm)
Strih: Peter Kramárik
Hudba: Maok
Vedúci produkcie: Henrieta Cvangová
Media planner: PS:Digital
Vyplnil: Jana Patkošová
Stručná charakteristika: Copywriting v kampani je celý o ničom.
NIČ je slovo, ktoré si priam pýta, aby sa s ním hravo pracovalo.
Ale zároveň je, podľa slov klienta, niečím oveľa viac.
Ako sa vyjadril samotný VLK: ,,NIČ predstavuje zhmotnenie našej vízie, filozofie ochrany prírody a práce za posledných viac než 20 rokov.&
NIČ je bežnou súčasťou komunikácie Vlkov na Facebooku, je v postoch, odpovediach na komentáre ľudí a v samotných komentároch ľudí. NIČ sa nachádza v popise funkcie členky VLKa na jej fb profile: ,,NIČ ambassador.& NIČ dalo meno aj dôležitej Petícii za NIČ, s ktorou VLK prešiel celé Slovensko. NIČ sa v tomto prípade ukázalo byť slovom, ktoré má v sebe všetko.
NIČ je slovo, ktoré si priam pýta, aby sa s ním hravo pracovalo.
Ale zároveň je, podľa slov klienta, niečím oveľa viac.
Ako sa vyjadril samotný VLK: ,,NIČ predstavuje zhmotnenie našej vízie, filozofie ochrany prírody a práce za posledných viac než 20 rokov.&
NIČ je bežnou súčasťou komunikácie Vlkov na Facebooku, je v postoch, odpovediach na komentáre ľudí a v samotných komentároch ľudí. NIČ sa nachádza v popise funkcie členky VLKa na jej fb profile: ,,NIČ ambassador.& NIČ dalo meno aj dôležitej Petícii za NIČ, s ktorou VLK prešiel celé Slovensko. NIČ sa v tomto prípade ukázalo byť slovom, ktoré má v sebe všetko.
MUW Saatchi & Saatchi
Nikdy viac | Nadácia otvorenej spoločnosti
Seriál: nie
Creative Director: Jakub Kuvik
Copywriter: Martin Krafčík
Art Director: Jakub Kuvik
Produkčná spoločnosť: Matus Bence — Image Works® | Gode VFX
Stručná charakteristika: Idea printu vznikla ako odozva na rastúci počet mladých ľudí, ktorí sa prikláňajú k extrémistickým hnutiam. Print bol zverejnený 9. septembra v Deň obetí holokaustu a rasového násilia.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Do not let the history be repeated.
Zoznam príspevkov
G - MEDIA
G1 - Klasické médiá - TV, rádio, kino, print, poster, outdoor, budovy, objekty a zariadenia (výnimočné kreatívne využitie klasických nosičov, mediálna kreativita, mediálne plánovanie)
TRIAD Advertising
SMS 17. Novembra | O2
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Roman Hríbik, Matúš Priehoda
Art Director: Tomáš Bánik
Account: Maru Mitlíková
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: SMS je tradičné marketingové médium. V kampani k 17. Novembru pre O2, ktoré dlhodobo bojuje za slobodu, sme využili SMS o zmene operátora, ktoré dostávate keď prekročíte hranice. Pridali sme jednu s nasim posolstvom a presne sme tak zasiahli ľudí, čo práve prekročili hranice a pripomenuli im, že to nebolo vždy tak jednoduché.
MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi and Saatchi
Nočné rádiobudíčky | Kooperativa
Seriál: áno
Creative Director: Adam Marčan
Copywriter: Andrej Hrivnák
Režisér: Stanislav Medar
Account: Zuzana Zazíková
Vyplnil: Adam Marčan
Stručná charakteristika: Poisťovňa Kooperativa v rámci zvyšovania bezpečnosti na cestách bojuje aj proti mikrospánkom. Sériu rádiospotov preto venovala špeciálne nočným vodičom, pričom efektívne využila najlacnejší reklamný priestor v rádiu, noc.
G2 - New media (kreatívne použitie netradičných alebo nových nosičov)
TRIAD Advertising
Presmerovacia stránka 17. Nov | O2
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Roman Hríbik, Matúš Priehoda
Programátor: Matej Minár, Roman Janajev
Art Director: Tomáš Bánik
Account: Maru Mitlíková
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Využili sme vlastné médium unikátnym spôsobom a boli tak schopní zasiahnuť státisíce ľudí bez media budgetu.
Aby sme ľuďom pripomenuli krehkosť slobody a sviatok 17. Novembra, presmerovali sme na špeciálny typ webstránky všetkých, ktorí sa pokúsili navštíviť zahraničnú webstránku. Na tomto mieste sme ale vytvorili symbolickú železnú oponu, ktorá sa dnes už samozrejme dala prekročiť.
&
Aby sme ľuďom pripomenuli krehkosť slobody a sviatok 17. Novembra, presmerovali sme na špeciálny typ webstránky všetkých, ktorí sa pokúsili navštíviť zahraničnú webstránku. Na tomto mieste sme ale vytvorili symbolickú železnú oponu, ktorá sa dnes už samozrejme dala prekročiť.
&
Zaraguza
Rozprávková deka | Baliarne obchodu, Poprad
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Jaroslav Vígh
Art Director: Andrej Nemček, Michal Mazan, Milan Malý
Fotograf: Šymon Kliman
Account: Alexandra Vanenkovová
Vyplnil: Jaroslav Vígh
Stručná charakteristika: Čo robiť, keď nemáte budget na TV spot? Spravte TV program.
Pre Popradský čaj a jeho fanúšikov sme vytvorili TV program, za ktorým sa nemusia naťahovať a môžu si užívať svoju šálku čaju pri vianočnom relaxovaní. Rozprávková deka je unikátna deka, na ktorú sme vyšili vianočný TV program s tými najlepšími roprávkami.
Výsledky:
Kampaň mesiaca podľa portálu Medialne.sk a víťaz troch kategórii hodnotenia magazínu Stratégie (Social, New Media, Sales Promo)
Facebookové video o našom vynáleze spôsobilo malú mániu, keď oň prejavilo záujem takmer 3000 ľudí v komentároch a vďaka 1000 zdieľaniam ho videlo ďalších 80 000 ľudí.
V predvianočnom období, ktoré je vrcholom na social media, sa nám podarilo vyčnievať oproti kunkurencii s násobne vyššími budgetmi a pripraviť atrakciu, ktorá mala 50x vyššiu interakciu s fanúšikmi, ako príspevky v minulosti.
Namiesto spotu, ktorý by trval pár sekúnd sme sa stali súčasťou obývačiek našich najvernejších fanúšikov, a to počas celých Vianoc.
Pre Popradský čaj a jeho fanúšikov sme vytvorili TV program, za ktorým sa nemusia naťahovať a môžu si užívať svoju šálku čaju pri vianočnom relaxovaní. Rozprávková deka je unikátna deka, na ktorú sme vyšili vianočný TV program s tými najlepšími roprávkami.
Výsledky:
Kampaň mesiaca podľa portálu Medialne.sk a víťaz troch kategórii hodnotenia magazínu Stratégie (Social, New Media, Sales Promo)
Facebookové video o našom vynáleze spôsobilo malú mániu, keď oň prejavilo záujem takmer 3000 ľudí v komentároch a vďaka 1000 zdieľaniam ho videlo ďalších 80 000 ľudí.
V predvianočnom období, ktoré je vrcholom na social media, sa nám podarilo vyčnievať oproti kunkurencii s násobne vyššími budgetmi a pripraviť atrakciu, ktorá mala 50x vyššiu interakciu s fanúšikmi, ako príspevky v minulosti.
Namiesto spotu, ktorý by trval pár sekúnd sme sa stali súčasťou obývačiek našich najvernejších fanúšikov, a to počas celých Vianoc.
Anglický preklad nosnej myšlienky: People in Slovakia love watching fairy tales during Christmas. That’s why Popradský čaj - the local tea producer created a special gift. Introducing The Fairy Tale Blanket - unique blanket with embroidered holiday TV schedule with the best fairy tales.
G4 - Branded content
Wiktor Leo Burnett
Zlatý Bažant - Projekt 73 | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder, Martin Motáček
Art Director: Štefan Andrejco
Ilustrátor:Pavel Choma, Karol Rosmány, Jan Meisner
Režisér: Jana Durajova
Account: Anastasiya Kazmiruk
Stručná charakteristika: Zadaním bolo odkomunikovať výnimočné kvality ZB 73 - craftovosť, predĺžený proces varenia a použitie najlepších lokálnych surovín. Na posterovú kampaň sme oslovili tri legendy grafického dizajnu na Slovensku. Pri svojej tvorbe mohli použiť iba ručné techniky, ktoré používali aj v 70-tych rokoch. O procese tvorby vznikol dokumentárny film, ktorý mal verejnú premiéru spojenú s autogramiádou autorov.
G5 - Selfpromo
Zaraguza
James Bot - Prvý kreatívny HR agent | Zaraguza
Seriál: nie
Creative Director: Michal Pastier
Copywriter: Michal Pastier, Zuzana Smetanková
Art Director: Michal Mazan
Vyplnil: Zuzana Smetanková
Stručná charakteristika: Ako preveriť talent uchádzačov o prácu v kreatívnej agentúre kreatívnym spôsobom? Čo ak by nik z nich nedostal rovnaké zadanie a každé by bolo unikátne a nezvyčajné? Preto vznikol James Bot, virtuálny HR agent, ktorý cez Facebook Messenger sám automaticky odpovedal záujemcom o prácu v Zaraguze a vymýšľal im zadania. Z HR kampane tak vznikla atrakcia, ktorá zasiahla viac ako 25 000 ľudí.
Anglický preklad nosnej myšlienky: James Bot is the first creative HR agent, a Facebook Messenger Bot, which generates creative assingments for Zaraguza job applicants.
H – KREATIVITA V PR
H1 - Corporate Communications (Projekty na podporu firemnej povesti a imidžu. vzťahy s médiami, krízová komunikácia, komunikačná podpora strategických zmien, change management).
Wiktor Leo Burnett
Zlatý Bažant - Projekt 73 | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Martin Keder, Martin Motáček
Art Director: Štefan Andrejco, Jozef Kyselica
Ilustrátor:Pavel Choma, Karol Rosmány, Jan Meisner
Režisér: Jana Durajova
Account: Anastasiya Kazmiruk
Stručná charakteristika: Zadaním bolo odkomunikovať výnimočné kvality ZB 73 - craftovosť, predĺžený proces varenia a použitie najlepších lokálnych surovín. Na posterovú kampaň sme oslovili tri legendy grafického dizajnu na Slovensku. Pri svojej tvorbe mohli použiť iba ručné techniky, ktoré používali aj v 70-tych rokoch. O procese tvorby vznikol dokumentárny film, ktorý mal verejnú premiéru spojenú s autogramiádou autorov.
H4 - Selfpromo PR
CORE 4
CORE4 - Narodeninové emócie | Core4 spol. s. r.o.
Seriál: nie
Creative Director: Andrej Csino
Copywriter: Andrej Csino, Ivana Pacoňová
Art Director: Adrián Juriga, Anna Shaal
Vyplnil: Katarína Beličková
Stručná charakteristika: Core4 oslavoval 16. narodeniny a preto sme sa rozhodli, že sa o narodeninové emócie podelíme s tými, ktorí sú v tvrdej reklamnej brandži už dlho s nami – ostatnými reklamnými agentúrami. Tie totiž najlepšie vedia, aké ťažké je prežiť toľko rokov v reklame. Vytvorili sme interaktívny FB post, v ktorom sme ich vyzvali, aby narodeninové emócie zdieľali s nami. Keď sharovali náš narodeninový livestream, osobne sme im doručili tortu v tvare emotikona. Oslávili sme tak spoločne 16 rokov v brandži, posilnili priateľské vzťahy a pripomenuli, že všetci sme na jednej lodi. Zároveň sme dokázali, že aj konkurenti si dokážu spoločne popriať, čo je v našej brandži ojedinelá vec.
H5 - PR pre neziskové organizácie a projekty
Istropolitana Ogilvy
Najlepšie jedlo | Magna
Seriál: nie
Creative Director: Peter Darovec, Rado Olos
Copywriter: Michal Belej, Peter Darovec
Art Director: Dorota Budziňáková
Account: Michaela Bičkošová
Vyplnil: Dominika Drusanová
Stručná charakteristika: Blogeri sa stávajú hybnou silou v PR a to sme využili na získanie publicity pre organizáciu Magna. Vybraní foodblogeri dostali zásielku z Kambodže, odkiaľ organizácia Magna distribuuje terapeutickú stravu. V balíčku našli zvláštne vyzerajúcu kocku, ku ktorej si našli sprievodný text, že sa jedná o najlepšie jedlo na svete, lebo zachraňuje ľudské životy. Foodblogeri sa ochotne a bezplatne zapojili do aktivity a takto vznikli články s ich autentickými fotkami a komentármi k terapeutickej strave.
Okrem toho na portáli pre mladých Fičí.sk vyšlo video s bezprostrednými reakciami redaktorov, ktorí nevedeli, že ochutnávajú terapeutickú stravu.
Okrem toho na portáli pre mladých Fičí.sk vyšlo video s bezprostrednými reakciami redaktorov, ktorí nevedeli, že ochutnávajú terapeutickú stravu.
Zoznam príspevkov
Seesame
Simulátor autizmu | SPOSA Bratislava
Seriál: nie
Creative Director: Peter Jančárik
Copywriter: Matej Rumanovský
Art Director: Marek Valašík
Account: Alexandra Strapáková
Stručná charakteristika: Všetci o autizme počuli, no málokto tuší, čo naozaj znamená.
Aby sme bežným ľuďom ukázali, ako vidí svet človek s autizmom, vytvorili sme prvý simulátor autizmu vo virtuálnej realite. Na minútu sme ich preniesli do kože autistu, ktorého vyrušujú aj najmenšie detaily. Rôzne zvuky mu znejú v jednom rytme, štve ho neporiadok na stole a kontakt s okolím ho doháňa k zúfalstvu.
Simulátor si okamžite získal pozornosť všetkých médií a pomohol nám odkomunikovať projekt Autisti v práci. Ten pomáha tridsiatke klientov nájsť si zamestnanie. Simulátor ovládol všetky médiá a v crowdfundingovej kampani pomohol vyzbierať takmer 7000 eur.
Aby sme bežným ľuďom ukázali, ako vidí svet človek s autizmom, vytvorili sme prvý simulátor autizmu vo virtuálnej realite. Na minútu sme ich preniesli do kože autistu, ktorého vyrušujú aj najmenšie detaily. Rôzne zvuky mu znejú v jednom rytme, štve ho neporiadok na stole a kontakt s okolím ho doháňa k zúfalstvu.
Simulátor si okamžite získal pozornosť všetkých médií a pomohol nám odkomunikovať projekt Autisti v práci. Ten pomáha tridsiatke klientov nájsť si zamestnanie. Simulátor ovládol všetky médiá a v crowdfundingovej kampani pomohol vyzbierať takmer 7000 eur.
Mayer/McCann Erickson,
Ale hejt neskryje | Nadácia otvorenej spoločnosti
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Šulík
Copywriter: Roman Jurčák, Veronika Podmaková
Art Director: Martin Benca
Režisér: Jaro Ridzoň
Account: Lucia Salzerová
Kamera: Tomáš Juríček
Strih: Jaro Ridzoň
Vedúci produkcie: Tomáš Klenovský
Produkčná spoločnosť: Stalker production
Vyplnil: Lucia Salzerová
Stručná charakteristika: Kampaň Ale hejt neskryje demaskovala extrémistické, rasistické a xenofóbne názory na Slovensku ukryté za slovom ALE. Kampaň vyvolala veľkú debatu v spoločnosti a spustila aktivity, ktoré reálne vedú k eliminovaniu propagácie extrémizmu, rasizmu a xenofóbie.
I – EVENTS
I2 - B2C (...to customers) event, externé podujatia (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre priame oslovenie cieľovej skupiny koncových zákazníkov – užívateľov produktov a služieb zadávateľom. Primá
Zaraguza
Semtex Twerk Shaker Tour | Kofola Československo
Seriál: nie
Creative Director: Igor Majkút, Michal Pastier
Account: Miroslav Nádobrý, Marián Záhorec
Stručná charakteristika: Twerk Shaker Tour v číslach:
- 3 veľké festivaly
- 40 klubov
- len na festivaloch náš Twerk Stage mohlo vidieť viac ako 150 000 návštevníkov
- viac ako 100 drinkov sme namiešali twerkom len na Uprising Reggae festivale v Bratislave
- viac ako 1100 drinkov sme namiešali twerkovaním počas celej tour v ČR a SR
Semtex sa posunul v pozicioningu a chce byť viac sexy. Keďže sa chce spojiť aj s miešanými nápojmi, vzniklo sexy mixovanie, Twerk Shaker Tour. Unikátny event, na ktorom zákazníkom pripravovali nápoje twerk tanečnice svojím tancom. Na Slovensku event zavítal na festival Uprising, kde Semtex tanečnice 2 dni netradične servírovali drinky návštevníkom, a ďalej bavili ľudí na festivaloch, v kluboch a baroch. Online video pozvánka sa pre svoju popularitu dostala aj do svetových médií ako DesignTaxi, TrendHunter, Culture Pub, titulku 9GAG TV ale aj známy barový portál Bartending.lv, kde naše video zaujalo vyše 70 000 čitateľov. Semtex dokázal, že aj lokálny event môže byť svetový.
- 3 veľké festivaly
- 40 klubov
- len na festivaloch náš Twerk Stage mohlo vidieť viac ako 150 000 návštevníkov
- viac ako 100 drinkov sme namiešali twerkom len na Uprising Reggae festivale v Bratislave
- viac ako 1100 drinkov sme namiešali twerkovaním počas celej tour v ČR a SR
Semtex sa posunul v pozicioningu a chce byť viac sexy. Keďže sa chce spojiť aj s miešanými nápojmi, vzniklo sexy mixovanie, Twerk Shaker Tour. Unikátny event, na ktorom zákazníkom pripravovali nápoje twerk tanečnice svojím tancom. Na Slovensku event zavítal na festival Uprising, kde Semtex tanečnice 2 dni netradične servírovali drinky návštevníkom, a ďalej bavili ľudí na festivaloch, v kluboch a baroch. Online video pozvánka sa pre svoju popularitu dostala aj do svetových médií ako DesignTaxi, TrendHunter, Culture Pub, titulku 9GAG TV ale aj známy barový portál Bartending.lv, kde naše video zaujalo vyše 70 000 čitateľov. Semtex dokázal, že aj lokálny event môže byť svetový.
Wiktor Leo Burnett
Zlatá pivná štafeta | Heineken Slovenko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Creative Director: Štefan Andrejco
Copywriter: Lenka Palečková, Martin Keder
Art Director: Jozef Kyselica
Account: Anastasiya Kazmiruk, Lukáš Hošták
Stručná charakteristika: Pripravili sme event v 30 puboch po Slovensku s čapovaním IPY a programom, ktorý sme streamovali do všetkých prevádzok. Sudy s IPOU sme postupne narážali podľa online hlasovania v jednotlivých puboch.
Prečo si práca zaslúži ocenenie: IPA jeden večer stačil na to, aby sme naraz celému Slovensku predstavili špeciál Zlatého Bažanta. IPA jeden pub, aby sme vyzbierali stovky fotiek a IPA jeden status, aby sme získali tisíce komentárov.
Prečo si práca zaslúži ocenenie: IPA jeden večer stačil na to, aby sme naraz celému Slovensku predstavili špeciál Zlatého Bažanta. IPA jeden pub, aby sme vyzbierali stovky fotiek a IPA jeden status, aby sme získali tisíce komentárov.
MUW Saatchi & Saatchi v spolupráci s MUW Saatchi & Saatchi
Phoneboarding | Slovak Telekom
Seriál: nie
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Martin Krafčík, Roman Krmášek, Teodor First
Programátor: Pavol Eichler
Art Director: Jakub Kuvik, Alexandra Šebíková, Petra Kořenková, Eduard Drexler, Martin Szabó, Veronika Holaňová
Account: Ladislav Fazekaš
Stručná charakteristika: Moderná doba prináša vďaka technológiám moderné eventy. Toho nášho sa ľudia v presne stanovený čas zúčastnili cez Facebook Live. Výsledok historicky prvých pretekov vo Phoneboardingu závisel od počtu a interakcie ľudí, ktorí prišli podporiť svoj tím.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Phoneboarding is a modern interactive sport inspired by snowboard culture. Instead of snowboards, however, we were riding on smartphones.
Zoznam príspevkov
I3 - B2I (...to internal) event, interné podujatia (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre cieľové skupiny smerom „dovnútra“ organizácie / zadávateľa – zamestnanci, manažment, akcionári a pod. Primár
Oliver Agency v spolupráci s maXmaRR plus,
10 príbehov, ktoré menia Slovensko | O2 Slovakia
Seriál: nie
Creative Director: Juraj Bartoš
Copywriter: Tomáš Slobodník, Adam Jánoš,
Art Director: Lukáš Karásek
Fotograf: Peter Frolo
Režisér: Coaching - Rastislav Geschwantner
Account: Tina Bineva, Juraj Tóth, Katarína Kintlerová
Produkčná spoločnosť: event director - Martin Cehlárik
Vyplnil: Tina Bineva
Stručná charakteristika: O2 už 10. rokov mení telekomunikačný trh na Slovensku. A čo teraz?
Mohli sme zorganizovať opulentnú oslavu s bilancovaním, ohňostrojmi, slávnou kapelou či tortou,
ale my sme radšej (pre zamestnancov aj zákazníkov) pripravili inšpiratívny večer s desiatimi osobnosťami, k
toré pomáhajú meniť celé Slovensko.
Mohli sme zorganizovať opulentnú oslavu s bilancovaním, ohňostrojmi, slávnou kapelou či tortou,
ale my sme radšej (pre zamestnancov aj zákazníkov) pripravili inšpiratívny večer s desiatimi osobnosťami, k
toré pomáhajú meniť celé Slovensko.
Anglický preklad nosnej myšlienky: For 10 years, O2 has been challenging the telco segment in Slovakia. So what? Instead of throwing a huge and pointless party for the anniversary, we prepared an inspiring evening (both for O2 employees and customers) with 10 speakers who are helping to cr
Zoznam príspevkov
J - KAMPAŇ
J1 - kampaň pre komerčné subjekty
TRIAD Advertising
17. November | O2
Seriál: nie
Creative Director: Martin Woska, Vlado Kurek
Copywriter: Roman Hríbik, Matúš Priehoda
Programátor: Matej Minár, Roman Janajev
Art Director: Tomáš Bánik
Account: Maru Mitlíková
Vyplnil: Martin Woska
Stručná charakteristika: Mladí dnes nevedia, prečo je 17. novembra voľný deň. Čo sa vlastne udialo? Treba im pripomenúť spôsobom, ktorému rozumejú, že sloboda sa ťažko získa, ale ľahko stratí. Preto keď sa zákazníci O2 rozhodli 17. novembra navštíviť cez mobilné dáta zahraničnú stránku, privítal ich ostnatý plot a informácia o tom, že práve svojvoľne prekračujú hranice republiky. Je to čosi, za čo by boli pred novembrom 89 prenasledovaní. Súčasťou kampane bol nielen mobilný web, ale aj komunikácia na Facebooku, článok na Sóde a SMS-ka, ktorú ste dostali, ak ste prekročili aj reálne hranice. Státisícom ľudí sme tak pripomenuli, že môžu slobodne prekračovať hranice vďaka novembru 89.
MADE BY VACULIK
Karta, ktorá má význam | Tatra banka
Seriál: áno
Creative Director: Peter Ižo
Copywriter: Marek Konečný
Art Director: Branislav Mladý
Stručná charakteristika: pozri case video