Príklady prihlásených prác
SÚŤAŽNÉ KATEGÓRIE A PRÍKLADY PRIHLÁSENÝCH PRÁC
Aj pre uľahčenie orientácie v jednotlivých súťažných kategóriách sme dali dokopy výber víťazných súťažných prác, ktoré slúžia ako referenčné príklady.
KATEGÓRIA A – VISUAL
- A1 – Offline vizuál pre komerčné a nekomerčné produkty a služby
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- A2 – Online vizuál pre komerčné a nekomerčné produkty a služby
 („Statický vizuál, ktorý nebol publikovaný v tlači, ale spĺňa kritériá printu či posteru. Bol súčasťou online kampane, napr.: banner, social media post, story, či vizuál na kampaňovom webe. Hodnotí sa takisto ako print a poster – idea, prevedenie, art direction a copy, ale s dôrazom na využitie v online prostredí.)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
KATEGÓRIA B – OUT OF HOME
- B1 – Komerčné a nekomerčné produkty a služby
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
KATEGÓRIA C – CRAFT
- C1 – Best Copywriting
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- C2 – Best Artdirection
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- C3 – Best Digital Craft 
 (Výnimočná exekúcia v digitálnom priestore. Kreatívna user experience, využitie AR, VR, AI, či iných technológií, motion graphics, sound animation, creative coding, akákoľvek iná výnimočná exekúcia v digitálnom priestore.)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- C4 – Best Film Craft
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- C5 – Best Sound Craft
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- C6 – Best Illustration
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- C7 – Best Photography
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- C8 - Humor v reklame
 (Práca prináša vtip, satiru či dôvtip do reklamy, pričom daný craft (humor) pomáha lepšie doručiť kľúčové posolstvo a vtip má insight naviazaný na posolstvo, produkt, či značku, ktorú komunikuje.)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
KATEGÓRIA D – DESIGN
- D1 – Logo & Identity
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- D2 – Publikácie a tlačoviny (Tlačoviny, knihy, brožúry, letáky, pozvánky)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- D3 – POS & DM (Materiály, tlačoviny a objekty určené na priame oslovenie zákazníka)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- D4 – Obalový dizajn
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- D5 – Websites & Mobile
KATEGÓRIA E – AUDIO
- E1 – Rádio
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- E2 – Iné audio formáty (streamovacie platformy, Instore, vlaky, autobusy a ostatné)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- E3 – Upútavky na program, jingle
KATEGÓRIA F – FILM
- F1 – Televízna reklama & kinoreklama do 15 sekúnd 
- F2 – Televízna reklama & kinoreklama nad 15 sekúnd 
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- F3 – Online film &  video do 15 sekúnd 
- F4 – Online film & video nad 15 sekúnd
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- F5 – Online film & video nad 1 minútu
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- F6 – Upútavky na program, jingle
KATEGÓRIA G – DIGITAL
- G1 –  Social Media 
 (Do tejto kategórie patria práce, ktoré boli vytvorené primárne pre prostredie sociálnych sietí a pracujú s nimi unikátnym, kreatívnym, či inovatívnym spôsobom v rôznych formách exekúcie, napr. video, livestream, metaverse…)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- G2  – Mobile & Apps 
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- G3 – Influencer marketing 
 (Porota v tejto kategórií špeciálne zohľadňuje vhodný výber, kreatívne použitie, či inovatívny prístup pri práci s influencerom. Ako daná idea funguje práve pri použití daného konkrétneho influencera/ov.)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- G4 – Other digital solutions (gaming, screensavery, widgety, kalendáre, špeciálne bannery, AR, VR, AI… etc.)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
KATEGÓRIA H – MEDIA
- H1 – Klasické médiá – TV, rádio, kino, print, poster, outdoor, budovy, objekty a zariadenia 
 (výnimočné kreatívne využitie klasických nosičov, mediálna kreativita, mediálne plánovanie)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- H2 – New media (kreatívne použitie netradičných alebo nových nosičov)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- H3 – Sponzoring
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- H4 – Branded content 
 (Pôvodný obsah vytvorený na mieru značke, ktorý má za cieľ zabaviť alebo edukovať a sprostredkovať pri tom hodnoty značky. Môže byť napríklad film, seriál, videoklip, hudba, knihy & magazíny, články, rôzne formy digitálneho obsahu ako natívna reklama a ďalšie.)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
KATEGÓRIA I – PROMO & ACTIVATION
- I1 – B2B event, externé podujatia 
 (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre externú cieľovú skupinu „biznis“ – dodávatelia, obchodní partneri, klienti a pod. Primárnym cieľom je podpora, upevnenie prípadne prehĺbenie obchodných vzťahov zadávateľa s cieľom dosiahnutia definovaných obchodných cieľov – vyhodnotenie a podpora existujúcej spolupráce, ocenenia obchodných partnerov, predstavenia nových produktov a pod.)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- I2 – B2C event, externé podujatia 
 (Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre priame oslovenie cieľovej skupiny koncových zákazníkov – užívateľov produktov a služieb zadávateľom. Primárnym cieľom môže byť edukácia cieľovej skupiny, podpora predaja, produktová aktivácia, uvádzanie produktov na trh, voľnočasová aktivácia, predstavenie nových služieb či produktov s cieľom dosiahnutia definovaných obchodných cieľov – zvýšenie predajnosti, návštevnosti a pod.)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- I3 – B2I event, interné podujatia 
 (Live marketing, eventy a podujatia ako riadené udalosti určené „dovnútra“ zadávateľa – pre zamestnancov, manažment, akcionárov a pod.)
