Shortlist

A – VIZUÁL

A1 ­ Print

SME proti extrémizmu | SME
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V septembri 2019 priniesla agentúra Fokus desivý prieskum, podľa ktorého polovica učiteľov nerozlišuje medzi tradičnými a konšpiračnými médiami. Preto sme pre SME pripravili kampaň spolu s updatom predplatného pre školy – 3 mesiace zadarmo pre všetkých učiteľov a študentov.
Anglický preklad nosnej myšlienky: The market research showed that half of teachers don’t distinguish between traditional and conspiracy media. Therefore, we prepared the whole campaign against extremism and we also updated a product– teachers and students got 3month subscription for free
My Doctor | Tatra banka
Seriál: áno
Stručná charakteristika: Séria printov pre unikátnu službu My Doctor od Tatra banky.
Cieľom bolo odprezentovať nový benefit My doctor, vďaka ktorému sú klientom vlastniacim kreditnú kartu k dispozícii slovenskí aj zahraniční špecialisti na konzultáciu zdravotného stavu aj s odborným prekladom lekárskeho posudku.
Spravili sme sériu typografických vizuálov s dominantnými
headline-ami v rôznych cudzích jazykoch - v arabčine, fínčine, japončine, hindčine a hebrejčine.
Skúška zraku - Premiérová jeseň RTVS | RTVS
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Potrebovali sme zaujimavo a inak odpromovať Premiérovú jeseň v Rtvs, aj mimo našich komunikačných kanálov.
Rozhodli sme sa pre print. Spojili sme
edukáciu a programovú jesenú štrúktúru
a vtipne ich prepojili.
Anglický preklad nosnej myšlienky: ----------------
Kvôli vlasom za mreže | Amnesty International
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Maratón listov je každoročne jedna z najvýznamnejších aktivít Amnesty International.
Ľudia na diaľku píšu listy vládam, ktoré nezákone držia väžňov po celom svete, žiadajúc ich prepustenie.
Ako ale zaujať slovákov v dnešnej “nás sa to netýka, sami máme dosť problémov doma” nálade natoľko, aby podporili ľudí z úplne iných kútov sveta, často v režimoch ktoré sú démonizované… a to všetko počas mediále najvybookovanejšom období roka, cez vianoce?
Opreli sme sa o jeden z prípadov, mladej herečky ktorá dostala 16 rokov väzenia za to, že si sňala hijáb.

Jasnou vizuálnou metaforou sme ukázali, že kvôli tomu, že ukázala vlasy skončila za mrežami. Niečo čo je v našej kultúre nepredstaviteľné.
Zoznam príspevkov
Jednorožtek a Chlebosaurus | LIDL Slovenská republika
Seriál: áno
Stručná charakteristika: Nájsť potraviny bez prídavných látok je v dnešnej dobe čím ďalej zložitejšie a týka sa to aj obyčajného rožka, či chleba. Z bezéčkových chlebov a rožkov sa preto v printe stali vzácny jednorožtek s chlebosaurom– bájne bytosti, ktoré niekoľko generácií ľudstva už celé roky nevideli. V Lidli sa však vyskytujú.
Plasta la Vista | LIDL Slovenská republika
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Lidl zaviedol viacero ekologických opatrení, vďaka ktorým sa jeho ročná produkcia plastov výrazne znížila. Reťazec sa rozlúčil so 420 tonami nadbytočných plastov odstránením igelitiek, jednorazového plastového riadu a úpravou plastových obalov mnohých výrobkov. Takže Plasta la Vista!
Hrášková polievka | Ministerstvo zdravotníctva
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Až 4 z 5 Sloveniek si nevedia nájs čas na mamografické vyšetrenie, ktoré ako jediné dokáže odhaliť aj veľmi malý rakovinový nález veľkosti hrášku. A to aj napriek tomu, že práve pri takomto malom náleze rakoviny prsníka je až 90 % šanca na vyliečenie.
Preto sme vytvorili nový media nosič, rýchlu hráškovú polievku, ktorá ženám pomohla šetriť čas. Stačilo ju aspoň raz uvariť blízkym namiesto tradičného obeda a ušetrený čas venovať dôležitému vyšetreniu. Polievku sme umiestnili do predajní potravinového reťazca Lidl, čiže tam, kde sa cieľovka vo veľkej miere vyskytuje

A2 - Poster

Mnam | KFC
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Vychádzali sme z toho, že typickým znakom trnavského dialektu je, že používa tvrdé spoluhlásky. Preto sme pri komunikovaní znovuotvorenia trnavskej pobočky KFC potrnavčili citoslovce „mňam“ a dali tak trnavskej verejnosti vedieť, že si znova môže pochutiť na vynikajúcich kurčatách z KFC priamo vo svojom meste.
Anglický preklad nosnej myšlienky: We communicated the word Mňam („yummy“), but in Trnava dialect. In this way we let Trnava habitants know that there is a new KFC reopen in Trnava region.
Zoznam príspevkov
Pečený vianočný vizuál YEME | Slovenský potravinársky priemysel a.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Komunikácia potravín YEME sa snaží prinášať témy, ktoré nie sú vždy jednoduché, no hovoria o kvalite jedla, jedenia a života. Vianoce sú čas, ktorý zvykneme (doslovne) tráviť pri jedle a s rodinou. Nie je tajmostvom, že mnohí z nás sa prejedajú. Preto sme vytvorili kampaň, v ktorej hovoríme o tom, že je lepšie jesť menej, no kvalitnejšie. Aby sme išli na dreň zvolili sme typrafický vizuál, ktorého písmena sme vyvaľkali, vyrezali, upiekli a nakoniec poskladali do zaujímavých tvrdení, ktorými sme chceli získať pozornosť a upriamiť na tému. V predajni boli aj vizuály s titulom "Žalúdok radí, ako stráviť vianoce" a podobné rady sa objavili aj vo vianočnom letáku Vianočka.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Typography-based visual of Christmas campaign made of Christmas bakery focuses on an idea: It's better to eat less and better.
Vizuál pre kampaň Pes bratislavský | Hlavné mesto SR Bratislava
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spolužitie psov a ľudí je problém v každom väčšom meste, zväčša pre nedisciplinovanosť majiteľov psov. Keďže neexistuje univerzálny recept, každé mesto hľadá svoje riešenie na tento problém.

Mesto Bratislava sa namiesto napomínania rozhodlo po prvýkrát pomenovať štandardy, ktoré vyžaduje od psíčkarov a preto vznikla stránka www.pesbratislavsky.sk

Veľká zmena v správaní ľudí sa nedeje bez príčiny a je ťažké ju dosiahnuť. Z behaviorálnych štúdií vieme, že ľudia sa radi pridávajú k väčšine, málokto má chuť vzdorovať.

Preto bratislavská kampaň ďakuje tým všetkým psíčkarom, ktorí sa správajú slušne a snaží sa namiesto konfrontačného a mentorského tónu o zmier, dobrý príklad a pozitívnu komunikáciu.
Farmáda spásy Yeme | Slovenský potravinársky priemysel a.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Farmáda spásy vznikla ako reakcia na neisté časy, ktoré ovládla túto jar pandémia koronavírusu. Obchody s potravinami boli plné ľudí a niektoré produkty sa míňali rýchlejšie, ako ich obchodníci stíhali dopĺňať.

Obchod YEME vo svojej jarnej kampani chcel povedať ľuďom, že sa nemajú čoho báť, pretože tu existuje množstvo lokálnych výrobcov, chovateľov a pestovateľov, ktorí napriek ťažkým časom stále držia stráž nad dodávkami potravín.

Vizuál je poňatý ako ponáška na postavičky vojačikov, v skutočnosti sú to však farmári. To všetko v zelenej farbe, ktorá je vlastná rovnako armáde ako aj prírode. Štylizácia ilustrácie odkazuje na geometrický štýl ilustrácie značky Yeme.
Z najlepších zážitkov si selfie nespravíte | Enjoy sro
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Zážitkovú agentúru sme predstavili skutočne netradične. Namiesto klasických beauty vizuálov, typických pre kategóriu, sme v sérii postrov ukázali to, že z tých najlepších adreanlínových zážitkov vám ostanú len pokazené selfies. Takto sme jasne vyrušili a zaujali.
Sloboda je v tebe | Slovenská sporiteľňa
Seriál: áno
Stručná charakteristika: Spravili sme najväčší prieskum o slobode a peniazoch medzi mladými. Z dát prieskumu sme vytvorili 11 typov mladých Slovákov. Centrom kampane sa stal web s testom, kde sa mohli mladí lepšie spoznať a získať tipy na zlepšenie svojej finančnej slobody. Z hlavných kampaňových vizuálov typov Slovákov sa stala výstava na pobočke.

A3 - Online vizual („Novodobý print“ - cover page, status s fotografiou, staticky baner – statický vizuál, ktorý nebol publikovaný v tlači, ale spĺňa kritériá printu, či posteru. Hodnotí sa takisto ako print a poster – idea, prevedenie, art direction a co

Shakespearovské slávnosti | Heineken - Krušovice
Seriál: áno
Stručná charakteristika: Našou úlohou bolo odkomunikovať na sociálnych sieťach, že kráľovská značka piva Krušovice je hlavným partnerom Letných Shakespearovských slávností. Vytvorili sme sériu vizuálov, v ktorých sme prostredníctvom produktu ilustrovali všetky hry, ktoré sa na tohtoročných Shakespearovských slávnostiach hrali. (Hra Večer trojkráľový sa uvádzala v českom jazyku, preto aj vizuál je v českom jazyku.)
Podpíšte sa za lesy | Lesoochranárske zoskupenie VLK
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Lesoochranárske zoskupenie VLK bojuje za zachovanie divočiny na Slovensku. Cieľom ich Petície za NIČ bolo, aby sa na 10 % územia Slovenska v lesoch nezasahovalo: aby sa v nich nerobilo NIČ. Na to, aby sa petíciou zaoberal parlament, musela získať 100 000 fyzických podpisov. Našou úlohou bolo jednoducho vysvetliť ľuďom zmysel petície a vyzvať ich k tomu, aby ju podpísali.

Symbolom kampane sa stali perá, ktoré vyjadrujú, že sú potrebné fyzické podpisy. V kľúčovom vizuáli sme z nich vytvorili celý les. Pod presvedčivú lesnú atmosféru sa podpísalo množstvo vecí: dômyselné rozmiestnenie pier, šikovná práca so svetlom, colorgrading, postprocessing, a dokonca aj parostroj. S perami bolo navyše možné pracovať aj na social a komunikovať cez ne ďalšie dôležité posolstvá.

Tešíme sa, že vizuál prispel k tomu, aby Petícia za NIČ uspela. 100 000 fyzických podpisov sa skutočne podarilo vyzbierať a petícia sa tak stala najúspešnejšou v celej histórii Slovenska.
Zoznam príspevkov
Konečne to počujete aj vy | Coca - Cola Slovakia, s.r.o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Keď slovenské média zverejnili zvukový záznam Gorila, mohla si ho vypočuť široká verejnosť a v spoločnosti opäť začala rezonovať otázka či bývalý premiér pil alebo nepil Colu v konšpiračnom byte. Toto negatívne PR a asociácie so značkou sme sa rozhodli rýchlo otočiť do pozitívna tam, kde je verejná diskusia najrýchlejšia a najaktívnejšia - na sociálnych sieťach. V duchu aktuálnej svetovej Coca - Cola kampane: Prvé printové reklamy, ktoré je počuť; sme kreatívne a s nadhľadom vytvorili príspevok, ktorý mal veľmi pozitívne ohlasy naprieč spoločnosťou a stal sa nakoniec najzdieľanejším Coca - Cola príspevkom v histórii Slovenska a Čiech.
Aby sa po voľbách nevyfarbili | PS:Digital
Seriál: nie
Stručná charakteristika: PS:Digital je progresívna digitálna agentúra, ktorá chce žiť v progresívnej krajine. Pri každej príležitosti sa v agentúre snažíme prispieť k debatám, ktoré môžu posunúť Slovensko ďalej. Nebojíme sa ani citlivých, ale pritom nesmierne dôležitých spoločenských tém. Jednou z nich boli aj parlamentné voľby 2020, pred ktorými boli prognózy v médiách občas strašidelné - fašisti a zlodeji na čele… Preto sme vyzvali nerozhodnutých voličov, aby išli voliť s rozumom. Využili sme minimalistický online vizuál so silným insightom z nášho kreatívneho sveta. Za tento rok je to náš najsilnejší post na Facebooku.
Anglický preklad nosnej myšlienky: So they won’t show their true colours after the elections
Republika Bubliniek | Vinárske závody Topoľčianky
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Kreatívny koncept komunikuje radu šumivých vín na čele so sektom Prezident, ktoré sú venované 1. československému prezidentovi T. G. Masarykovi s letným sídlom v Topoľčiankach. Ako by vyzerali jeho prázdniny?

Pre Republiku Bubliniek sme vytvorili vlastný vizuálne výrazný svet, ktorý ho jasne vymedzil od sveta konkurenčných produktov v danom segmente. Svieži minimalizmus s prvkami luxusu inšpirovaný štýlom art deco vábi a pozýva ľudí na návštevu špeciálnej krajiny plnej bubliniek.
Ruka dole proti fašizmu | Zastúpenie Európskej Komisie na Slovensku
Seriál: nie
Stručná charakteristika: S blížiacimi voľbami potrebovalo slovensko silné gesto ktoré by sa jasne postavilo proti fašizmu. Mnohí o odboji hovorili no my sme priniesli vizuálnu a fyzickú demonštráciu v podobe online kampane, ktorá využívala výrazné osobnosti a zarezonovala na Slovenskom internete.

B – OUT OF HOME

B1 ­ OUT OF HOME

Pláž, ktorá má zelenú budúcnosť | Telekom
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pri hľadaní konceptu 12. ročníka Magio pláže sme sa na celý event rozhodli pozrieť inou optikou. Celý svet vtedy žil témou ekológie a ekorevolúciou v podaní Grety Thunberg. Komunikácia Magio pláže od Telekomu ako zodpovednej značky, ktorá sa postupne snaží eliminovať svoj vplyv na životné prostredie, bola ideálnou príležitosťou ako ukázať ľuďom, že aj veľké podujatie sa dá robiť ekologicky. Celú komunikáciu sme tak postavili na zodpovednom trávení voľného času. Nech sa ľadovce topia už len v drinkoch.
Zoznam príspevkov
Správa | DNA Production
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Vytvorili sme kontroverzný volebný billboard HSĽS s Jozefom Tisom, ktorý sa tváril ako súčasť aktuálnej predvolebnej kampane. Smeroval však na teaser k filmu Správa o dvoch Slovákoch, ktorí utiekli z Osvienčimu.
Bývajte podľa vašich prestávb | Prvá stavebná sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Jednoduchý outdoor, ktorý pracuje so zaujímavou slovnou hračkou. Smart minimalizmus rozpráva veľký príbeh len pomocou loga a silného sloganu.

C – CRAFT

C1 - Best Copywriting

Hit z roku '73 | Heineken - Zlatý bažant '73
Seriál: nie
Stručná charakteristika: 6 týdňov varený Zlatý bažant '73 je inšpirovaný originálnym varným listom z roku 1973. Toto obdobie bolo v československu okrem iného, typické prerábkami svetových hitov. Preto sme aj my jeden prerobili, pretextovali a prespievali!
Pečený vianočný vizuál YEME | Slovenský potravinársky priemysel a.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Komunikácia potravín YEME sa snaží prinášať témy, ktoré nie sú vždy jednoduché, no hovoria o kvalite jedla, jedenia a života. Vianoce sú čas, ktorý zvykneme (doslovne) tráviť pri jedle a s rodinou. Nie je tajmostvom, že mnohí z nás sa prejedajú. Preto sme vytvorili kampaň, v ktorej hovoríme o tom, že je lepšie jesť menej, no kvalitnejšie. Aby sme išli na dreň zvolili sme typrafický vizuál, ktorého písmena sme vyvaľkali, vyrezali, upiekli a nakoniec poskladali do zaujímavých tvrdení, ktorými sme chceli získať pozornosť a upriamiť na tému.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Typography-based visual of Christmas campaign made of Christmas bakery focuses on an idea: It's better to eat less and better.
Bývajte podľa vašich prestávb | Prvá stavebná sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Jednoduchý outdoor, ktorý pracuje so zaujímavou slovnou hračkou. Smart minimalizmus rozpráva veľký príbeh len pomocou loga a silného sloganu.
KRAJ SVETA - Košický svetový kraj | Košice Región Turizmus
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Hlavnou prekážkou návštevy Košického kraja pre cieľovú skupinu mimo regiónu bola jeho vzdialenosť. Práve tú sme otočili na výhodu a tento kraj postavili do opozície k turistickým smogom poznačeným metropolám. Vznikol tak nový branding pre vzácny kus Slovenska plný svetového kultúrneho dedičstva UNESCO, aký svet ani nevidel: KRAJ SVETA - Košický svetový kraj.
Zoznam príspevkov
Všetci si zaslúžime dovolenku | SATUR TRAVEL
Seriál: áno
Stručná charakteristika: Ako hovorí Adam Marčan, ak máš slabý vizuál (only Shutterstock bejbe), musíš dať lepší voiceover. Tak sme to tak spravili.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Everyone deserves a vacation. Just think of it. What do YOU deserve vacation for?

C2 - Best Artdirection

Hit z roku '73 | Heineken - Zlatý bažant '73
Seriál: nie
Stručná charakteristika: 6 týdňov varený Zlatý bažant '73 je inšpirovaný originálnym varným listom z roku 1973. Toto obdobie bolo v československu okrem iného typické prerábkami svetových hitov. Preto sme aj my jeden prerobili, pretextovali, prespievali a nakrútili sme k nemu originálny a autentický videoklip. Klasický formát 4:3, televízna kamera, špeciálne efekty, grading a patričné rozlíšenie sú na nerozoznanie od dobových videoklipov zlatých 70tych rokov!
Zoznam príspevkov
Podpíšte sa za lesy | Lesoochranárske zoskupenie VLK
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Lesoochranárske zoskupenie VLK bojuje za zachovanie divočiny na Slovensku. Cieľom ich Petície za NIČ bolo, aby sa na 10 % územia Slovenska v lesoch nezasahovalo: aby sa v nich nerobilo NIČ. Na to, aby sa petíciou zaoberal parlament, musela získať 100 000 fyzických podpisov. Našou úlohou bolo jednoducho vysvetliť ľuďom zmysel petície a vyzvať ich k tomu, aby ju podpísali.

Symbolom kampane sa stali perá, ktoré vyjadrujú, že sú potrebné fyzické podpisy. V kľúčovom vizuáli sme z nich vytvorili celý les. Pod presvedčivú lesnú atmosféru sa podpísalo množstvo vecí: dômyselné rozmiestnenie pier, šikovná práca so svetlom, colorgrading, postprocessing, a dokonca aj parostroj. S perami bolo navyše možné pracovať aj na social a komunikovať cez ne ďalšie dôležité posolstvá.

Tešíme sa, že vizuál prispel k tomu, aby Petícia za NIČ uspela. 100 000 fyzických podpisov sa skutočne podarilo vyzbierať a petícia sa tak stala najúspešnejšou v celej histórii Slovenska.
Deezer - Hra o Tóny | Slovak Telekom
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V celoročnej social kampani Hra o Tóny, sme ľuďom predstavili hudobné žánre ako kráľovstvá, ktorým sme ručne vyrobili vlastné tróny. Tie slúžili ako stojany na mobil s playlistami daného žánru.

Do vizuálneho štýlu kráľovstiev sme ladili aj kráľovské koruny - slúchadlá. Tie sme rovnako ručne namaľovali a rozdali fanúšikom, ktorí uspeli v súťaži.

Vrcholom kampane sa stala originálna stolová hra, ktorej každý prvok, sme nadizajnovali a vyrobili presne na mieru.
Zoznam príspevkov
Nekonečné dáta | O2 Slovakia
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Nekonečné dáta otvárajú nekonečné možnosti imaginácie a kreativity. Do vizuálneho prevedenia sa nám podarilo elegantne dostať množstvo odkazov na svet dátovania a digitálu.
Kopce problémov | VÚB banka
Seriál: nie
Stručná charakteristika: VÚB dlhé roky podporuje cez nadáciu rôzne prospešné projekty, orientované najmä na umenie a ochranu pamiatok. V roku 2019 bolo našou úlohou výrazne upozorniť, že tentokrát sú grantové financie určené projektom venovaným ekologickej téme.
Sloboda je v tebe | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spravili sme najväčší prieskum o slobode a peniazoch medzi mladými. Z dát prieskumu sme vytvorili 11 typov mladých Slovákov. Centrom kampane sa stal web s interaktívnym testom, kde sa mohli mladí lepšie spoznať a získať tipy na zlepšenie svojej finančnej slobody.

C3 - Best Digital craft

#sledujemta AR filter | Rádio Expres, ÚPN
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ako sa mladí ľudia na Instagrame snažia byť čo najviac originálni? Hromadne si skúšajú rovnaké Augumented reality filtre. A tak sme pre nich počas osláv 17-teho novembra vytvorili jeden špeci AR filter pre Instagram, ktorý im ukázal, aké dopady mal v minulosti pojem „sledujem ťa“ / „followujem ťa. Dnes sa z toho mladí na IG tešia, v minulosti ste z toho mali riadny problém. Celkovo filter zaznamenal 296 926 zobrazení a viac ako 1 500 zdieľaní, vďaka čomu sa posolstvo o dôležitosti slobody v dnešnej dobe dostalo medzi tisícky mladých ľudí.
Anglický preklad nosnej myšlienky: I am following you - AR filter
Zoznam príspevkov
VÚB Šetrič | VÚB banka
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Aby sme podporili šetrenie Slovákov, naprogramovali sme Chrome extension, ktorý ku každému buttonu „Kúpiť“ pridal tlačídlo „Radšej ušetriť“. Button sa objavili v desiatich najpoužívanejších eshopoch, lokálnych aj medzinárodných.
Kliknutím na button ste sa dostali na stránku, kde sa kumulovala ušetrená suma a ak ste boli klientom VÚB banky, rovno si mohli poslať peniaze na šetriaci účet.

C4 - Best Film craft

Podržíme vás na ceste za zdravím | Dôvera zdravotná poisťovňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V spote ukazujeme kontrast sveta zdravých a chorých ľudí, ktorí to
nevzdali a každý deň sa s obdivuhodným odhodlaním potýkajú so svojimi problémami. Náš futbalista má skutočne protézu a naozaj aj napriek tomuto ťažkému hendikepu už od detstva hráva futbal. Jeho energia má byť motiváciou pre iných s podobne závažným zdravotným problémom, aby sa nevzdávali a bojovali ďalej - aj s pomocou Dôvery, ktorá im poskytne financie na liečbu cez grantový program Bojovníci za zdravie.
Hit z roku '73 | Heineken - Zlatý bažant '73
Seriál: nie
Stručná charakteristika: 6 týdňov varený Zlatý bažant '73 je inšpirovaný originálnym varným listom z roku 1973. Toto obdobie bolo v českoslovenasku okrem iného typické prerábkami svetových hitov. Na tomto insighte je postavený nový komunikačný koncept kampane - Hit z roku ’73!
Zoznam príspevkov
Každý deň rýchlejší | SWAN, a. s
Seriál: nie
Stručná charakteristika: To, že Ján Volko je najrýchlejší slovenský šprintér, vedia mnohí. O tom, čo všetko je za tým, vie málokto. Drina, krv, pot, slzy a kopec nezlomného úsilia. Skrátka, za rýchlosťou je veľa práce. Poskytovateľ rýchleho internetu SWAN o tom vie svoje.
Spot sme natočili ako oslavu rýchlosti a usilovnosti. S maximálnym nasadením sme pristúpili aj k samotnej produkcii: dali sme si záležať, aby sme zachytili Janove nefalšované emócie a obdivuhodné odhodlanie.
Nekonečné dáta | O2 Slovakia
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Nekonečné dáta otvárajú nekonečné možnosti imaginácie a kreativity v najlepšej slovenskej animácii roka.
Lepší ako včera | Max Sport
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ako zvýšiť predaj proteínovej tyčinky a zabezpečiť, aby sa stala prvou voľbou medzi zákazníkmi?
Mohli sme ukázať, ako vám tyčinka dodá neskutočné množstvo energie a vy dokážete nemožné. Ale išli sme na to inak. Ukázali sme športujúcich ľudí rôznej úrovne, veku a zamerania a našim zákazníkom sme dali najavo, že od nich nečakáme lámanie rekordov. Stačí, ak sa odhodlajú urobiť niečo pre seba a budú lepší ako včera. Online video sme podporili rozsiahlou mediálnou kampaňou a výsledky na seba nenechali dlho čakať. Náš medziročný predaj komunikovaj Max Sport Protein Chocolate tyčinky narástol medziročne o 93 % a celkovo stúpol predaj všetkých Max Sport Protein tyčiniek o 57,2 % v priebehu trvania kampane.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Better than yesterday
Zlé sny | Úsmev ako dar
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Chceli sme zmeniť pohľad na problematiku detských domov. Nejde len o to, aby sme deťom zlepšovali život v týchto zariadeniach. Chceme pomáhať ohrozeným rodinám, aby sa tieto deti do detského domova ani nedostali. Pretože odobratie dieťaťa je pre každého rodiča ako zlý sen.

Zoznam príspevkov
Boostni svoj FEJM | VÚB banka
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Štýlové video s jetpackom! Zaslúžilo si už nominácie v New Yorku aj v Berlíne, veríme, že si bude páčiť aj vám.
Nočné muky | SD Pharma Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ak nemôžete zaspať, v hlave sa vám dejú prečudesné veci...
Anglický preklad nosnej myšlienky: If you are unable to fall asleep, the strangest things happen in your head...
Zoznam príspevkov

C5 - Best Sound Craft

Cez okno | Dobrý Anjel
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Dobrý anjel každoročne prichádza na jeseň s kampaňou, ktorá má za cieľ nájsť nových darcov. 
Insightom, na ktorom sme postavili novú komunikáciu bol fakt, že takmer všetci chorí, ktorým anjel pomáha, strávia veľkú časť liečby doma, v nemocnici či v sanitke. 
Práve preto sme sa rozhodli použiť okno ako symbol celej kampane.
V televíznom spote sme využili ikonickú pieseň Jara Filipa v novej verzii a zobrazili sme príbehy reálnych rodín, ktorým Dobrý anjel pomáha.
A v čase pandémie získala kampaň ďalší rozmer, pretože cez okno sa na svet dívalo takmer celé Slovensko.
Hit z roku '73 | Heineken - Zlatý bažant '73
Seriál: nie
Stručná charakteristika: 6 týdňov varený Zlatý bažant '73 je inšpirovaný originálnym varným listom z roku 1973. Toto obdobie bolo v českoslovenasku okrem iného typické prerábkami svetových hitov. Na tomto insighte je postavený nový komunikačný koncept kampane - Hit z roku ’73!
Zoznam príspevkov
The 16Hz Project | Liga za duševné zdravie SR
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Binaurálne beaty - známy zvukový fenomén, ktorý dokáže ovplyvniť aktivitu mozgu. Výskumy v minulosti dokázali ich pozitívny vplyv na stav relaxácie, či meditácie.

Ako prví sme však úspešne dokázali v spolupráci s vedcami na Fakulte Matematiky, Fyziky a Informatiky UK a Laboratória Kognitívnej Neurovedy SAV vytvoriť hudobnú skladbu s pozitívnym vplyvom na sústredenie.

Spojením súčasných hudobníkov a vedy sme tak dokázali vytvoriť skladbu, ktorej kúpou nielen prispievate organizácií venujúcej sa ľuďom s poruchami pozornosti ale aj zlepšujete svoju vlastnú pozornosť.
Nočné muky | SD Pharma Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ak nemôžete zaspať, v hlave sa vám dejú prečudesné veci...
Anglický preklad nosnej myšlienky: If you are unable to fall asleep, the strangest things happen in your head...
Zoznam príspevkov

C6 - Best Illustration

Moja malá záhradka | Kaufland Slovenská republika v.o.s.
Seriál: áno
Stručná charakteristika: Vernostné súťaže nákupných reťazcov majú spravidla nudnú komunikáciu. Tento krát sme sa to rozhodli urobiť inak. Využili sme insight, že deti si svet predstavujú inak ako skutočne je a spojili to s výraznou ilustráciou a vznikla hravá a vtipná séria videí.

D – DESIGN

D1 - Logo & Identity

Corgoň - Redesign | Heineken Slovensko a.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Corgoň, tradičná slovenská značka piva, zmenila svoj dizajn za posledných 17 rokov len veľmi málo. Za ten čas vizuálne zostarla a stala sa menej atraktívnou najmä pre mladšiu cieľovú skupinu. Zadaním bolo vytvoriť atraktívnejší dizajn a pokúsiť sa zaujímavejším spôsobom využiť historicko-mýtickú postavu kováča Juraja Corgoňa.
Nová vizuálna identita | Heineken - Zlatý bažant
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Zlatý Bažant redizajnoval svoje obaly a našou úlohou bolo navrhnúť vizuálny princíp, ktorý odprezentuje nový dizajn a zároveň bude dlhodobou
vizuálnou komunikačnou platformou brandu Zlatý Bažant.

Hlavným prvkom novej vizuality je signálny grafický kruh loga Zlatý Bažant v kombinácii s produktami natočenými tak, aby tvorili lettering loga Zlatý Bažant. Korporátny claim “Na zdravie, Slovensko” dramatizuje ruka s produktom zdvihnutým na znak prípitku. Dôležitá je vizuálna konzistentnosť pri rôznorodosti produktov a jednotlivých farebných schém.

D2 - Publikácie a tlačoviny (Tlačoviny, knihy, brožúry, letáky, pozvánky...)

Bedeker ‘73 - hra | Heineken Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Zlatý Bažant ‘73 - ikonické pivo 70. rokov vzdáva hold hodnotným veciam, ktoré rovnako ako naše pivo, vznikli v 70. rokoch. Spolu s architektom sme dali dokopy 33 ikonických budov zo 70. rokov, spísali sme o nich zaujímavé info a nafotili ich v štýle 70. rokov. Projekt vznikol ako instagramový profil. Pred Vianocami sme z vytvoreného obsahu urobili originálnu kartovú spoločenskú hru. Vzniklo tak 95 hracích kariet venovaných ikonickej architektúre. Hra Bedeker 73 preverila vedomosti našich fanúšikov na soc. sieťach a potešila ich aj ako vianočný darček.
Zoznam príspevkov

D3 - POS & DM materiály (Tlačoviny a objekty určené na priame oslovenie zákazníka.)

KalenDarček pre cestovateľov | ČSOB
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Vedeli ste, že aj s 20 dňami dovolenky môžete cestovať takmer 2 mesiace?
Cestovatelia sa pri plánovaní svojich výletov snažia čo najefektívnejšie skombinovať svoju dovolenku so štátnymi sviatkami a dňami pracovného pokoja. Túto každoročnú kombinatoriku sme tentoraz spravili za nich a vytvorili pre klientov ČSOB poisťovne unikátny darček - kalendár, ktorý cestovateľom poradí, kedy si vziať voľno, odporúči najvýhodnejšie letenky, či dokonca vypíše dovolenkový lístok. Kalendár dostali klienti ČSOB ako darček k poisteniu. Všetci ostatní si ho zas mohli implementovať do svojich smartfónov.
ŠTB vás začala sledovať - Zložky | Slovak Telekom
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Slovak Telekom chcel pri príležitosti 30. výročia Nežnej revolúcie zviditeľniť Študentské hnutie 89' medzi mladými. My sme však namiesto obyčajného postu vytvorili rovno celý Instagramový profil. Pretože to, čo dnes robíme automaticky, niekedy až taká zábava nebola - sledovanie.

Do kampane sme zapojili aj vybraných influencerov, ktorých protištátnu činnosť sme zaznamenali do symbolu kampane - originálnej osobnej zložky. Tá poslúžila ako direct mail, ktorý si influenceri našli prekvapení influenceri vo svojich schránkach.

D4 - Obalový dizajn

Zlatý Bažant - Redesign | Heineken Slovensko a.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Najznámejšia slovenská pivná značka Zlatý Bažant sa po piatich rokoch rozhodla redesignovať svoje produkty, najmä pre potrebu jednoznačného rozdelenia portfólia na Alko a Nealkoholické. Zadanie bolo pomerne jednoznačné - urobiť design produktov čo najviac ikonickým.
Zoznam príspevkov
Obalový dizajn Guden Guden | Guden Guden s.r.o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Obalový dizajn piešťanských kúpeľných oplátok je postavený na osobnostiach, ktoré sú nejak spojené s týmto mestom. Súčasťou sú poetické príbehy, ktoré ilustrujú život a históriu mesta a tiež krátke životopisy osobností. Kúpeľné oplátky sú často suvenírom z Piešťan a tak dostane zákazník rozšírenú verziu spomienky na toto mesto.

D5 - Websites & Mobile

Digitálny dizajnmanuál SME | Petit press a.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Denník SME je jedným z najúspešnejších internetových spravodajských portálov na Slovensku. Dlhodobo sa mu darí predávať aj svoje online predplatné.

Komunikácia tohto produktu sa však obmedzovala buď na generické imagebankové obrázky s ponukou, alebo bola súčasťou nejakej širšej kampane.

Preto vznikla potreba vytvoriť spôsob a formu komunikácie pre „bežné každodenné použitie“, prípadne sezónne príležitosti ako sú športové podujatia, vianoce, deň otcov či matiek a pod. Výsledkom je tento dizajnmanuál.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Digital designmanual for online news portal SME based od original custom made illustrations.

E – AUDIO REKLAMA

E1 ­ Rádio

Pa a Pi sú späť | EKOTOPFILM-ENVIROFILM
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pa a Pi sa vrátili po 33 rokoch na Zem a sú v nemilom šoku. To sme zachytili aj vo zvukovej podobe. Využili sme originálny hlas kocúrika Pi - herca Petra Krajčoviča, ktorý dokázal aj po 33 rokoch nájsť podobnú polohu. Rozhlasový spot slúžil ako pozvánka na festival Ekotopfilm s kampaňopvým odkazom “Zmeníme planétu alebo seba?”
Anglický preklad nosnej myšlienky: Pa and Pi are back
Pochod za život | Magna
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pochod za život je kontroverzné podujatie proti interrupciám, ktoré polarizuje spoločnosť na Slovensku. My sme názvom podujatia poukázali na skutočný pochod za život – štvordňovú púť za zdravotnou starostlivosťou v Kongu. Kampaň podporilo viacero osobností a aj bežných ľudí na sociálnych sieťach. Čo sa týka výsledkov, tak Pochod za život je finančne najúspešnejšou kampaňou MAGNY, pretože ich pravidelné príjmy stúpli až o 28 %.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Walk for life is a controversial event against abortions. We used the name of the event to show the real walk for life – 4 day journey of women in Congo to the hospital in order to save the lives of their children.
Hit z roku '73 | Heineken - Zlatý bažant '73
Seriál: nie
Stručná charakteristika: 6 týdňov varený Zlatý bažant '73 je inšpirovaný originálnym varným listom z roku 1973. Toto obdobie bolo v československu okrem iného typické prerábkami svetových hitov. Preto sme aj my jeden prerobili, pretextovali a prespievali!
Ničím nerušené | O2 Slovakia
Seriál: nie
Stručná charakteristika: O2 ako zodpovedný operátor vo svojom rádio spote pripomenul to, čo je počas Vianoc to najdôležitejšie. Funny fact: dokonca si aj samotný klient pri schvalovaní skontroloval svoj telefón :)
Zoznam príspevkov
Jednorožtek | LIDL Slovenská republika
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Nájsť potraviny bez prídavných látok je v dnešnej dobe čím ďalej zložitejšie a týka sa to aj obyčajného rožka. Z bezéčkového rožka sa preto v spote stal vzácny jednorožtek – bájna bytosť, ktorú niekoľko generácií ľudstva už celé roky nevideli. V Lidli sa však vyskytuje.

F – FILM

F1 - Televízna reklama

Rozveseľte si domácnosť, eins zwei | Berlin Brands Group, a.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Zadanie:
Preniesť dlhodobo budovaný koncept značky elektrospotrebičov KLARSTEIN- Dizajnové mašinky z Nemecka
z online do TV a predstaviť značku aj širšiemu publiku, ktoré ju doteraz nepoznalo.
Fixovať pre mnohých ťažko vysloviteľný názov značky, ukázať široké portfólio produktov a zároveň budovať brand awareness.

Riešenie:
Ideu sme postavili na prerábke chronicky známeho nemeckého hitu Eins zwei Polizei.
Takýto level nemčiny je pre každého ľahko pochopiteľný a navyše slúži ako mnemotechnická pomôcka pre zapamätanie názvu. Pesničku sme však doplnili o slovenský text, ktorý fituje k vybraným produktom a parametrom značky. Výrazný vizuálny štýl a hravý wording s nemeckým dialektom doteraz ľudí v online veľmi bavil.
A my sme na tom stavali. Ale je možné ich zabaviť, odovzdať posolstvo a budovať pozitívny vzťah ku značke, aj keď im ukážeme každé 2 sekundy iný typ produktu a značku ani nepoznajú? Jasné, jednoducho eins, zwei.
Zoznam príspevkov
Pa a Pi sú späť | EKOTOPFILM-ENVIROFILM
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pa a Pi sa vrátili na Zem po 33 rokoch a sú v nemilom šoku. Aby sme generácii v produktovom vekui doručili tento odkaz, so súhlasom autorov sme využili pasáže z pôvodnej rozprávky, doplnené zábermi z ekologických katastrof, ktoré sa premietali na festivale Ekotopfilm. Aby bola rozprávka čo najautentickejšia, oslovili sme originálnych hercov - v tomto prípade Petra herca Krajčoviča, aby pôvodné zábery nadaboval s iným obsahom. TV spot slúžil ako pozvánka na festival Ekotopfilm.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Pa and Pi are back
SME proti extrémizmu | SME
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V septembri 2019 priniesla agentúra Fokus desivý prieskum, podľa ktorého polovica učiteľov nerozlišuje medzi tradičnými a konšpiračnými médiami. Preto sme pre SME pripravili kampaň spolu s updatom predplatného pre školy – 3 mesiace zadarmo pre všetkých učiteľov a študentov.
Anglický preklad nosnej myšlienky: The market research showed that half of teachers don’t distinguish between traditional and conspiracy media. Therefore, we prepared the whole campaign against extremism and we also updated a product – teachers and students got 3month subscription for free
Zoznam príspevkov
Digitálna banka | Tatra banka
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Cieľom kampane bolo vybudovať digitálnu propozíciu značky Tatra banka a potvrdiť pozíciu inovačného lídra. V TV spote sme výrazným vizuálnym spôsobom umožnili ľuďom objaviť krásu digitálneho sveta a predstavili tak Tatra banku ako digitálnu banku.
Zoznam príspevkov
Hit z roku '73 | Heineken - Zlatý bažant '73
Seriál: nie
Stručná charakteristika: 6 týdňov varený Zlatý bažant '73 je inšpirovaný originálnym varným listom z roku 1973. Toto obdobie bolo v československu okrem iného typické prerábkami svetových hitov. Preto sme aj my jeden prerobili, pretextovali a prespievali!
Dlhšiu 60-sekundovú verziu sme premiérovo pustili počas finálového kola Superstar.
Cez okno | Dobrý Anjel
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Dobrý anjel každoročne prichádza na jeseň s kampaňou, ktorá má za cieľ nájsť nových darcov. 
Insightom, na ktorom sme postavili novú komunikáciu bol fakt, že takmer všetci chorí, ktorým anjel pomáha, strávia veľkú časť liečby doma, v nemocnici či v sanitke. 
Práve preto sme sa rozhodli použiť okno ako symbol celej kampane.
V televíznom spote sme využili ikonickú pieseň Jara Filipa v novej verzii a zobrazili sme príbehy reálnych rodín, ktorým Dobrý anjel pomáha.
A v čase pandémie získala kampaň ďalší rozmer, pretože cez okno sa na svet dívalo takmer celé Slovensko.
Zoznam príspevkov
Pravidelné investovanie do fondov | ČSOB
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Bankový trh je plný klišé spotov o investovaní, ktoré zvládne každý, kdekoľvek a kedykoľvek. Pozreli sme sa na to inak a pre ČSOB banku sme vytvorili TV spot, ktorý divákom ukazuje najväčší benefit investovania - vďaka nemu dosiahnete svoje ciele skôr. Oveľa skôr.
A keďže mnohé prieskumy potvrdzujú, že výnosy z investovania by klienti vložili do vzdelania svojich ratolestí, rozhodli sme benefit produktu dramatizovať na jednoduchom príbehu o malom chlapcovi, ktorý zažije svoj prvý deň v škole. Na jeho “neštastie” má však rodičov, ktorí zainvestovali s ČSOB...
Odteraz bude dátovať každý | Telekom
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Korona výrazne urýchlila digitalizáciu obyvateľstva. Zrazu sme si rodičmi a starými rodičmi volali cez videohovory, či písali správy cez chat. Rovnako, ako pred rokmi internet očaril a pohltil mladých, to isté sa v týchto mesiacoch prihodilo našim rodičom a starým rodičom. A rovnako ako svojho času my, aj oni to teraz s dátovaním niekedy preženú. Stávame sa tak svedkami veľmi nečakanej a humornej výmeny úloh.
Nekonečné dáta | O2 Slovakia
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Nekonečné dáta otvárajú nekonečné možnosti imaginácie a kreativity.
Moja malá záhradka | Kaufland Slovenská republika v.o.s.
Seriál: áno
Stručná charakteristika: Vernostné súťaže nákupných reťazcov majú spravidla nudnú komunikáciu. Tento krát sme sa to rozhodli urobiť inak. Využili sme insight, že deti si svet predstavujú inak ako skutočne je a spojili to s výraznou ilustráciou a vznikla hravá a vtipná séria videí.
Nočné muky | SD Pharma Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ak nemôžete zaspať, v hlave sa vám dejú prečudesné veci...
Anglický preklad nosnej myšlienky: If you are unable to fall asleep, the strangest things happen in your head...
Zoznam príspevkov
0% pôžička | Poštová banka
Seriál: áno
Stručná charakteristika: Ak má pôžička 0% úrok, je tak žiadúca, že nepotrebuje nič z toho, čím bežne reklama láka zákazníkov. Dokonca ani slávnu celebritu.
Anglický preklad nosnej myšlienky: If a loan is for a 0% interest, it's so desirable it doesn't need any “tricks” normally used in advertising to attract customers. Not even a famous celebrity.

F2 ­ Kinoreklama

Spoilerová linka | ČSOB
Seriál: nie
Stručná charakteristika: ČSOB sa tento rok rozhodla rozdávať k študentskému FUN účtu lístky do kina. Ako tento benefit odkomunikovať v samotných kinosálach?
Aby si študenti mohli filmy naplno užiť, rozhodli sme sa prispieť k riešeniu odvekého problému, ktorému čelí každý filmový fanúšik – prezrádzaniu spoilerov. ČSOB preto vytvorila telefonickú linku pre ľudí, ktorí radi prezrádzajú spoilery. Štyri týždne operátori ČSOB počúvali spoilery telefonujúcich, ktorí sa potrebovali vyrozprávať a zdieľať svoje dojmy a zážitky z filmov. Samotnú linku sme spropagovali zábavným kinospotom o človeku, ktorého nikto nechcel počuť.

F3 - Online film a video

Neverili SME | SME
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Neverili SME je plnohodnotný dokumentárny film fungujúci namiesto reklamy. Je o zrážke svetov serióznej žurnalistiky a priaznivcov konšpiračných teórií. Kampaňou SME bola potom následná kampaň tohto filmu.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Documentary film instead of commercial. “Non-believers” is a successful film about a confrontation of two completely different worlds – serious journalists and strange conspiracy theories lovers…
Idem ako stroj | Slovenská technická univerzita v Bratislave
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Prostredníctvom populárneho hiphopera Gleba sme propagovali atraktívnosť strojárskej fakulty. Gleb ako podklad pre svoj rap používa reálny text zo skrípt STU a ako hudobný základ mu slúži skutočný zvuk strojov z továrne. Prepojením sveta umenia a strojárskeho priemyslu vzniká zaujímavý obsah pre sociálne siete.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Gleb is a popular local hip-hop artist. The Slovak University of Technology used his technical rap skills combined with a rhytm of real machines to communicate, that machines are at least so sexy as the the hip-hop artists.
Zoznam príspevkov
Hit z roku '73 | Heineken - Zlatý bažant '73
Seriál: nie
Stručná charakteristika: 6 týdňov varený Zlatý bažant '73 je inšpirovaný originálnym varným listom z roku 1973. Toto obdobie bolo v československu okrem iného typické prerábkami svetových hitov. Preto sme aj my jeden prerobili, pretextovali a prespievali!
Náš hit sa u fanúšikov drží na popredných priečkach aj v počte zhliadnutí na sociálnych sieťach. V prvej vlne kampane malo online video vyše 2,4 mil. videní!
Zoznam príspevkov
Metronóm | Heineken - Krušovice
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Online video, ktorým Krušovice svojim fanúšikom odkomunikovali, že sú hlavným partnerom festivalu vážnej hudby Viva Musica.
Zoznam príspevkov
Horská služba v najlepšej sieti | Telekom
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Súčasťou vianočnej kampane Telekomu, ktorá sa niesla v duchu ich dlhoročného partnerstva s Horskou záchrannou službou, mala byť aj edukácia na sociálnych sieťach. Ale rady o tom, ako sa správať v horách zodpovedne sme už všetci od záchranárov počuli veľakrát. Jedným uchom dnu a druhým von.

Ale veľa ľudí si neuvedomuje, že svojim nezodpovedným správaním neohrozuje len svoj život, ale aj život záchranára, ktorý by na prípadný zásah musel vyraziť. A o týchto záchranárov sa doma boja ich rodiny. Preto sme si vybrali práve ich, aby edukovali o bezpečnosti v horách. Obyčajná edukačná kampaň sa tak stala neobyčajne emotívnou a autentickou.
Ema má Omamu | Cesta von
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Omamy pomáhajú deťom z chudobných rodín v kritickom rannom veku. Matky totiž nemajú priestor venovať sa im a pripraviť ich na školský a neskôr profesný život. Preto sme na najznámejšej školskej riekanke odkomunikovali tento jasný message. Že omamy pomáhajú deťom aj ich matkám aby sa im darilo pri integrácii do bežného života.
Zoznam príspevkov
Sestry, ktoré ostanú v ich srdiečkach | NUSCH
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Úlohou bolo nájsť nové sestričky na náročné oddelenie Detského kardio centra.
Preto sme vytvorili silno emočný, autentický spot natočený na analógový film ktorý ukázal vďaku malej pacientky sestričke ktorá sa o ňu starala. To čo je to najkrajšie na tomto povolaní. Nečakane sme tak otočili hrdinský naratív ktorý zväčša patrí lekárom. Sestričky sú totiž tie, ktoré sú s pacientami najčastejšie. Hlavnú úlohu si zahrala skutočná sestrička.
Sloboda je v tebe | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spravili sme najväčší prieskum o slobode a peniazoch medzi mladými. Z dát prieskumu sme vytvorili 11 typov mladých Slovákov. Každý archetyp sme predstavili v samostatných online videách. Centrom kampane sa stal web s interaktívnym testom, kde sa mohli mladí lepšie spoznať a získať tipy na zlepšenie svojej finančnej slobody.

G – DIGITAL

G2 ­ Social Media 

Pochod za život | Magna
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pochod za život je kontroverzné podujatie proti interrupciám, ktoré polarizuje spoločnosť na Slovensku. My sme názvom podujatia poukázali na skutočný pochod za život – štvordňovú púť za zdravotnou starostlivosťou v Kongu. Kampaň podporilo viacero osobností a aj bežných ľudí na sociálnych sieťach. Čo sa týka výsledkov, tak Pochod za život je finančne najúspešnejšou kampaňou MAGNY, pretože ich pravidelné príjmy stúpli až o 28 %.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Walk for life is a controversial event against abortions. We used the name of the event to show the real walk for life – 4 day journey of women in Congo to the hospital in order to save the lives of their children.
Zomri taška | Kreatívna Dvojica
Seriál: nie
Stručná charakteristika: My, Kreatívna Dvojica, sme boli donedávna neznáma reklamná agentúra, ktorá nemala klientov. Vďaka dobrej kreatívnej stratégii sa nám aj s 0 eurovým budgetom podarilo získať exkluzívny mediálny priestor na stránke Zomri, čím sme sa dostali do povedomia vyše 150 000 ľudí a získali prvé dopyty na marketingové služby. Vytvorili sme zaujímavý natívny online obsah, ktorý sa stal nástrojom šírenia našej značky. Vďaka tomu sme oslovili aj ľudí mimo marketingovej bubliny a získali publicitu úplne zadarmo.
Zlatý Bažant ‘73 z Černobyľu | Heineken Slovensko - Zlatý Bažant
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Zlatý Bažant má vo svojom portfóliu produkt Zlatý Bažant ‘73. Od jeho vzniku si značka potrpí na autentickej komunikácii inšpirovanej 70. rokmi. Rovnako si na nej dali záležať aj tvorcovia najoceňovanejšieho seriálu všetkých čias Chernobyl, ktorí pre navodenie dobovej atmosféry využili náš produkt ako náhodný product placement. Okamžite sme zareagovali a z tohto neopakovateľného momentu sme vytvorili komunikáciu na viac ako dva týždne, v rámci ktorej sme sa rozhodli darovať jednému z našich fanúšikov identickú rekvizitu - opäť autenticky.
Ruka dole proti fašizmu | Zastúpenie Európskej Komisie na Slovensku
Seriál: nie
Stručná charakteristika: S blížiacimi voľbami potrebovalo slovensko silné gesto ktoré by sa jasne postavilo proti fašizmu. Mnohí o odboji hovorili no my sme priniesli vizuálnu a fyzickú demonštráciu v podobe online kampane, ktorá využívala výrazné osobnosti a zarezonovala na Slovenskom internete.
Zoznam príspevkov
Spustenie FEJM účtu pre mladých | VÚB banka
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Mladí ľudia riešia módu a unikátne kúsky viac ako si vieme predstaviť. Na spustenie FEJM účtu pre mladých sme im preto ponúkli niečo, čo tu doteraz nebolo – možnosť získať jeden z desiatich legendárnych outfitov od známych raperov. A možnosť získať ich sme uviedli tiež štýlovo – priamo v pôvodných videoklipoch, kde tie handry mali raperi na sebe.
Bedeker ‘73 | Heineken Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Zlatý Bažant ‘73 - ikonické pivo 70. rokov vzdáva hold hodnotným veciam, ktoré rovnako ako naše pivo, vznikli v 70. rokoch. Spolu s architektom sme dali dokopy 33 ikonických budov zo 70. rokov, spísali sme o nich zaujímavé info a nafotili ich v štýle 70. rokov. Projekt vznikol ako instagramový profil. Pred Vianocami sme z vytvoreného obsahu urobili originálnu kartovú spoločenskú hru. Vzniklo tak 95 hracích kariet venovaných ikonickej architektúre. Hra Bedeker 73 preverila vedomosti našich fanúšikov na soc. sieťach a potešila ich aj ako vianočný darček.
Comeback Story | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Na najväčší hudobný festival Pohoda v Trenčíne priniesla Slovenská sporiteľňa širokú dostupnosť platobných terminálov, vďaka čomu návštevníci mohli platiť vo väčšine prevádzok mobilom. No platiť mobilom nie je možné, ak mobil na festivale stratíte. Preto Slovenská sporiteľňa prišla s riešením, ako predísť strate mobilu, aby o zážitok z platenia mobilom nebol nikto ukrátený. Na Instagrame Slovenskej sporiteľne si mohli návštevníci Pohody urobiť screenshot nového pozadia na mobil so svojim telefónnym číslom. Takto sme zabezpečili, že aj v prípade straty sa mobil vždy vráti k majiteľovi.

G4 ­ Influencer marketing

Zomri taška | Kreatívna Dvojica
Seriál: nie
Stručná charakteristika: My, Kreatívna Dvojica, sme boli donedávna neznáma reklamná agentúra, ktorá nemala klientov. Vďaka dobrej kreatívnej stratégii sa nám aj s 0 eurovým budgetom podarilo získať exkluzívny mediálny priestor na stránke Zomri, čím sme sa dostali do povedomia vyše 150 000 ľudí a získali prvé dopyty na marketingové služby. Vytvorili sme zaujímavý natívny online obsah, ktorý sa stal nástrojom šírenia našej značky. Vďaka tomu sme oslovili aj ľudí mimo marketingovej bubliny a získali publicitu úplne zadarmo.
Sila skutočného Borca | Borovička Borec (St Nicolaus)
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Borovička Borec sa rozhodla hovoriť o probléme agresivity v podnikoch nahlas. Na pomoc si zavolala toho najpovolanejšieho influencera - Attilu Végha - slovenskeho bitkárskeho šampióna. Attila prepkvapivo učil slovensko ako sa nebiť.
Predabované storky | Towercom
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Na to aby sme odprezentovali vysielanie cez anténu mladej generácii, rozhodli sme sa ukázať im o čo prichádzajú. DABING.
Preto sme ich prekvapili a predabovali ich najobľúbenejší formát - Stories. A využili sme na to jedného z ich najobľúbenejších influencerov Selassieho. A to legendou a hlavnou postavou našej kampane Jožkom Vajdom. Úspech bol obrovský.
Spustenie FEJM účtu pre mladých | VÚB banka
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Podarilo sa nám zapojiť influencerov do uvedenia FEJM účtu tak, ako nikdy doteraz. Získali sme ich legendárne outfity z konkrétnych klipov a vytvorili tak FEJM kolekciu. Raperi priamo vo svojich starých klipoch, ale aj na storkách a v médiach ukázali svoje outfity a odpromovali FEJM účet.
Krajina, kam sa nechceme vrátiť | O2 Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Slovensko pred Novembrom 89 je krajina, kam sa nechceme vrátiť. Aké to vtedy na Slovensku bolo, sme sa rozhodli ukázať hlavne tým mladším. PReto sme sa spojili s youtuberom PPPítrom, známym hlavne pre svoje cestovateľské vlogy. V spolupráci s ním tentokrát vytvorili netradičný vlog, v ktorom sme necestovali v pristore ale v čase. Na Slovensko pred November 89.
Sobota 8:0.0 | Heineken Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Sobotné ráno sa dá stráviť aj zmysluplne. Ako? To ukázali naši ifluenceri vďaka pivu Zlatý Bažant 0.0 a fanúšikom, ktorí mohli rozhodnúť o tom, čo v sobotu zažíjú. Teda len vtedy, ak si aj oni privstali.
Zoznam príspevkov

G5 ­  Other digital solutions //screensavers, widgets, tickers, organisers, calendars, diaries, counters, calculators, etc.

VÚB Šetrič | VÚB banka
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Aby sme podporili šetrenie Slovákov, naprogramovali sme Chrome extension, ktorý ku každému buttonu „Kúpiť“ pridal tlačídlo „Radšej ušetriť“. Button sa objavili v desiatich najpoužívanejších eshopoch, lokálnych aj medzinárodných.
Kliknutím na button ste sa dostali na stránku, kde sa kumulovala ušetrená suma a ak ste boli klientom VÚB banky, rovno si mohli poslať peniaze na šetriaci účet.
Zoznam príspevkov

H – MEDIA

H1 ­ Klasické médiá – TV, rádio, kino, print, poster, outdoor, budovy, objekty a zariadenia(výnimočné kreatívne využitie klasických nosičov, mediálna kreativita, mediálne plánovanie)

Pa a Pi sú späť | EKOTOPFILM-ENVIROFILM
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ekotopfilm sa snaží svojimi filmami upozorniť na fakt, že príroda sa z roka na rok mení. K horšiemu. Kapacita festivalu je obmedzená jedným kinom. Dostali sme však nápad, ako naše filmy prepašovať ku generácii, ktorá má najväčší dopad na stav planéty.

So súhlasom autorov sme adaptovali 5 dielov obľúbenej retro rozprávky Pa a Pi tak, že dokumenty v strede sme nahradili reálnymi filmami z ferstivalu EKOTOPFILM.

Hlasy mačiek i robota Vševeda nahrali tí istí herci, ako pred 33 rokmi – Peter Krajčovič, Zuzka Šulajová i pán Oldo Hlaváček.

Po dohode s RTVS ich Dvojka odvysielala v neskoršom vysielacom čase tesne pred 20.00, aby zasiahli rodičov a nie deti. Ekologické kinofilmy sme takto zmenili na televízny formát. Spontánne PR bolo obrovské. Nadšenie z očakávaného remaku obľúbeného seriálu vystriedali silné emócie – smútok, zdesenie, šok i hnev. Všetko možné, len nie pasivita.

TV seriál bol vyvrcholením celoročnej kampane s odkazom „Zmeníme planétu alebo seba?“. TV spot, rozhlas i digitálne citylighty odkazovali ľudí na edukatívny web http://www.zmenimeseba.sk

kde sa ľudia dozvedeli užitočné lifehacky, ako terajší stav aspoň nezhoršovať.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Pa and Pi are back
Spustenie FEJM účtu pre mladých | VÚB banka
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Staré videoklipy rapových legiend na youtube sme zmenili na miesto, kde sme uviedli novú FEJM collectiom. Tú tvorilo 10 originál outfitov od raperov, ktoré mohli mladí získať ak mali FEJM účet.

H2 ­ New media (kreatívne použitie netradičných alebo nových nosičov)

Novembrová mandarínka | Tesco
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V spolupráci s našim klientom Tesco sme vytvorili kampaň, ktorá každému deň pred 30. výročím Nežnej revolúcie pripomenula jednou mandarínkou zadarmo, že slobodu si treba vážiť. Naša mandarínka sa stala témou číslo jedna na sociálnych sieťach, kde rozprúdila debatu a polemiku o bývalom režime a komunizme.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Our campaign reminded everyone with a free mandarine, the day before 30.anniversary of the Velvet revolution, that we need to value our freedom. It has become the no.1 topic on social networks and sparked a debate about the former regime in Czechoslovakia
Zoznam príspevkov
VÚB Šetrič | VÚB banka
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Aby sme podporili šetrenie Slovákov, naprogramovali sme Chrome extension, ktorý ku každému buttonu „Kúpiť“ pridal tlačídlo „Radšej ušetriť“. Button sa objavili v desiatich najpoužívanejších eshopoch, lokálnych aj medzinárodných.
Kliknutím na button ste sa dostali na stránku, kde sa kumulovala ušetrená suma a ak ste boli klientom VÚB banky, rovno si mohli poslať peniaze na šetriaci účet.
Hrášková polievka | Ministerstvo zdravotníctva a LIDL Slovenská republika
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Až 4 z 5 Sloveniek si nevedia nájs čas na mamografické vyšetrenie, ktoré ako jediné dokáže odhaliť aj veľmi malý rakovinový nález veľkosti hrášku. A to aj napriek tomu, že práve pri takomto malom náleze rakoviny prsníka je až 90 % šanca na vyliečenie.
Preto sme vytvorili nový media nosič, rýchlu hráškovú polievku, ktorá ženám pomohla šetriť čas. Stačilo ju aspoň raz uvariť blízkym namiesto tradičného obeda a ušetrený čas venovať dôležitému vyšetreniu. Polievku sme umiestnili do predajní potravinového reťazca Lidl, čiže tam, kde sa cieľovka vo veľkej miere vyskytuje
Zoznam príspevkov

H3 ­ Sponzoring a špeciálne eventy

Excelent Autokino | Plzeňský Prazdroj Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Excelent je pivo, ktoré rieši potreby ľudí v meste. Minulý rok sme streetartom bojovali proti vizuálnemu smogu. Tento rok sme sa zamerali na nepojazdné vraky áut, ktoré špatia Bratislavu. Nielen, že sme z vrakov urobili umelecké kusy a sedačky v prvom Excelent autokine, ale najmä sme otvorili silnú tému pre Bratislavčanov a oni spolu s nami otvorili nejaký ten Excelent.
Zoznam príspevkov

H4 ­ Branded content

Neverili SME | SME
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Neverili SME je plnohodnotný dokumentárny film fungujúci namiesto reklamy. Je o zrážke svetov serióznej žurnalistiky a priaznivcov konšpiračných teórií. Kampaňou SME bola potom následná kampaň tohto filmu.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Documentary film instead of commercial. “Non-believers” is a successful film about a confrontation of two completely different worlds – serious journalists and strange conspiracy theories lovers…
Borci na ľade | Borovička Borec (St Nicolaus)
Seriál: nie
Stručná charakteristika: MS v hokeji sa kôli vírusu Covid19 tento rok neuskutočnili. Borovička Borec však prišla s malou no o to zábavnejšou náplasťou. Borci na ľade 2020 - Hokejové majstrovstvstvá v online priestore. Vybraní influenceri, ktorí reprezentovali každý inú hokejovú veľmoc, si to rozdali v online gamingu.
Zoznam príspevkov
Bedeker ‘73 | Heineken Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Zlatý Bažant ‘73 - ikonické pivo 70. rokov vzdáva hold hodnotným veciam, ktoré rovnako ako naše pivo, vznikli v 70. rokoch. Spolu s architektom sme dali dokopy 33 ikonických budov zo 70. rokov, spísali sme o nich zaujímavé info a nafotili ich v štýle 70. rokov. Projekt vznikol ako instagramový profil. Pred Vianocami sme z vytvoreného obsahu urobili originálnu kartovú spoločenskú hru. Vzniklo tak 95 hracích kariet venovaných ikonickej architektúre. Hra Bedeker 73 preverila vedomosti našich fanúšikov na soc. sieťach a potešila ich aj ako vianočný darček.

I – PROMO & ACTIVATION

I2 – B2C (...to customers) event, externé podujatia (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre priame oslovenie cieľovej skupiny koncových zákazníkov – užívateľov produktov a služieb zadávateľom. Pr

Borci na ľade | Borovička Borec (St Nicolaus)
Seriál: nie
Stručná charakteristika: MS v hokeji sa kôli vírusu Covid19 tento rok neuskutočnili. Borovička Borec však prišla s malou no o to zábavnejšou náplasťou. Borci na ľade 2020 - Hokejové majstrovstvstvá v online priestore. Vybraní influenceri, ktorí reprezentovali každý inú hokejovú veľmoc, si to rozdali v online gamingu.
Zoznam príspevkov
Voľby Slovenskej národnej reklamy | Ad Awards Association, s. r. o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Počas supervolebného roka 2019 sme si prvykrát volili aj to najlepšie zo Slovenskej národnej reklamy.
Excelent Autokino | Plzeňský Prazdroj Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Excelent je pivo, ktoré rieši potreby ľudí v meste. Minulý rok sme streetartom bojovali proti vizuálnemu smogu. Tento rok sme sa zamerali na nepojazdné vraky áut, ktoré špatia Bratislavu. Nielen, že sme z vrakov urobili umelecké kusy a sedačky v prvom Excelent autokine, ale najmä sme otvorili silnú tému pre Bratislavčanov a oni spolu s nami otvorili nejaký ten Excelent.
Zoznam príspevkov
Pohoda BEZ | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Festivaly sú super, no nikdy sa nezaobídu bez zbytočných problémov – nekonečného státia v radoch, neustáleho hľadanie sa s kamošmi, otravných komárov či stratených vecí. Slovenská sporiteľňa sa na najväčšom slovenskom festivale adresovala tieto problémy a priniesla Pohodu BEZstarostí. Tému bezstarostnosti sme rozpracovali do množstva aktivít, ktoré návštevníkom zabezpečili naozajstnú festivalovú pohodu bez starostí.

I4 – Promotion (Akcie na podporu predaja a loyality zákazníkov, in-store aktivity, špeciálne ponuky, ochutnávky, súťaže a pod.)

SME proti extrémizmu | SME
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V septembri 2019 priniesla agentúra Fokus desivý prieskum, podľa ktorého polovica učiteľov nerozlišuje medzi tradičnými a konšpiračnými médiami. Preto sme pre SME pripravili kampaň spolu s updatom predplatného pre školy – 3 mesiace zadarmo pre všetkých učiteľov a študentov.
Anglický preklad nosnej myšlienky: The market research showed that half of teachers don’t distinguish between traditional and conspiracy media. Therefore, we prepared the whole campaign against extremism and we also updated a product – teachers and students got 3month subscription for free

I5 – Direct marketing (Aktivity cielené priamo na spotrebiteľa.)

Novembrová mandarínka | Tesco
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V spolupráci s našim klientom Tesco sme vytvorili kampaň, ktorá každému deň pred 30. výročím Nežnej revolúcie pripomenula jednou mandarínkou zadarmo, že slobodu si treba vážiť. Naša mandarínka sa stala témou číslo jeden na sociálnych sieťach, kde rozprúdila debatu a polemiku o bývalom režime a komunizme.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Our campaign reminded everyone with a free mandarine, the day before 30.anniversary of the Velvet revolution, that we need to value our freedom. It has become the no.1 topic on social networks and sparked a debate about the former regime in Czechoslovakia
Zoznam príspevkov

I6 – Response & Real time activities (Offline a online aktivity zamerané na okamžitú reakciu zákazníka.)

VÚB Šetrič | VÚB banka
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Presne v okamihu, keď človek zvažuje minúť peniaze - často na spontánny nákup - mu podávame možnosť zareagovať inak: peniaze ušetriť.
Zoznam príspevkov

J – KREATIVITA  V  PR KAMPANI

J1 ­    Corporate Communications (Projekty na podporu firemnej povesti a imidžu. vzťahy s médiami, krízová komunikácia, komunikačná podpora strategických zmien, change management)

Jeden by nemal robiť všetko | SHP Harmanec
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Značka Harmony prišla na trh s novou edíciou papierových utierok prispôsobených na rôzne použitie. A to aj preto, že zákazníci majú zlozvyk používať kuchynské utierky takmer na všetko. A to aj na účely, na ktoré nie sú určené.

Tento insight sme pretavili do idey „Jeden by nemal robiť všetko“, cez ktorú sme sa však rozhodli poukázať nielen na spravodlivú deľbu práce medzi utierkami, ale aj medzi partnermi. Podľa prieskumov totiž na Slovensku vykonáva denne domáce práce iba 16 % mužov. A navyše, ženy sú častokrát vnímané iba ako manželky, matky či opatrovateľky, ktoré navaria alebo upracú.

Rodová nerovnosť v domácnosti sa tak stala ústrednou témou kampane, no nezostali sme len pri poukazovaní na problém. Páry sme inšpirovali k deľbe úloh s pomocou našich nových utierok (Jeden kuchyňu, druhý kúpeľňu), ale aj ďalších nástrojov (mobilná aplikácia, influenceri či edukatívne články a štatistiky o zvýšení kvality vzťahu vďaka deľbe práce).
Konečne to počujete aj vy | Coca - Cola Slovakia, s.r.o.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Keď slovenské médiá zverejnili zvukový záznam “Gorila”, mohla si ho
vypočuť široká verejnosť a v spoločnosti opäť začala rezonovať otázka či bývalý premiér pil alebo nepil Colu v konšpiračnom byte. Toto negatívne PR a asociácie so značkou sme sa rozhodli rýchlo otočiť do pozitívna tam, kde je verejná diskusia najrýchlejšia a najaktívnejšia - na sociálnych sieťach.
V duchu aktuálnej svetovej Coca-Cola kampane „Prvé printové reklamy,
ktoré je počuť” sme kreatívne a s nadhľadom vytvorili príspevok, ktorý mal veľmi pozitívne ohlasy naprieč spoločnosťou a stal sa nakoniec
najzdieľanejším Coca-Cola príspevkom v histórii Slovenska aj Čiech.
O čom oni snívajú, vy môžete zažiť | Región Banská Štiavnica, oblastná organizácia cestovného ruchu
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ako nadchnúť Slovákov v čase korony pre krásy regiónu Banská Štiavnica? No predsa cez ľudí z exotických krajín, ktorí rovnako ako my, nemohli v tomto období nikam vycestovať. Vytvorili sme online video, v ktorom štyria hrdinovia ospevujú krásy tohto nádherného regiónu.

Okrem videa si pripravili svoj vlastný itinerár zážitkov, ktoré by tu chceli zažiť, ak by mohli prísť. My sme ich zverejnili a z našich hrdinov sme urobili online sprievodcov.

A viete, ktorý región bol cez leto vypredaný? Pravdepodobne všetky, no určite to bola aj Banská Štiavnica.
Zoznam príspevkov
K a A - najdrahšie písmená abecedy | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Internet je na MDŽ plný prvoplánových gratulácií, no ženy nepotrebujú kvety a bonboniéry, ale príležitosť. Preto sme deň žien oslávili netradične - hiringovou kampaňou na sociálnych sieťach, ktorou sme odkomunikovali platovú rovnosť v Slovenskej sporiteľni pre obe pohlavia.

J2 ­    Business to Business PR a Business to Consumer PR (PR projekty pri komunikácii firmy s obchodnými partnermi. Podpora značky, launch nových produktov a služieb, podpora existujúcich produktov, zákazníckych služieb.PR projekty pre podporu produktový

Hrášková polievka | Ministerstvo zdravotníctva a LIDL Slovenská republika
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Až 4 z 5 Sloveniek si nevedia nájs čas na mamografické vyšetrenie, ktoré ako jediné dokáže odhaliť aj veľmi malý rakovinový nález veľkosti hrášku. A to aj napriek tomu, že práve pri takomto malom náleze rakoviny prsníka je až 90 % šanca na vyliečenie.
Preto sme vytvorili nový media nosič, rýchlu hráškovú polievku, ktorá ženám pomohla šetriť čas. Stačilo ju aspoň raz uvariť blízkym namiesto tradičného obeda a ušetrený čas venovať dôležitému vyšetreniu. Polievku sme umiestnili do predajní potravinového reťazca Lidl, čiže tam, kde sa cieľovka vo veľkej miere vyskytuje
Zoznam príspevkov

J3 - Community Relations a Internal Communication (Projekty zamerané na vytváranie dlhodobých vzťahov medzi firmou a ostatnými stakeholdermi. Ide napríklad o projekty z oblasti Corporate Social Responsibility, sponzorstva, firemnej filantropie, podpora

Pa a Pi sú späť | EKOTOPFILM-ENVIROFILM
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ekotopfilm sa snaží svojimi filmami upozorniť na fakt, že príroda sa z roka na rok mení. K horšiemu. Kapacita festivalu je obmedzená jedným kinom. Dostali sme však nápad, ako naše filmy prepašovať ku generácii, ktorá má najväčší dopad na stav planéty.

So súhlasom autorov sme adaptovali 5 dielov obľúbenej retro rozprávky Pa a Pi tak, že dokumenty v strede sme nahradili reálnymi filmami z ferstivalu EKOTOPFILM.

Hlasy mačiek i robota Vševeda nahrali tí istí herci, ako pred 33 rokmi – Peter Krajčovič, Zuzka Šulajová i pán Oldo Hlaváček.

Po dohode s RTVS ich Dvojka odvysielala v neskoršom vysielacom čase tesne pred 20.00, aby zasiahli rodičov a nie deti. Ekologické kinofilmy sme takto zmenili na televízny formát. Spontánne PR bolo obrovské. Nadšenie z očakávaného remaku obľúbeného seriálu vystriedali silné emócie – smútok, zdesenie, šok i hnev. Všetko možné, len nie pasivita.

TV seriál bol vyvrcholením celoročnej kampane s odkazom „Zmeníme planétu alebo seba?“. TV spot, rozhlas i digitálne citylighty odkazovali ľudí na edukatívny web http://www.zmenimeseba.sk

kde sa ľudia dozvedeli užitočné lifehacky, ako terajší stav aspoň nezhoršovať.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Pa and Pi are back

J4 - Community building/management

#OčiPrePlač | Nie v našom meste, Post Bellum
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ako s mediálnym rozpočtom 0 € a produkčným nákladom 3,5 € získať kumulatívny zásah takmer 2 milióny ľudí na soc. sieťach a k tomu mediálny priestor v hodnote viac ako 16 350 €?

Ako to dosiahnuť, ak vaše posolstvo ide proti názorom, ktoré sa stávajú čoraz viac populárnymi až mainstreamovými?

Ako sa dostať s proti-extrémistickým posolstvom na jeden z najdôležitejších alternatívnych portálov, ktorí nepriamo živí rast extrémistických názorov?

V kampani Oči pre plač sme išli odvážnym spôsobom priamo do epicentra slovenského paradoxu, do obce Ostrý Grúň. Tú v minulosti vypálila a vyvraždila nacistická jednotka Edelweiss. Šokujúca je aktuálna situácia obce – v posledných rokoch tu kandidáti extrémistov v župných, parlamentných aj prezidentských voľbách patrili k tým najúspešnejším.

V obci tragédiu pripomína pamätník ženy, ktorá zúfalo bráni svoje dieťa. Aby sme upozornili na problém a znovu otvorili tento príbeh, sme sochu doslova rozplakali.

Podarilo sa nám zaujať mnohé médiá a influencerov, ktorí sa chytili našej témy a pomohli nám naše posolstvo rozšíriť medzi širokú verejnosť aj samotných sympatizantov s extrémizmom.
Zoznam príspevkov

K - KAMPAŇ

K1 – Integrovaná kampaň

Pa a Pi sú späť | EKOTOPFILM-ENVIROFILM
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ekotopfilm sa snaží svojimi filmami upozorniť na fakt, že príroda sa z roka na rok mení. K horšiemu. Kapacita festivalu je obmedzená jedným kinom. Dostali sme však nápad, ako naše filmy prepašovať ku generácii, ktorá má najväčší dopad na stav planéty.

So súhlasom autorov sme adaptovali 5 dielov obľúbenej retro rozprávky Pa a Pi tak, že dokumenty v strede sme nahradili reálnymi filmami z ferstivalu EKOTOPFILM.

Hlasy mačiek i robota Vševeda nahrali tí istí herci, ako pred 33 rokmi – Peter Krajčovič, Zuzka Šulajová i pán Oldo Hlaváček.

Po dohode s RTVS ich Dvojka odvysielala v neskoršom vysielacom čase tesne pred 20.00, aby zasiahli rodičov a nie deti. Ekologické kinofilmy sme takto zmenili na televízny formát. Spontánne PR bolo obrovské. Nadšenie z očakávaného remaku obľúbeného seriálu vystriedali silné emócie – smútok, zdesenie, šok i hnev. Všetko možné, len nie pasivita.



TV seriál bol vyvrcholením celoročnej kampane s odkazom „Zmeníme planétu alebo seba?“. TV spot, rozhlas i digitálne citylighty odkazovali ľudí na edukatívny web http://www.zmenimeseba.sk

kde sa ľudia dozvedeli užitočné lifehacky, ako terajší stav aspoň nezhoršovať.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Pa and Pi are back
Pochod za život | Magna
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pochod za život je kontroverzné podujatie proti interrupciám, ktoré polarizuje spoločnosť na Slovensku. My sme názvom podujatia poukázali na skutočný pochod za život – štvordňovú púť za zdravotnou starostlivosťou v Kongu. Kampaň podporilo viacero osobností a aj bežných ľudí na sociálnych sieťach. Čo sa týka výsledkov, tak Pochod za život je finančne najúspešnejšou kampaňou MAGNY, pretože ich pravidelné príjmy stúpli až o 28 %.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Walk for life is a controversial event against abortions. We used the name of the event to show the real walk for life – 4 day journey of women in Congo to the hospital in order to save the lives of their children.
Neverili SME | SME
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Neverili SME je plnohodnotný dokumentárny film fungujúci namiesto reklamy. Je o zrážke svetov serióznej žurnalistiky a priaznivcov konšpiračných teórií. Kampaňou SME bola potom následná kampaň tohto filmu.
Anglický preklad nosnej myšlienky: Documentary film instead of commercial. “Non-believers” is a successful film about a confrontation of two completely different worlds – serious journalists and strange conspiracy theories lovers…
Cez okno | Dobrý Anjel
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Dobrý anjel každoročne prichádza na jeseň s kampaňou, ktorá má za cieľ nájsť nových darcov. 
Insightom, na ktorom sme postavili novú komunikáciu bol fakt, že takmer všetci chorí, ktorým anjel pomáha, strávia veľkú časť liečby doma, v nemocnici či v sanitke. 
Práve preto sme sa rozhodli použiť okno ako symbol celej kampane.
V televíznom spote sme využili ikonickú pieseň Jara Filipa v novej verzii a zobrazili sme príbehy reálnych rodín, ktorým Dobrý anjel pomáha.
A v čase pandémie získala kampaň ďalší rozmer, pretože cez okno sa na svet dívalo takmer celé Slovensko.
Zoznam príspevkov
Horská služba v najlepšej sieti | Telekom
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Sila najlepšej mobilnej siete sa najlepšie ukáže v extrémnych podmienkach. Preto sme imidžovú kampaň, ktorá mala odkomunikovať siedme víťazstvo Telekomu v teste mobilných sietí postavili na dlhoročnom partnerstve s Horskou záchrannou službou. Pretože rovnako, ako sa môžeme v horách spoľahnúť na HZS sa môžu všetci spoľahnúť na sieť Telekomu. V edukačnej kampani sme stavili na autentickosť a preto nám v nej zahrali skutoční tatranskí záchranári spolu so svojimi rodinami.
Reklamy z obývačky | 365.bank
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Zo dňa na deň sme všetci museli ostať doma. Najprv to znelo ako prázdniny, no a potom sme si spomenuli, že máme točiť kampaň...
Anglický preklad nosnej myšlienky: If you can't shoot commercial during Corona lockdown, it doesn't mean you can't shoot at all. Power to the people!
Zlatý Bažant Hurban Legend | Heineken Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Zlatý Bažant, pivovar z Hurbanova, uvaril sériu pivných špeciálov na počesť J. M. Hurbana. Toho si ľudia pamätajú nanajvýš ako jedného zo Štúrovcov, ťažko povedať ktorého vlastne. Preto sme v kampani vymysleli množstvo legiend, ktorými sme chceli jednak ľudí zabaviť, ale ich o Hurbanovi aj čo-to naučiť. Vizuálne sme spojili uletené legiendy s monty-pythonovskými animáciami a podporili tak veľmi špecifický image nového produktu.
Hrášková polievka | Ministerstvo zdravotníctva a LIDL Slovenská republika
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Až 4 z 5 Sloveniek si nevedia nájs čas na mamografické vyšetrenie, ktoré ako jediné dokáže odhaliť aj veľmi malý rakovinový nález veľkosti hrášku. A to aj napriek tomu, že práve pri takomto malom náleze rakoviny prsníka je až 90 % šanca na vyliečenie.
Preto sme vytvorili nový media nosič, rýchlu hráškovú polievku, ktorá ženám pomohla šetriť čas. Stačilo ju aspoň raz uvariť blízkym namiesto tradičného obeda a ušetrený čas venovať dôležitému vyšetreniu. Polievku sme umiestnili do predajní potravinového reťazca Lidl, čiže tam, kde sa cieľovka vo veľkej miere vyskytuje
Zoznam príspevkov

K2 – Digitálna kampaň

Sila skutočného Borca | Borovička Borec (St Nicolaus)
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Borovička Borec sa rozhodla hovoriť o probléme agresivity v podnikoch nahlas. Na pomoc si zavolala toho najpovolanejšieho influencera - Attilu Végha - slovenskeho bitkárskeho šampióna. Attila prepkvapivo učil slovensko ako sa nebiť.
KRAJ SVETA - Košický svetový kraj | Košice Región Turizmus
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Dnes už cestujú naozaj všetci a svetové metropoly sú plné turistického smogu - samá selfie tyčka či tlačenica pred pamiatkami. Ľudia sa preto snažia ísť čoraz ďalej, aby si užili dovolenku tam, kde ich sused nebol pred dvoma rokmi. Vyhráva totiž ten, kto má za sebou čo najunikátnejšiu dovolenku. Vzniká tak nutkanie ísť tam, kde nikto nebol - hoci aj na kraj sveta.

V našej kampani je však KRAJ SVETA bližšie, než by si ktokoľvek pomyslel. Do kontrastu s otrepanými destináciami sme totiž postavili Košický kraj. Miesto, o ktorom každý na západnom Slovensku hneď pove - že to je predsa veľmi ďaleko a tam by som nešiel.

Práve na tomto insighte sme postavili ideu kampane a celý región sme obrandovali ako Kraj sveta - Košický svetový kraj. Pretože tam, kde nič nečakáš - nájdeš všetko. Tak schválne - pozrite si našu kampaň a zistíte, že na kraji sveta sa dá zažiť skvelá dovolenka aj bez cestovania za hranice našej krajiny.
Spustenie FEJM účtu pre mladých | VÚB banka
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spustenie FEJM účtu pre mladých sme urobili ako fashion drop. Vytvorili sme unikátnu FEJM kolekciu, predstavili ju pomocou influencerov, ytb videí, webu, spotify rádia a ďalších médií. Dokonca sme išli aj naživo na Miletičku.
Zoznam príspevkov
Sloboda je v tebe | Slovenská sporiteľňa
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Spravili sme najväčší prieskum o slobode a peniazoch medzi mladými. Z dát prieskumu sme vytvorili 11 typov mladých Slovákov. Každý archetyp sme predstavili v samostatných online videách. Centrom kampane sa stal web s interaktívnym testom, kde sa mohli mladí lepšie spoznať a získať tipy na zlepšenie svojej finančnej slobody.

L - KREATIVITA V ČASE KORONY

L1 - Kreativita v čase korony

Hodina zadarmo | SME
Seriál: nie
Stručná charakteristika: SME dáva hodinu zadarmo na čítanie nových článkov a my v dramatickom videu ukazujeme, čo v dnešnom, akcelerovanom svete takáto hodina znamená. Za hodinu sa môžu veci zmeniť, otočiť, zlepšiť aj zhoršiť. A vďaka SME môžeme byť stále pri tom.
Anglický preklad nosnej myšlienky: SME gives an hour for free to read new articles and we show in a dramatic video what such an hour means in today's accelerated world. In an hour, things can change, turn around, improve or get worse. And thanks to SME, we can always be there.
Bezkontaktné pusinky | Home Bakery (Mirka Slezáková, Peter Obenau)
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Home Bakery je cukráreň, ktorej 95 % odberateľmi sú kaviarne. Tie však boli v čase pandémie zatvorené a aby cukráreň prežila, musela sa rýchlo preorientovať na B2C segment. Na to, aby sme ju dostali do povedomia verejnosti, sme využili tohtoročný deň matiek, ktorý sa niesol v znamení social distancingu. Vymysleli sme preto jedinečný produkt, vďaka ktorému ste mohli dať mame pusinku aj bez toho, aby ste ohrozili jej bezpečnosť. Bezkontaktné pusinky zaujali ľudí natoľko, že sa nechceli spoliehať len na šťastie v súťaži, ale rovno si ich kúpiť. A spolu s nimi aj iné koláče, vďaka čomu cukráreň úspešne prežila najväčšiu krízu.
Zoznam príspevkov
Borci na ľade | Borovička Borec (St Nicolaus)
Seriál: nie
Stručná charakteristika: MS v hokeji sa kôli vírusu Covid19 tento rok neuskutočnili. Borovička Borec však prišla s malou no o to zábavnejšou náplasťou. Borci na ľade 2020 - Hokejové majstrovstvstvá v online priestore. Vybraní influenceri, ktorí reprezentovali každý inú hokejovú veľmoc, si to rozdali v online gamingu.
Zoznam príspevkov
Fľaštička pre doktora | St. Nicolaus, a.s.
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Poďakovať sa lekárovi fľaškou, to je taká klasika. V tomto prípade to však nebola taká fľaštička, akú by ste čakali.

St. Nicolaus pomohol v boji s koronavírusom tak, že urobil zásadnú zmenu na výrobných linkách: namiesto svojich bežných produktov sa zameral na produkciu dezinfekčného prípravku Dezinfekt. Dokonca ho zadarmo rozdával v domovoch dôchodcov na celom Slovensku, aby chránil tých najohrozenejších. Po zlepšení situácie sa následne rozhodol vyjadriť zdravotníkom vďaku za všetko, čo v týchto ťažkých časoch robili. Ako netradičný direct mail preto rozoslal špeciálnu edíciu Dezinfektu.
Pozdravíčko | Poštová Banka
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pozdravíčko motivovalo starých rodičov zostať doma počas karantény. Projekt pomohol prepojiť online vnúčence a offline seniorov bez porušenia lockdownu. Klient venoval kampani svoj už nakúpený mediálny priestor, aby pomohol dobrej veci namiesto predaja produktov.
Zásah medzi dôchodcami - 80,7%
Zásah 12-54 - 63,5%
Online zásah - 700 000 RU
Top výsledok - 2. najlepší awareness spomedzi korona kampaní
Anglický preklad nosnej myšlienky: -
Dvojbotky ďakujú | RTVS
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V čase korony sme chceli podakovať prostredníctvom obrazovky zo strany RTVS
všetkým zodpovedným divákom. Museli sme tak urobiť z domu, rýchlo, jednoducho a nápadito.
Anglický preklad nosnej myšlienky: ---------------
O čom oni snívajú, vy môžete zažiť | Región Banská Štiavnica, oblastná organizácia cestovného ruchu
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ako nadchnúť Slovákov v čase korony pre krásy regiónu Banská Štiavnica? No predsa cez ľudí z exotických krajín, ktorí rovnako ako my, nemohli v tomto období nikam vycestovať. Vytvorili sme online video, v ktorom štyria hrdinovia ospevujú krásy tohto nádherného regiónu.

Okrem videa si pripravili svoj vlastný itinerár zážitkov, ktoré by tu chceli zažiť, ak by mohli prísť. My sme ich zverejnili a z našich hrdinov sme urobili online sprievodcov.

A viete, ktorý región bol cez leto vypredaný? Pravdepodobne všetky, no určite to bola aj Banská Štiavnica.
Zoznam príspevkov
Reklamy z obývačky | 365.bank
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Zo dňa na deň sme všetci museli ostať doma. Najprv to znelo ako prázdniny, no a potom sme si spomenuli, že máme točiť kampaň...
Anglický preklad nosnej myšlienky: If you can't shoot commercial during Corona lockdown, it doesn't mean you can't shoot at all. Power to the people!
Áno, teraz! | Škoda Auto Slovensko
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V čase neistoty vyslal leader na trhu jasné optimistické posolstvo: pokiaľ je v aute bezpečne ako doma, Škoda bude pre každého dostupnejšia, než kedykoľvek predtým.
Anglický preklad nosnej myšlienky: During uncertain times the market leader came out with an optimistic and assured message: as long a car is as safe place as home, Škoda will be to everyone as accessible as ever
Zoznam príspevkov