- I4 – Promotion 
 (Akcie na podporu predaja a lojality zákazníkov, in-store aktivity, špeciálne ponuky, ochutnávky, súťaže a pod.)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- I5 – Direct marketing (Aktivity cielené priamo na spotrebiteľa)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- I6 – Response & Real time activities (Offline a online aktivity, ktoré pohotovo reagujú na svetové udalosti, verejné dianie a iné aktivity v reálnom čase. Podnecujú zapojenie obecenstva a majú merateľnú odozvu)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
KATEGÓRIA J – PUBLIC RELATIONS
- J1 –   Corporate Communications 
 (Projekty na podporu firemnej povesti a imidžu, vzťahy s médiami, krízová komunikácia, komunikačná podpora strategických zmien, change management)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- J2 –    Business to Business PR a Business to Consumer PR 
 (PR projekty pri komunikácii firmy s obchodnými partnermi. Podpora značky, launch nových produktov a služieb, podpora existujúcich produktov, zákazníckych služieb, PR projekty na podporu produktových značiek a služieb určených pre konečného spotrebiteľa. Ide napríklad o uvedenie nového produktu či služby na trh, podpora existujúcich produktov, relaunch a integrovaný marketing)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- J3 –    Community Relations a Internal Communication 
 (Projekty zamerané na vytváranie dlhodobých vzťahov medzi firmou a ostatnými stakeholdermi. Ide napríklad o projekty z oblasti Corporate Social Responsibility, sponzorstva, firemnej filantropie, podpora záujmových združení. Projekty komunikácie korporácií s internými cieľovými skupinami – zamestnancami či akcionármi. Patria sem firemné médiá – tlačové i elektronické, projekty na zlepšovania firemnej kultúry, motivačné programy využívajúce nástroje internej komunikácie, employee relations atď.)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- J4 - Community building/management
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
KATEGÓRIA K – CAMPAIGN
- K1 – Integrovaná kampaň 
 (Kampaň realizovaná najmenej v troch rozličných typoch médií.)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- K2 – Digitálna kampaň 
 (Kampaň, ktorá prebiehala primárne v digitálnom prostredí, alebo jej hlavná časť bola ukotvená v online.)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- K3 - NGO kampaň 
 (Kampaň realizovaná najmenej v troch rozličných typoch médií, ktorej komunikačný zámer nie je komerčný a zadávateľom nie je komerčný subjekt.)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- K4 - Small budget kampaň 
 (Kampaň realizovaná najmenej v troch rozličných typoch médií, ktorej produkčný budget nepresiahol 10 tisíc eur. Berie sa do úvahy trhová hodnota produkčných nákladov. Zároveň musí ísť o prácu s komerčným zameraním a zadanú výlučne komerčným subjektom.)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
KATEGÓRIA L – ESG
- L1 - Environmental 
 (Práce, ktoré riešia pozitívny vplyv na životné prostredie. Ide predovšetkým o témy ako využitie obnoviteľných zdrojov energie, znižovanie emisií, ochrana biodiverzity a ekosystémov, znižovanie odpadu a recyklácia, cirkulárna ekonomika, udržateľná mobilita a doprava a pod. )
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- L2 - Social 
 (Práce, ktoré riešia zlepšovanie kvality života a sociálnej spravodlivosti. Ide predovšetkým o témy ako rovnoprávnosť, inklúzia a diverzita, medziľudské vzťahy a podpora komunitného rozvoja, téma ľudských práv, ale aj témy týkajúce sa vzdelávania, kultúry, zdravotníctva, pracovných podmienok apod.)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
- L3 - Governance 
 (Práce, ktoré riešia a reflektujú pozitívny vplyv v rámci riadenia spoločností a etiky podnikania. Ide predovšetkým o témy ako transparentnosť a etika podnikania, inklúzia a diverzita v kontexte riadenia firiem, prevencia korupcie, zodpovedné investovanie podporujúce udržateľné projekty, ale aj téma digitálnej transformácie a kyberbezpečnosti, prípadne integrácia uvedených tém do stratégie riadenia firiem apod.)
 >>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE

